Toyota a anuntat ca investigheaza posibile defecte la directia unor modele Corolla dupa ce au existat aproximativ 100 de plangeri in SUA legate de acest model, scrie AFP. In plus, intr-o conferinta la Tokyo, Akio Toyoda, seful companiei a respins acuzatiile cum ca producatorul ar fi ascuns opiniei publice defecte pe care le descoperise la unele modele. Compania spune ca a reactionat in timp util, dar seful Toyota nu se va prezenta in fata Congresului SUA, lasand managerii din America sa raspunda la intrebari.

Dupa ce numarul de masini rechemate de Toyota pe plan mondial a ajuns la circa 9 milioane, atat pentru posibile probleme la acceleratie, cat si la franare pentru un numar mai mic de unitati, pe 9 februarie compania a mai primit o veste proasta afland ca exista plangeri in SUA pentru posibile probleme la directia modelului Corolla din 2009 si 2010.

Toyota a anuntat miercuri ca investigheaza aceste plangeri, iar prin vocea sefului de control de calitate a spus ca e luata in consdierare anuntarea unui recall pentru Corolla, insa nu s-a decis inca nimic.

Akio Toyoda, seful companiei a tinut sa sublinieze intr-o conferinta la Tokyo ca Toyota nu a ascuns opiniei publice defectele descoperite la masini si a adaugat ca reactia companiei a fost destul de rapida cand e vorbna de rechemari. Seful Toyota a mai spus ca nu se va prezenta in fata Congresului American la audierea programata pentru 24 februarie, urmand ca la ea sa fie trimisi managerii Toyota din America de Nord care "sunt extrem de bine calificati incat sa poata raspunde intrebarilor si ingrijorarilor Congresului", a mai spus Toyoda. Autoritatile americane din domeniul sigurantei auto au reprosat Toyota ca a reactionat greu si a declansat tarziu recall-urile. Congresul a chemat in ultima decada din februarie directorii Toyota, cerand explicatii.

In incercarea de a mai linisti clientii, compania a anuntat ca toate modelele noi vor urma sa fie echipate cu un dispozitiv aditional pentru sistemul de franare, astfel incat daca soferul apasa simultan acceleratia si frana, motorul sa se opreasca imediat automat.

Toyota a mai spus ca va numi cate un director de calitate pentru fiecare mare regiune geografiaca si va forma si un comitet care sa analizeze mai eficient problemele de calitate semnalate de clienti.

Toyota spera sa-si mai repare imaginea, iar miercuri a cumparat publicitate multa in ziarele nipone si isi cere scuze pentru neplacerile cauzate clientilor de rechemarile masive.