Problemele se tin lant pentru Toyota. Dupa ce numarul masinilor ce urmeaza sa fie rechemate pe plan mondial pentru posibile probleme la acceleratie trece de opt milioane au aparut noi rapoarte legate de lucruri care nu merg bine. Compania a pornit o investigatie dupa ce in ultimele doua luni s-au primit in SUA si Japonia zeci de plangeri cum ca la ultima generatie de Prius frana nu ar functiona bine, scrie AFP.

Toyota admite ca au fost zeci de plangeri in SUA si Japonia pe motiv ca la o serie de masini hibride Prius din ultima generatie au existat probleme cu frana. In Japonia autoritatile au primit 13 plangeri pe aceasta tema, in timp ce presa nipona scrie ca in SUA numarul plangerilor a fost de circa 100.

Un oficial japonez a spus ca in iulie 2009 un client care conducea un Prius s-a vazut in situatia extrem de grava in care franele nu au mers, astfel ca s-a produs o coliziune in urma careia doua persoane au fost ranite. Oficialii niponi din domeniul sigurantei transporturilor au deschis o investigatie din cauza ca au venit destul de multe plangeri in scurt timp.

Prius a fost cel mai vandut model in Japonia anul trecut, iar hibridele au fost printre putinele categorii de automobile care au mers bine in aceasta perioada de criza. Problemele raportate in legatura cu frana pica cum nu se poate mai rau, in contextul in care Toyota admitea ca recall-urile masive ii vor afecta vanzarile anuale.

Marti, vicepresedintele Toyota Shinichi Sasaki a tinut sa precizeze ca Toyota nu a sacrificat calitatea in dorinta de a se extinde pe tot mai multe piete si de a se mentine pe pozitia de lider mondial la vanzarile de automobile.

Rechemarea in service (recall) este o actiune normala si un semn de respect fata de clienti, dovada ca un producator auto nu vrea sa-si asume riscuri si verifica orice problema, chiar daca incidenta ei este extrem de mica. Problema cu recehemarile Toyota tine de volumul foarte mare de masini implicate si de faptul ca Toyota are o imagine de marca extrem de fiabila.