Opinie

Toyota - Intre exagerari alarmiste si o criza de imagine fara precedent

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2010, 11:15 Economie | Auto

Toyota spera ca "avalansa" de rechemari a trecut
Foto: Reuters
"Toyota face masini cu defecte!", "Dai o groaza de bani si te trezesti ca acceleraza brusc!", "Nici japonezii nu mai sunt ce erau!", spun cei care nu au la inima marca Toyota, dupa ce vad problemele cu care niponii se confrunta. "Masinile sunt sigure si problemele sunt o exceptie" "Presa a facut din tantar armasar", "E un complot contra Toyota", spun fanii marcii. Adevarul e undeva la mijloc, e clar ca sunt unele probleme de fiabilitate, dar nici nu trebuie cazut in extrema. Cum s-a ajuns aici? Cum e posibil ca imaginea unei marci care se mandrea cu fiabilitatea sa sufere acum imens?

Rechemari peste rechemari si o sumedenie de intrebari

De doua saptamani abunda informatiile despre milioane de masini Toyota rechemate pentru posibile probleme la acceleratie dar si la frane. S-a scris ca Toyota a lasat deoparte calitatea si a pus accent pe cantitate. S-a afirmat ca e o criza pe care Toyota o va simti ani intregi. Pe de alta parte, e foarte posibil ca numai cateva masini din multe milioane sa aiba vreo problema, iar presa e si ea responsabila pentru modul negativ in care marca Toyota e perceputa. Si japonezii au gresit in comunicarea cu presa la nivel mondial, astfel ca lucrurile au degenerat.

Recall-ul, o dovada de respect atat timp cat cifrele nu urca prea mult

Recall-ul, rechemarea in service e o practica obisnuita in Occident si in special in SUA unde recall-urile sunt mereu publicate, spre deosebire de Europa unde presa nu afla de toate si ce-i drept, nici nu are de ce sa afle, fiindca unele nu prezinta pericol pentru clientul final. Recall-ul e asadar o dovada de respect fata de client, o dovada ca producatorului ii pasa si ca e atent la cel mai mic detaliu care nu e in ordine.

Si la Toyota parea ca avem de-a face cu recall-uri obisnuite, insa lucrurile au scapat de sub control dupa ce numarul de masini chemate a ajuns sa depaseasca orice inchipuire, fiind acum de peste 8,5 milioane pe plan mondial, mai mult decat productia pe un an.

Practic au fost putine accidente legate de problemele la pedala de acceleratie si chiar si numarul plangerilor ce au stat la baza rechemarilor nu a trecut de cateva sute, extrem de mic in comparatie cu numarul de masini vandute. Dar numarul imens de masini care vor fi rechemate de Toyota este o problema, insa nu singura.

Maldar de stiri negative, prea putine explicatii

Dupa ce in SUA s-a declansat recall din cauza faptului ca pedala se putea bloca in covorasul de pe podea, presa nu s-a speriat. Nu era prima oara si nici nu era grav. Apoi insa s-au adaugat cateva milioane de masini ce sunt rechemate din cauza unei probleme de proiectare la pedala de acceleratie care se poate bloca la podea. A fost o greseala de design a unui furnizor, dar remediul nu a fost anuntat chiar repede, astfel ca a fost mult timp pentru speculatii si deja se creau conditiile unui dezastru mediatic.

Si daca stirile negative s-ar fi oprit aici, pentru Toyota dracul nu era atat de negru. Dar, colac peste pupaza au iesit la iveala cele peste 200 de plangeri din SUA si Japonia in legatura cu franele noii generatii a hibridului Prius. In unele cazuri, pe vreme rece, franele masinii raspundeau mai greu, lucru greu de inchipuit daca ne gandim ca e vorba de cel mai bine vandut model de pe piata si chiar de cea mai recenta generatie.

Toyota a primit o lovitura sub centura, un model de care era mandra, unul care simboliza trecerea spre un viitor mai "verde" in auto avea probleme. Deja se adunasera prea multe si multi si-au spus ca ceva e in nergula de apar atatea semnale negative. Gaz peste foc a pus si compania cu sfaturile adresate soferilor care banuiau ca vehiculul are o problema. Erau sfatuiti sa apese cu ambele picioare pe frana sau la Prius sa apese cu insistenta fiindca masina se va opri pana la urma. E drept ca de dragul spectacolului si presa a scos in fata exact aceste sfaturi iesite din comun, creand falsa impresie ca  acestea sunt principalele sfaturi.

Reactii lente, acuzatii, exagerari de dragul senzationalului

Impresia generala a fost ca japonezii s-au miscat prea incet, ca au reactionat greu, ca au gasit cu greutate un remediu pentru problema, ca s-au tot codit pana sa anunte recall, intr-un cuvant ca au reactionat exact cum nu trebuia.

Seful Toyota repeta calm - asaltat de tirul intrebarilor ziaristilor niponi - ca pentru companie clientul e pe primul loc si ca masinile sunt in continuare sigure. A negat ca Toyota ar fi sacrificat calitatea favorizand extinderea pe tot mai multe piete pentru a deveni numarul unu mondial. Le-a spus tuturor ca nu au de ce sa-si faca probleme, insa nu a dat explicatii la subiectele arzatoare.

Si ca dovada ca lucrurile negative nu isi gasisera sfarsitul, Toyota a mai fost acuzata nu doar ca a raspuns greu, ci si ca stia de problemele de la masini, dar nu a spus nimic.

E foarte posibil ca cei de la Toyota sa nu fi stiut ca problemele sunt asa de mari si ca se va ajunge la terfelirea intr-un mod fara precedent a imaginii marcii. Companiile nu au cum sa detina total controlul asupra situatiei, insa de la o marca precum Toyota - care se faleste cu fiabilitatea masinilor sale - se astepta mult mai mult. Nu sa aiba milioane de masini chemate la verificari, nu sa existe furnizori care livreaza componente cu probleme, nu in cazul unei companii la care controlul calitatii este strict.

Pe de alta parte si presa a tot scris pe aceasta tema si vrand-nevrand s-a indus ideea ca problemele sunt mari si se extind. Poate ca din cele peste opt milioane de masini doar cateva zeci au probleme, poate ca nici nu se vor mai produce accidente din cauza lor. Insa deja e prea tarziu ca tavalugul sa se mai opreasca. Nu poti sta in calea avalansei cu o lopata, e clar ca lucrurile se vor linisti atunci cand Toyota nu va mai fi nevoita sa anunte recall atat de des si nici nu va fi nevoita sa intrerupa productia unor modele, asa cum o face acum.

E greu de crezut ca niponii au sacrificat calitatea in favoarea cantitatii si a extinderii pe tot mai multe piete. Toyota nu ar fi riscat in mod deliberat sa renunte la standardele de calitate si sa riste astfel caderea in derizoriu. Toyota a admis ca vanzarile ii vor fi afectate de probleme, dar ramane de vazut cat timp va tine efectul nefast.

Repararea imaginii - un proces de durata

Compania a gasit remedii si a inceput sa le aplice. Clientii merg in showroom, masinile sunt verificate si problemele se rezolva. Acum intrebarea e daca s-a depasit momentul critic pentru ca reconstructia imaginii sa inceapa. Din pacate o reputatie construita in decenii se poate degrada in saptamani. Important e ca daca vor fi depistate persoane raspunzatoare direct pentru situatie ele sa fie sanctionate. Iar pentru client e important ca indoielile legate de marca Toyota sa dispara. Pentru niponi e de neconceput ca un potential client sa se teama ca daca va cumpara o Toyota noua aceasta i-ar putea face probleme. Nu vorbim de o marca low-cost, ci de una la care clientii stiau ca platesc in plus si pentru imaginea de fiabilitate. Cand aceasta imagine nu mai corespunde realitatii, lucrurile devin negative.

Interesant e ca alte marci auto profita de situatie si anunta recall-uri acum in aceasta perioada cand Toyota tine capul de afis. In aceste zile orice alt recall pare mic si neinsemnat in comparatie cu cele facute de Toyota, astfel ca alte anunturi trec aproape neobservate iar constructorii stiu asta si fructifica momentul.


Citeste mai multe despre   






















10309 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    treaba e simpla (Vineri, 12 februarie 2010, 11:35)

    Tataie [anonim]

    Toyota a devenit o marca scumpa, iar aceste defecte o vor da destul de mult inapoi pe piata.
    "Toyota nu ar fi riscat in mod deliberat sa renunte la standardele de calitate" - pai cine isi propune deliberat sa o dea in bara !? Suntem romani si stim cum se da in bara in privinta calitatii: se pune presiune pe diverse verigi din lantul de fabricatie in materie de reducere de costuri, de eficienta si de scurtare a termenelor de productie, apoi BANG... apare problema.
  • +2 (8 voturi)    
    japan the best !! (Vineri, 12 februarie 2010, 11:44)

    dana [anonim]

    Asa au facut ziaristii si cu criza - au unflat-o la maxim facandu-i pe oameni sa nu mai cheltuie sau sa investeasca si sa apara blocaje comerciale .... singurii castigati de pe urma crizei sant bancherii care aduna toate economiile oamenilor.
    • +4 (6 voturi)    
      da si nu (Vineri, 12 februarie 2010, 12:24)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dana

      presa tot timpul exagereaza, dar cand faci o declaratie de genul : " Erau sfatuiti sa apese cu ambele picioare pe frana sau la Prius sa apese cu insistenta fiindca masina se va opri pana la urma." ti-o cam faci cu mana ta...
      adica aia de la relatii publice de la toiota cred ca au avut tarate in cap cand au spus asa ceva...

      oricum nu trebuie sa pui botu la tot ce spune presa, ca astia spun 3 lucruri reale si 5 minciuni si aici ma refer la aia "seriosi"
      • +1 (1 vot)    
        dacia 1900 toamna (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:54)

        digi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Imi aduce aminte de dacia veche a vecinului care se oprea la a 3-4 pedala; daca asa a ajuns si o masina toyota atunci e jalnic. stiti ce a patit vecinu cand s-a urcat intr-un VW? a luat un cap de bord pt ca frana tinea din prima :))
        • +1 (1 vot)    
          dacia 1900 toamna (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 15:01)

          grig52 [utilizator] i-a raspuns lui digi

          Daca-si punea centura nu s-ar fi intamplat nimic , dar probabil "vecinul" ca si multi altii din Romania sunt TARI in maini, chiar daca au Dacie sau VW..Bai nea digi lasa comparatiile ca si rosia si cartoful sunt legume dar diferite, asa-i si cu tehnica de acum 30 de ani si cea de astrazi ( sa dea D-zeu sa mearga si Toyota cum si cat a mers Dacia cu tehnica ei invechita care mai merge si astazi) . Ori cum sanatate si sa traiasca Romania unde se face Dacia cea noua (Logan , Sandero si-n curand Duster sa le-o traga din nou nemtilor pe piata germana , ca multe mai circula pe aici in Germania si nu se plange nimeni de ele asa cum se plang romanii in Romania de ele)
  • +5 (9 voturi)    
    care e problema?? (Vineri, 12 februarie 2010, 11:48)

    ionel [anonim]

    asemenea defecte si recalluri sunt la ordinea zilei la toate marcile.
    despre unele se vorbeste mai mult despre altele de loc, asta mi se pare ciudat.
    in fond defectul este recunoscut si remediat gratis de catre producator.
    care e problema??
    • +2 (6 voturi)    
      problema.. (Vineri, 12 februarie 2010, 12:24)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ionel

      este omul 'modern' care isi plimba dosul in masina pana la munca si inapoi acasa, eventual cu o deviere pe la supermarket. in rest zace in fata televizorului si/sau citeste stiri pe internet.. si aici apare problema.. ca jurnalisti mediocri cu titluri senzationale ies in fata si fac taraboi pe nimicuri...
      au fost vreo 10 accidente aparent legate de pedala de aceleratie de la toyota in ultimii 10 ani! 10 ani!!! si inca 200 de plangeri.. wtf!?
    • +3 (3 voturi)    
      ca au fost 8 milioane de masini rechemate??? (Vineri, 12 februarie 2010, 12:25)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ionel

      si ca s-au comportat foarte prost...
  • +2 (12 voturi)    
    Feedback obiectiv Toyota Avensis (Vineri, 12 februarie 2010, 11:53)

    Andrei [anonim]

    Atat eu, cat si sotia mea avem Toyota Avensis de 3, respectiv 2 ani, motorina (schimbator manual), respectiv benzina (schimbator automat).
    In afara de vizitele anuale la service (care nu depasesc 1000 RON/vizita/an), nu am avut absolut nici o problema cu masinile - suntem foarte multumiti de ele (inainte eu am avut o masina produsa in Italia si din 3 in 3 luni eram la service, iar service-ul anual era mult mai scump - concret, eram cu nervii varza si am renuntat la o masina frumoasa pentru o masina care isi face treaba perfect din punctul meu de vedere).
    Singura problema pe care am observat-o este ca la 180Km/h, incepe sa faca un zgomot aparatoarea de vant de la geamul soferului - am vorbit la service si mi-au spus ca trebuie schimbata... Tinand cont ca nu prea merg cu acea viteza, nu am schimbat nimic.
    • +1 (11 voturi)    
      esti off topic (Vineri, 12 februarie 2010, 11:58)

      Tataie [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Am inteles cu totii ca masina ta e ok, dar subiectul este altul. Toyota a montat niste piese necorespunzatoare pe masini. Asta e subiectul, nu daca tie iti place MP3 playerul de pe masina...
    • +4 (6 voturi)    
      stiu (Vineri, 12 februarie 2010, 12:07)

      civalco [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Ai avut Alfa Romeo !
      • 0 (0 voturi)    
        bine de stiut inca (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:08)

        alfa33 [anonim] i-a raspuns lui civalco

        despre reclama pentru aceste rable "cult" din anii '80: "La Linea" , iar compania-mama facea uragan cu tehnologia revolutionara de a zincui intreaga caroserie cand produsele ei incepeau sa rugineasca in vitrina daca te uitai prea indelung la ele.
    • -1 (1 vot)    
      Toyota Avensis (Vineri, 12 februarie 2010, 17:03)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Andrei,

      Am si eu Avensis D4D 2.0 de 3 ani, luat din Pipera. Vizitele la serivce costa 1.600 lei minim, la fiecare 15,000km. In rest sunt foarte multumit de fiabilitate. Am 180,000km, am batut Europa in lung si-n lat, n-am avut niciodata nici o problema. A, ba da, am lovit o cioara si am schimbat parbrizul once...
  • -2 (8 voturi)    
    Cantitate si mai putin calitate (Vineri, 12 februarie 2010, 11:55)

    Dinu [anonim]

    E destul de evident ca au tras tare sa ca ajunga nr 1 mondial si au sacrificat destul de mult la calitate. Alta explicatie nu exista pt atatea milioane de masini rechemate.
    Si mai lasati-o cu grija fata de client. Clientul a dat o groaza de bani pt o masina pe care sa o foloseasca, nu sa stea la cozi prin service sau sa se intrebe daca masina lui mai e sigura.
    Mai bine iei o masina europeana mai ieftina si mai fiabila :ok:
  • +3 (9 voturi)    
    toyota (Vineri, 12 februarie 2010, 12:04)

    adrian [anonim]

    si eu am o toyota(auris1.6 benzina 124cp)de care sunt foarte mandru si multumit,stau si-mi rad in barba multumit de alegerea facuta cand vad ca unii amici de ai mei cu masini ca vw,bmw,skoda,seat(toate modele noi)au probleme cu masinile,unele cu rusinos de putini km la bord.TOYOTA e un brand serios si care isi respecta clientii.totul nu-i decat o facatura a concurentei care nu mai suporta sa fie in umbra constructorului japonez.in concluaie cumparati-va un autoturism japonez si nu veti regreta!
    • -2 (4 voturi)    
      In ce consta facatura ? (Vineri, 12 februarie 2010, 13:03)

      nick [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Concurenta lanseaza niste zvonuri si in urma acestor zvonuri sunt chemate milioane de masini in service? Tot in urma zvonurilor Toyota recunoaste public faptul ca are probleme dar de fapt nu are ??
      Nu pricep unde e facatura concurentei sau cum functioneaza .
      Am o Skoda Octavia de cca 4 ani, nu am avut absolut nicio problema. Anterior am avut tot o Skoda Octavia, model mai vechi, nu am avut nicio problema.
      Nu pot spune acelasi lucru despre o Honda Civic, de 2 ani, cu care am probleme de cand am luat-o, adica de noua.
      Asta referitor la masinile japoneze vs masinile europene. Din pacate, nimic nu mai este ce a fost iar simplul fapt ca e masina japoneza nu mai inseamna o garantie.
    • +3 (3 voturi)    
      Romanu, saracu... (Vineri, 12 februarie 2010, 13:06)

      Roman [anonim] i-a raspuns lui adrian

      "stau si-mi rad in barba multumit de alegerea facuta cand vad ca unii amici de ai mei cu masini ca vw,bmw,skoda,seat(toate modele noi)au probleme cu masinile,unele cu rusinos de putini km la bord"

      Cum ar veni: sa moara si capra vecinului! Stimabile, indiferent cat de groza a masina ta, orice producator de orice din lumea asta mai are si probleme de calitate. Cu atat mai mult cu cat volumul de vanzari este mai mare.
      Articolul sublinia erorile de comunicare ale Toyota, faptul ca presa a exagerat (se pare ca presa de senzational e prezenta peste tot) dar si numarul foarte mare de recall-uri solicitate de producatorul nipon (nu iese fum fara foc).
      In plus, recunoaterea unei erori de proiectare (nu executie) poate sa-i faca pe multi sa creada ca exista inr-adevar probleme cu toate modelele respective.
  • +6 (6 voturi)    
    Depinde cum privim (Vineri, 12 februarie 2010, 12:05)

    civalco [utilizator]

    Toyota este un colos al industriei. Calitatea a stat la baza dezvoltarii companiei iar preturile pietelor de desfacere au impus utilizarea de componente din ce in ce mai ieftine. Autoturismele implicate in acest scandal mediatic sunt modele cu ani buni de productie in care de fapt s-au semnalat cateva incidente cauzate de cate un reper cu probleme. Totusi ei isi respecta imaginea si anunta public problemele care le au si apoi le remediaza pe cheltuiala lor. Asta inseamna inainte de orice, CORECTITUDINE. Cred ca, legal, trebuiau sa remedieze defectiunile strict la cazurile semnalate in perioada de garantie. Asta, insa, le-ar fi fost extrem de daunator. Asta insemna sa fi neserios si sa faci masini proaste. Daca s-ar cunoaste si s-ar face publice, cate probleme sunt remediate pe ascuns sau pur si simplu ignorate de foarte multi fabricanti asiatici , americani sau europeni am fi exact ca in cazul pantofilor, "stii daca au fost niste pantofi buni abia cand ii arunci".
    Explicatia acestor situatii cauzate de repere cu probleme consta, pe langa presiunea uriasa generata de costuri, in timpul insuficient pentru testele de fiabilitate ale fiecarui reper dar si in utilizarea unor materiale din ce in ce mai
    "consumabile" care in timp relativ scurt isi schimba proprietatile initiale, adica imbatranesc.
    Restul este o binefacere pentru concurenta si bineinteles, ultima pe lista, PRESA.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Vineri, 12 februarie 2010, 12:11)

    eu [anonim]

    ca orice constructor.. toyota isi lasa hibe, pentru ca apoi sa mai castige bani si din service.

    ca daca ar face o masina indestructibila ar da faliment cu piesele si service-ul...

    se aplica la oricare.. indiferent ca e bmw sau toyota...
  • +1 (5 voturi)    
    razboi mediatic fara legatura cu realitatea (Vineri, 12 februarie 2010, 12:24)

    stanese [anonim]

    nu cred in tote povestile astea ... oricum am doua masini japoneze o Toyota si un Subaru - nu le -as da nici pe doua baxuri de masini franceze , americane sau germane .
  • 0 (0 voturi)    
    toyota (Vineri, 12 februarie 2010, 12:26)

    lexus [anonim]

    a facut faima cu masini mici, ieftine si economice care au prins pe o piatza americana saturata de colosi.
    pentru a evita cotele la import, a construit o gramada de uzine in america. a intrat in cooperare cu gmc, pe diviizia chevrolet. asta i'a pus pe jar si'au facut modele mai mari, suv si modelel de lux, chiar si divizia de lux, lexus. necazul e ca in america, fabricile lor au facut rabat dela calitate. e recunoscut ca toyotele, unele chiar segment mai scump, cum e camry, se fabirica in america si mexic.
    mexicanii fac lucruri bune, lucreaza si pentru vw , ford, nissan.
    dar, cele ansamblate in america, cu furniszori americani de subansamble, au cam pierdut la calitate, in competitzie cu honda, mazda si nissan.
    mazda are si ea o cooperare cu ford america.
    cert e ca toyota corolla si yaris au cam dat'o in bara si'au pierdut piatza. pentru a tzine un pretz scazut, toyota recurge la producatori de subansamble mediocrii.
    pe piatza americana a scazut increderea. piatza americana e pe modele cu transmisie automata.
    in general, modelele cu transmisie automata au pedala de acceleratzie montata pe podea. americanului ii place sa'si sprijine talpa pe pedala....
    cert e ca o companie cu mecanica super, din cauza greselilor de montaj, a unui montaj in viteza si cu furnizori ieftini...
    asta e.
    daca vretzi sa vedetzi piata american si cum coteaza masinile de diferite marci, mergeti la yahoo pe autos si vedetzi ce se vinde in usa, la ce pretzuri si ce aprecieri au din parte cumparatorilor.
    engleza e necesara. ...
  • +1 (1 vot)    
    Toyo (Vineri, 12 februarie 2010, 12:32)

    Ferrari [anonim]

    Haidemi mai baieti si fete cu mandriile de Toyotele.
    Toyota este o masina urata in comparatie cu ceea ce se produce in Europa. Este plina de plastic si costa cat un BMW. Nici fratii de la W nu au fost departe de un dezastru. Au avut nevoie de "1 milion de masini "ca sa produca un motor care consuma 1 litru de ulei la 3000 de km, lucru inedit pentru W.
    In rest,bani sa fie. Acum gasesti oferte pe toate drumurile pentru masini ieftine si bune. Bineinteles,NEW.
  • +2 (4 voturi)    
    Reactia ... (Vineri, 12 februarie 2010, 12:34)

    Serafina Pekkala [anonim]

    producatorilor americani, iata ca nu se lasa asteptata! Impreuna cu Honda, Toyota incepuse sa domine incet, incet piata din America. Guvernul impreuna cu producatorii locali si-au spus ca nu este chiar corect ca japonezii sa dicteze la ei in casa. Si, brusc, a aparut o mica problema de vreo 2-3 miliarde de dolari. Nici nu a terminat bine Toyota sa explice ce e cu pedala respectiva ca hop! si Honda are probleme de natura similara! Prea multe coincidente! Indiferent daca aceste probleme sunt reale sau nu, ei si-au atins tinta: zdruncinarea increderii intr-o marca de exceptie, dupa parerea mea. Reactia, mai degraba timida, a celor de la Toyota, ma face sa cred ca si lor li s-a adus la cunostinta adevarata "problema" si s-au resemnat cu ea.
    • +1 (1 vot)    
      Oare? (Vineri, 12 februarie 2010, 12:56)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Serafina Pekkala

      Sau marketing-ul agresiv cu fiabilitatea a acoperite problemele reale ale masinilor? Din punctul meu de vedere Toyota este o masina mult supraevaluata cu solutii vechi pe partea de motoare, transmisii, sasiu.
      • -1 (1 vot)    
        bravo (Vineri, 12 februarie 2010, 13:40)

        al [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Asa este! Bravo, un punct de vedere foarte pertinent. Cea mai buna dovada ca ai dreptate e faptul ca ei nu castiga aproape nici un comparativ cu rivalii.
    • +1 (1 vot)    
      Perfect de acord (Vineri, 12 februarie 2010, 13:27)

      Ardelean [utilizator] i-a raspuns lui Serafina Pekkala

      subscriu in totalitate la parerea ta. dupa cum stiti, industria auto din state e la pamant (ma refer la marcile autohtone). americanii si-au dat seama mult prea tarziu de faptul ca au neglijat cu desavarsire aceste aspecte si acum incearca sa dreaga busuiocul printr-o campanie mediatica negativa impotriva acestor marci. japonezii pur si simplu sufoca marcile autohtone.... peste tot numai toyota si honda..... sponsori oficiali NHL, NFL...etc.
      Au investit si sponsorizat constructia multor stadioane si arene de basket si hochei (Toyota Center, Honda Arena......etc)
      Prin urmare nu e deloc ciudat ca amcum se pune ataa presiune pe aceste marci. Luati in calcul un lucru: americanii nu fac nimic la voia intamplarii si tot timpul au un interes clar.
      • 0 (0 voturi)    
        s'o credetzi voi (Vineri, 12 februarie 2010, 13:42)

        john doe [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

        ca piatza americana e dominata de toyota si honda.
        daca ar vrea sa le faca shicane, sau protejeze piatza, ar pune cote, cum au mai facut'o.
        piatza americana este cea mai libera.
        masinile americane sunt mai rezistente si mai bune decat japsurile.
        japsurile sunt mai bune decat multe fiaturi, renaulturi sau alte bagatele ioropene.
        numai ca'n iorpa, recte mUE, se pun bariere vamale la japsuri.
        d'aia nu vezi toyota asea de des ca'n america.
        in america, fiecare familie are dela doua masini in sus. in afara marilor orase, din motive de parcare, in restul tzarii fiecare casa are'n curte cel putzin doua masini. in rural, fiecare membru de fam. peste 14 ani are masina lui.
        e normal sa cumpere masini ieftine, japoneze, pentru commuting si tineret.
        in aproape fiecare yard vezi un pickup truck gms, ford sau dodge.
        sa nu mai vorbim despre suvuri. care sunt cu precadere americane.
        cei care au fost ocazional in america, au vazut ce'i prin orasele mari, in care, repet, problema spatziului si'a traficului a dus la orientarea spre masini mici, japoneze, dar nu numai. coreienele si vw sunt la fel de populare in orase mari.

        dar, america e cea a spatziilor, a distantzelor, a oraselor mijlocii si mici.

        in familea mea avem patru masin: ford focus zx3, buick century, honda civic si h3.
        la cinci membrii de familie...
        • 0 (0 voturi)    
          zau? (Vineri, 12 februarie 2010, 15:18)

          doe [anonim] i-a raspuns lui john doe

          Nene,
          mai pune bre mana pe carte si mai citeste si tu una alta. mai ales in ceea ce priveste piata aia americana cea libera si taxele vamale din Europa :)) Asa va invata aia la gradinita in America? Junghiurile alea de masini americane nu se vind in Europa pentru un motiv destul de evident pentru cineva cu mai mult de o sinapsa fundamentala - nu-s bune. Mai rau, arata si ca niste cutii pe roti, au un design la care nu se uita nimeni pe aici.
          Hai, lasa hamburgeru' din mina, scoate cornu' din tv ca se vad deja efectele si mai informeaza-te.
          • 0 (0 voturi)    
            flecai (Vineri, 12 februarie 2010, 21:15)

            john doe [anonim] i-a raspuns lui doe

            voi vorbitzi din cartzi, eu traiesc in america. eu va spun ce e real, ce vad, nu dela tv. asa cum zici tu ca nu se vand masini americane ln ioropa, asa nu se vand nici ioropene in america.
            n'ai sa vezi renault, fiat, seat, skoda, citroen, peugeot, lancia,.opel.
            totzi au incercat odata, au fost scosi dupa piatza de japs.
            landr= roverele sunt cu cele mai multe probleme.
            astea coreiene de care suntetzi voi incantatzi sunt cele mai ieftine. suvurile alea santa fe sunt de rahat.
            cele mai mici motoare sunt de 1.6 si nu se vand. pana si vw a trebuit sa puna motoare de 2.5 sa vanda. cele de doi litrii n'au mers. vw jetta si rabit/golf se vand ievtin, la 16 mii de dolari cu motoare de 2.5 l. suvuri europene, in afara de doua trei modelle mercedes, bmw si range rover nu prea vezi.
            volvo nu se mai cauta.
            dintre ioropene se vand cateva modele de mercedes, numai dela sase cil. in sus.
            se vand bine bmw urile, dar si alea cu motoare dela trei litrii in sus, sase cil.
            deci, mercedes, bmw vw si audi. asat e tot pe piatza americana. toate nemtzesti.
            a fost un timp cand audi nu s'a mai vandut.
            nici acum nu bate bmw sau vw la vanzari.
            fac eforturi cu volvo si land rover, ca's ale lui ford.
            nimic diesel. vw jetta a incercat, n'a prea mers cu motoare de 2l. singura oferta la diesel e cea a lui mercedes, un motor mare sase in v.
            pick upuri ioropene ? care ?
            vanuri si minivanuri ? ioropenele absente total. vw a incercat, de mult.
            cam asta e ce e pe sosele, nu in reviste, cartzi sau teve.
            cat de suvurile voastre ioropene, daca le agatz de h3 le trag tarash.
            de'andaratelea. :-)
            buickul century al fiului meu are peste 170 de mii de mile si in afara de cauciucuri, frane si schimbat uleiul, nimic.

            hai, sayonara, suntetzi plictisitori.

            ps.va recomand autos pe yahoo. avetzi acolo ce se vinde in america, la ce pretzuri si comentariile celor ce le folosesc.
            • 0 (0 voturi)    
              mile cu nemiluita (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:31)

              alfa33 [anonim] i-a raspuns lui john doe

              Felicitari fiului la norocul cu Buick. Eu am fost dincolo in 1974 si prietenul care facea un an de sponsorship la Duke University, biochimie, a luat aproape pe gratis un asemenea crucisator de ca. doi ani vechime. La o intersectie si-a dat minunatia duhul si am fost eu, care nici macar nu sezusem intr-un asemenea Panzer, nevoit sa ma las remorcat pana acasa.
              Atunci vocea poporului avea acest vers: "Buy a Buick, buy the best - drive a mile and walk the rest". La multe mile inainte!
              • 0 (0 voturi)    
                buick century (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 14:06)

                john doe [anonim] i-a raspuns lui alfa33

                nu'i tanc, e masina ceva mai mare ca logan, cam cat renault megane, de cinci locuri, cu motor v6 de 3.1l.
                si apropo, pe land rovere, motoarele v8, cu care masina a facut faima all terrain, erau licentza buick.
                multzumesc de urare. am transmis mai departe. :-)
        • 0 (0 voturi)    
          informeaza-te (Vineri, 12 februarie 2010, 16:35)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui john doe

          Mai omule bati campii si dezinformezi, aproape toate masinile Toyota vandute in europa sunt fabricate aici, nu au taxe vamale. pentru informarea ta : Avensis si Auris sunt fabricate in Marea Britanie, Yaris in Franta, Aigo in Cehia, iar Corola in Turcia cu care UE are acord de lider schimb, deci tot fara taxe. Singurele cu taxe sut cele ce vin direct din Japonia Rav 4 , Prius, Land Cruiser, dar taxa vamala e mica.
          • -1 (1 vot)    
            taxe (Vineri, 12 februarie 2010, 22:16)

            johm doe [anonim] i-a raspuns lui mihai

            nu vorbeam de taxe, de cote.
            daca taxele vamale sunt asa de mici, dece masinilie sunt asa de scumpe ?
  • +1 (1 vot)    
    Probleme (Vineri, 12 februarie 2010, 13:25)

    Huitzilopochtli [anonim]

    Mi-a placut o chesti auzita la Colbert: Toate masinile din America au probleme cu pedala de acceleratie. Se blocheaza daca o apesi pana la fund. Diferenta e ca masinile americane cu pedala apasata la maxim pot merge cam 30 de centimetri inainte sa se termine toata benzina din rezervor pe cand cu Toyota poti face 3000km in aceleasi conditii :)
  • -1 (1 vot)    
    Cum se remediaza problema la Toyota (Vineri, 12 februarie 2010, 13:39)

    toyo user [anonim]

    Am vazut pe internet cum remediaza Toyota problema pedalei de acceleratie.
    http://www.youtube.com/toyotausa
    Se introduce o bucata de metal undeva intr-o fanta a corpului pedalei, cu surubelnita.
    Cu alte cuvinte O CARPEALA de toata jena.
    Pedalele furnizate de Denso nu au probleme
    Daca pedala este defecta ar fi trebuit inlocuita complet cu una de tip Denso ca de aia platesti 5-10% pe o Toyota mai mult decat pe o masina facuta de concurenta.
  • +1 (1 vot)    
    e inevitabil (Vineri, 12 februarie 2010, 14:17)

    cet23 [anonim]

    Toyota, GM, Ford, Renault, etc etc sunt niste colosi inudstriali, cu sute de mii de angajati si activitate (proiectare, productie, administrativa) extrem de complexa.
    Pe de alta parte, o masina moderna este alcatuita din sute de componente, deseori provenind de la terti.
    Mereu vor aparea asemnea probleme cum are acum Toyota. E practic imposibil, orice ai face, sa tii 100% sub control intreaga activitate. Candva, cumva, tot mai apare cate o eroare!
  • +1 (1 vot)    
    probleme?? (Vineri, 12 februarie 2010, 16:27)

    mihai [anonim]

    Sunt posesorul a trei masini Toyota, Avensis (7 ani - 150000 Km), Yaris ( 6 ani) si Rav 4 ( 4 ani) si daca maine ar trebui sa aleg o masina noua as alerge tot Toyota. Aceste trei masini nu am vazut service-ul decat la revizii, nu consuma ulei ca masinile germane, nu au greierasi ca Renault, Opel, sau Ford, sunt exact masura banilor pe care ii dai pe ele. Calitatea service-ului este foarte buna, iar costul redus., posesorii de Toyota o pot confirma. Am trecut prin multe marci pana m-am oprit la ei. Nu vreau sa insist asupra nenumaratelor probleme de la VW, Renault, Mercedes, ci asupra nesimtirii multor producatori de a nu recunoate cand au gresit. Grija pentru client e o prioritate pentru Toyota si rechemarile masive nu fac decat sa confirme acest lucru.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici chiar asa (Vineri, 12 februarie 2010, 17:03)

      doru [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Acuma nu ridica Toyota in slavi, ca nu e chiar asa. Este intr-adevar o masina fiabila-sau era-dar sunt cam uratele iar cu service-ul las-o mai moale, Toyota are, cel putin in Bucuresti cel mai slab service.Daca insisti, stiu o groaza de exemple, la toate service-urile Toyota, unde grija pentru client e nula.
  • 0 (0 voturi)    
    fanii Toyota (Vineri, 12 februarie 2010, 17:09)

    Tataie [anonim]

    Asist cu stupoare la o faza epocala: Toyota anunta o hiba majora si face recall, iar fanii Toyota se straduiesc sa ne convinga ca de fapt se face recall degeaba, nu e nimeni in pericol, iar Toyota s-a panicat degeaba ! E hilar. Bine fratilor, am inteles, Toyota = avion supersonic. Dar anuntati-i si pe japonezi ca ei au facut recallul...
  • 0 (0 voturi)    
    senzatia (Vineri, 12 februarie 2010, 17:20)

    zzz [anonim]

    Lucrul care face diferit acest recall de altele, si care a si generat multa atentie din partea presei, este natura problemei.
    Inchipuiti-va ce senzatie poti avea cand masina accelereaza sub tine si pur si simplu nu ai ce face! E intr-un fel similar cu accidentele aviatice. Statistic, zborul cu avionul este mai sigur decat mersul cu masina, dar accidentele de avion atrag mult mai mult atentia, in buna parte din cauza senzatiei de lipsa de control. Pai, cand afli ca masina decide singura sa accelereze noroc ca ti se incetoseaza ochii si vezi in loc de Toyota - Cyberdyne Systems
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca pierdem esentialul (Vineri, 12 februarie 2010, 17:26)

    freedom [anonim]

    Cred ca se pierde esentialul situatiei. Ce conteaza ca toate marcile au probleme si cheama masinile inapoi? Aceasta nu inseamna ca trebuie sa acceptam o situatie anormala. In trecut o masina de 10-20 de ani vechime (mai ales dintre marcile renumite) care functiona perfect era un lucru obisnuit, in ultimii 20 de ani insa, cand o masina trece de 3-5 ani max. trebuie schimbata. De cand s-a renuntat la calitate in favoarea cantitatii, respectiv a numarului de unitati vandute, clientul, adevaratul punct de referinta al situatiei, a fost uitat. Toti producatorii raporteaza recorduri de productie, o masina noua la nu-stiu-cate minute...ce inseamna asta?? - cumparati masina, ca e ieftina, dar pe urma vedeti voi ce faceti cu ea...GM nu s-a dus degeaba, vor urma si altii, poate chiar Toyota, de ce nu?...
    • 0 (0 voturi)    
      ai punctat esentialul. (Vineri, 12 februarie 2010, 19:26)

      Brand name [anonim] i-a raspuns lui freedom

      deageaba se automagulesc unii cu numele marcii.Acum toate trebuie sa mearga in garantie,altfel scad vanzarile.Clientul sa se inoiasca cat mai des,sa scoata banul.A fost odata apreciata fiabilitatea in ani de functionare.La electronice cu acumulator,2 ani garantie,tot atat tine si acumulatorul.La imprimante,mai bine cumperi alta decat sa schimbi cartusul aproape cat pretul unei noi.La masini dupa garantie incepi sa bagi bani si pretul pieselor te face sa cumperi una noua.de ce credeti ca a explodat in vest vanzarile Dacia?Practic singura divizie care a facut profit la renault in 2009.Muti au inteles smecheria si nu mai tin la brand,pret mic la achizitie si garantie.
  • 0 (0 voturi)    
    CE DOARE MAI TARE DE FAPT? (Vineri, 12 februarie 2010, 20:55)

    Oz [anonim]

    am inteles ca doar 10 masini au avut probleme.. ok, dar simt ca posesorii de toyota sunt f revoltati.. de ce? tocmai au cazut de pe un piedestal indus media prin reclame? erau peste nemti si francezi? eu zic ca toate masinile sunt cam la fel, am avut un mondeo 2001 bezina 1.8 si a mers ireprosabil, acum am o skoda superb 2006 1.9 D si e f buna. am fost multumit si de vechiul (prima iubire) Opel Kadett 1991, trecand peste rugina etc.., si am condus si altele prin sarcini de servici. toate sunt la fel de bune sau de rele. accidente se intampla oricui. in concluzie e o suferinta in orgoliu la posesori si financiara la Toyota. reveniti-va, preturile o sa mai scada
  • 0 (0 voturi)    
    Toyota (Vineri, 12 februarie 2010, 22:32)

    Mircea [anonim]

    Interesant este ca oricat de multe probleme ar avea Toyota, si oricat de revoltati ar fi fanii masinilor europene impotriva Toyota - Toyota ramane un benchmark in industrie (si nu numai in ceea auto). Toti producatorii de masini de astazi, produc masini in sistemul de productie Toyota, care se numeste Lean Manufacturing sau TPS (Toyota Production System).

    Toyota a inventat concepte ca kaizen, 5S, kanban, continuous improvement, Jidoka, waste reduction pe care producatorii europeni si mondiali le-au adoptat cu disperare; si nu numai ei: Boeing, Airbus, Northrop-Grumman, Lockheed-Martin, Siemens, Bosch, GE, Motorola si lista poate continua. In fact, nu exista companie mare (in manufacturing) la ora actuala care sa nu foloseasca elementele Toyota in sistemul lor de productie. Intrati pe website-ul oricarei companii mari (manufacturing nu servicii) si cautati la career section-jobs Lean Manager sau Lean expert si aia e semnatura pe care Toyota a lasat-o industriei mondiale.

    Ca experienta personala am condus si conduc Nissan Sentra, Toyota Avensis si BMW 316i. Desi BMW se conduce cel mai frumos ca aer de sportivitate, celelalte 2 japoneze dau clasa la absolut orice BMW-ul: fiabilitate, cost, performanta, friendly interrior, comoditate etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Probati Mazda (Vineri, 12 februarie 2010, 23:09)

    ADM [anonim]

    Am Mazda MX3 de 12 ani, 295000km, set motor schimbat la 180000 si 2 ambreiaje la fel schimbate, in rest masina ca in prima zi. Nu vorbesc de ulei,cauciucuri chestii care se schimba la orice masina. Probleme zero total.
  • 0 (0 voturi)    
    toyota fiafilitate (Vineri, 12 februarie 2010, 23:24)

    prodan relu [anonim]

    toate marcile produse acuma sint de c***t. amintiti-va de 'cobra'sau de 'bot de cal'.o aduceai in romania si ii mai dadeai inca 2-300.000 km si mergea ca unsa.asa si japonezele care au venit.un priete avea prin1994 un nissanbluebird diesel ,avea pe bord 350000 km, si ne miram cum putea sa mearga.sint fan al masinilor germane dar acuma nu mai sint fiabile de loc.service-ul te omoara si depinzi de calculaturul lor pt orice resetare. traiasca 'euro 2'.mia placut comentariul lui "john doe".
  • 0 (0 voturi)    
    asasinat mediatic - ce sa faci? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:19)

    mihai [anonim]

    toyota stie ce sa faca in cazul unui asasinat mediatic: stai cuminte si astepti sa treaca.
    asasinatul are legatura si :
    -- Toyota incepuse sa domine incet, incet piata din America. Guvernul impreuna cu producatorii locali si-au spus ca nu este chiar corect ca japonezii sa dicteze la ei in casa. Si, brusc, a aparut o mica problema de vreo 2-3 miliarde.
    -- dar si cu satelitii recenti japonezi, proiect in care si toyota e implicata, desigur: http://spaceflightnow.com/h2a/f16/

    ce ma ingrijoreaza e dimensiunea mediatica controlata de vreo cativa mercenari.. e ok daca antenele canta placa lui Voiculescu, dar atata coerenta la nivel mondial nu s-a vazut decat la gripele animaliere recente si viitoare
  • 0 (0 voturi)    
    ricol (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 19:42)

    profe [anonim]

    sper ca toti ziaristii care au mincat cu doo guri in urma fiecarui articol scris despre problema in cauza sa poata reurgita. Atunci cind acele mii sau miloane de masini care vor fii dovedite ca defecte o sai rog pe ei(ziaristi) sa calculeze care este ppm-ul(unitate de masura).Stiti ce facea rominu daca avea problema la covoras?Se dadea jos de la volan lua foarfeca si remedia problema.Dar problema apare atunci cind masina este condusa de oameni care habar nu au ca filetu pe dreapta oare pe care parte se insurubeaza?.
    Hai sa traisca ricolu si la altii si la mai mare!!!
  • 0 (0 voturi)    
    forumul Toyota (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 22:59)

    Tataie [anonim]

    Hai ca v-am numarat si inca nu ati postat toti arogantii de pe forumul Toyota. Hai ca se poate ! Ziceti voi din alea frumoase propagandistice.
  • 0 (0 voturi)    
    toyota (Vineri, 26 februarie 2010, 11:41)

    kaka [anonim]

    din pacate desi am o toyota ma simt absolut tradat de japani care au pus evident mai presus de orice profitul, si si-au deschis fabrici ca ciupercile dupa ploaie.Pe de alta parte desi au avut profituri imense in ultimii ani au ajuns la concluzia ca tre sa reduca costurile cu 30 %;care va sa zica cand e vorba de economie sunt adevarati ''samurai'' dar cand e de fiabilitate se fac ca ploua si nu-i pre aintereseaza ca na! s-au dezvoltat prea repede!!! Ar trebui ca toyota sa mearga in genunchi cativa ani pana cand oficialii toyota vor realiza ca tre sa se intoarca la filosofia ce a stat la baza companiei; si mai cred ca toti sefii ar trebui sa lucreze moca de acum in colo pana in momentul in care toyota va da semne ca este din nou o marca serioasa!!!
  • 0 (0 voturi)    
    TOYOTA (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:30)

    craciunescu [anonim]

    Sunt proprietarul unui Avensis Nou 2009 si va pot spune ca am avut ceva probleme. Am inlocuit in recall, bolturile la etrieri fata si spate, rotile bateau, mai bine zis zornaiau pe drumurile mioritice, am scimbat amortizoarele fata la 9000 km, masina batea in continuare, tragea dreapta rau de tot, iar in service toti ma asigurau ca este Ok, insa dupa 1,6 ani, gratie numeroaselor dialoguri inclusiv cu producatorul din Japonia, OPC, reprezentantii din Romania , carti citiote despre Toyota, saituri, etc am constat impreuna cu mecanicii, ca era vorba de o ghresala de fabricatie, nerecunoscuta insa de producator ce tinea de directie, reglaje, pozitionarea motorului pe sasiu si bineinteles de plasticele de proasta calitate care frecau sub capota. Astfel in sfarsit am rerzolvat problema.
    Alte probleme le am cu stopurile spate care se aburesc, le-am schimbat pana acum de doua ori toate patru, iar iarna daca este foarte frig pragul din stanga nu mai permite usii soferului sa se deschida, freaca in prag, asa ceva am mai intalnit si la Opel, in special daca este zapada.
    Ce am mai observat la prima revizie mecanicii strang ambreajul sa tina sus si astfel discul si placa de presiune au uzura prematura.
    Reparatiile sunt costisitiare o bara spate 4200 lei un parbriz 2800 lei. Desi am inlocuit recent parbrizul la servisul lor, acesta este montat tensionat, trosneste daca afara este mai frig.
    La drum intins cu viteza pe autostrada masina nu este suficient de stabila, nu iti ofera acea siguranta de care ai nevoie, viteza se aude in habitaclu, iar pana la 140 km/h simti ca nu ai directie, dupa aceasta viteza insa, masina se asaza pe sosea, dar nu ai unde sa mergi in Romania, este peste viteza legala.
    In generel sunt multumit, insa daca as uita cele intamplate, doua concedii le-am petrecut in sevisurile toyota sa reusesc sa rezolv aceste inconveniente, in prezent ma deranjaza zgomotele produse de parbrizul care trosneste. Probabil il voi schimba cu un Pilkington.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version