FOTOGALERIE Puternice, electrice, exotice si foarte scumpe - Masini iesite din comun la salonul auto Geneva 2010

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 martie 2010, 10:39 Economie | Auto

FOTOGALERIE: Masini exotice, electrice si uluitor de scumpe la salonul Geneva 2010
Dincolo de masinile de serie gen Focus, Duster, Sportage sau Meriva, la salonul auto care a inceput recent la Geneva sunt prezente si masini de peste 1.000 de cai si un milion de euro. Companiile de tuning au adus multe modele ce trec de 300 km/h, insa o categorie tot mai importanta tine de masinile electrice. Unele pot merge 400 de km dupa o incarcare, altele doar 150 km, dar sunt ceva mai ieftine. O alta categorie e reprezentata de masini din regiuni indepartate, unele dorind sa aiba succes in Europa, altele doar sa impresioneze pe perioada salonului. Intra pentru a vedea o fotogalerie cu masini mai putin cunoscute, insa extrem de interesante si iesite din comun.

Socant de scumpe si de puternice

In afara de producatorii de volum, la salonul elvetian au fost extrem de multi constructori exclusivisti cu super-masini ce trec de peste un milion de euro. Astfel de constructori au profit si daca scot doar cateva masini pe an, iar cifrele sunt impresionante. Micul producator suedez Koenigsegg, companie care a fost aproape sa cumpere Saab anul trecut a adus masina Agera cu motor de 911 CP si acceleratie uluitoare, 3,1 secunde de la 0, la 100 km/h. Masina va costa lejer peste un milion de euro si are 420 km/h pe bord.

Un exemplar mai scump a adus si compania italiana Pagani. E vorba de versiunea numita Tricolore, construita in cinstea echipei de acrobatii aeriene a aviatiei italiene. Masina cu caroserie din titan si carbon are motor de 7,3 litri, atinge "suta" in 3,4 secunde, costa 1,3 milioane euro si exista un singur exemplar.

O alta super-masina pentru care un om obisnuit ar trebui sa munceasca multe vieti este adusa de o companie de tuning germana numita Carlsson. C25 coupe costa 430.000 euro, vor fi disponibile doar 25 de exemplare iar cifrele sunt si aici uluitoare: 753 CP, viteza maxima 352 km/h.

La capitolul super-masini intra si o marca necunoscuta care vine cu primul sau automobil din ultimii 65 de ani: Hispano - Suiza. Supercar-ul costa 700.000 de euro, atinge o viteza maxima de 330 km/h si este hibrid. Compania spaniola estimeaza ca poate vinde 20 de exemplare. Hispano-Suiza a produs automobile in perioada interbelica si acum revine in domeniu.

Electrice de tot felul

Toti constructorii promit masini electrice, insa putini le produc in serie. Un exemplu pentru segment este Tesla Motors care pana in prezent a livrat 1.000 de masini electrice super-sport in 21 de tari. La Geneva Tesla a prezentat o varianta a modelului Roadster produsa in parteneriat cu producatorul elvetian de ceasuri TAG Heuer din grupul Louis Vuitton Moet Hennessy. Este o editie speciala a modelului 100% electric ce are o autonomie de 400 km. Editia aniversara vine in anul in care TAG Heuer implineste 150 de ani.

Un fel de Tesla europeana vrea sa devina compania Protoscar din Elvetia care a adus masina numita LAMPO2 ce are doua motoare electrice care produc echivalentul a 408 CP si dau modelului performante bune: acceleratie de la 0, la 100 km/h in cinci secunde si o viteza maxima de 200 km/h. Autonomie e gandita sa treaca de 200 km.

O alta companie putin cunoscuta la noi, Valmet Automotive din Finlanda a adus printre altele conceptul de clasa mini Eva, masina care poate merge 160 km cu motorul electric si atinge o viteza maxima de 120 km/k. Valmet e pe cale sa devina unul din cei mai mari producatori mondiali de masini electrice, avand contracte pentru a construi masini Fisker si Think.

O masinuta electrica absolut speciala este produsa de o companie franceza numita Lumeneo. Micuta Smera are 2,5 metri lungime, ofera loc suficient pentru o persoana si are o autonomie de 150 km si o viteza maxima de 130 km/h. Partea mai putin placuta este ca pretul va fi de 24.500 euro, insa compania spune ca incarcarea masinii costa doar 0,7 euro/100 km in medie.

Exotice de la mare departare

Arabia Saudita nu e un nume un industria auto, astfel ca prezenta ei cu un stand la Geneva trebuie notata si iese in evidenta, mai ales ca la stand se afla un SUV care se diferentiaza de tot ce este in jurul sau prin culoarea sa: turcoaz. Studentilor de la Universitatea King Saud din capitala Arabiei Saudite li s-a dat un SUV Mercedes G Klasse si au avut ca tema sa-i schimbe designul exterior. Ce a iesit puteti vedea in fotografie, presa internationala spune ca a iesit un SUV cu aspect de camion demn de marcile indiene.

O alta masina interesanta este un SUV adus de Tata Motors, companie de care s-a scris enorm dupa ce a lansat cea mai ieftina masina din lume. Tata Motors a adus in Elvetia modelul Aria, un SUV de dimensiunile lui Sorento pe care indienii vor sa-l aduca la anul in Europa. Masina va dispune de un motor de 140 CP si exista posibilitatea ca mai tarziu sa mai fie adus si un motor de 170 CP.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

7297 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Si ce folos? (Vineri, 5 martie 2010, 11:02)

    anonim [anonim]

    electric si scump = inutil.
  • -3 (5 voturi)    
    unde naiba e criza aia?!? (Vineri, 5 martie 2010, 11:17)

    Captain Planet [utilizator]

    cata opulenta...
  • +10 (14 voturi)    
    Nu vreau sa dau lectii altora... (Vineri, 5 martie 2010, 11:31)

    Micimann [anonim]

    Dar...renuntati la a mai folosi sabloane gen "socant de scumpe". Poate ca sunt scumpe doar pentru proletari, si atunci, pretul ESTE NORMAL, nu socant. De asemenea, exotic=indepartat (India pentru NOI este exotica, asa cum Europa este exotica pentru...indieni). Nu o lua personal si nici in nume de rau, dar sunt satul de cometarii gen "calandrul/fata/blocurile optice au un aspect agresiv", "negociaza bine curbele" (intrebare: este adevarat ca Dacia berlina poate lua curbele cu 140 km/h? Da, dar doar o singura data!), "se lipeste de sosea" ets. etc. etc. Limba romana are muuult mai multe cuvinte si mai potrivite decat cele folosite in tabloide...
    • +4 (4 voturi)    
      BRAVO (Vineri, 5 martie 2010, 12:07)

      buxa [anonim] i-a raspuns lui Micimann

      Felicitari! Ai punctat exact acolo unde trebuie.
  • +2 (4 voturi)    
    Smantanirea pietei (Vineri, 5 martie 2010, 12:01)

    dex [anonim]

    unul din perceptele de baza in strategia de vanzari.

    intai lansezi putine si scumpe - foarte scumpe - cine are bani isi va cumpara - cand se termina astia cu bani vor lansa produsul si ieftin pentru restul muritorilor ca profituri tre sa faca - intai cu pret mare dar unitati vandute putine si mai apoi cu pret mic dar unitati vandute multe


    asa a fost si cand a aparut prima data automobilul - erau scumpe, consumau mult, erau de 90 de feluri care mai de care mai inedite...

    pana cand a iesit ford pe piata cu masina, simpla, fiabila si ieftina si a bagat mass production.
    si io-te acu unde s-a ajuns cu preturile si modelel
    • +1 (1 vot)    
      uiti ... (Vineri, 5 martie 2010, 15:32)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui dex

      ...ca nu e doar marketing ticalos la mijloc. mai este si avansul tehnologic. Henri Ford a fost un inginer stralugit... nu a adus contributii in marketing!
      deci... teoria ca toti sunt niste ticalosi si tot ce vor e sa stoarca banii tai e eronata si denota frustrare.
  • -2 (6 voturi)    
    electric si scump = ilogic (Vineri, 5 martie 2010, 14:48)

    anonim [anonim]

    Dovada ca nu intereseaza pe nimeni masinile scumpe si electrice sta chiar in numarul de comentarii ale articolului. Masinile electrice sunt "viitorul" de vreo 50 sau mai bine de ani: ne vor face sa economisim carburanti, vor reduce poluarea si praful, noxele sonore etc.

    Atata timp cat nu au specificatii tehnice cel putin comparabile cu o masina normala (autonomie, timp necesar pentru reincarcare, pret de vanzare), ele nu sunt decat tzepe pentru fraieri.

    Faptul ca nushce pustan de bani gata si-a luat vreo 3 jucarii de agatzat de culori diferite (ca sa i se asorteze la camasa) nu face industria sa avanseze. Industria o fac sa avanseze cei ca mine, cei multi care care n-au de ca sa arunce mai mult de 20-25 de mii de euro pe o masina noua si buna pe care intentioneaza sa o tina intre 3 si 5 ani si apoi sa o schimbe.
    • +1 (1 vot)    
      bati campii ! (Vineri, 5 martie 2010, 23:22)

      toma [anonim] i-a raspuns lui anonim

      o masina care costa 25000 E, cu consum de 0,7 E
      la 100 de km.e ceva de vis ! la 150 km autonomie e ideala sa faci naveta ! pleci de-acasa,100 km,jobul (se reancarca ) ,pleci acasa 100 km ! totul cu 1,5 E !
      in 2 ani ti-ai scos parleala si dupa aia mergi gratis !
      + celelalte :poluare,zgomot,eco,etc
      • +1 (1 vot)    
        Nu-i chiar asa, Tomita (Sâmbătă, 6 martie 2010, 2:11)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui toma

        Pentru cca 15000 km anuali, consumul meu de motorina pe an e de vreo 1200 euro. Daca as conduce o electrica cu 0,7 euro pe 100 km ar insemna vreo 105 euro pe an energia. Diferenta e 1100 euro.

        Totusi: masina vreau sa o tin cinci ani, pentru a o putea vinde in stare buna si a a putea profita mereu de o masina noua, la varful tehnicii.

        Asta inseamna ca pe masina electrica ar trebui sa fiu dispus sa dau cu 5000 in plus. Sa zicem deci maximum 30000.

        Pe de alta parte, INSA, folosesc masina nu doar la lucru ci si in weekend-uri, cand fac drumuri de sute de kilometri. Nu am ce face cu o autonomie de 150 de km, crede-ma, pentru ca nu am cum sa astept cinci ore pe marginea drumului pana se incarca bateria. Nici nu doresc sa investesc bani in DOUA masini: una de oras, una de weekend, cu doua asigurari, impozite s.a.m.d.

        De aceea, cea mai practica si mai ieftina solutie ramane tot masina clasica, cel putin pana in momentul aparitiei unei electrice cu 5 locuri, 30000 euro, autonomie 750 kilometri si reincarcare in 3-5 minute.
  • 0 (0 voturi)    
    toate sunt urate in afara de Tesla (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:55)

    hidrogen [anonim]

    hai sa vedem putin si designul, niste cutioaie


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă