Opel prezinta la Geneva un concept coupe electric cu autonomie de 500 km

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2010, 12:42 Economie | Auto

Opel Flextreme GT/E
Foto: Opel
Opel a anuntat ca la inceput de martie va prezenta la Geneva conceptul Flextreme GT/E, un coupe in cinci usi capabil sa mearga 60 de km exclusiv cu motorul electric si pana la 500 km daca foloseste si motorul termic ce incarca bateriile, spun germanii. Nu se stie inca daca acest concept va intra in productie, insa o serie de elemente dau indicii legate de directia Opel in urmatorii ani.

Flextreme GT/E are 4,76 metri lungime, dispune atat de un motor termic de 1,4 litri dar si de propulsor electric care, la fel ca la modelul Opel Ampera, ajuta masina sa aiba un consum redus si autonomie extinsa. Motorul termic functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile, astfel ca autonomia totala ajunge la 500 km, in timp ce exclusiv cu motorul electric este de 60 km.

Constructorul spune ca motorul electric reduce mult consumul total de combustibil al vehiculului pana spre 1,6 litri/100 km. Emisiile de CO2 sunt in medie de 40g/km, viteza maxima e de circa 200 km/h, in timp ce masina poate accelera spre 100 km/h in noua secunde.

Opel spune ca bateriile in forma de "T" se pot incarca in circa trei ore la o priza standard. Germanii se vor concentra pe acest tip de masini electrice, iar la anul vor scoate modelul Ampera care a fost prezentat in toamna trecuta la Frankfurt.

Propulsia utilizata la conceptul Flextreme si la Ampera e diferita fata de propulsia masinilor hibride, stil Prius. In cazul hibridelor masina este propulsata de motorul cu combustie interna, cel electric ajuta la acceleratie iar masinile pot merge foarte putini kilometri exclusiv cu ei. Hibridele sunt grele si nu sunt masini electrice, insa Ampera este o masina electrica pentru ca motorul electric propulseaza vehiculul.

Pe de alta parte, pachetul de baterii adauga peste 5.000 de euro la pretul final al unor masini precum Ampera, astfel ca fara subventii acordate de stat vor fi atragatoare pentru un numar redus de clienti, cel putin la inceput. Solutia ar fi ca tehnologia sa se ieftineasca in urmatorii ani, pentru ca pretul de vanzare sa nu mai fie un dezavantaj atat de mare.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1629 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    De ce acum! (Joi, 18 februarie 2010, 16:01)

    ha [anonim]

    Nu înţeleg de ce de abia acum s-a ajuns la această tehnologie. Din câte ştiu locomotivele "diesel" la fel sunt făcute: motor termic care învârte un generator, iar electricitatea produsă e folosită pentru un motor electric. Adică nimic nou sub soare, doar re-inventăm roata.
    Şi totuşi întrebarea rămâne: de ce de abia acum?
    • 0 (0 voturi)    
      transmisie electrica (Joi, 18 februarie 2010, 17:57)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui ha

      Intr-adevar transmisia la locomotivele diesel-electrice consta intr-un lant similar in care motorul diesel antrena un generator care la randul lui transmitea puterea la roti prin intermediul unor motoare electrice de putere. In situatia in care masina de mai sus functioneaza propulsata de motorul cu combustie prin intermediul generatorului si motoarelor electrice de la roti nu e neaparat ceva nou. Diferenta consta in faptul ca masina este conceputa sa functioneze cu ajutorul energiei electrice din baterii in ideea ca este folosita in ciclu urban, adica pe distante relativ scurte cu capacitea sa fie incarcata de la prizacand ajunge utilizatorul seara acasa si in principiu numai atunci ca aceasta este epuizata intra in functiune motorul cu ardere interna si avem o masina diesel-electrica( ca la locomotive ).
    • 0 (0 voturi)    
      si tu acuma! (Vineri, 19 februarie 2010, 16:19)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui ha

      Ce ai cu tehnologia asta? Este veche de aproape 100 de ani, dar daca nu s-a dorit introducerea ...
      s-a folosit si se foloseste la locomotive, nave si chiar camioane supergrele. Inclusiv DAC 120DE avea acelasi sistem (asta ca sa ne simtim nationalisti :P).
      http://ro.wikipedia.org/wiki/DAC_120_DE
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 18 februarie 2010, 17:51)

    pamfletaru [utilizator]

    Domnule Vlad Barza gresiti!

    Asta NU este masina electrica! ASTA e masina electrica: http://www.teslamotors.com/models/

    Daca are motor termic NU este electrica, ESTE hibrida!
  • -1 (1 vot)    
    De ce doar acum? (Vineri, 19 februarie 2010, 6:48)

    motanul [anonim]

    Pai daca ne gindim cine ar avea de pierdut, aflam si de ce...

    Cautati documentarul "Who killed the electric car" si aflati raspunsul.
  • 0 (0 voturi)    
    emisii (Vineri, 19 februarie 2010, 12:05)

    donache [anonim]

    Emisiile de CO2 sunt in medie de 40g/km Nu e cam mult?! Eventual 40mg/hm :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version