FOTOGALERIE Cele mai interesante premiere ale salonului auto de la Geneva - De la Aston Martin-ul pitic la Touareg-ul cu motor electric

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2010, 9:48 Economie | Auto

FOTOGALERIE: Cele mai interesante premiere de la Geneva
Traim vremuri interesante in ceea ce priveste noutatile auto. Marcile de top fac masini mai mici, chiar foarte mici, brand-uri de super-fite lanseaza masini hibride, iar altele low-cost vin pe piata cu SUV-uri. Unii aduc decapotabile ce pot sa mearga cu 325 km/h, altii ne propun masini electrice pe care in viitor sa le incarcam...in tren. Sunt marci care vor sa scape de imaginea de poluatoare, altele vor sa para mai exclusiviste, in timp ce unele doresc sa patrunda in premiera in Europa. La capitolul modele de serie vin noi generatii Focus, seria 5 sedan si Meriva, iar pentru romani evenimentul cheie este lansarea SUV-ului Dacia.

Informatia pe scurt:

- Marcile premium si de lux lanseaza masini mai mici: Audi aduce A1, Lexus vine cu mezinul gamei, iar Aston Martin aduce o masina de clasa mini.
- SUV-urile de top capata si propulsie hibrida: noile generatii Porsche Cayenne si Volkswagen Touareg pot merge exclusiv cu motorul electric pe mici distante.
- Tehnologia hibrida ajunge si la marci supersportive precum Ferrari, iar Bentley aduce o decapotabila ce functioneaza si cu bioetanol.
- La capitolul masini de serie vin noi generatii Ford Focus, Opel Meriva, BMW seria 5 sedan si Kia Sportage.
- Renault vine cu e decapotabila bazata pe Twingo, Citroen si Peugeot prezinta concepte hibride sport.
 - Bentley aduce cea mai rapida decapotabila din istoria sa, Infiniti aduce un sedan nou cu primul diesel din gama europeana.
- Dacia lanseaza Duster, primul SUV al marcii la care preturile vor pleca de la 12.000 - 12.500 euro.
- Compania chineza BYD aduce masini electrice pe care vrea sa le vanda in SUA si Europa.
- Cadillac se relanseaza in Europa, dupa ce anul trecut vanzarile s-au prabusit.
- In total vor fi peste 30 de premiere mondiale, 65 de conferinte de presa si 10.000 de ziaristi.
- Salonul incepe in 4 martie, 2, si 3 sunt zilele presei.


Alfa Romeo Giulietta

Dupa ce anul trecut a ajuns in tara cel mai mic model Alfa Romeo, MiTo, anul acesta marca se innoieste cu un model ce inlocuieste Alfa 147 care s-a lansat acum zece ani. E vorba de masina numita Giulietta care va fi disponibila din septembrie cu patru versiuni de motorizare (intre 105 si 170 CP), urmand ca apoi sa vina si versiunea de top, cu 230 CP. Initial s-a zvonit ca masina se va numi 148, apoi a fost inaintat numele Milano, insa pana la urma s-a stabilit ca modelul se va numi Giulietta, ca tribut adus modelului cu acelasi nume produs de italieni intre 1954 si 1965. Masina se va vinde in Italia din martie si are 4,35 metri lungime, cu peste 10 cm mai mult decat modelul Golf.

Aston Martin Cygnet

Marca engleza lanseaza un model insolit, cu totul diferit de restul gamei. E vorba de masinuta Cygnet ce are la baza cel mai mic model Toyota, iQ, masina de trei metri lungime. Masinuta va fi lansata la finalul anului, dar pentru inceput va fi disponibila doar pentru cei care sunt deja clienti Aston Martin. Producatorul si-a pus amprenta asupra design-ului, mai ales in zona grilei radiatorului, iar interiorul va fi luxos. E de asteptat ca la inceput productia anuala sa fie mica, 1.000 - 2.000 de unitati si se estimeaza ca Cygnet va dispune de un motor de 1,3 litri. Presa engleza estimeaza ca masina va costa 30.000 de euro.

Audi A1

Germanii lanseaza cel mai mic model al marcii, A1, model care va costa de la circa 16.000 de euro, va ajunge in toamna in Romania si se vrea a fi concurent pentru Mini. Hatchback-ul in trei usi e construit pe platforma comuna cu modelele VW Polo, Seat Ibiza si Skoda Fabia, insa producatorul spune ca A1 este cel mai luxos si aerodinamic model din clasa sa. Masina va fi disponibila cu doua versiuni de motorizare pe banzina: 1,2 litri 86 CP si 1,4 litri 122 CP plus doua motorizari TDI 1,6 litri cu puteri de 90 CP, respectiv 105 CP. Germanii spun ca motorul diesel de 90 CP este extrem de economic, cu un consum mixt de 3,8 litri/100 km. Masina are 3,95 metri lungime, iar producatorul spune ca are cate ceva din liniile de design ale A8 si R8. Audi isi pune mari sperante in acest model si spera ca va deveni cea mai vanduta masina a marcii in multe piete. Compania a comunicat masiv pe plan international in ultimele doua luni pe tema A1, semn ca e un model cheie.

Bentley Continental Supersprts cabrio

Producatorul prezinta la Geneva cea mai rapida decapotabila din istoria sa, un model ce dispune de motor W12 de 630 CP care propulseaza masina la viteze de pana la 325 km/h, iar "suta" se face in patru secunde. Masina costa peste 240.000 euro si va ajunge si in Romania spre final de an. Un amanunt neasteptat la aceasta masina tine de faptul ca poate merge si cu bioetanol E85, combustibil ecologic ce va ajuta marca sa reduca emisiile de CO2 cu pana la 70% pentru a se conforma regulilor tot mai stricte.

BMW X5 restilizat

BMW lanseaza o versiune cu facelift a SUV-ului X5 in anul in care concurentii Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne vin cu noi generatii. Versiunea cu facelift a SUV-ului BMW X5 poate fi comandata din aprilie in Romania, livrarile urmand sa inceapa in iunie. Schimbarile la designul exterior nu au fost substantiala, insa producatorul a pus accentul de reducerea consumului si a emisiilor de CO2. Sunt disponibile motoarele pe benzina 3 litri, 306 CP si 4,4 litri, 407 CP plus propulsoarele diesel 3 litri, 245 CP si 3 litri, 306 CP,  Dieselul de 245 CP costa 56.406 euro, TVA inclus, iar cea mai scumpa versiune, cea cu motor pe benzina, 407 CP costa 75.028 euro. BMW a lansat prima generatie X5 in 1999, iar cea de-a doua a ajuns pe piata in 2006. X5 a fost cel mai vandut model al marcii in Romania anul trecut.

BMW seria 5, noua generatie

BMW seria 5 sedan a ajuns la a sasea generatie, iar aceasta isi face debutul cu un motor cu opt cilindri si trei versiuni cu sase cilindri - toate pe benzina - precum si cu doua variante diesel, cu sase cilindri. Gama va fi completata de un propulsor turbodiesel cu patru cilindri, cu carterul din aluminiu si injectie directa common-rail. Versiunea de varf de gama, motorul V8, dezvolta 407 CP, iar la polul opus este diesel-ul in patru cilindri care dezvolta 184 CP si are un consum mixt anuntat de producator de 5 litri/100 km.  Prima generatie seria 5 s-a lansat in 1972, iar de atunci s-au vandut 5,5 milioane de masini din acest model.

Chevrolet Aveo RS concept

Marca din grupul General Motors prezinta o versiune sportiva a modelului de clasa mica Aveo, concepul RS. Masina dispune de motor de 1,4 litri, 138 CP si este mai lunga si mai lata decat masina de serie. Aveo RS va intra pe piata europeana in 2011 si are elemente de design de masina sport. Aveo RS a fost prezentata in premiera in ianuarie, la Detroit, iar la Geneva se face lansarea europeana.

Citroen DS4 High Rider

Citroen prezinta la inceput de martie la Geneva conceptul DS High-Rider, un coupe compact diesel hibrid ce se inspira din alte concepte DS dar da si primele idei despre DS4, un nou model al gamei DS lansata anul trecut de producatorul francez. Conceptul are propulsie diesel-hibrida, garda la sol inaltata si trasaturi de crossover. Majoritatea hibridelor din productie au motor pe benzina pe langa cel electric. La conceptul francez e prezent un diesel HDI dar se utilizeaza si un motor electric ce poate, in momentul in care soferul are nevoie de o accelerare puternica, sa suplimenteze cuplul motorului HDi, acest cuplu suplimentar fiind transmis rotilor spate. Masina poate merge exclusiv cu motorul electric. Conceptul are garda la sol inaltata, roti de 19 inchi si masoara 4,26 metri lungime,1,82 metri latime si 1,48 metri inaltime. Spre finalul anului va fi prezentata versiunea de serie, DS4, concurent pentru modele noi precum Mini Countryman sau Nissan Juke.

Dacia Duster

Pentru romani e cel mai interesant model de la salon, primul SUV Dacia. Masina va fi lansata in aceasta primavara si e de asteptat ca preturile sa porneasca de la 12.000 - 12.500 euro si sa ajunga la 17.000 de euro pentru versiunile 4X4. Dacia Duster are 4,31 metri lungime si 1,82 latime, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Greutatea masinii va fi 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in varianta 4X4. In Romania, masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP. Dacia estimeaza ca Duster va reprezenta peste 20% din productia sa si se asteapta ca modelul sa atraga clientela feminina.

Ferrari 599 GTB hibrid

Acum cativa ani parea greu de crezut ca vom vedea un Ferrari hibrid, insa iata ca asta se intampla. Italienii aduc o versiune hibrida a supercar-ului 599 GTB care va avea un consum cu 30% mai mic decat varianta standard. Consumul mediu ar trebui sa scada de la 21 l/100 km, la circa 15 l/100 km. Sistemul va fi bazat pe tehnologia KERS (Kinetic Energy Recovery System) folosita in sezonul 2009 al Formulei 1, tehnologie la care, conform regulilor FIA, s-a renuntat insa pentru sezonul din acest an. Masina va pastra motorul V12 de 620 CP, nu va putea sa se deplaseze doar prin propulsie electrica, insa motoarele electrice o vor ajuta sa reduca in medie cu 30% consumul de combustibil. Modelul 599 GTB a fost prezentat in 2006, costa cam 250.000 de euro, are motor de 620 CP, viteza maxima de 330 km/h si poate accelera de la 0, la 100 km/h in 3,7 secunde. Masina are un consum mediu mixt de 21,3 l/100 km, cu o medie de circa 33 l in oras si 15 l in extraurban.

Noul Ford Focus

Noua generatie Focus a fost prezentata in premiera mondiala, in ianuarie la Detroit, insa a sosit si momentul premierei eurpene pentru noua generatie a modelului de clasa C, masina din a carei paltforma vor deriva 10 noi modele in urmatorii ani, astfel incat vanzarile marcii in segmentul C sa se dubleze pana in 2012. Focus a ajuns la a treia generatie, iar masina va fi in showroom la inceput de 2011. Noul Focus va fi vandut in 122 de tari, iar productia va incepe la finalul anului in Germania, SUA si China  Ford spune ca 80% dintre componente vor fi comune pe toate pietele, urmand ca diferente sa fie in special la jante si anvelope. Noul Focus are dimensiuni similare cu generatia aflata in prezent la vanzare, dar printre noutati se numara un propulsor de 1,6 litri benzina EcoBoost.

Honda CR-Z

Japonezii au prezentat la Detroit coupe-ul hibrid CR-Z, iar Geneva este ocazia premierei europene. Masina dispune de un motor pe benzina de 1,5 litri, 102 CP si de un un motor electric care duce puterea totala a masinii la 124 CP. Producatorul sustine ca masina are un consum mediu mixt de cinci litri/100 km si emisii de CO2 scazute pentru o masina sport, 117 g CO2/km. Modelul european CR-Z are o dispunere a locurilor in sistem 2+2, dand posibilitatea clientilor de a transporta adulti nu foarte inalti pe distante scurte sau copii in calatorii mai lungi. Scaunele din spate pot fi rabatate printr-o singura miscare. Masina e construita pe o platforma scurtata a Insight, astfel ca CR-Z e cu 29 cm mai scurta decat Insight, masina lansata anul trecut in tara. CR-Z ajunge de la 0, la 100 km/h in 9,7 secunde. Modelul ajunge la vara in Romania.

Hyundai i-flow concept

Marca asiatica aduce conceptul unei berline care in vesiunea de serie ca concura cu Ford Mondeo si Opel Insignia. i-flow.
Berlina prefigureaza un model de clasa D pe care Hyundai l-ar putea scoate in 2011, marca incercand sa-si creeze o imagine mai sofisticata, designul fiind realizat in Germania, semn ca e vizat in special clientul european. Informatiile despre masina sunt foarte putine, Hyundai multumindu-se sa spuna ca i-flow va utiliza tehnologii ale concernului din sectorul chimiei BASF, fiind vorba de tehnologie solara si de altele ce reduc consumul masinii. In Europa Hyundai vinde in volume mici sedanul Grandeur ce are aproape cinci metri lungime si costa peste 30.000 euro. Conceptul da detalii despre inlocuitorul Sonata care va fi vandut sub numele i40.

Infiniti M

Marca de lux a Nissan prezinta in premiera sedanul M care va ajunge in showroom-uri in septembrie. Masina de 4,94 metri lungime va fi disponibila si cu primul motor diesel al marcii pe continent. Masina va fi disponibila fie cu propulsorul de 3,7 litri, 320 CP benzina sau cu diesel-ul de 3 litri, 238 CP. Modelul va concura cu BMW seria 5 si Mercedes E Klasse, iar pe viitor va avea si versiune hibrida. In martie, importatorul AutoItalia va deschide primul shpwroom oficial Infiniti in Romania, in zona Piata Presei. In Romania s-au inmatriculat anul trecut 22 de masini Infiniti.

Lexus CT 200h

Marca de lux a Toyota aduce la Geneva masina care devine cel mai mic model al gamei. Compacta premium are la baza conceptul LF-Ch prezentat la Frankfurt si va dispune si de sistemul hibrid prezent si la alte modele Lexus. Acest sistem reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2. Compania a dat putine informatii tehnice despre masina, dar profita de faptul ca segmentul C premium creste in Europa, pe fondul crizei care-i face pe tot mai multi si se orienteze catre masini ceva mai ieftine. In tara s-au inmatriculat anul trecut 101 masini Lexus.

Noua Kia Sportage

Marca coreeana aduce o noua generatie a SUV-ului Sportage, cea de-a treia. Kia spune ca noul Sportage este mai lung, mai scund si mai lat decat generatia anterioara, iar spatiul pentru bagaje creste si el. "Noul crossover Sportage va fi comercializat in reteaua Kia din Europa incepand cu sfarsitul acestui an, beneficiind de o gama larga de motorizari atat pe benzina, cat si diesel", mentiona Kia in scurtul comunicat de prezentare. Kia Sportage ajunge la a treia generatie, prima fiind lansata in 1993, iar a doua in 2004. Masina va fi produsa la uzina din Zilina, Slovacia, alaturi de SUV-ul ix35 al "colegei" de alianta  Hyundai .

Noua Mazda5

MPV-ul marcii japoneze a ajuns la a treia generatie, iar noua Mazda5 se va lansa in toamna si va dispune de doua versiuni de motorizare pe benzina: 1,8 litri si 2 litri. Masina are sapte locuri, usi glisante in partea din spate si un coeficient de aerodinamicitate crescut. Precedenta generatie s-a lansat in 2005. Vanzarile monovolumului sunt la un nivel redus in tara, noua unitati anul trecut si 23 in 2008.

Mercedes F800 Style Concept

Marca germana prezinta conceptul coupe in patru usi F800 Style care da indicii despre cum va arata noul CLS. Masina poate avea propulsie hibrida, dar poate functiona si cu sofisticata tehnologie a pilei de combustibil, pe hidrogen, unde singurele emisii sunt de apa. F800 Style are 4,73 metri lungime, iar in versiunea hibrida dispune atat de un motor pe benzina de 3,5 litri si 300 CP, dar si de unul electric ce dezvolta echivalentul a 109 CP. Masina poate merge 30 km exclusiv cu motorul electric, aceleratia e de 4,8 secunde (0-100 km/h), iar viteza maxima e de 240 km/h, in timp ce motorul electric reduce consumul mixt de carburant pana la nivelul mediu de sub 3 litri/100 km. In varianta ce foloseste tehnologia pilei de combustibil masina functioneaza cu hidrogen, acceleratia de la 0, la 100 km/h se face in 11 secunde, viteza maxima e de 170 km/h, insa autonomia este de peste 550 km. Masina consuma 0,9 kg/100 km, echivalentul a trei litri de motorina/100 km.

Mini Countryman

Dupa ce a fost prefatat de doua concepte, primul crossover al marcii engleze isi face aparitia la salonul elvetian sub numele de Countryman (desi fusese vehiculat si numele mai sec, Crossover). Cel mai nou model Mini are patru usi si patru locuri, iar bancheta din spate se poate rabata, astfel incat capacitatea portbagajului poate varia intre 350 si 1.170 litri, in functie de dispunerea scaunelor. Modelul intra in showroom-uri la toamna si dispune de un sistem de tractiune integrala numit All4, iar ca optiuni va fi disponibila si o suspensie sport ce coboara masina cu un centrimetru. Vor fi disponibile trei motoare pe benzina si doua diesel, cu puteri intre 89 si 181 CP.

Mitsubishi ASX concept

Marca japoneza prezinta versiunea europeana a unui crossover care din februarie se vinde in Japonia sub numele RVR. Conceptul prezentat la Geneva se numeste ASX si este un crossover ce va dispune de un motor economic de 1,8 litri diesel Euro 5 in momentul cand va fi lansat pe continent la sfarsitul primaverii. ASX e construit pe platforma lui Outlander si Lancer. Masina are 4,3 metri lungime, cam cat Nissan Qashqai. Conceptul e parte a planului Mitsubishi de a-si schimba imaginea dintr-una de producator al unor SUV-uri mari, intr-una de constructor de masini ceva mai mici si mai ecologice.

Nissan Juke

Marca japoneza isi adauga in gama inca un crossover - Juke - model cu 18 cm mai mic decat Qashqai, cea mai vanduta masina Nissan in Europa. Modelul utilizeaza platforma B a aliantei Renault - Nissan intalnita si la Clio si Micra. Juke va fi disponibil cu doua propulsoare pe benzina 1,6 litri in versiunile 117 CP si 190 CP plus un diesel de 1,5 litri, 110 CP. Juke are 4,13 metri lungime si va fi produsa din aceasta vara la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Nissan are ganduri mari pentru Juke si spera ca vanzarile in Europa vor trece de 140.000 unitati/an, aprope de Qashqai care si-a gasit 180.000 de clienti anul trecut.

Opel Flextreme GT/E

Germanii aduc conceptul Flextreme GT/E, un coupe in cinci usi capabil sa mearga 60 de km exclusiv cu motorul electric si pana la 500 km daca foloseste si motorul termic ce incarca bateriile. Nu se stie inca daca acest concept va intra in productie, insa o serie de elemente dau indicii legate de directia Opel in urmatorii ani.  Flextreme GT/E are 4,76 metri lungime, dispune atat de un motor termic de 1,4 litri dar si de propulsor electric care, la fel ca la modelul Opel Ampera, ajuta masina sa aiba un consum redus si autonomie extinsa. Motorul termic functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile, astfel ca autonomia totala ajunge la 500 km, in timp ce exclusiv cu motorul electric este de 60 km. Constructorul spune ca motorul electric reduce mult consumul total de combustibil al vehiculului pana spre 1,6 litri/100 km. Emisiile de CO2 sunt in medie de 40g/km, viteza maxima e de circa 200 km/h, in timp ce masina poate accelera spre 100 km/h in noua secunde. Opel spune ca bateriile in forma de "T" se pot incarca in circa trei ore la o priza standard.

Noul Opel Meriva

Cel mai vandut MPV compact ajunge dupa sapte ani la cea de-a doua generatie si a crescut in lungime, latime si inaltime. Un amanunt interesant tine de faptul ca portierele spate au deschidere inversa, lucru rar intalnit in clasa MPV. Masina e disponibila cu cinci versiuni de motorizare: doua pe benzina si trei diesel cu puteri intre 90 CP si 145 CP. S-au vandut peste un milion de masini Meriva pe plan mondial din momentul lansarii, iar Opel spune ca MPV-urile compacte trebuie sa creasca in lungime, dovada si faptul ca noua Meriva e aproape cu 20 cm mai lunga decat generatia precedenta.

Conceptul 5 by Peugeot

5 by Peugeot este conceptul diesel hibrid pe care marca franceza il  prezinta la Geneva, masina avand mari sanse sa intre la anul in productie, posibil ca inlocuitor atat al lui 407, cat si al lui 607. Compania spune ca acest concept e un nou indiciu ca marca isi schimba fata si are ambitii tot mai mari in segmentul premium. Conceptul are 4,86 metri lungime, iar presa internationala scrie ca in productie se va numi 508, inlocuitor pentru 407 dar si pentru 607. Conceptul dispune de un motor diesel HDI 2 litri, 163 CP dar si de un propulsor electric ce dezvolta echivalentul a 37 CP. Sistemul se numeste Hybrid4. Masina poate merge la viteze reduse exclusiv cu motorul electric, insa per total consumul mediu mixt va fi de circa 3,2 litri/100 km. Peugeot are de gand sa lanseze modele cu propulsie diesel hibrida, iar prima versiune va fi la anul pe crossover-ul 3008.

Noul Porsche Cayenne

SUV-ul care a devenit cel mai vandut model al marcii pe plan mondial si a scos Porsche din situatia financiara dificila vine la Geneva cu a doua sa generatie. Producatorul spune ca noul Cayenne e cu 10% mai usor, iar consumul a scazut si el. Totusi, marea noutate tine de faptul ca exista si o versiune hibrida cu un motor pe benzina, 3 litri, 325 CP dar si unul electric de 38 kW. Masina poate merge exclusiv cu motorul electric 2 km, la viteze de sub 50 km/h, dar per total Porsche spune ca vehiculul are un consum mediu de 7 litri/100 km si ajunge de la 0, la 100 km/h in 6,5 secunde.

Renault Wind

Francezii dezvaluie o decapotabila mica ce are la baza modelul Twingo. Masina de doua locuri se va numi Wind, are acoperis pivotant ce se poate retracta in 12 secunde, iar cel mai puternic motor va fi de 1,6 litri, 133 CP, cel de pe Twingo RS. Renault Wind va avea 3,83 metri lungime, cu 23 cm mai mult decat Twingo, cel mai mic model Renault. Francezii spun ca Wind e un vehicul de oras care va avea un volum constant al portbagajului de 270 de litri indiferent de pozitia acoperisului. Wind va fi disponibila la lansare cu doua motoare: unul de 1,2 litri si unul de 1,6 litri, 133 CP. Renault va prezenta si cea mai noua generatie a Megane CC.

Rinspeed UC?

Rinspeed este o firma elvetiana excentrica ce prezinta anual la Geneva concepte avangardiste, precum masina care se pliaza sau decapotabila subacvatica la care ocupantii poarta masti de oxigen. Anul acesta, la stand se afla conceptul UC? care prezinta viziunea companiei asupra masinilor electrice ale viitorului. UC? are 2,5 metri lungime, viteza maxima de 120 km/h si autonomie de 100 km. Pe bord sunt ceasuri elvetiene ale exclusivistei companii Carl F. Bucherer, sunt si cateva cristale Swarowki dar ideaa principala este ca masinuta e gandita sa fie transportata si cu trenul. Elvetienii spun ca altfel dezavantajul autonomiei reduse poate fi depasit fiindca iti faci rezervare cu sistemul de internet wireless al masinii si apoi o incarci in tren, pentru a putea sa o conduci dupa ce ajungi la destinatie.

Suzuki Kizashi

Suzuki aduce in Europa un sedan de clasa D concurent pentru Ford Mondeo si Opel Insignia, insa pentru inceput il va lansa doar pe piata elvetiana. Kizashi inseamna in japoneza "ceva grozav va veni", iar pentru Europa masina va fi disponibila doar cu un motor pe benzina 2,4 litri, 178 CP. Emisiile de CO2 sunt mari, peste 180g/km, in timp ce consumul mediu este de 8,3 litri/100 km. La salon, Suzuki aduce si o versiune de Swift ce poate fi incarcata si la priza dar dispune si de un motor termic ce incarca bateriile cand acestea se consuma.

Tata Motors Aria SUV

Compania celebra pentru ca a scos cea mai ieftina masina din lume - Nano - aduce un SUV pe care vrea sa-l lanseze in Europa in cel mult un an. Aria are 4,78 metri lungime si va concura cu modele precum Kia Sorento sau Chevrolet Captiva. Masina dispune de trei randuri de locuri, are un sistem de infotainment cu monitoare LCD iar pentru inceput va fi disponibil cu un motor diesel, 2,2 litri, 140 CP. Tata Motors are vanzari mici in Europa, cele mai bune piete fiind Italia, Spania, Polonia si Turcia, iar cele mai cunoscute modele sunt Indica si Indigo.

Tesla concept Eye by Instituto Europeo de Design

Conceptul numit EYE a fost produs de compania americana specializata in masini electrice sport Tesla Motors, dar nu a fost creat in studiourile de design Tesla din california, ci de 11 studenti de top ai Institutului European de Design din Torino. Nu s-au dat detalii tehnice, insa conceptul se vrea a fi o masina sport 2+2 care sa devina un simbol al statutului, dar sa fie si acceptabila ca pret. Se adreseaza tinerilor si va fi 100% electrica, asa cum Tesla Motors i-a obisnuit pe cunoscatori. Tesla Motors vinde in Europa mai multe versiuni ale modelului Roadster 100% electric care costa peste 85.000 de euro insa are 400 km autonomie si ajunge de la 0, la 100 km/h in sub 4 secunde. Compania poarta numele celebrului inventator Nikola Tesla nascut in 1856 intr-un sat croat. Tesla a facut descoperiri in domeniile electricitate si electromagnetism.

Toyota Auris hibrid

Marca nipona prezinta versiunea de serie a primului hinrid pe care il construieste n Europa. Auris - versiunea cu motor termic - pe piata de trei ani, iar acum modelul primeste si o versiune hibrida la care consumul va fi cu 19% mai mic decat la varianta cu motor termic. Hibrdiul va dispune de un motor pe benzina de 1,8 litri, ca la Insight, dar si de un motor electric de 60 kW cu care masina poate merge exclusiv 2 km, la viteze de sub 50 km/h. Toyota va prezenta si versiunea restilizata a SUV-ului RAV4 dar si decapotabila FT-86.

Volkswagen Touareg

Primul SUV al Volkswagen ajunge la a doua generatie, iar producatorul renunta la motoarele V8 si W12 si introduce si propulsia hibrida. Volkswagen spune ca noul Touareg este modelul cu cele mai multe inovatii tehnice pe care l-a lansat vreodata. Cea mai importanta noutate tine de faptul ca exista si o versiune hibrida ce dispune si de un motor electric ce dezvolta echivalentul a 47 CP, pe langa un motor pe benzina V6, 333 CP. Masina poate merge exclusiv cu motorul electric la viteze de sub 50 km/h, dar consumul mediu mixt anuntat pentru hibrid este de 8,2 litri/100 km. Noul Touareg va fi disponibil si cu un propulsor diesel de 3,6 litri, 280 CP pentru care consumul mediu mixt anuntat este 9,9 litri/100 km. La partea de diesel sunt prezente propulsoarele ce dezvolta 240 CP, respectiv 340 CP cu consum mediu mixt de 7,4 litri, respectiv 9,4 litri/100 km. Masina are 4,75 metri lungime, cu 4 cm mai mult decat generatia precedenta, dar greutatea este cu 208 kg mai mica.

Noul Volvo S60

Sedanul marcii suedeze ajunge la a doua generatie, la zece ani din momentul debutului pe piata. Volvo vrea ca noul S60 sa devina cel mai vandut model al marcii, cu obiectiv de 90.000 de unitati in primul an. Noul S60 dispune de tehnologii avansate de siguranta, cum ar fi un sistem ce detecteaza posibile coliziuni cu pietonii si aplica automat franele masinii cand un pieton e detectat pe traiectorie. S60 e disponibil in patru versiuni de motorizare: doua diesel si doua pe benzina, cu puteri intre 180 CP si 304 CP. 


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

10014 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Orice ati face (Miercuri, 24 februarie 2010, 22:41)

    Eufrosin [anonim]

    ...dar nu intrati macar intr-o masina mica. Unii din cei care au facut greseala, au sfarsit-o astfel, pentru ceilalti, e doar o chestiune de timp: http://eufrosin.wordpress.com/2010/02/11/vreti-siguranta-nu-faceti-economie/
    • 0 (0 voturi)    
      Relax (Joi, 25 februarie 2010, 10:50)

      hernan [anonim] i-a raspuns lui Eufrosin

      Eufrosin, punctul tau de vedere il vad drept total gresit. In loc sa incurajezi ca toata lumea sa migreze catre masini mai mici, cu consumuri de carburant mai mici si energii cinetice potentiale mai mici in caz de accident, tu faci exact invers.

      Prin extrapolare, asta ar insemna sa nu mai mearga nimeni pe biciclete sau motociclete si sa treaca toti pe trailere Iveco/Scania, "ca asa e mai sigur". Sansa ca tu intr-un Smart sa fii prins intre 2 camioane si facut armonica, ca in fotografia de pe site-ul tau este 0,0000000001%.

      Nu-ti fie frica de moarte, nu mai fii asa incrancenat, oricum nu vei trai pentru totdeauna, toti ne ducem intr-un fel sau altul, ideea este ca pana te duci pe lumea cealalta sa ai o viata frumoasa, armonioasa cu cei din jur si sa nu fii mitocan. Eu si alti biciclisti de exemplu ma voi simti agresat cand ai optat sa treci pe langa mine cu un VW Touareg in loc de un Peugeot 107, din motive de siguranta. Si asta cand mergi prin oras, cu viteze specifice.

      100% de acord cu ce a zis miticu, pe 11 februarie, 2010 la 04:24
    • 0 (0 voturi)    
      In cati-va ani n-o sa mai conteze marimea masinii (Vineri, 26 februarie 2010, 17:43)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Eufrosin

      Dupa ce devine obligatorie instalarea de "collision mitigation system" si "lane departure warning system" pe masini , nu mai conteaza marimea masinii. Siguranta o sa fie aceasi la toate.
  • 0 (0 voturi)    
    Masini electrice (Marţi, 2 martie 2010, 1:13)

    Tatiana [anonim]

    asta e raspunsul oameni buni ! AUTOMOBILELE ELECTRICE ! indiferent ce spuneti astea vi se vor impune sa le cumparati in curand deoarece sunt 0 poluante ...asa ca la treaba baieti, dati bataie ca sa fie produs Renault electric ...ca macar veti avea siguranta ca le veti putea plasa legal pe piata internationala si veti putea face ceva banuti ...restul cred ca vor lua drumul fiarelor vechi !!! ...si nu va mai certati atat intre voi pe net...ca nu e frumos!
    • 0 (0 voturi)    
      Tesla motors (Joi, 4 martie 2010, 10:43)

      kalasnikov [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      Incearca http://www.teslamotors.com ... aia e masina electrica...... poate ca o vor si comercializa pe zona europeana...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi