Dacia a vandut 85.000 de automobile in Germania anul trecut, dublu fata de Romania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Duminică, 10 ianuarie 2010, 10:49 Economie | Auto

Anul trecut a fost primul in care piata interna nu a fost cea mai importanta piata pentru Dacia, ci abia a treia, devansata de Germania si Franta. Astfel, Dacia a vandut 85.000 de automobile in Germania anul trecut, ajungand la o cota record de 2,1% din piata. In Romania vanzarile pe 2009 au fost sub 45.000 de unitati, jumatate fata de 2008, insa reculul de la noi a fost compensat de tari precum Franta si Italia unde vanzarile Dacia au depasit 60.000, respectiv 20.000 de unitati.

Cea mai spectaculoasa evolutie a fost insa fara indoiala in Germania, unde datorita programului Rabla (in germana Abwrackprämie), marca romaneasca si-a vazut vanzarile ajungand la un nivel mai mult decat triplu: aproape 85.000 de unitati, echivalent cu o cota de 2,1%, fata de nici 0,8% acum un an.

Achim Schaible, CEO al Renault Germania a declarat, citat de ziarul Die Welt, ca rezultatul e foarte bun, adaugand insa ca anul acesta lipsa programului Rabla se va simti asupra vanzarilor, iar prognoza arata 30.000 de automobile vandute de Dacia in acest an, iar pentru Renault 120.000, scadere fata de cele peste 140.000 de anul trecut. La cele 150.000 de autoturisme ce se estimeaza ca vor fi vandute de Renault - Dacia se mai adauga 15.000 de vehicule comerciale usoare. Prognozele pesimiste nu trebuie sa surprinda deoarace dupa un an in care piata germana a urcat la un nivel record de 3,8 milioane masini datorita programului Rabla, asociatiile industriei auto asteapta un 2010 slab cu 2,8 milioane de inmatriculari in lipsa acestui program.

Dacia a avut un an record si in Franta unde vanzarile au crescut cu 40%, la peste 61.000 de masini, echivalentul unei cote de 2,7%. Si in Italia a fost un an record pentru Dacia care si-a vazut inmatricularile urcand cu 150%, la 20.800 unitati, echivalentul a 1% din piata.

Si in Spania a fost un an foarte bun, vanzarile marcii romanesti crescand cu 25%, la peste 8.700 unitati.

Dacia a produs in 2009 circa 300.000 de automobile, din care nici 45.000 nu s-au vandut in Romania. Pe de alta parte, jumatate din productie a mers catre Franta si Germania, cele mai importante doua piete.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3699 vizualizari

  • +14 (22 voturi)    
    normal (Duminică, 10 ianuarie 2010, 11:48)

    srt [utilizator]

    Romanii fara bemveu sau mertan nu ies din casa. Nu se aud manelele destul de bine intr-o dacie.
    • +7 (11 voturi)    
      cata dreptate in vorbele tale (Duminică, 10 ianuarie 2010, 19:31)

      buxa [utilizator] i-a raspuns lui srt

      Cunosc cativa nemti care au logan si sunt foarte multumiti. Este adevarat ca in garajul lor mai sta si mertul, dar tot cu dacia face naveta zilnica la servici. Acelasi lucru il fac si eu, cu unele diferente nu am garaj si nici mertan - doar naveta zilnica si logan.
  • -14 (18 voturi)    
    LOW- GUN (Duminică, 10 ianuarie 2010, 12:09)

    Default [anonim]

    Daca n-o sa mai mearga cu Dacia, atunci vedeti poate reusiti sa exportati flaitoane (carutze). Se vand foarte bine mai ales in Germania si Franta !
    Bafta la programe gen rabla.
    • +2 (6 voturi)    
      aha... (Duminică, 10 ianuarie 2010, 22:02)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui Default

      tu faci parte din oamenii aia care stau in chirie, mananca paine cu apa, dar au X5 la scara nu?
      • +3 (5 voturi)    
        Painea-i scumpa (Luni, 11 ianuarie 2010, 8:18)

        Dobitocus Anonimus [anonim] i-a raspuns lui liviu

        Painea-i scumpa...pesmet se haleste.
        Am 2 vecini ce stau intr-un apartament cu o amera...cu familie (nevasta+una bucata copil)...dar are masina noua de 25.000 euro la scara...si el si nevasta. La blocul de vis-a-vis de mine ii un tip cu un Ford Mustang...pe care-l misca nu mai des de 2 saptamani (consuma prea mult...si nu-si permite sa umble prea des cu el)...si deh...si sta intr-un apartament de 30 mp...si el si nevasta...dar si-a facut credite ca sa-si cumpere o alta masina ce consuma mai putin. Evident...nu logan..
  • -2 (14 voturi)    
    e normal (Duminică, 10 ianuarie 2010, 12:29)

    costel [anonim]

    La ce calitate se vand masinile noastre in Germania si la ce pret????
    Se vand mai ieftin si la o calitate superioara.
    Cele care nu corespund pt.nemti le maresc pretul si le vand la prosti(a se citi romani) in rate,te indatorezi la banca de nu mai stii pe unde sa scoti camasa,si mai iei si o panarama de masina care nu e buna pt.nemti,dar e foarte buna pt.noi la pret mult mai mare!
    • +4 (14 voturi)    
      costel, trezirea tata!! (Duminică, 10 ianuarie 2010, 13:00)

      adi [anonim] i-a raspuns lui costel

      nu mai vedea peste tot conspiratii,in germania s-au vandut bine datorita celor 2000 de euro care veneau cu programul rabla, crescand astfel fantastic raportul calitate/pret al masinii, nu pentru ca ar fi calitate mai buna decat in alte tari
      • +6 (8 voturi)    
        costel,trezirea^tata!! (Duminică, 10 ianuarie 2010, 19:30)

        grig52 [anonim] i-a raspuns lui adi

        Confirm ce sustine Adi .,merg in Germania (unde traiesc) cu un Logan cumparat in Romania (Ambition) ,in Germania cind l-am cumparat,"2005" ,exista numai pana la facilitati (Laureat) si nu a vazut Sevice-ul decat la inspectii si TÜV (IT) facut tot in Romania care este foarte minutios facut la Dacia din Constanta ( cu aceasta ocazie complimente si felicitari). In Germania Loganul asa cum sustine ADAC in revista lunara ( are in fiecarte luna 2 pagini pt. Logan) este pe locul 5 al clientilor multumiti de masina/calitate/pret si asta in tara "TEHNICII" . Romani treziti-va si lasatil pe "Motoc" la o parte. Apropo's incepand cu anul acesta francezi au cerut sa se fabrice un Logan de LUX pt. ei. Cu stima dar fiti mandri ca se fabrica in Romania ,iar inginerii romani isi aduc aportul lor la dezvoltarea tehnicii romane.
  • +3 (5 voturi)    
    CEO al Renault Germania?!?! (Duminică, 10 ianuarie 2010, 12:30)

    mircea [anonim]

    Cum adica CEO al Renault Germina? Renault, ca orice alta companie are un singur CEO, angajat la sediul central....In cazul Renault....e in Franta. E asa de greu?
    • +3 (3 voturi)    
      dealer (Duminică, 10 ianuarie 2010, 14:17)

      marius [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Renault Germania e dealerul si are un CEO.
  • +1 (9 voturi)    
    stepway chiar arata super (Duminică, 10 ianuarie 2010, 12:47)

    Autos [anonim]

    bravo Daciei-e incredibil ...
  • +5 (9 voturi)    
    la asa tara, asa vanzari... (Duminică, 10 ianuarie 2010, 13:32)

    Tudor [anonim]

    sa facem totusi o comparatie intre numarul de ceteteni germani si cei romani...
    • +4 (8 voturi)    
      ... (Duminică, 10 ianuarie 2010, 13:35)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Tudor

      Chiar asta vroiam sa scriu...sunt de 4 ori mai multi decat noi....
  • +5 (7 voturi)    
    rabla (Duminică, 10 ianuarie 2010, 13:44)

    eugen [anonim]

    Nu uitati de programul "rabla" din Germania... 2.500 de euro prima de casare pentru UN autoturism dus la fier vechi. Reducerea asta, si inca un 500 de euro oferit de dealerii Dacia din Germania, fac din Logan o masina de 5.000 de euro :) Ieftina, si la un pret corect pentru ce ofera.
    • +5 (9 voturi)    
      deci, e altfel la nemtzi (Duminică, 10 ianuarie 2010, 14:20)

      aha ! [anonim] i-a raspuns lui eugen

      la ei se scade dela pretz..
      .
      la noi se'aduna.
      pretzul e in ioroi, romanul castiga lei. la transformare din lei in ioroi, se aduna. comisionul.
      mai adauga diferite taxe, de poluare, pe ventile, pe profilul cauciucurilor..:-))

      apropo, un prieten a mers sa'si cumpere o masina. dupa ce s'a intzeles la pretz, a scos paralele, in ioroi. nu ! zisera dileristii, noi nu putem incasa ioroi. da'ne lei. pai, pretzul e in ioroi ! si ?! nu intzelegi ca nu putem lua decat lei?!...
      ok. merge omul la banga si schimba. la rata bancii, cea de cumparat ioroi.
      inapoi la dilar. astia acum incep sa transforme leii in ioroi, la cursul lor cu comisionul lor.
      in final, a iesit mai scump cu cateva sute bune, fatza de pretzul tocmit.
      jmecherie de dumbovitza. :-))
      daca n'or ajunge sa dea o lege ca, numai dupa ce ai o dacie, potzi avea o a doua masina, de import. :-))
      • +6 (6 voturi)    
        CORECT (Duminică, 10 ianuarie 2010, 16:07)

        andy [anonim] i-a raspuns lui aha !

        ...asa se fura in romanica asta de 2 lei.....niciodata nu vom fii la nivelul tarilor civilizate....va trece inca 20 de ani !
        • 0 (0 voturi)    
          Mda (Duminică, 10 ianuarie 2010, 21:02)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui andy

          Vor trece inca 20 de ani si nu 'va trece inca 20 de ani' ca sunt mai multi ani!
    • 0 (0 voturi)    
      Logan la 5000E (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:30)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Daca ar veni careva la mine si mi-ar zice ca-mi da un logan nou (model d-ala mai de top Laureate sau cum ii zice) pe 5000E. As scoate AZI banii din banca.

      Loganul a fost un super-deal in programul rabla la nemti.
    • 0 (0 voturi)    
      si ce daca a beneficiat de "rabla" ? (Luni, 11 ianuarie 2010, 13:53)

      garfield [anonim] i-a raspuns lui eugen

      de "rabla" germana au beneficiat cumva doar autoturismele logan ? ...de ce nu s-au inghesuit nemtii si la altele modele la acelasi pret ? aveo, albeea, accent, clio etc...

      incredibil cat de departe a ajuns snobismul in romania...
      • 0 (0 voturi)    
        snobism (Luni, 11 ianuarie 2010, 14:47)

        eugen [anonim] i-a raspuns lui garfield

        Motane, ai buba la cap. Unde vezi atitudine de snob in comentariul meu?

        Ia zi, mai ne-snobule, daca ti se pare normal ca in Germania un Logan sa coste mai putin decat in Romania? Asta ca tot ne batem cu pumnu-n chept ca Dacia e marca romaneasca.
  • -2 (10 voturi)    
    nu inteleg (Duminică, 10 ianuarie 2010, 16:03)

    blec-bierd [utilizator]

    cum poate fi relevant nnumarul asta de masini vandute cand germania are o populatie de 4 ori mai mare decat a romaniei

    85.000 la 81 milioane
    45.000 la 22 milioane

    mi se pare o prostie sa privesti lucririle din punctul asta de vedere ...
    ca si cum ai zice k ieri a fost 1 grad celsius, azi sunt 2 grade celsius deci azi e de doua ori mai cald ? sau cum

    traiasca marketingul ieftin
    • +4 (10 voturi)    
      Este relevant, daca ai creier... (Duminică, 10 ianuarie 2010, 17:10)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      Ideea e ca in 2009 Dacia a vandut mult mai mult pe piata Germania! Ce conteaza cati locuitori are Germania? Ce relevanta are numarul de masini la populatie? Cresterea sa masoara in procente fata de anul trecut....si cand zic crestere ma refer la cresterea cotei de piata...Cati nemti sunt la o Dacie nu intereseaza pe nimeni....inafara de tine!
      Nu e marketing ieftin...esti tu cam ingust la neuron!! Comparatia ta cu gradele C denota cam cata judecata ai....
      • 0 (0 voturi)    
        N-ai inteles (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:33)

        bongo [anonim] i-a raspuns lui mitica

        Cred ca ai inteles gresit. barba-neagra nu critica Dacia sau pe romani, ci modul de redactare al articolului. Autorul nu a spus cate Dacii s-au vandut in anii precedenti, ci a comparat numarul unitatilor vandute in fiecare tara. Asta nu inseamna mai nimic. Raportat numarul masinilor vandute la populatie, vedem ca nemtii nu ne-au luat-o inainte prea mult.
        Si inca ceva, trebuie luat in considerare felul in care au cumparat germanii Daciile: cu o prima de casare de peste 2 000 de euro.
        Probabil, daca si la noi ar fi fost la fel, numarul autoturismelor vandute in Romania ar fi fost mult mai mare.
        Deh... suntem romani si ne ocupa tot timpul...
  • +5 (11 voturi)    
    asa-i romanu' (Duminică, 10 ianuarie 2010, 17:41)

    cet23 [anonim]

    Asa-s multi romani: orice s-ar intampla, el vede (iar daca nu e nimic de vazut, inventeaza) numai partea negativa!
    "A crescut spectaculos numarul de Dacii vandute in Germania? Rahat! N-are nici o relevanta, intrucat capitala Republicii Federale Germania nu mai este Bonn, ci Berlin". N-are nici o legatura? Nu conteaza! Conteaza sa ne autodenigram cumva, chiar daca folosim argumente stupide, cum am dat eu acum, dar cum dau si altii la modul serios.
  • +1 (1 vot)    
    @hotnews (Luni, 11 ianuarie 2010, 1:15)

    sadwank [anonim]

    De ce Dacia e "marca romaneasca"? Pentru ca e facut in Romania, de muncitori romani?
    Pentru ca din punct de vedere al actionariatului, Grup Dacia e detinut in proportie de peste 95% de Group Renault, la care statul francez are aproximativ 14% din actiuni.
    Sau e o greseala de tehnoredactare si ati vrut sa scrieti "marca frantuzeasca"?
    • 0 (2 voturi)    
      gresit (Luni, 11 ianuarie 2010, 1:56)

      hans [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Dacia e marca romaneasca pt ca e construita si proiectata de romani. Ce-i drept, are motor frantuzesc. Nu conteaza cine e patron, conteaza cine creeaza. E marca romaneasca dar cine s-a nascut ratat nu va recunoaste niciodata valoarea deoarece nu-i concepe existenta.
      • 0 (0 voturi)    
        proiectare humanum est (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:19)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui hans

        Trecind peste remarcile tale filozofice, care nu au nici o legatura cu intrebarea mea, tin sa-ti amintesc ca singura masina proiectata de romani a fost Lastunul.
        Nici macar Dacia 1300, aia batrina, in care ploua si careia nu i se inchideau usile, nu era facuta dupa planuri romanesti.
        Doua detalii:
        1/ Loganul se fabrica si prin India, Africa si America de Sud, dar se vinde sub numele "Renault". Aceeasi masina se face si la noi, dar se cheama "Dacia". Care e diferenta intre masina romaneasca si cea facuta in alta parte? Numai numele?
        2/ La Cluj exista o fabrica de telefoane Nokia. Ei au venit cu banii, planurile, pozitiile de conducere iar noi cu forta de munca. Asta inseamna ca Nokia e brand romanesc? Sau daca s-ar fabrica sub numele de XYZ ar fi brand romanesc?
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:31)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui hans

        Care proiectata? Doar asamblata de romani si atat. Conceptia si tehnologia e 100% Renault. Doar numele e inca romanesc. Dupa ce va incepe productia Renault in Rusia vom vedea ce va ramane.
    • 0 (0 voturi)    
      Logica (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:31)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Sa inteleg ca, potrivit logicii tale, o marca apartine tarii in care se afla actionarul principal. Am inteles bine?
      Asadar, Skoda este marca germana, Opel este americana (GM s-a razgandit si acum nu mai vrea sa o vanda) iar Jaguar, indiana...
      • 0 (0 voturi)    
        vezi Nokia (Luni, 11 ianuarie 2010, 13:17)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

        Sa inteleg ca potrivit logicii tale, Nokia e marca romaneasca?
        Eu zic altfel: proprietatea apartine celui care are actiuni. "Marca romaneasca" inseamna ca statul sau cetateni romani sint proprietari. Ori, nu e cazul la Dacia. Sau ma rog, probabil ca Stroe sau Tariceanu au primit ceva actiuni dar prea putine. Pina una-alta, actiuni la Dacia are statul francez si nu cel roman (verifica pe site-urile respective). Acest lucru nu a impiedicat insa statul roman sa ofere ajutoare de milioane de euro Grupului Dacia (vezi cind era Tariceanu prim-ministru). De ce nu s-a sesizat CE, asa cum a facut-o in cazul Ford? Simplu: Ford sint americani, Renault - europeni.
  • 0 (0 voturi)    
    Logan... (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:35)

    Costica [anonim]

    ...este masina proiectata integral la centrul tehnologic de langa Paris, celebra platforma X90 conceputa special pentru tarile emergente. La acea vreme CEO Renault voia sa acapareze piata statelor in curs de dezvoltare(vedeti ca in India au vandut abia 5000 de masini anul trecut) , actuala criz anevazandu-se nicaieri.
    Dupa ce a aparut, mai multi producatori mari au anuntat concurente care insa nu au aparut niciodata. Criza economica a adus un pic cu picioarele pe pamant cumparatorul si acum nu se mai arunca in credite excesive de dragul masinii de lux...Romaneasca , fraceza , are vreo importanta? Acum suntem europeni , si asata in primul rand pentru a putea face fata noului val migrator de popoare ce se maresc continuu- vedeti "natiunea islamului" plus asiaticii...In tot ce se intampla intra si ceva politica...
    Skoda a anuntat pentru aceasta primavara o masina de 5000 de euro, sa vedem daca la 6 ani dupa lansare si amenintarile cu concurente se va materializa ceva in sfarsit (caci credeti sau nu, doar concurenta si pe aceste segment va duce la Dacii mai bune si mai ieftine!) . Vom vedea ce va fi !
  • 0 (0 voturi)    
    eu altceva as remarca... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:17)

    luci [anonim]

    din articol reiese ca in germania s-au derulat prin programul rabla 3.8 milioane masini? adica statul a acordat subventii de 7.6 miliarde de euro?
    tot de curand am aflat ca statul german s-a imprumutat anul trecut cu 36 miliarde euro...
    ciudate tare aceste cifre, mai ales daca 7.6 miliarde au mers numai in acest sector...
    stiam ca americanii tiparesc usor dolari, dar nu cumva si in iuropa se fac matrapazlacuri, ca doar acum s-a ingrosat numarul prostilor care sa munceasca si sa acopere furaciunile unora...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version