Renault Romania incepe la sfarsitul anului testele cu masini electrice in cateva orase

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2010, 16:07 Economie | Auto

Renault va lansa patru masini electrice in urmatorii doi
Foto: HotNews.ro
S-a scris mult in ultima vreme despre ele, dar foarte putini le-au vazut. Este vorba de masinile electrice, iar momentul in care le vom vedea pe strazi se apropie. Renault va incepe teste limitate cu masini electrice la sfarsitul acestui an, a declarat directorul comercial al Renault in Romania, Fabrice Cambolive, citat de 0-100.ro. Compania negociaza cu muncipalitati din cateva orase mari pentru primele teste, insa e doar primul pas si trebuie sa fim realisti si sa admitem ca vor mai trece ani buni pana cand vor fi multe masini electrice pe strazi.

Jacques Chauvet, director regiunea Euromed la Renault, declara pentru HotNews.ro toamna trecuta la salonul de la Frankfurt ca Renault e un discutii cu un oras mare din Romania pentru testarea a 100 de vehicule electrice. Nu se stia insa cand vor incepe testele si nici cu ce model, desi cel mai probabil e vorba de Fluence ZE, care va fi produs in Turcia si va fi lansat in showroom-urile din Romania in 2011.

Renault discuta cu aceste orase si pentru punerea la punct a unor statii de incarcare fara de care masinile electrice nu au nicio sansa sa devina interesante pentru clienti.

“Nu am mai facut progrese in acest sens. Asteptam sa avem masina, la sfarsitul acestui an, pentru a le-o prezenta si pentru a o conduce”, a declarat Cambolive, citat de 0-100.ro. “Lucrurile merg bine, dar alte detalii vom putea da dupa jumatatea acestui an”, adaugat oficialul Groupe Renault.

Politica de a aduce masini electrice mai intai pentru autoritati si mai apoi pentru clientii finali este populara printre marile companii auto care produc sau vor sa produca in masa masini electrice. Asta si pentru ca tine de autoritati crearea retelei de incarcare, iar testarea efectiva a masinii poate reprezenta un argument pentru a urgenta lucrurile.

Renault a luat foarte in serios subiectul masini electrice, iar in 2011 si 2012 va lansa in total patru modele in Europa, trei din ele cu autonomie de 160 km. Doua dintre masini vor fi produse in Franta, una in Spania, iar Fluence in Turcia.

Carlos Ghosn, CEO Renault - Nissan declara recent pentru BBC ca alianta investeste in total trei miliarde euro pentru proiectul masinilor electrice, iar obiectivul este atingerea unei productii anuale de 500.000 de unitati. Ghosn admite ca masinile electrice nu vor intra in forta pe piata - ci treptat- si nici nu vor inlocui masinile cu motor termic, ci vor fi complementare.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1647 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Statistica (Joi, 18 februarie 2010, 16:20)

    proElectric [anonim]

    Marile companii care dezvolta tehnologia pentru masinile electrice estimeaza ca acestea vor ocupa 2-3% din piata auto pana in anul 2015.
    In momentul in care se va rezolva problema autonomiei urmata de cea a infrastructurii, pozitia acestor masini pe piata va creste.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu au nici un interes (Joi, 18 februarie 2010, 17:34)

      electric [anonim] i-a raspuns lui proElectric

      "primul pas si trebuie sa fim realisti si sa admitem ca vor mai trece ani buni pana cand vor fi multe masini eletcrice pe strazi" - normal, doar nu o sa-si taie singur craca de sub picioare, o masina electrica inseamna moartea uzinelor care fabrica cele 1000000 subansamble necesare motorului si cutiei de viteze, moartea service-urilor care se ocupa de revizii/reparatii la motoare, moartea petrolistilor, rafinariilor etc etc. Nu cred ca in viata asta o sa apucam sa vedem masini de serie 100% electrice, desi tehnic sint mult mai simple si mai ieftine decat masinile cu motoare clasice. Plus ca nu polueaza.
    • 0 (0 voturi)    
      Infrastructura (Joi, 18 februarie 2010, 20:00)

      Deepstereo [utilizator] i-a raspuns lui proElectric

      Pe site-ul lor oficial e prezentata ideea de schimbare a bateriei in 10 minute automat la o statie, bateria fiind inchiriata si schimbata intre alti soferi de multe ori. Daca ar fi mai multe statii din astea, atunci mi-as lua si eu o masina electrica. Plus analizand modelele de lux de la tesla cu autonomii mai mari si timpul de reincarcare mai mic, atunci daca va exista cerere, se va ieftini si tehnologia si autonomia bateriilor doar va creste in timp.
  • +2 (2 voturi)    
    STIU DE CE ! (Joi, 18 februarie 2010, 17:35)

    tano [anonim]

    Stiu de ce la noi! Acu' doi ani, studentii de la MIT au pus la punct un sistem de recuperare a energiei electrice generata de miscarea amortizoarelor.Probabil ca cei de la Renault au asa ceva.Concluzie: cu gropile noastre nu au nevoie de statii de reincarcare.:DDDDD
  • -1 (1 vot)    
    Litiul (Joi, 18 februarie 2010, 19:18)

    Paulista [anonim]

    Singura problema adevarata a masinilor electrice este bateria. Marea majoritate a producatorilor incearca sa foloseasca bateriile pe baza de litiu. Acesta este o resursa naturala care se gaseste in cantitati limitate intr-un numar restrans de tari (Chile detine 75% din rezerve) si este foarte scumpa. Ar trebui cautata o alternativa pentru a micsora pretul si costurile de intretinere a masinilor electrice.
  • +1 (1 vot)    
    Perfecta pt oras (Joi, 18 februarie 2010, 20:27)

    Autogreen [anonim]

    Masina electrica este recomandata in oras, acolo unde distantele sunt scurte iar opririle dese. Momentat pretul unui model electric este prohibitiv.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi