Un document secret arata ca Toyota a economisit 100 de milioane de dolari prin inchiderea unor anchete care analizau probleme la acceleratie

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 22 februarie 2010, 14:21 Economie | Auto

Akio Toyoda, presedintele Toyota
Foto: Reuters
La sapte luni de la sosirea sa la conducerea grupului Toyota, Akio Toyoda se confrunta cu probleme si presiuni tot mai mari. Dupa ce numarul de masini rechemate de Toyota pe plan mondial a ajuns la circa 9 milioane, pentru posibile probleme la acceleratie, franare si directie, Congresul SUA a facut public un document secret, in care conducerea Toyota se felicita pentru ca a economisit peste 100 de milioane de dolari, dupa ce a convins autoritatile americane sa inchida o serie de anchete care analizau probleme la acceleratie, informeaza Le Monde.  

Documentul secret a fost adus la cunostinta publicului intr-un moment extrem de delicat pentru presedintele grupului auto japonez. Akio Toyoda a plecat sambata spre Statele Unite pentru a fi audiat, miercuri, in Congres, cu privire la recentele probleme de siguranta aparute la masinile Toyota. Seful gigantului auto japonez incearca astfel sa imbunatateasca imaginea Toyota si a departamentului de relatii publice, acuzat ca fiind foarte rigid in aceasta perioada.

Presedintele principalei organizatii patronale japoneze Nippon Keidanren, Fujio Mitarai, i-a cerut directorului companiei sa "arate in mod sincer ce s-a intamplat", in marturia pe care o va depune in fata Congresului.

Iata cum a fost facut public documentul secret: duminica, o nota interna datata din luna iulie 2009, elaborata de biroul Toyota din Washington si destinata responsabilului grupului Toyota in America de Nord, Yoshi Inaba, a fost transmisa Congresului si facuta publica. Prin acest memorandum intern, biroul Toyota din Washington se felicita pentru ca a economist peste 100 de milioane de dolari, dupa ce a reusit sa convinga autoritatile americane sa opreasca o ancheta. Ancheta fusese deschisa in 2007 si avea ca obiect o serie de probleme la acceleratie.

Autoritatea americana pentru securitate rutiera a deschis sapte anchete pe marginea problemelor la acceleratie, intre 2003 si inceputul lui 2009, insa cinci dintre ele au fost inchise, dupa ce administratia a ajuns la concluzia ca dovezile sunt insuficiente.

Documentul care a fost publicat acum se refera la cazurile de accelarare brusca ca la o problema "cheie" de securitate si subliniaza ca autoritatile americane sunt pe cale sa adopte o pozitie mai rigida fata de problema rechemarilor. Textul saluta apoi munca echipei de la Washington, responsabila cu securitatea, care a reusit sa "negocieze" un recall limitat.

Informatia vine in contextul in care Toyoda, nepotul fondatorului gigantului auto, va fi supus unui adevarat tir de intrebari si acuze din partea politicienilor americani. Initial, acesta a declarat ca nu se va prezenta in fata Congresului SUA, lasand managerii din America sa raspunda la intrebari si a respins acuzatiile cum ca producatorul ar fi ascuns opiniei publice defecte pe care le descoperise la unele modele.

Compania a rechemat in ultima perioada aproximativ noua milioane de masini, la nivel mondial, pentru a repara franele la Prius, pentru a remedia problemele la pedala de acceleratie si pentru schimbarea sau fixarea presurilor, in cazul a numeroase modele. Recall-urile vin ca urmare a unei avalanse de reclamatii si procese privind probleme de siguranta la automobile.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2516 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    Lucratura (Luni, 22 februarie 2010, 14:44)

    dffsds [anonim]

    Oare cine i-a lucrat asa profi pe japonezi? O fi industria auto americana in declin? :)
    • +1 (5 voturi)    
      de ce ai voturi negative? in fond ai dreptate (Luni, 22 februarie 2010, 16:30)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui dffsds

      daca s-ar lua la puricat toti producatorii auto, nu cerd ca ar fi macar unu curat. dar toyota chiar face concurenta in usa. deci este posibil sa fie cum spui tu
  • 0 (8 voturi)    
    Marketing vs Toyota (Luni, 22 februarie 2010, 14:55)

    anonim [anonim]

    Toyota a reusit sa pacaleasca multi clienti cu un marketing agresiv.
    Masinile lor sunt modeste si banale. Iluzia fiabiliatii i-a orbit pe multi.
    • 0 (6 voturi)    
      Asa e.. (Luni, 22 februarie 2010, 14:58)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui anonim

      .. sa ne luam cu totii VW sau Ford.
  • +2 (6 voturi)    
    Pai cum altfel.. (Luni, 22 februarie 2010, 15:06)

    Adrian [anonim]

    .. sa ii creasca cota de piata in industria auto si sa inceapa sa se miste.. 60% din parcul auto in SUA sunt masini de provenienta straina din care 80% sunt japoneze. Detroitul gafaie din pricina asta.. si atunci dezabilizarea concurentei este ce-a mai abila metoda.

    Tot Toyota imi cumpar si cand o sa mai am ocazia..
    • -1 (5 voturi)    
      mda (Luni, 22 februarie 2010, 15:24)

      creca [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      creca... o fi cumparat detroitul cele 9 milioane de toyota.. le-o stricat si apoi le-o vandut... ca sa pice vina pe toyota...

      of of of mai mai

      o fi umflata problema de americani prin stiri negative.. dar problema ramane.. 9 milioane de toyota cu probleme ori la frane, ori la acceleratie ori la directie...

      astea cum le explici mai posesorule de toyota ? :))))
      • +6 (6 voturi)    
        O mare diferenta (Luni, 22 februarie 2010, 16:00)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui creca

        Intre o masina rechemata la verificari si una cu problema. F putine din cere rechemate chiar au problema.
        Gandeste putin daca toate 9 mil aveau problema nu auzeai pana acuma de accidente din cauza problemei? Statistic asa....
  • +1 (3 voturi)    
    se-ngroasa gluma (Luni, 22 februarie 2010, 15:09)

    cet23 [anonim]

    Se-ngroasa gluma. Initial se putea crede ca este vorba despre niste probleme relativ comune tuturor constructorilor auto (chemarile in service), ulterior cei pasionati de teorii ale conspiratiilor puteau sa se gandeasca la o "lucratura" a constructorilor americani, dar deja ce se intampla dovedeste ca intr-adevar exista o problema la Toyota.
    Sigur, Toyota este Toyota si nu se poate spune ca - per ansamblu sunt masini proaste - dar probleme de magnitutidea asta ceilalti producatori nu prea au avut.
  • -4 (4 voturi)    
    o facatura ordinara (Luni, 22 februarie 2010, 15:15)

    Tataie [anonim]

    Trucaj ordinar ! Ati vazut pixelul albastru ? Rusine Dinu Patriciu...
  • +1 (1 vot)    
    masini bune (Luni, 22 februarie 2010, 16:54)

    fvb [anonim]

    e amestecat. si fapt real si lucratura din partea detroitului.

    oricum, globalizarea schimba multe. vezi masina tata din india, vezi si dacia bunaoara.

    ce mai inseamna un nume de masia? in afara de o imagine si niste standarde pe care le au, nu prea mult. au fabrici in toata lumea, iar ideea ca daca cumperi vw e masina germana sau daca cumperi toyota e japoneza, e doar... idee.

    nici dacia, orice am zice noi, nu mai e romaneasca, e produsa si in rusia si in america de sud, etc.

    skoda acuma inca mai sufera problema de imagine, dar altfel e de calitate comparabila cu multe masini zise germane sau japoneze, etc. bine, si skoda e pana la urma... germana.

    de asemenea, toate acele ratinguri despre cat de fiabila e o masina la mana a doua, de fapt arata cat de bine se faceau acum cativa ani, nu iti spune cum a lucrat de bine cutare de la fabrica vinerea trecuta inainte sa plece acasa.

    s-ar putea zice ca toyota a lasat in jos standardele de vreo cinci ani, daca acuma se vad efectele.

    iar problema cu rechemarile e oricum in principal problema de imagine, cum mai zicea cineva pe aici, mica parte din masini chiar au problema pentru care sunt rechemate.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt sinceri (Marţi, 23 februarie 2010, 0:36)

    florin [anonim]

    fata de altii Toyota macar recunoaste ce probleme are. hai sa vorbim de cat de nasol e un chevrolet sau un peugeot :))) mult m nasoale si pe bani multi
    • +1 (1 vot)    
      eu (Marţi, 23 februarie 2010, 8:03)

      hahahah [anonim] i-a raspuns lui florin

      asa va compatimiti voi posesorii de toyota ??

      lasa ca si alte masini au bube...

      adica de ce sa faceti scandal ca luati masina noua si are bube dupa primii 100km...

      jenant :)))))
  • 0 (0 voturi)    
    LOOL Toyota era pe locul 1 in SUA (Marţi, 23 februarie 2010, 14:37)

    george [anonim]

    Toyota are cea mai mare cota de piata in SUA in conditiile in care GM de exemplu e falimentar.
    Probleme tehnice apar la toti producatorii... oare de ce se bate moneda pe Toyota :) ? cand Ford are aceeasi pedala instalata pe un anumit model ?!

    Toyota vs others la fiabilitate e scor net in favoarea Toyota.

    sa luam un exemplu Toyota a fost numarul 1 modial datorita pietei pretentioase din SUA.
    VAG(VW) aparent a ajuns nr. 1 mondial dupa ce a vandut pe piata "pretentioasa" din China .

    nu vreau sa pornesc


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri