Romania a fost in ianuarie piata auto europeana cu cea mai mare scadere, 85%, Portugalia a fost campioana cresterilor, cu +62%

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2010, 10:25 Economie | Auto

Inmatricularile in Europa in ultimele 12 luni
Foto: ACEA
Ianuarie a fost pentru piata auto romaneasca cea mai slaba luna din ultimii 20 de ani, cu doar 2.100 de masini noi inmatriculate, scadere de 85% fata de prima luna a lui 2009, tara noastra fiind campioana la scaderi pe plan european, arata datele ACEA. Ungaria, Bulgaria si tarile baltice au avut scaderi insemnate, in timp ce piete precum Portugalia, Suedia si Danemarca au inregistrat cresteri intre 30 si 60%.

Ianuarie a fost o luna dezastruoasa pentru inmatricularile de masini noi in Romania, cu scadere de 85%, de la peste 13.800, la 2.133 de unitati. In plus, a fost prima luna din istorie cand Dacia nu a fost marca numarul unu la inmatriculari, fiind devansata de Volkswagen si Ford.

Aceste cifre pun Romania in fruntea topului pietelor auto care au scazut cel mai mult luna trecuta, pe locurile urmatoare venind: Ungaria (-54,7%), Bulgaria (-47,5%), Letonia (-46,2%) si Estonia (-44,5%). La polul opus, Portugalia e campioana cresterilor cu un avans de 62,1% urmata de Suedia si Danemarca cu peste 35% si Grecia si Italia cu peste 30%.

Per total, in cele 28 de state europene cuprinse in statisticile ACEA s-au inmatriculat luna trecuta 1,05 milioane masini noi, fata de 938.000 in ianuarie anul trecut, avans de 13%. O schimbare importanta tine de faptul ca luna trecuta Italia a fost cea mai mare piata auto europeana, cu peste 200.000 de masini inscrise, urmata de liderul traditional Germania, cu circa 180.000 si Franta cu peste 170.000.

In topul marcilor, pe plan european conduce Volkswagen cu o cota de 11,3%, urmata de Renault cu 9,2%, Ford cu 8,7%, Peugeot cu 7,6% si Fiat 7,5%. Dacia a ajuns la o cota de 1,6%, dupa ce vanzarile din ianuarie au avansat cu 69%, de la circa 10.000 de masini, spre 17.000. Renault si-a vazut vanzarile urcand cu 58%, iar Hyundai a crescut cu 53%, in timp ce Saab a fost campioana la scaderi, cu 68%.

Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA).


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1887 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    Rezultatul unor decizii tampite (Marţi, 16 februarie 2010, 10:54)

    Horea [anonim]

    - interdictia pentru firme de a mai deconta cheltuieli de transport
    - scaderea taxei auto pentru masini la mana a doua, dar nu intr-atat incat sa merite totusi sa-ti iei.

    Urmari: nici particularii nici firmele nu mai cumpara masini, mai bine si le repara pe alea vechi prin garaje mici, la negru.
    Asa se intampla cand dai tara pe mana unor pitici de tip Bocescu.
    • +2 (2 voturi)    
      Rezultatul incheierii dezmatului cu credite (Marţi, 16 februarie 2010, 11:28)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Horea

      In anii trecuti o buna parte din romani si-a "amanetat" munca viitoare contractand credite cu mult peste posibilitatile financiare pe termen lung, iar acum dau din colt in colt ca sa plateasca sau returneaza bunurile cumparate.

      Daca nu se mai dau credite asa usor, nu mai sunt bani nici pentru masini. Asta e, de fapt, nivelul nostru de trai, "febra" cumparaturilor pe credit a trecut si ne aratam adevarata fata...

      Cand vom avea salarii care sa ne permita sa traim decent si sa punem deoparte 2.000 E pe luna, atunci vom cumpara masini ca si restul Europei. Pana atunci, pofta-n cui !
    • -1 (1 vot)    
      nu cred (Marţi, 16 februarie 2010, 11:43)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      Nu masurile administrative ale guvernului au determinat scaderea aceasta.

      De vina este in primul rand perceptia generala a populatiei ca poate fi si mai rau de atat, deci nu vor sa se arunce la credite pe termen lung.
      In plus, cei care chiar vor sa faca credit, nu prea pot ca bancile dau creditele mai greu si cer garantii mai solide.

      In Franta, de exemplu, nu exista nici o taxa suplimentara pentru a inmatricula o masina second-hand din alta tara UE. Cu toate ca masinile second-hand sunt mai ieftine in Germania, nu exista un flux masiv de masini din Germania catre Franta. Se aduc doar cateva modele rare pe piata franceza.

      Pentru Romania, am citit undeva ca au scazut mult si vanzarile de carburant. Iar numarul total de masini in circulatie chiar a crescut. Deci, in general, oamenii strang cureaua.

      E drept ca masurile ilegale ale lui Tariceanu au determinat o umflare artificiala a pietei auto (ca doar era direct interesat). De exemplu schimbarea taxelor de pe o zi pe alta fara preaviz si in ciuda normelor europene. Guvernul actual nu a avut incotro si a trebuit sa rectifice aceasta taxa.

      E pacat ca vanzarile Dacia au scazut semnificativ in timp ce pe piata franceza au crescut incredibil de mult. Pe termen lung acest lucru poate determina Renault sa transfere din ce in ce mai mult productia Daciei catre Rusia, Algeria etc.
    • 0 (0 voturi)    
      analistii cu crestere ec??? (Marţi, 16 februarie 2010, 13:17)

      el [anonim] i-a raspuns lui Horea

      ei nimic batman, batman....
  • +3 (3 voturi)    
    Ca sa vezi (Marţi, 16 februarie 2010, 11:06)

    Mani [anonim]

    Nu ne-au facut inca sa ne schimbam masinile ca pe ciorapi. Mai au de lucru...
    • 0 (0 voturi)    
      Roata (Marţi, 16 februarie 2010, 11:32)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Mani

      este una din cele mai pacatoase inventii. Ne-a condus catre lene atat fizica cat si mentala.

      Tot universul asta se roteste insa fara roti. Noi, in schimb, nu prea mai reusim sa punem lucrurile in miscare fara roti.
  • +2 (2 voturi)    
    piata auto si nivelul de trai (Marţi, 16 februarie 2010, 11:24)

    vasile [anonim]

    Acest articol ar trebui sa-l citeasca cei din fruntea statului.
    Cand s-au majorat accizele si s-a scumpit viata in tara, romanilor numai la masini le era gandul.
    Acesta este politica economica din Romania. Vrei sa ai consum iar tu cresti accizele si inca la produse care nu sunt de lux. Insa acciza prin definita ei este o supra taxa pentru produsele de lux. Daca curentul , benzina, mincarea sunt produse de lux, va dati seama ce isi doresc cei care ne conduc. Sa stam in frig, in intuneric, fara mincare. Parca in decembrie 1989 am impuscat la Targoviste pe unul care ne infometa ne tinea in intuneric si frig. Ala a fost impuscat pentru genocid. Acum ce oare este?
    In rest sa TRAITI BINE cine mai scapa.
  • 0 (0 voturi)    
    Am inteles ca este de bine. (Marţi, 16 februarie 2010, 11:46)

    AlinN [anonim]

    Am citit opinii cum ca scaderea socanta a vanzarilor la masini este un semn bun, pentru ca masinile erau straine si deci nu era decar o sursa de pierdere de valuta a tarii. Totusi normal ar fi fost ca masinile romanesti sa aiba o explozie similara, semn ca viata merge inainte, romanii ordonati precum un popor germanic, nu, precum japonezii, constienti de faptul ca tara pierde valuta cand cumpara masini din strainatate, decid sa cumpere masini romanesti. Dar vanzarile si la masini romanesti au scazut catastrofal.
    La fel s-a intamplat si cu electronicele. Va dati seama de ce efervescenta imobiliara vom avea parte, daca masinile care-s 10.000Euro/buc nu se vand. O sa se repeada lumea sa-si ia apartamente de 40mp cu 70.000 euro.
    Deci sunt sectoare intregi care implodeaza. Acum sa ne gandim la ce inseamna asta in somaj. Cati munceau in constructii, cati in domeniul auto sau electronice. Cred ca insemna inca 750.000 de someri si nu orice fel de someri. Daca erau de la stat din aceia care consuma hartie toata ziua era ok. Dar vor fi de la privati, cei care-i platesc si pe bugetari. Si daca asta nu este catastrofal atunci ce-ar fi?
    Asa ca eu inteleg aceste semne ca prabusirea Romaniei. Este posibil ca in curand politicienii de la Bucuresti sa fie doar de forma, si conducerea sa fie de la tarile care ne vor cumpara. Eu banuiesc ca vom fi cumparati de Austria.
    • 0 (0 voturi)    
      Apocalypse Now (Marţi, 16 februarie 2010, 16:22)

      Kurtz pe doi [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Adanc cazuti in somnul ratiunii, am crezut ca ne putem permite apartamente de 120K de euro si dacii de 10K. La preturile astea, ne-am permis sa angajam oameni care stiu si pot de 300 de euro pe luna cu 1000-2000. Mai departe, pentru salariile astea multi nechemati s-au facut faiantari, instalatori, agenti imobiliari, car dealers, impingator de marfa importata, nimicultori pe la agentii guvernamentale - you name it.

      Asa e, joburile astea de 1000-2000 de euro for disparea cu sutele de mii, dar vor aparea altele cu 300-500. Cu banii astia, ce-i drept, nu mai poti schia la Aspen, dar nici nu te mai trezesti ingrozit noaptea dupa ce te-ai visat fara pantaloni in public.
  • 0 (0 voturi)    
    Corect zis Aline! (Marţi, 16 februarie 2010, 16:41)

    john [anonim]

    Dar eu cred ca deja suntem cumparati! De cei care controleaza si Statele Unite ale Americii! De fapt controleaza toata lumea!Inclusiv Austria!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă