GM va inchide marca Hummer

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 25 februarie 2010, 10:30 Economie | Auto

Marca Hummer iese in curand de pe piata
Foto: General Motors
General Motors va inchide producatorul de masini off-road Hummer, dupa ce incercarea de a vinde brandul unei companii din China a esuat, scrie Reuters. Autoritatile din China au respins tranzactia, iar inchiderea va dura cateva luni. Vanzarile Hummer in SUA au fost anul trecut de sase ori mai mici decat in 2007, iar marca are printre cele mai poluante masini de pe piata auto. In ultimii doi ani pe piata romaneasca s-au inmatriculat 77 de masini Hummer.

De cateva luni GM poarta discutii intense cu Tengzhong, o companie chineza care produce masini grele in provinvia Sichuan. Se parea ca discutiile ajunsesera intr-o faza avansata, se vorbea si de suma pentru care marca urma sa fie vanduta, 150 milioane dolari, dar totul a cazut cand autoritatile chineze au respins afacerea.

Reuters scrie ca in China ideea companiei Tengzhong a fost privita cu scepticism, multi intrebandu-se cum o companie obscura cu zero experienta pe plan international ar putea salva un producator auto cunoscut. In plus, se pare ca autoritatile chineze nu priveau cu ochi buni achizitia unei companii americane celebra pentru masini poluante, cand in tara asiatica pune, cel putin la nivel declarativ, accent pe masini "verzi".

Inchiderea Hummer va dura cateva luni, e de asteptat ca circa 3.000 de oameni sa ramana fara loc de munca, iar productia acestor masini in SUA incetase inca de la jumatatea lui ianuarie.

GM detine Hummer din 1999, iar doua treimi din vanzarile totale erau in SUA. Pe aceasta piata s-au vandut anul trecut doar 9.000 de masini Hummer, fata de 56.000 in 2007.

E o noua vanzare esuata pentru GM, care anul trecut a decis sa inchida marca Pontiac, a incercat sa vanda Saturn, insa nu a reusit si o va inchide si pe aceasta, in timp ce despre vanzarea Opel s-a vorbit jumatate de an, insa GM a decis sa o pastreze.

In ultimii doi ani pe piata romaneasca s-au inmatriculat 77 de masini Hummer.

In Europa, cel mai mic model Hummer este H3 care costa de la circa 42.000 euro in versiunea cu motor de 245 CP si consum mediu mixt de 14 litri/100 km. Modelul mai mare, H2 are 5,17 metri lungime, iar preturile pornesc de la circa 76.000 euro pentru o varianta cu motor de 398 CP. H2 e disponibil si in varianta pick-up tot cu motor de 398 CP si costa circa 80.000 euro, in timp ce consumul mediu mixt anuntat de producator este de peste 17 litri/100 km.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1899 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    paguba-n ciuperci (Joi, 25 februarie 2010, 10:54)

    cipax [utilizator]

    O masina ridicola ce nu-si avea rostul intre marcile existente neavand piata decat in cadrul populatiei de culoare si a "menelistilor" din diverse tari...
    • -4 (6 voturi)    
      hummer h3 (Joi, 25 februarie 2010, 13:07)

      cucu.ro [anonim] i-a raspuns lui cipax

      nu este o masina de coloratzi americani. din contra, e o masina a albilor, mai ales in zoenele cu relief greu. are un motor de 3.7 l benzina, si off road este cea mai tare pe piatza americana.
      pretzul in america e undeva la 30-35 mii dolari.
      masini de coloratzi sunt cadillacul eldorado si lincolnul navigator. de fapt, cadillac si lexus sunt marcile preferate de brunetzii americani.
      chestia este ca gmc e in reorientare si vrea sa scape de marcile ce sunt scumpe. asa a fost saab.
      au fost la un pas sa renuntze, sa inchida.
      in ioropa, chevrolet este daewoo.
      in america, gmc are trei marci paralele: chevrolet, pontiac si buick. buick deja si'a redus productia numai la trei modele, care se vand.
      pontiacul se orienteaza pe masini se capacitate mai mica. e posibil ca una din ele, probabil pontiac, sa dispara. nu are sens sa fabrici aceiasi masina sub trei nume diferite...
      eu am un hummer h3 pe care nu l'asi da nici mort :-))
      cum a fost si cu jeep cherokee dupa ce nu s'a mai produs, se va vinde al pretzuri bune.
      un land rover defender se vindea cu in jur de 30000 $. acum, la mana a doua, se da cu 40000.
      • +1 (1 vot)    
        vb mult si pe langa (Joi, 25 februarie 2010, 15:21)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui cucu.ro

        Pontiac si-a inchis portile inca de anu trecut...
        • 0 (0 voturi)    
          pontiac (Joi, 25 februarie 2010, 16:08)

          la porti [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

          nu mai fabrica modele noi. dar inca mai vinde masini noi.

          vorbesc cat ma tzine gura, ascultzi cat te duc urechile :-))

          hai, nu fi suparat. mi'ar parea rau...
  • -1 (5 voturi)    
    Poluare? (Joi, 25 februarie 2010, 11:13)

    Anonim [anonim]

    Un Diesel 1.4 TDCi polueaza de n ori mai mult decat un cazan de Hummer.
    Asa urat cum e in afara de co2 mare lucru nu iese pe teava aaia de esapament.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu e vorba numai de poluare... (Joi, 25 februarie 2010, 12:19)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Si chiar si asa, versiuni Diesel eu parca stiam ca sint si la hummer, asa ca d-vs comparati mere cu pere.
      Per total "masina" este o risipa de rsurse, singurul ei rost fiind ca mai amelioreaza din complexele sau frustarile unora (din nefericire destul de multi).
    • +1 (1 vot)    
      adica? (Joi, 25 februarie 2010, 12:24)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Pe 90% dintre cei ce au cunostinte medii de auto ne-ai pierdut. poi sa detaliezi te rog?
    • +1 (1 vot)    
      adica? (Joi, 25 februarie 2010, 12:24)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Pe 90% dintre cei ce au cunostinte medii de auto ne-ai pierdut. poi sa detaliezi te rog?
    • 0 (2 voturi)    
      mda (Joi, 25 februarie 2010, 12:36)

      hahahah [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      de unde ai scos perla asta mai expertule ? :)))))))))))))

      si prin definitie un motor de 1400 cmc polueaza mai putin decat un motor de 4000 sau de 6000 cmc

      unde mai pui ca in europa avem si norme de poluare, catalizatoare...

      la americani stii care sunt singurele conditii pentru a inmatricula o masina ?

      - sa aiba frane functionale
      - sa aiba faruri si stop frana, semnalizare
      - si sa aiba directie...

      in rest poate sa nu aiba caroserie, poate sa nu aiba toba de esapament, de catalizator nu mai vorbim..

      doamne ce va mai place sa comentati inutil... si mai spuneti si prostii... adica un amarat de polo 1.4 diesel polueaza mai mult decat un tanc de hummer de 6000 cmc si 300cp :))
      • -1 (3 voturi)    
        dezinformezi (Joi, 25 februarie 2010, 13:54)

        mintzi.ro [anonim] i-a raspuns lui hahahah

        humeer h3 are numai 3.7l la cinci cilindrii in linie. a fost redus dela 4l.

        america e un continent. si ma refer numai heartland america(adica america celor 48 de state-fara hawaii si alaska.
        sunt state, ca montana, unde nu exista limite de viteza pe autostrazi. sunt state ca ny care limiteaza viteza la 55 mile. alte state au limita, 65, 70 sau, chiar 75 mile pe ora. sunt state care fac reviziea tehnica la doi ani-new jersey, sau anual, ca ny sau texas. in florida sau kentachy nu's revizii tehnice ref. poluare. sunt state ca wahington si california, care au norme de poluare mult mai drastice ca mUE.
        pentru informare, mai intreaba.
        ca sa nu comentezi, inutil. :-))

        ps: am adus un ford focus zx3, de 2l, fabricat in 2000. avea 60 000 mile, adica aproape suta de mii de kilo.
        asta a fost in 2008. a trebuit sa trec pela rar pentru omologare, masinile din sua nu's pe euro 3-4.
        la omologare, m'a dat pe euro 3 numai si numai pentru emisia de azot. emisia de co2, e mai buna decat euro 4, si la un motor de 2l este mai buna decat la logan.ul de 1.5l.
        hai, sa fim seriosi si sa vorbim ce stim.
        am peste 75 mii acuma si tzeava de eshapament e cenusie, nici urma de negreatza, nu consuma un gram de ulei.
        • 0 (2 voturi)    
          Asa, ca fapt divers... (Joi, 25 februarie 2010, 14:33)

          Inginer [anonim] i-a raspuns lui mintzi.ro

          Emisiile de CO2 sint direct legate de consumul de carburant, prin urmare imi vine greu sa cred ca masina de care vorbesti emite mai putin CO2 decit dci-urile de la Dacia...
          • +1 (1 vot)    
            emisia (Joi, 25 februarie 2010, 15:01)

            co2.com [anonim] i-a raspuns lui Inginer

            este cum zici. dar, pana la iesirea in atmosfera exista niste filtre. de alea depinde ce iese afara pe tzava eshapamentului.
        • +1 (1 vot)    
          eu (Joi, 25 februarie 2010, 16:21)

          hahahah [anonim] i-a raspuns lui mintzi.ro

          si tu vrei sa zici ca otto tau de 2000 cmc polueaza mai putin decat polo meu de 1400 cmc ??

          fii serios o tura...

          tu evident arzi mai mult combustibil, si evident ca poluezi mai mult, fata de mine, care consuma 4-5l de motorina prin oras.

          eu am fost acum 2 ani in DETROIT, si acolo nu exista nicio norma de poluare... masina poate sa scoata fum negru ca locomotiva... conteaza sa ai frani, directie si stop frana, semnalizare functionale... in rest, poate sa fie un harb care mananca carbuni.
    • 0 (2 voturi)    
      ai gandit mult aberatia asta? (Joi, 25 februarie 2010, 15:48)

      gcorneille [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      In cazul in care nu ti-a spus nimeni, motoarele conventionale (diesel sau otto- adica pe benzina, ca nu cred ca stii nici asta) sunt cu motoare cu ardere interna. Ce crezi tu ca se intampla acolo? Se arde combustibilul fosil cu oxigen, adica se oxideaza, de unde rezulta o gramada de oxizi (dioxid de carbon, monoxid de carbon, etc.). Cum crezi tu ca arzand 5 litri de combustibil poti polua mai mult decat arzand 17 sau 20 de litri?
      • 0 (2 voturi)    
        este discutabil (Joi, 25 februarie 2010, 16:55)

        Inginer [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

        Eu ii dau dreptate, pentru ca din punctul meu de vedere, poluarea nu o reprezinta CO2-ul, ci emisiile de particule, capitol la care diesel-ul sta foarte-foarte prost, in comparatie cu benzina. NOx sint comparabile.
        Deci, cam are dreptate omul.
        • +1 (1 vot)    
          intr-adevar discutabil dar... (Joi, 25 februarie 2010, 21:24)

          gcorneille [anonim] i-a raspuns lui Inginer

          e discutabil atunci cand vorbesti de arderea a 5 litri de motorina comparativ cu 5 litri de benzina, dar cand arzi 5 litri de motorina , cu toate emisiile de particule, poluezi incomparabil mai putin decat din 17 litri de benzina. Iar in zilele noastre s-a inventat filtrul de particule diesel ( http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter) si chiar daca nu opreste 100% particulele (cum il lauda reclamele) sa spui ca un motor diesel din secolul asta cu un consum de 5 litri la suta polueaza mai mult decat decat un motor pe benzina cu un consum de 17, este, totusi, o aberatie.
  • +1 (1 vot)    
    lol (Joi, 25 februarie 2010, 13:04)

    dares [utilizator]

    sa faca in loc de hummer aro ca e mai mica
    trebuie doar un pic modernizat cum au facut francezii cu loganul
    • -1 (5 voturi)    
      masina pentru romani (Joi, 25 februarie 2010, 14:02)

      aro.com [anonim] i-a raspuns lui dares

      aro a fost cea mai mare prostie a statului roman post-lovirutzionar.
      romania este o tzara cu drumuri proaste, are mare suparafatza rurala, are agricultura.
      pentru romania, o masina care sa poata fi folosita in mediul rural, pentru fermieri si micile intreprinderi, este imperios necesara. si inca nu exista.

      a fost dacia papuc, a veche, care a prins. a scos'o renault sa puie loganul asta care ramane impotmolit la primul drum de tzara.

      aro, cu o motorizare diesel vw sau peugeot ar fi fost unt pe paine pentru micul antreprenor, in special din mediul rural.

      voi, astia cu pc, baietzi de baietzi, suntetzi numai cu ochii pe masini de fitae, de asfalt. si va ofuscatzi ca guvernul nu v'a asfaltat ulitzele pe care atzi fost inselatzi sa lcouitzi de dezvoltatorii. berbecali, columbeanu, tziriac si altzii.

      hai, sayonara.
      mai rumegatzi, la rece.
      • +1 (1 vot)    
        te corectez (Vineri, 26 februarie 2010, 20:11)

        dares [utilizator] i-a raspuns lui aro.com

        dacia papuc nu a fost conceputa ca masina pentru mers cu ea pe drumuri de tara
        a fost creata pentru a se folosi pentru interventii si servicii de tot felul nu pentru drumuri de tara cu motoare puternice suspensii puternice etc..
        aro ne-ar scoate din foame daca ar fi preluata de un grup international puternic
        e necesara o masina de mers pe drumuri de tara gen autocamioneta .....sa ajute fermierul roman
  • 0 (2 voturi)    
    Vom avea 4x4 (Joi, 25 februarie 2010, 16:43)

    Cristi [anonim]

    Vezi ca apare marele Duster :)
  • -1 (1 vot)    
    haideti mai (Vineri, 26 februarie 2010, 15:17)

    radu [anonim]

    carcotasilor si invidiosilor!!! nu fiti tristi si frustrati ca voi nu aveti o astfel de masina superba la voi in garaj/curte/in fata blocului...Hummer le-a dat scoala celorlalte Suv-uri de pe piata, fiind impreuna cu ,,fratele'' Lincoln cele mai elegante, frumoase, impozante SUV-uri !!! acum nu fiti tristi ca voi conduceti o masina de 1,4/1,6l (otto/diesel...n-are importanta) si ca va dati mari iubitori de aer proaspat si mari ecologisti, ca vezi doamne masina mea nu consuma cat tancul acela, daca nu aveti bani de cumparat si intretinut un V6/V8 dati mai incet sonoru' la ,,manele'' (ca asta scoate-ti pe gura)!!! acum hai inapoi la cei 4-5l consum mixt ai vostri....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version