AUDIO Angajatii Dacia au deschis oficial conflictul de munca dupa esecul negocierilor cu compania

de RFI     RFI Romania
Luni, 8 februarie 2010, 18:28 Economie | Auto

Sindicalistii de la Dacia deschid oficial conflictul de munca, dupa esecul negocierilor de luni, 8 februarie, cu sefii companiei, privind majorarea cu 20% a salariilor tuturor celor aproximativ 14 mii de angajati. Liderul sindical Ion Iordache a declarat la RFI ca oferta conducerii uzinelor din Mioveni e departe de a fi satisfacatoare pana acum, deci greva generala nu este exclusa dupa parcurgerea tuturor etapelor legale pentru declansarea ei.



"In momentul de fata se redacteaza scrisoarea, sesizarea catre directorul general, ceea ce inseamna declansarea conflictului de interese, in conformitate cu legea conflictelor de munca. Daca raspunsul nu satisface asteptarile salariatilor, vom merge la conciliere la agentia teritoriala. Daca in urma concilierii nu ajungem la nici un acord, se vor demara procedurile pentru declansarea grevei. Revendicarea de baza a sindicatului este acordarea incepand cu 1 ianuarie a sumei de 520 de lei in suma fixa, pentru toti salariatii", spune Iordache.

Liderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, mai precizeaza ca majorarea salariala s-ar justifica, date fiind rezultatele Dacia de anul trecut si previziunile privind anul curent.

Ultima greva la uzinele din Mioveni a avut loc in primavara lui 2008 si a durat aproximativ trei saptamani.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1398 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    da (Luni, 8 februarie 2010, 18:33)

    dan [anonim]

    e clar. s-a terminat criza :)
  • +4 (6 voturi)    
    nu mai inteleg nimic (Luni, 8 februarie 2010, 18:49)

    pavel [anonim]

    parca mai anul trecut se pregateau sa plece in somaj, acuma vor sa faca greva ?! cand multi altii isi pierd locul de munca ei fac greva ?! ca la noi la romani ...
    • -5 (11 voturi)    
      greva (Luni, 8 februarie 2010, 19:53)

      marian [anonim] i-a raspuns lui pavel

      Stii macar cat efort se depune in acea uzina? stii macar in ce conditii muncesc acei oameni?
      Daca ai fi stiut aceste chestii nu mai postai un comentariu doar de dragul de a te afla in treaba.
      • +5 (11 voturi)    
        valea (Luni, 8 februarie 2010, 20:44)

        eu [anonim] i-a raspuns lui marian

        Hai plimba ursul. Nu vorbi despre conditii grele ca doar nu stau in aer liber. Nu le convine atunci sa se duca unde au conditii mai bune. Si oricum au conditii mai bune decat intr-un spital fara sa aiba prea mari responabilitati. Las-o balta cu conditiile grele de munca. E criza puiutz. Spor la munca...cat mai ai ce.
      • +2 (2 voturi)    
        ce ma ? (Marţi, 9 februarie 2010, 8:15)

        danutlvd [utilizator] i-a raspuns lui marian

        conditii grele ? la munca puturosilor, oricum sunteti favorizati fata de altii, PUTUROSILOR
    • -2 (6 voturi)    
      ... (Luni, 8 februarie 2010, 20:58)

      adi [anonim] i-a raspuns lui pavel

      ca la noi la romani...
      ca de obicei, e de vina romania pentru ca tu esti neinformat (sau ignorant?).
      daca ai fi fost macar la curent cu ce s-a intamplat cu uzinele dacia in ultimele 24 de luni probabil ca nu ai mai fi debitat prostii pe acest site. si scuza-ma, nu sunt angajat la dacia, n-am nicio treaba cu ei, insa sunt stupefiat de fiecare data cand un om ca tine spune ca e romania de vina pentru ca e el ignorant.
      e adevarat ca la sfarsitul lui 2008 angajatii erau dati afara pe capete, si ala a fost marcat ca si inceputul crizei din romania, acum lucrurile s-au schimbat, de cand au vandut zeci de mii de autoturisme in europa, in special in franta si germania. ca sa nu mai amintesc cate masini au vandut in romania. in momentul de fata, uzinele dacia abia reusesc sa faca fata comenzilor.
      si in cazul asta, de ce sa se bucure doar executivii de la dacia? de ce nu si muncitorii de rand? de-asta se face greva, ca nu au vrut sa le dea o marire de 20% desi sunt pe val.
  • +5 (7 voturi)    
    Majorari de salar nerealiste (Luni, 8 februarie 2010, 18:52)

    Surfer [utilizator]

    Nu cred ca vom vedea la privat majorari de salar cu doua cifre ! Cred ca cei de la dacia tb sa fie multumiti ca au un loc de munca, in perioada asta de criza. Alte fabrici se inchid si angajatii sunt trimisi in somaj.
    Dar ca sa ceri majorare de salar cu 20% in vremurile asta mi se pare nerealist. Eventual daca poti sa justifici o crestere de productivitate a muncii de asemenea natura incat sa justifice solicitarea de majorare. Daca nu e nerealist.

    In plus au avut si prima de Craciun, lucru rarissim in anul de gratie 2009.
    • -1 (3 voturi)    
      Uiti de cine vorbesti (Luni, 8 februarie 2010, 20:00)

      Dacia 1100 [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Totusi, e vorba de Dacia, nu de orice firma particulara. La ce vanzari au avut anul trecut de pe urma programelor rabla din Germania, Franta, Spania, e cam greu sa spui ca au suferit de pe urma crizei. Cat despre inactivitatea din noiembrie- decembrie 2008, asa functioneaza toate fabricile auto, pe just-in-time production. Adica produc numai daca au comenzi, sa produci pe stoc e o mare tampenie, pentru ca apar cheltuieli suplimentare generate de depozitarea marfei care nu e dorita.
  • +3 (3 voturi)    
    Majorari de salar nerealiste (Luni, 8 februarie 2010, 18:52)

    Surfer [utilizator]

    Nu cred ca vom vedea la privat majorari de salar cu doua cifre ! Cred ca cei de la dacia tb sa fie multumiti ca au un loc de munca, in perioada asta de criza. Alte fabrici se inchid si angajatii sunt trimisi in somaj.
    Dar ca sa ceri majorare de salar cu 20% in vremurile asta mi se pare nerealist. Eventual daca poti sa justifici o crestere de productivitate a muncii de asemenea natura incat sa justifice solicitarea de majorare. Daca nu e nerealist.

    In plus au avut si prima de Craciun, lucru rarissim in anul de gratie 2009.
  • +1 (3 voturi)    
    Logan=Mercedes (Luni, 8 februarie 2010, 19:29)

    gepeto [anonim]

    Loganul este ieftin din 3 motive:
    1. Conceptie secolul trecut.
    2. Piese putin fiabile.
    3. Mana de lucru ieftina
    Daca ceva se schimba, Loganul nu mai este ieftin, in consecinta nu se mai vinde, de unde vor rezulta concedieri.
    Anul trecut tot asa au inceput, pana cand francezii au inceput sa inchida fabrica cate o saptamana, apoi doua, dupa care se buluceau toti sa vina la lucru uitand de majorarea de salariu.
  • +6 (6 voturi)    
    sa spunem adevarul (Luni, 8 februarie 2010, 19:32)

    antonio [anonim]

    sindicalistii din Romania sunt inca tot fostii informatori si securisti din marile intreprinderi comuniste. Nu se gandesc la faptul ca datorita grevei lor , o gramada de alti oameni, cateva zeci de mii, din fabricile de subansamble si piese pierd o gramada de bani. Important este sa iasa ei la rampa, ca doar asa isi pot justifica averile fata de umilii membri de sindicat, averi pe care de altfel nu vor sa le declare public.
  • 0 (4 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 8 februarie 2010, 19:57)

    HESS [anonim]

    Fac.Concernul Renaul Dacia a avut vanzari bune si peste asteptari.Plata muncitorului se face si in functie de productivitate si vanzari.Asa e normal intr-un stat capitalist.Si au tot dreptul sa ceara mariri de salar.Cand uzinele Dacia au avut probleme cu piata de desfacere au stiut sa ii anunte pe muncitori ca vor intra in somaj tehnic,dar acum ca vanzariile au crescut fac pe prostii.Mai era un fost manager de la Dacia caruia i-a parut rau de un singur lucru.,ca nu a recompensat muncitorii cum trebuie.Iar din cauza unora ca voi astia de mai sus cu gandirea venita din fundul putului.Gen .,bine ca au un loc de munca pe criza asta,bine ca le-a dat prima de nu stiu ce si altele, aunvenit si vin toti sa se c..ce in capul vostru.Voi fiind pt ei mana de lucru ieftina.,noii negrii Europeni.Si nu uitati ca Renault a avut mari facilitati cand au cumparat uzina si de scos nu au scos nu stiu ce minunatii.
  • -3 (5 voturi)    
    hmm (Luni, 8 februarie 2010, 19:58)

    dacia [anonim]

    vad numai rautacisme pe aici.....
    sa va explic cum sta treaba,ca poate nu intelegeti....oamenii astia au muncit anul trecut peste normal, au avut profit ( si inca baban) deci nu inteleg de unde atata rautate..... foarte bine, sa li se creasca salariile ca merita...si cu asta am incheiat, cine are argumente nu are decat sa le posteze...astept...
  • +2 (2 voturi)    
    rasp gepeto (Luni, 8 februarie 2010, 20:01)

    rsty [anonim]

    uauuuuuuuuu ma mut la pitesti...s-a terminat criza uraaaa!!!!!
    nu stiu cum e facut loganu,dar la un lucru sigur gesesti....e fiabila...la 125000 fara reparatii nu cred ca e un lucru rau(bineinteles reviziile de rigoare
  • +2 (2 voturi)    
    Ieftineala (Luni, 8 februarie 2010, 20:06)

    rul1981 [utilizator]

    Singurul lucru de apreciat la Logan e ca e ieftin. Daca se mareste pretul manoperei cu 20%, se scumpeste si nu se mai vinde, deci in somaj. O sa vada Mioveniul ce inseamna "crestere" cand Rep. Moldova va intra in UE. A doua zi Renault se va muta acolo, precum Coca Cola etc. Totusi, o mica marire nu ar fi rau, sa fie si unii si altii multumiti.
  • -1 (3 voturi)    
    mai schimbati placa! (Luni, 8 februarie 2010, 20:56)

    iara abureala [anonim]

    asa s-au plans cei de la administratie si anu trecut, ca vine criza si va putem marii salarile...acum spun aceeasi poveste, la anu' aceeasi si tot asa pana trece asa zisa criza auto de la Dacia

    PS: unii nu vor sa recunoasca faptul ca uzina de la Mioveni a tinut Renaultul in carca sa treaca peste criza auto
    • 0 (0 voturi)    
      Dacia a salvat Renault :) (Marţi, 9 februarie 2010, 0:28)

      cristi radulescu [anonim] i-a raspuns lui iara abureala

      Da, cum sa nu, Uzinele Dacia au tinut Renault in spate in 2009.
      Renault a vandut in prima jumatate a lui 2009 de aproape 16 mld euro (http://www.renault.com/en/finance/chiffres-cles/Pages/comptes-de-resultat.aspx), iar Dacia a vandut in perioada similara 311.282 autovehicule (http://www.daciagroup.com/vanzari/vanzari-dacia-in-primul-semestru-al-anului-2009.html).
      So, do the math, dude.
  • 0 (0 voturi)    
    interesant... (Marţi, 9 februarie 2010, 9:39)

    anonim [anonim]

    Deci ideea este sa moara si capra vecinului. Tipic.
    Chiar daca Dacia a inregistrat profit foarte mare pe timp de criza angajatii trebuie sa fie mici si umili pentru ca este criza. De unde logica asta? Ce treaba are cu voi astia care ati comentat ca este criza si ca nu mai aveti locuri de munca cu cei de la Dacia care au locuri de munca si muncesc si fac profit? Daca inca mai exista sindicat la Dacia (spre deosebire de altii unde nu mai exista asa ceva, sau este doar ceva formal) atunci au tot dreptul sa ceara acea marire de salariu. Ca doar pe spinarea lor s-a facut acel profit.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică