Electrice invaluite in ceata

Un dealer american sustine ca va vinde in SUA masini electrice facute in Romania pe baza unor modele Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2010, 12:31 Economie | Auto

Presa americana scrie despre masini electrice produse in Romania
Foto: captura Des Moines Register
O stire dintr-un ziar american putin cunoscut la noi, Des Moines Register face furori pe internet. Proprietarul unei firme care vindea masini Chrysler a gasit se pare o solutie inedita pentru a iesi din criza: aduce din Romania masini electrice asamblate aici, modele care au la baza masini Dacia. Stirea trebuie privita cu prudenta: se vorbeste de preturi de vanzare mari, pana la 38.000 de dolari, o autonomie neobisnuit de extinsa, 400 km, iar informatiile despre cine si unde le produce nu prea exista.

Des Moines Register publica un interviu cu Gene Gabus, seful unui dealer care pana de curand vindea Chrysler, dar cum situatia companiei s-a inrautatit, au trebuit gasite alte solutii, iar acestea au venit, se pare din Romania. Gabus spune ca vineri a sosit primul vehicul electric asamblat in Romana, o masina ce are la baza Logan Pick-up, dar este adusa in SUA de o companie numita Envision Motor, iar modelul va fi vandut in America sub brandul EMC.

Gabus spune ca va mai aduce o versiune furgon si una break, iar toate masinile au sasiu de Logan, sunt produse in Romania si au caroserii construite de Renault. Americanul sustine ca 100 de masini electrice vor sosi din Romania, in SUA si va incerca sa le vanda in 28 de state americane.

Totusi, o serie de amanunte trebuie tratate cu precautie. Preturile pentru SUA sunt mari, circa 33.000 dolari pentru furgon, circa 34.000 dolari pentru pick-up si 38.000 dolari pentru break, preturi care nu sunt low-cost, chiar daca e stiut faptul ca masinile electrice sunt mult mai scumpe decat cele cu motor termic.

Dat fiind ca in America sunt modele de pick-up-uri noi ce pot fi cumparate la sub 20.000 dolari ramane de vazut daca vor fi clienti interesati. Sunt destui producatori care lucreaza la masini electrice dar nu le-au lansat si fiindca ar fi deocamdata prea scumpe. Japonezii de la Mitsubishi au lansat in serie limitata un automobil de clasa mini 100% electric ce costa insa la inceput peste 30.000 euro. In plus, e indicata o autonomie de 400 km la modelele electrice aduse din Romania, valoare neobisnuit de mare, dat fiind ca, spre exemplu, modelul Mitsubishi mentionat mai sus are 130 km autonomie, iar modelele pe care Renault le va lansa peste un an si ceva au 160 km.

In plus, spre exemplu pachetul de baterii utilizat la Opel Ampera, model care va iesi in 2011, cantaresc 160 kg, iar masina poate merge numai 60 km exclusiv cu acel motor. La masina i-MIEV a Mitsubishi pachetul de baterii cantareste 85 kg. Ideea e ca o autonomie de 400 km este greu de atins in conditiile din prezent, pachetul de baterii ar fi prea greu si scump, iar cifra trebuie tratata cu prudenta.

In plus, se spune ca masina poate fi incarcata in numai doua - trei ore la 220 V si in opt ore la 110 V, timp ce pare extrem de scurt pentru o masina cu autonomie atat de mare.

Stirea are multe necunoscute, ramane de vazut unde sunt produse aceste masini in Romania si daca e viabila comercial trimiterea lor in SUA, in loc sa fie asamblate acolo direct, dat fiind ca au motoare de conceptie americana.

Vom reveni cu detalii despre subiect in masura in care vom primi raspuns la intrebarile trimise catre partile implicate. Cert e ca ne-am grabi daca am trage concluzia ca e vorba de o intrare in forta a Dacia pe piata din SUA. Si nu oricum, ci cu masini electrice..!


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6108 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    L-au facut (Luni, 8 februarie 2010, 12:54)

    Generalul Electric [anonim]

    pe saracul om .cinestie cine i-a vandut omului vise cu masinei electice din romania si el a pus botul .l-au maradonit .
  • 0 (6 voturi)    
    cu geografia lor (Luni, 8 februarie 2010, 12:56)

    doru-t [anonim]

    la cata geografie stiu americanii, nu m-ar mira sa ne confunde iar cu ungaria
    • +6 (6 voturi)    
      . (Luni, 8 februarie 2010, 13:26)

      Mda [anonim] i-a raspuns lui doru-t

      americanii stiu geografie asa cum stiu si romanii: ce e important si ce au nevoie. si cum romania nu e deloc o tara importanta (asa cum cred romanii), mi se pare foarte normal ca americanii sa nu stie unde e romania, cum nici romanii nu stiu chiar orice tara din africa (sa zicem).
    • +3 (3 voturi)    
      Intrebare de bun simt (Luni, 8 februarie 2010, 13:39)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui doru-t

      Dvs, ca roman, stiti a cui capitala e orasul Des Moines?
      • -1 (5 voturi)    
        Pai ala e ditamai statul... (Luni, 8 februarie 2010, 14:12)

        Sevraj [anonim] i-a raspuns lui Horia

        Hai sa nu comparam mere cu pere. Pentru cine nu stie, Des Moines este un amarat de orasel cu vreo 200 k locuitori, capitala a statului Iowa. Cred ca un american ar trebui sa stie care e capitala Romaniei mai degraba decat ar sti dl. doru de pe forumul Hotnews care e capitala Statului Iowa. Asta doar daca nu e mormon! :D
        • +2 (2 voturi)    
          des moines (Luni, 8 februarie 2010, 17:43)

          johnny b.gooc [anonim] i-a raspuns lui Sevraj

          intr'adevar, di moin este capitala statului iowa. dar care e legatura dintre des moines si mormoni, nu pricep.
          poate confunzi iowa cu utah.
          iowa este in mddle west, in marea preerie americana, iar utah in west, in zona muntzilor stancosi. in utah sunt moromonii.
          orasul e mic, pentru america, desi zona metropolitana e destul de larga. am locuit in johhston, chiar la intersectzia autostrazilor I35 cu I80.
          baza populatziei este germanica, un oras cu multzi blonzi.
          in des moines sunt ierni la fel de grele cum e cea de acum dela noi. in iowa est celebra firma de tractoare si masini agricole, john deer.
  • +1 (1 vot)    
    Dacia EMC (Luni, 8 februarie 2010, 13:30)

    Marian [anonim]

    Din alte surse reiese ca masinile sunt aduse din Romania fara motorul termic iar firma EMC le instaleaza motoarele electrice si bateriile aferente.
    Articolul este dubios totusi prin prisma autonomiei oferite si a timpului de incarcare foarte scurt. Ai nevoie de un curent de incarcare de ordinul a 63-100A la o tensiune de 220V sa incarci ditamai bateria in timp asa scurt.
    • 0 (0 voturi)    
      in conditiile in care priza americana are ... (Luni, 8 februarie 2010, 21:19)

      popadrian [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      100V parca
  • +1 (1 vot)    
    Si reactiile oficiale ?? (Luni, 8 februarie 2010, 13:40)

    Reactionaru [anonim]

    Daca Dacia tace inseamna ca stie ea ce stie. Uneori si tacerea e un raspuns ....
  • +1 (3 voturi)    
    LOL (Luni, 8 februarie 2010, 14:03)

    alex [anonim]

    "Ideea e ca o autonomie de 400 km este greu de atins in conditiile din prezent, pachetul de baterii ar fi prea greu si scump, iar cifra trebuie tratata cu prudenta."

    In prezent se vand masini electrice cu autonomie de 400km. Si este vorba de o masina sport (deci nu este nici spatiu pentru baterii si nici nu pot fi foarte grele intrucat ar reduce din performante).

    http://www.teslamotors.com/electric/plugging_in.php

    Acolo se specifica o autonomie de 244 mile (390km) in regim mixt, iar recordul pe un Tesla Roadster (in conditii de sport driving) este de 313 mile (500km).

    Eu nu prea inteleg de ce scrieti despre subiect daca incheiati cu "Stirea are multe necunoscute, ramane de vazut unde sunt produse aceste masini in Romania si daca e viabila comercial trimiterea lor in SUA". De ce scrieti despre acest subiect daca aveti mai multe intrebari decat raspunsuri??

    PS: v-as sugera sa cautati viabilitatea comerciala a ansamblarii in Romania in costul redus al fortei de munca, combinat cu conjunctura actuala a costurilor scazute de transport. Plus ca eu cred ca si componentele cu "tehnologie americana" sunt produse in mare parte in China...
    • 0 (0 voturi)    
      Dacia EMC (Luni, 8 februarie 2010, 14:17)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ai perfecta dreptate Alex. In finalul articolului original se spune ca firma respectiva este gata sa importe si vehicule din China.
    • +2 (2 voturi)    
      Alex are dreptate (Luni, 8 februarie 2010, 15:11)

      adrianl [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Intrebari avem toti. Toti vrem o masina electrica ieftina (15 -20 mii$ pdsf), autonoma( daca se poate 1000km) sa se incarcere repede ( intr-o ora si chiar la 110 pt USA si CA) si de ce nu usoara si cu portbagaj mare si bine echipata electronic.
      Dar toate odata nu se pot face, ci doar mici compromisuri. Asa ca forta de munca ieftina din Romania, piata europeana si legi favorabile investitiilor etc, ar putea pune pe picioare acest proiect, cum ar putea f bine anulat sau mutat altundeva.
      Legat de pick-upuri americane la sub 20 000 $, Domnule Vlad Barza, exista doar uzate, (sau second hand). Asta spun din cunostinta de cauza ca sunt aici in America de Nord. Eu vorbesc de pretul total cu tot cu, Tx pt guv., pt AC, pneuri, transport si preparare, comision dealer (daca e cazul) si late taxe si mai spun ca aici MAREA majoritate a masinilor au transmisie automata si AC=aer conditionat (ceea ce face sa sara pretul fata de nu stiu unde ati vazut dvs si ce marca sau model). Ma intelegeti.
    • 0 (0 voturi)    
      tesla (Luni, 8 februarie 2010, 17:48)

      jb [utilizator] i-a raspuns lui alex

      "... nici spatiu pentru baterii si nici nu pot fi foarte grele intrucat ar reduce din performante ..."

      sti ce greutate au bateriile de pe tesla ? o jumatate de tona !!
    • 0 (0 voturi)    
      tesla / autonomia (Luni, 8 februarie 2010, 18:30)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui alex

      e o masina usoara de doua locuri, pe platforma lui lotus elise.
      un pick-up truck este mult mai greu, si presupune si oarece incarcatura.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru ca exista (Luni, 8 februarie 2010, 14:15)

    Adi [anonim]

    Stirea exista. A scris-o un jurnalist din SUA. E normal sa scrie si romanii, avand in vedere ca Dacia este o marca romaneasca. Nu?

    Eu cred ca e normal sa lasi semne de intrebare deschise, atata timp cat nu ai toate informatiile necesare sau ceva ti se pare pur si simplu suspect.

    Daca HotNews.ro ar fi scris peste 3 zile despre asta, cand avea poate raspuns la o singura intrebare din cele din articol, tu ca cititor ai spus ca stirea e veche, ca ai citit-o in toata presa din Romania si ti-ar fi scapat o mica nuanta adusa in plus de acesti jurnalisti de la HotNews.ro.

    Publicatia asta nu e revista sau saptamanal sa poata scrie doar cand are raspunsuri la toate intrebarile.

    PS: Vezi ca Tesla aia Roadster in viata reala merge maximum 300 de kilometri ci costa de trei ori mai mult ca Pick-Up ala. Deci cum poate sa faca o firma obscura masini electrice care sa mearga 400 de kilometri? Renault de ce nu poate?
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Luni, 8 februarie 2010, 15:03)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Adi

      In viata reala Tesla merge pana la 500km (testat, si nu pe prototip). Faptul ca costa de 3 ori mai mult inseamna doar ca Tesla stie sa isi vanda marfa si ca folosesc o caroserie si componente "de lux" (ca pentru o masina sport cu care sa poti sa "te dai" in California), in comparatie cu Dacia Logan care este utilitara de plimbat prin Iowa incarcata cu saci de porumb.

      Secretul autonomiei sta in baterii. Iar bateriile nu pot sa coste mai mult de 10.000 USD. Deci costul de 35.000 poate fi usor atins pe o platforma de 5000 USD cum e cea de la Logan. O sa vezi ca comercial e foarte viabil, chiar daca exista transport, taxe vamale samd. Oamenii astia exploateaza o nisa, dar si pun un pariu legat de atractivitatea americanilor fata de masini electrice.

      Modul de abordare din partea marilor producatori este pur comercial. De ce sa scoata o masina cu autonomie de 400km cand pot sa vanda anul asta masini cu 150km autonomie si peste 2-3 ani pe alea cu 400km? De ce sa vanda masini electrice cand alea cu motor traditional inca se vand samd? Renault are fabrica de motoare pe benzina si motorina deci nu se va apleca asupra motoarelor electrice prea curand. Si daca o vor face va fi in Franta.

      Intr-adevar ar fi interesant de stiut daca intregul sistem se face cu "binecuvantarea" Renault sau e total independent (se cumpara caroseriile si se monteaza componentele electrice etc).

      Legat de prezentarea stirii, o sa vezi ca americanii doar au prezentat un fapt si nu si-au pus intrebari de genul "chiar exista? unde?" cum se face in articolul asta. In momentul in care ai probleme de genul "ok, scriu despre ceva dar nu stiu sigur daca chestia asta chiar exista" inseamna ca asta nu e jurnalism ci in cel mai bun caz barfa :)
  • +1 (1 vot)    
    Acum 9 luni .... (Luni, 8 februarie 2010, 14:18)

    CipiM [utilizator]

    .., s-au facut publice cateva fotografii ale unui prototip EMC, le puteti vedea la http://www.daciaclub.ro/Spy-Pictures-Logan-EMC-Electric-Motor-Car-page-1-t147919-s0.html
    Se pare ca e vorba de o firma particulara (posibil ceva chinezi). Probabil ca singura implicare a uzinei Dacia este ca furnizeaza caroseriile.

    Daca pt. prezenta unui vas de expansiune sau a unui radiator in fata motorului as putea gasi o explicatie, nu-mi pot explica prezenta unui acumulator obisnuit in compartimentul motor (nici chiar pt. backup).

    Conform articolului sursa, 400 km (260 mile) e autonomia prevazuta in proiect, nu se face referire la cea reala/practica. Avand in vedere ca o astfel de autonomie a fost atinsa doar de un vehicul experimental care costa peste 200.000 $, am mari indoieli ca autonomia reala e mai mare de 100-150 km, hai 200 km , treaca de la mine.
    • 0 (0 voturi)    
      Acumulatorul (Luni, 8 februarie 2010, 14:38)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui CipiM

      Acumulatorul s-ar putea sa fie pentru instalatia electrica auto obisnuita la 12V pe care o au toate autovehiculele, iar pentru motorul electric sa foloseaca o baterie imensa de acumulatoare probabil conectate in serie sa obtina o tensiune intre 200V si 400V.
  • +1 (1 vot)    
    E real (Luni, 8 februarie 2010, 14:19)

    IDF [anonim]

    Constanta
    • 0 (0 voturi)    
      da mai multe detalii (Luni, 8 februarie 2010, 15:24)

      george [anonim] i-a raspuns lui IDF

      daca stii ceva da mai multe detalii, ar fi interesant daca chiar ar fi real, si nu o teapa romaneasca... recunosc asta a fost primul gand :)
  • +1 (1 vot)    
    Nu e real (Luni, 8 februarie 2010, 14:39)

    IDF [anonim]

    Giurgiu

    Hai ca devine amuzant!
    • +1 (1 vot)    
      e iReal (Luni, 8 februarie 2010, 14:58)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui IDF

      adica e real dar e de la Apple
  • 0 (0 voturi)    
    ciudat (Luni, 8 februarie 2010, 14:56)

    Sorin [anonim]

    E greu de crezut ca o astfel de masini poate avea autonomie de 400 km si oricum nu trebuie comparata cu Tesla care exista si e de lux, 100.000 dolari. Si oricum dubios ca cineva sa se chinuie sa aduca in SUA niste masini electrice scumpe facute intr-un loc dubios din Romania. Are dreptate autorul sa fie reticent si am vazut ca multi din presa sunt prea incantati....
  • +1 (1 vot)    
    Dacia Electrica ??? (Luni, 8 februarie 2010, 15:05)

    in [utilizator]

    Un visator arunca o piatra in fantana si zece se chinuie sa o scoata ... Ce ma mira este ca presa de la noi chiar crede in "flacara violet" care transforma Dacia in cea mai fabuloasa inginerie contemporana. Au uitat sa precizeze ca are la bord IPad
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Luni, 8 februarie 2010, 15:25)

      alex [anonim] i-a raspuns lui in

      Dacia nu e electrica, doar platforma pe care se pun niste motoare electrice e de la Dacia. :)
  • +1 (1 vot)    
    Logan electric (Luni, 8 februarie 2010, 15:22)

    IDF [anonim]

    Chiar exista acel Logan electric. Imi pare rau ca o gramada de neaveniti incep sa comenteze despre un lucru despre care habar nu au. Masina a fost facuta la Constanta anul trecut. Are o autonomie de ~ 200 km. Tipul care a facut-o este foarte mindru de faptul ca este primul ROMAN care a facut un Logan electric, singur. Ma intreb citi dintre voi ati facut ceva in viata, o inventie, o masinarie, ceva are sa va faca sa fiti mindrii. Pozele sunt disponibile la cerere.
    • +1 (1 vot)    
      Cine este? (Luni, 8 februarie 2010, 15:34)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui IDF

      FELICITARI! Vrem si noi sa-l cunoastem.
    • +1 (1 vot)    
      felicitari (Luni, 8 februarie 2010, 15:58)

      george [anonim] i-a raspuns lui IDF

      Nu mai fii zgarcit cu detaliile te rog.

      Pune te rog un link cu pozele. Spune cum il cheama pe om, sper ca Hotnews nu se supara pe motiv de publicitate mascata, o asemenea realizare chiar merita promovata.

      Ia legatura cu hotnews cred ca ar fi interesat de un articol despre acest om, mie mi-ar place sa citesc un articol mai detaliat despre acest om si realizarea lui.

      Chiar daca autonomia masinii nu este asa mare... este totusi o realizare vand in vedere ca a fost facuta (sunt convins de asta) cu o fractiune din investitiile facute de marii producatori.

      P.S. Da, sunt un sustinator al masinii electrice :)
  • +1 (1 vot)    
    DACIA ELECTRICA (Luni, 8 februarie 2010, 15:55)

    ecologistu electric [anonim]

    Nu va ambalati atat de tare.Daciei Solenza i s-a pus deasemenea un motor electric.De la timide incercari de a arata ca se poate pana la productie de masa este un drum anevoios si presarat cu tot felul de greutati printre care si neincrederea si neintelegerea oamenilor...dar toate astea vor trece si masinuta electrica isi va face loc din ce in ce mai mult in viata noastra.nici o grija...

    a...uitati link-ul de mai jos:

    http://www.icpe.ro/en/d/3/p/Solenza_en
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia electrica in SUA (Luni, 8 februarie 2010, 16:00)

    ecologistu electric [anonim]

    Deasemenea, daca vreti in plus mai multe imagini...

    http://www.autoevolution.com/news-g-image/dacia-logan-electric-pickup-for-the-us/21945.html#image
  • +1 (1 vot)    
    LOGAN ELECTRIC IN USA (Luni, 8 februarie 2010, 16:09)

    Electricu Dacian [anonim]

    Ca sa nu mai vorbesc ca poate fi o afacere "de familie".Se poate cumpara sasiul de Dacie fara motor, se adauga motorul sau motoarele electrice si bateriile Li-Ion, care in cazul unui pick-up pot avea mai mult spatiu si deci o autonomie mai mare, se mai adauga un ridicator de tensiune. maneta de viteze e doar pentru schimbarea tensiunilor si amperajului in motor si cam asta-i tot.Alegi o locatie langa Marea Neagra sa poti aduce totul sa asamblezi pe loc si uite asa, Dacia Logan Electrica in SUA...
    • +1 (1 vot)    
      Logan electric (Luni, 8 februarie 2010, 17:54)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Electricu Dacian

      Masina, fara motor, cutie de viteze, rezervor si toate piesele specifice, este livrata de Renault. Pretul nu este deloc mare. Echiparea electrica este facuta de americani, nu de francezi. De ce au luat o caroserie Logan? Nu stiu... Probabil pentru ca Renault vrea sa reintre pe piata americana mai discret, nu direct cu Duster-ul... Cine stie? Oricum, pentru verificare, puteti merge la adresa http://www.lionev.com/drive_trains.html unde se vand deja kit-uri pentru masini electrice. Firma respectiva se ocupa de trecerea "pe electric" a masinilor conventionale.
      Pana si la noi se pot implementa acele kit-uri, daca ar reusi cineva sa ii faca pe cei de la Dacia sa ii vanda o masina fara mecanica. Pretul final ar fi rezonabil...
  • +1 (1 vot)    
    Dacia - U S A (Marţi, 9 februarie 2010, 7:58)

    Cadillac [utilizator]

    In Statele Unite, o stire CU ADEVARAT importanta din orice domeniu de activitate, se VERIFICA de nenumarate ori si numai DUPA aceea se da "bun de tipar". Cui? Celor mai importante ziare americane care sint numai 4:

    Wall Street Journal, Washington Post, New York Times si Los Angeles Times.

    La o ora dupa ce ziarele respective au inceput procesul de tiparire, stirea ajunge la CNN.

    Orice alta stire - asa-zis "de senzatie" - din alte ziare, daca nu citeaza una din sursele de mai sus, trebuie pusa sub semnul intrebarii.

    P S "Des Moines Register" are un tiraj asemanator ziarului local din Caracal.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version