Cea mai ieftina masina din lume, Tata Nano, costa intre 1.600 euro si 2.900 euro in India, insa din cauza scumpirii materiilor prime preturile ar putea creste cu pana la 30% pentru varianta de baza si circa 20% pentru varianta cu maxime dotari, scrie AFP, citand analisti de pe piata. Preturile otelului, dar si ale altor materii prime au crescut, iar cand se va deschide o noua sesiune de comenzi la finalul anului, Nano ar putea fi mai scumpa. Principalul concurent al Tata in India, Maruti - vinde masini de la circa 3.200 euro.

Nano costa in prezent intre circa 100.000 de rupii si 185.000 de rupii (circa 1.600 - 2.900 euro in India unde insa au fost livrate doar 26.500 de masini din iulie anul trecut, pana acum. Capacitatea de productie este redusa, iar pana la finele anului vor fi onorate 100.000 de comenzi. E de asteptat ca o noua sesiune de comenzi sa se deschida in ultimul trimestru, dar atunci preturile ar putea fi mai mari, si anume intre 2.100 euro si 3.400 euro.

Va fi greu pentru Tata sa mentina preturile Nano din prezent, mai ales ca otelul s-a scumpit cu 25% din aprilie 2009, anvelopele sunt si ele mai scumpe, iar materiale precum plastic, cauciuc, cupru sau aluminiu au si ele preturi mai mari, acum ca cererea si-a revenit in comparatie cu dezastrul de anul trecut.

Tata Motors va livra primele 100.000 de masini Nano la preturile promise, insa apoi nu se mai stie ce va fi. Concurentii Maruti Suzuki si Hyundai au ridicat preturile masinilor anul acesta din cauza scumpirii materiilor prime, iar Tata ramane de departe cu cea mai ieftina masina, cu dezavantajul ca productia este mult sub cerere si cei care vor sa-si ia acum Nano au de asteptat multe luni.

Maruti are modele noi ieftine pe piata indiana, masini precum Omni si 800 avand preturi de sub 3.500 euro. Ford a lansat recent o masina care costa de la circa 5.600 euro.

Tata Motors va lansa in Europa la anul o versiune de Nano mai lunga cu 20 cm decat cea din India si cu dotari suplimentare care sa ii permita omologarea. E de asteptat ca Nano Europa sa coste peste 5.000 de euro. La salonul auto incheiat duminica la Geneva, indienii au adus o versiune 100% electrica a Nano care va ajunge in Europa in 2012. Compania spune ca autonomia micului Nano EV este de 160 km, iar acceleratia de la 0, la 100 km/h e de sub 10 secunde.