Piata auto romaneasca a scazut cu 77% in primele doua luni - Volkswagen sta mai bine decat Dacia la numarul de masini noi inmatriculate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 martie 2010, 18:24 Economie | Auto

Dupa un ianuarie dezastruos si februarie a fost extrem de slab pentru inmatricularile de masini noi, astfel ca acestea au scazut cu 77% spre circa 4.800 unitati, arata datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Inmatricularile Dacia au scazut cu 85%, iar declinul a fost puternic si la alte marci de volum: Volkswagen 70%, Skoda 71%, Renault 83% si Ford 51%. Dupa doua luni, marca cu cele mai multe masini noi inmatriculate este Volkswagen la diferenta mica de Dacia.

Astfel, in februarie s-au inmatriculat 2.658 de masini noi in tara, scadere de 63% fata de luna a doua din 2009. Per total, in primele doua luni s-au inmatriculat 4.792 de masini noi, scadere drastica fata de cele peste 21.000 inscrise in doua luni din 2009.

Pentru Dacia au fost doua luni negre fiindca s-au inmatriculat doar 753 de masini, fata de peste 5.000 in perioada similara de anul trecut. Volkswagen este in mod surprinzator marca numarul unu dupa doua luni, cu 766 masini inmatriculate, fata de peste 2.500 in ianuarie+februarie anul trecut.

Ford a fost pe locul trei in topul marcilor, cu 607 masini inscrise in circulatie, fata de peste 1.250 in primele doua luni ale anului trecut. La Skoda, scaderea a fost de 71%, spre 438 de masini, iar la Renault de 83%, spre circa 250. Marcile coreene Hyundai si Kia au cunoscut scaderi severe de 94%, respectiv 85%, in timp ce la brand-urile germane premium scaderile au fost de 65% la Audi si 77% la Mercedes, iar BMW a urcat cu 8%.

Vanzarile Toyota au scazut cu 81% in primele doua luni, iar cele ale Opel cu 78%.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2218 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 9 martie 2010, 18:34)

    je [anonim]

    Deja in tara s-au casat 50.000 de rable...si se pare ca media e de 2500 masini pe luna noi inmatriculate.
    Am mai scapat de ceva poluare pe strazi.
    • +1 (3 voturi)    
      Din pacate (Marţi, 9 martie 2010, 18:42)

      x [anonim] i-a raspuns lui je

      Din pacate, ai dreptate partial (desi am fi vrut sa ai 100%).

      Majoritatea astora stateau prin parcari: doar aici se va simti o oarecare "relaxare"!

      Restul erau in curtile proprietarilor.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu prea ai scapat de poluare... (Marţi, 9 martie 2010, 18:46)

      ciubex [utilizator] i-a raspuns lui je

      Chiar daca s-au casat multe masini, multe dintre acestea nu mai circulau demult, cel mult astea rugineau prin curile oamenilor, ca de scurs din ele s-au scurs demult ce avea de scurs.
      Din pacate, masinile care cu adevarat polueaza nu au fost scoase si nici nu vor fi scoase prea curand din circulatie, pentru ca "oamenii inca-si mai fac treaba cu ele".
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte bine? (Marţi, 9 martie 2010, 23:34)

      Alexandru c [anonim] i-a raspuns lui je

      Esti sigur? Pai daca scad vanzarile de masini scad si incasarile de TVA, se disponibilizeaza oameni, se inchid reprezentante etc.
      Foarte bine zici? Deci e foarte bine ca scad incasarile la buget. Gandire de retard si frustrat care merge cu autobuzul.
  • 0 (0 voturi)    
    Deocamdata este prematura... (Marţi, 9 martie 2010, 18:36)

    ciubex [utilizator]

    ... o prognoza asupra viitroului negot auto.
    Nu trebuie eliminate din calcule:
    - majoritatea masinilor noi au euro 4, pentru care trebuie platita taxa de poluare;
    - programul rabla, pe care multi dealeri/producatori se bazau, practic a inceput din martie (ultima saptamana din februarie fiind afectata mai mult cu predarea si birocratia aferenta fata de cumpararea propriu-zisa)
    Asadar, chiar daca intr-un final, cu siguranta o sa fie o scadere a pieteii auto, in realitate, abia incepand cu luna martie se poate evalua corect aceasta scadere.
  • -1 (3 voturi)    
    E bine, scad importurile (Marţi, 9 martie 2010, 18:46)

    Romania Verde [anonim]

    In sfarsit, se ajunge la normal, romanii cumparau masini de import in prostia lor consumerista si manelista, sa arate ca "au". Criza le-a dat la multi peste botul smantanit la credite, au sosit si scadentele, bugetarii au salarii inghetate, doar tiganii, traficantii de droguri si ceva spalatori de bani mai cumpara "da marca" fara sa se uite la pret.

    Mai putine masini noi straine = importuri mai mici, poluare mai mica. Reducem deficitul balantei de plati si respiram ceva mai sanatos.
    Pentru ca e si programul rabla care scoate zeci de mii de masini de pe strazi, pt. ca se caseaza mai multe decat se cumpara.
    • +3 (3 voturi)    
      rationament bun, dar nu complet... (Marţi, 9 martie 2010, 19:24)

      SileCamataru [anonim] i-a raspuns lui Romania Verde

      pentru ca articolul se refera doar la masinile noi, nu si la cele second hand aduse in tara si inmatriculate :)
    • 0 (0 voturi)    
      Plus (Marţi, 9 martie 2010, 23:37)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Romania Verde

      Incasari mai mici la buget. Foarte bine, sa se duca dracu tot, sa murim de foame si sa emigram.
      Extraordinar de bine pentru mintea unui handicapat.
  • +1 (1 vot)    
    Dacia vs VW (Marţi, 9 martie 2010, 19:11)

    Mihai [anonim]

    Conform clasamentului oferit de dealeri in functie de vanzari ramane concluzia ca cei care nu isi iau Dacia isi iau VW, facand abstractie de celelalte marci. Mitul Golfului care consuma putin ramane in continuare.
    • +2 (2 voturi)    
      exact (Marţi, 9 martie 2010, 20:55)

      dodo [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      asta ziceam si eu acum cateva zile la un articol similar pe hotnews, cu clasamentul constructorilor auto in functie de vanzari in Romania... mitul VW in Romania e mai puternic ca oricand, mie mi se pare hilara obsesia romanilor pt VW
  • -1 (1 vot)    
    Prabusirea (Marţi, 9 martie 2010, 19:47)

    Costel [anonim]

    E o veste foarte buna de fapt : alt sector economic, si cred ultimul ramas si care producea in Romania, intra in colaps. Eu nu mai cred in puterea si vointa clasei politice actuale si a patronilor in a redresa dezastrul cu numele de Romania. Decat o boala lunga, prefer un infarct sa-mi aduca moartea. Am dansat cu capitalismul salbatic 20 de ani, si din pacate concluzia: e viabil pentru vreo 10-20% de romani. Rezultat: ori restul crapati, ori in strada sa schimbam sistemul.
    • 0 (0 voturi)    
      Pacat (Marţi, 9 martie 2010, 22:45)

      Mos [anonim] i-a raspuns lui Costel

      Costele, pacat ca faci parte din cei 80-90%, am fi avut nevoie de cineva cu gandirea ta in echipa :))).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version