Intr-o regiune indepartata din Caucazia, nu departe de Georgia si Cecenia, un mic producator rus pe nume Derways a inceput productia masinilor chineze Geely, compania care e aproape sa preia Volvo. Informatia ar trece neobservata daca micul producator rus nu ar avea o istorie interesanta care a pornit de la votca si a continuat cu contributia companiei Aro Campulung care isi traia ultimele clipe. In prezent totul s-a schimbat, iar mica firma din Caucaz e gata sa devina un centru de productie al automobilelor chineze, a spus intr-un interviu acordat Hotnews.ro, Alexander Romanov, director tehnic de proiect la Derways.

In mica republica numita Karaciai-Cerchezia, locul unde se afla cel mai inalt varf montan din Europa, Elbrus, compania producatoare de votca Mercury-2 a infiintat in 2002 producatorul de masini Derways, iar pana in 2004 a fost gata uzina care a inceput producand un SUV solid numit Cowboy la care sasiul si cutia de viteze erau aduse de la uzina Aro Campulung ce era pe moarte atunci, insa macar mai exista.

Romanov, director tehnic de proiect la Derways, a spus ca modelul Cowboy, SUV de 4,4 metri lungime disponibil cu trei motorizari, a fost produs intre 2004 si primavara lui 2006 intr-un total de 1.000 de unitati. Jumatate dintre acestea aveau sasiu si transmisie de la Aro Campulung, insa din 2005, dupa ce Aro nu a mai livrat componente, Derways a produs SUV-ul cu componente chinezesti.

Si tot calea chineza a fost urmata si cu alte modele pe baza lui Nissan Pathfinder sau Ssangyong Rexton. Volume mari au fost insa atinse in 2007 si 2008 cu berlina chinezeasca Lifan 520 din care pana acum au fost produse in total 8.500 de masini, a mai spus reprezentantul companiei.

Acum rusii au inceput productia sedan-ului MK al chinezilor de la Geely, masina care pentru putin timp s-a vandut si in Romania. Primele livrari vor fi facute in 20 ianuarie, iar anul acesta vor fi produse 12.000 de unitati, scrie agentia chineza Xinhua.

Dar Derways vrea sa-si creasca in continuare productia si va incepe in a doua parte a anului productia a doua modele chineze marca Haima, plus alte doua de la Chery (marca ce intra anul acesta si in Romania) - sedanul M11 si hatchback-ul M12, a mai spus pentru Hotnews.ro reprezentantul companiei.

Obiectivul ar fi ca productia anuala sa ajunga la 100.000 de masini, insa ramane de vazut daca exista cerere pe piata pentru atat de multe masini chinezesti. E adevarat ca Rusia este o piata aleasa de constructorii chinezi pentru a intra in Europa, iar anul trecut, spre exemplu, Geely a vandut 7.500 de masini pe aceasta piata, cifra mai mare decat vanzarile oricarei alte marci chineze in Occident.

Derways a avut un parcurs interesant inceput cu componente de la marca Aro si continuat cu influx de tehnologie chinezeasca. In plus, se afla intr-o regiune instabila din punct de vedere politic, iar compania nu a scapat nici de acuzatiile de plagiat care insotesc destul de des prezenta companiilor chineze.