Toyota Romania recheama pentru verificari 12.500 de masini, pentru posibile probleme la pedala de acceleratie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 februarie 2010, 14:41 Economie | Auto

Toyota a anuntat numarul de masini rechemate in Romania
Foto: Toyota
Toyota Romania a lansat marti actiunea de rechemare in service pentru un numar de 12.500 de vehicule posibil afectate la nivelul intregii tari, ce vor fi verificate la pedala de acceleratie. Posesorii acestor vehicule vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care si-au achizitionat masina, prin care vor fi invitati pentru programari in service. Verificarea unei masini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmand sa fie suportate de catre companie, a anuntat importatorul.

Campania de rechemare este o masura preventiva ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de catre producator (Toyota Motor Europe), chiar daca posesorii acestor masini nu au identificat nicio problema la nivelul pedalei de acceleratie sau daca masina nu prezinta problema respectiva. In Romania, la fel ca si in Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfunctionalitati la nivelul pedalei de acceleratie.

“Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clientilor nostri. Ii asiguram ca, pentru noi, siguranta si satisfactia lor este mai presus de orice. De aceea initiem aceasta campanie preventiva de recall; in acest moment, preocuparea noastra cea mai mare este aceea de a solutiona cat mai urgent si eficient aceasta situatie si de a ne asigura ca toate masinile au fost verificate”, declara intr-un comunicat, George Kyriazis, Director General Toyota Romania.

Masinile sunt parte a unui recall la nivel european, recall ce vizeaza maxim 1,8 milioane de masini din urmatoarele modele fabricate in anumite perioade, trecute in parantezele de mai jos).

    * AYGO (Feb 2005 – Aug 2009)
    * iQ (Nov 2008 – Nov 2009)
    * Yaris (Nov 2005 – Sep 2009)
    * Auris (Oct 2006 – 5 Ian 2010)
    * Corolla (Oct 2006 – Dec 2009)
    * Verso (Feb 2009 – 5 Ian 2010)
    * Avensis (Nov 2008 – Dec 2009)
    * RAV4 (Nov 2005 – Nov 2009)

Solutia pentru remedierea problemei la pedala de acceleratie

La modelele incluse in actiunea de recall exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat, cu intermitenta, pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina mai incet la pozitia normala sau, in cel mai rau caz, sa ramana partial apasata.

Procedura de remediere dezvoltata de inginerii Toyota include instalarea unei placute de otel in ansamblul pedalei de acceleratie, menita sa creeze un spatiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.

In ceea ce priveste actiunea de rechemare in service anuntata la nivel international pentru modelul Prius, Toyota Romania mentioneaza ca, la nivel national, au fost comercializate 7 unitati din actuala generatie Prius, ce vor fi verificate in conformitate cu procedura stabilita la nivel international.

In Romania s-au inmatriculat anul trecut aproape 3.500 de masini Toyota noi, scadere de 63% fata de 2008.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5053 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    gata (Marţi, 9 februarie 2010, 15:46)

    T [anonim]

    Imi iau dacia logan iar daca face figuri pedala de acceleratie imi raman destui bani s-o schimb de cateva ori :))
    • +1 (1 vot)    
      logan - masina mult visata (Marţi, 9 februarie 2010, 16:15)

      logan [anonim] i-a raspuns lui T

      De ce am vandu eu loganul:
      - ambreiajul scartia la apasare si trebuia uns firul la fiecare 1000km; plus ca revenea sacadat in sus.
      - schimbat caseta directie la 15.000 km
      - ramas in turatie 5000rot/min la plecarea de pe loc; luat picior de pe acc si se tura la fel; solutia: luat contact + sperietura ca naiba de credeam ca ia foc masina.
      - curent la portiere in mers.
  • +4 (6 voturi)    
    felicitari toyota (Marţi, 9 februarie 2010, 15:49)

    mircea [anonim]

    Chiar daca ii afecteaza aceasta manevra, atat la imagine cat si financiar, Toyota face acest lucru castigand respect din partea clientilor. Jos palaria; japonezii inca o data demonsteaza seriozitatea lor.
  • -1 (5 voturi)    
    Scump si prost (Marţi, 9 februarie 2010, 15:51)

    Dinu [anonim]

    O amica si-a luat Yaris cu aproape dublu cat am dat eu pe Fiat Punto nou. Am 65.000 cu Fiatul si nici o problema, ceea ce nu se poate spune si despre Yarisul ei.
    De ce sa-ti iei scump si prost cand merge si ieftin si bun?
    • +4 (4 voturi)    
      as vrea amanunte (Marţi, 9 februarie 2010, 16:07)

      toma [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      masinile sint echipate standard? Cat a costat yaris, cat a costat punto?
    • 0 (2 voturi)    
      compari corcodusele cu ciresele! (Marţi, 9 februarie 2010, 16:55)

      ciprian [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      poti asemana o toyota cu un fiat? sau crezi ca e diferenta intre logan si fiat punto? vezi ca spui prostii...mai rationalizeaza si tu inainte sa debitezi tampenii ...succesuri!!!
    • +1 (3 voturi)    
      yaris (Marţi, 9 februarie 2010, 17:07)

      serbanica [utilizator] i-a raspuns lui Dinu

      si amica cu yarisul la cati km a ajuns ? ea a avut vreo problema cu masina ? ce probleme a avut daca ne poti detalia un pic...asta ca sa vedem ca tu esti obiectiv si ca nu te incordezi degeaba pe-aici...
    • 0 (2 voturi)    
      amanunte (Marţi, 9 februarie 2010, 18:16)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      Masina mea are echipare standard plus cateva mici briz-brizuri. Motor de 1,2, deci chiar varianta de baza. 65 km si nici o problema. Mi-am luat modelul asta dupa ce m-am interesat pe surse si am aflat cat de putine Punto Classic sunt in service la Auto Italia. Intre timp a facut si ceva enduro si merge la fel de bine pe drumuri proaste si pe autostrada. Nu prind mai mult de 160 dar nici n-am nevoie. N-am toate sistemele sofisticate care sunt pe o Toyota, dar nici nu le simt lipsa. Trebuie sa fi fraier sa dai o caruta de bani pe un Yaris cand la banii aia iti poti lua Golf, Bravo, etc.
      SI Toyota e varza la fiabilitate mai nou, au scazut stacheta foarte mult. Nu e posibil ca sa rechemi 11 milioane de masini. Acum e un fel de GM, nimic mai mult.

      PS amica cu Yaris cred ca are vreo 40.000 de km si a fost de vreo 2 ori in service cu niste probleme. Diferenta mare e ca a dat de 2 ori mai mult ca mine (7600-14.000) si acum trebuie prob sa stea la ditamai coada. Face un yaris cat 2 Punto? Momentan nu face nici cat unul!
    • +1 (1 vot)    
      fiat.. (Miercuri, 10 februarie 2010, 9:13)

      zorro [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      fii ma serios, fiatul e facut in turcia si e cea mai proasta masina de pe piata europeana. esti un bolnav cand compari toyota cu fiat-ul. crezi ca e dublu la pret degeaba? punto e facuta din carton, de aia.
    • -1 (1 vot)    
      prostii (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:54)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      Nici vorba sa fi facut din carton Punto. Ai vazut vreodata vreun Punto altfel decat un trafic?
      daca spui ca Fiat e cea mai proasta masina din Europa e clar ca habar n-ai despre subiect
  • -1 (3 voturi)    
    statistic vorbind (Marţi, 9 februarie 2010, 16:53)

    cip [anonim]

    o toyota, o honda sau un BMW de obicei isi merita banii.
    Sunt posesorul unei toyota prius generatia anterioara. Daca ar fi sa ma iau dupa preturile de pe mobile.de cred ca as scoate pe masina mai multi bani decat am dat, deci valoare de revanzare buna. Consuma benzina sub 5 in oras (cu cat merg mai mult cu atat se stabilizeaza mai bine consumul sub 5%). Dealerul e de nota 100. Masina e chiar prea silentioasa. Are cutie automata eCVT. A iesit doi ani la rand prima in topul preferintelor posesorilor conform jdpower - fiind si cea mai fiabila masina. Are 8 airbaguri, ESP, ecran touch screen, afiseaza melodiile din playlist, clima, etc.
    Care ar fi echivalentul ieftin si bun de la Fiat de masina de 19 mii de euro?
    Problema fiabilitatii se reduce statistic la numarul de intrari in service in primul an sau in primii 3 ani. Conteaza si cum te porti cu masina. Nu as cumpara de exemplu in viata mea masina second de firma pentru ca stim cum se poarta angajatii cu o masina care nu e a lor ci e a firmei.
    Poti sa ai o masina scumpa si in general fiabila dar sa ai ghinion si poti sa ai cel mai ieftin tata nano si sa ai noroc insa statistica te predispune si iti creste/reduce sansele de a avea probleme.
  • +1 (1 vot)    
    probleme reale (Marţi, 9 februarie 2010, 16:59)

    Ser [anonim]

    Am condus o toyota RAV 4 din 2007, pana anul trecut. Am avut 3 incidente cu pedala de acceleratie care s-a blocat in covorasul de cauciuc, adica cu acceleratia la maximum in viteza a doua!!! din fericire am reusit de fiecare data sa nu mor cu zile insa sunt convins ca au fost si altii care au patit acelasi lucru si au ajuns la accident.

    am avut incredere in aceasta marca dar intre timp conduc altceva...
    • 0 (0 voturi)    
      covorase (Marţi, 9 februarie 2010, 17:49)

      serbanica [utilizator] i-a raspuns lui Ser

      daca aveai covorase originale atunci ai tot dreptul sa fii suparat.
      • 0 (0 voturi)    
        totul original (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:14)

        ser [anonim] i-a raspuns lui serbanica

        covorasele erau originale. ba chiar am spus la service sa verifice ce naiba este cu acceleratia si nu s-a intamplat nimic - cel mai probabil pentru ca nu au luat masuri decat acum cand a venit "directiva de la centru" sa repare ce au facut prost. In multe privinte Toyota face masini exceptionale insa in cazul asta au facut-o lata si cred ca trebuiau sa actioneze mult mai rapid si mai devreme (asa numitele silent recalls - adica reparatii pe sest, cand oricum duci masina la revizii). nu au facut-o si au murit oameni.
    • 0 (0 voturi)    
      accident RAV4 (Marţi, 9 februarie 2010, 20:32)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Ser

      Socrul meu a fost implicat intr-un accident in 2009 in timp ce conducea un RAV4 2007, ar fi intersant daca toti cei care au fost implicati in astfel de incidente s-ar asocia sa porneasca o actiune colectiva.
  • -1 (1 vot)    
    conduc noul yaris (Marţi, 9 februarie 2010, 18:04)

    je [anonim]

    de vreo 4 ani, respectiv de vreo 120.000 km, si in afara de revizii, o busitura pe fata (vinovat eu) si un buson de ulei uitat nemontat undeva prin Paris acu' vreo 2 ani (vinovat unu' de la un service), alte probleme nu am avut cu masina. cine reclama probleme inseamna ca a avut ghinion (ceea ce nu cred ca e cazul la toyota) sau si-a provocat singur problema (condus la modul "da-i in ea, ca tine..")
  • 0 (0 voturi)    
    tot yaris (Marţi, 9 februarie 2010, 22:19)

    andreea [anonim]

    Am avut un yaris, in 2007 - excelent, absolut excelent. Dupa un accident (nu din vina mea), cu dauna totala, mi-am luat tot yaris, model identic. Rezultatul? Consum dublu fata de prima, scartie din toate incheieturile, uneori la frane scartaie de zici ca se rupe, urmeaza (probabil) sa ma recheme in service a doua oara (prima data pentru nu stiu ce problema cu centurile - ca nu m-am dus. Pana la urma, bafta mea ca nu mi-am pierdut atunci timpul - or sa le verifice pe amandoua acum :)
    Una peste alta, ar fi nedrept sa spun ca sunt total nemultumita de masina actuala - am mai condus si alte masini, si yarisul e de departe cea cu care m-am impacat cel mai bine. Comparand-o cu prima (repet, identica, ca si model), cea pe care o am acum nu m-ar convinge insa sa mai imi iau, cand o fi cazul, tot o Toyota.
  • 0 (0 voturi)    
    Toyota (Miercuri, 10 februarie 2010, 1:33)

    Moto Moto [anonim]

    Locuiesc in USA si conduc o Camry fabricata in 2000. Are 180.000 miles (adica vreo 280.000 km), si merge inca excelent. Povestea aparuta acum la Toyota este destul de ciudata. Indiferent ce intentii sunt acum, adevarul e ca Toyota a fabricat si fabrica calitate.
    • 0 (0 voturi)    
      rav 4 2004 (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:04)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui Moto Moto

      am un rav4 din 2004..este EXCELENT are aproape 50.000 l am luat din germania..dupa 2005 au aparut probleme
  • 0 (0 voturi)    
    Problema in europa (Joi, 18 februarie 2010, 11:37)

    Andrei [anonim]

    tot ce cumparati de la toyota si e fabricat in franta e prost sa stiti . doar fabrica din turcia are calitate ma refer la europa . exact asta mi-a spus directorul diviziei de dezvoltare de la toyota pe japonia.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri