Infiniti, marca de lux a Nissan e putin cunoscuta in Europa unde s-a lansat oficial de un an si jumatate si se extinde, sperand ca va deveni un concurent viabil pentru marcile germane premium. Din momentul lansarii s-au vandut 2.500 de masini in Europa, insa tinta pentru anul in curs este de 6.000 de unitati, japonezii urmand sa aduca primul hibrid si primul diesel, a spus intr-un interviu pentru HotNews.ro, directorul de vanzari al Infiniti Europe, Philippe Saillard. Tot ca parte a planului de crestere a volumelor de vanzari e si lansarea unui model concurent pentru seria 1 si A3, insa nu s-a stabilit momentul.

Marca noua, cifre mici deocamdata

"Am inceput sa vindem masinile dupa salonul de la Paris din toamna lui 2008, atunci am deschis si reprezentanta in capitala Frantei si am vandut pana acum 2.500 de masini in Europa. Marca va ajunge la 35 de showroom-uri in Europa", spune directorul de vanzari al filialei europene. Luni, importatorul AutoItalia va deschide in zona Piata Presei primul showroom oficial al marcii din Romania.

"Pentru anul financiar care incepe la 1 aprilie ne asteptam sa vindem 6.000 de masini in Europa, inclusiv Israel si Turcia (...) Cred ca e o tinta ambitioasa daca tinem cont ca marca e noua si spre exemplu procentajul romanilor care stiu ce este Infiniti este foarte scazut. Marca e aproape necunoscuta, e drept ca s-a dublat in ultimele 15 luni numarul celor care au aflat de ea, insa avem mult de construit si cred ca tinta e curajoasa chiar daca vom lansa noua seria M si diesel-ul in septembrie, insa pana atunci mai sunt sase luni", mai spune Saillard.

La finalul lui 2009 in tara erau inmatriculate 495 de masini Infinti, aduse in ultimii ani de diverse companii care nu au legaturi cu producatorul, cum ar fi Dom Automonbile. Spre comparatie, in tara erau 1.204 masini Lexus, brandul de lux al Toyota.

Masini mari, motoare prea puternice pentru Europa

Dincolo de faptul ca marca e noua in Europa, un dezavantaj tine si de faptul ca nu are modele mai mici de 4,7 metri lungime, echivalentul unui seria 5. "E important sa fii in segmentul C premium cu BMW seria 1 si Audi A3", spune Saillard care adauga insa ca nu se stie cand va face Infiniti pasul spre acel segment "Trebuie mai intai sa dezvoltam marca. China si Europa sunt cele mai promitatoare piete, in SUA nu intrevedem crestere, in Orientul Mijlociu suntem prezenti din 1989 si in Rusia suntem, dar nu aceste piete sunt marea promisiune".

Spania si Italia sunt tari unde Infiniti e foarte cunoscuta, mai ales ca marca are cate cinci showroom-uri in fiecare. In Franta urmeaza extindere, in Marea Britanie exista un singur showroom, dar se va ajunge la cinci.

Preturile modelelor Infiniti pleaca de la circa 42.000 euro pentru seria G si ajung aproape de 80.000 euro la SUV-ul FX cu motor de 390 CP. E nevoie deci si de variante ceva mai economice, mai ales ca nu exista in prezent motoare de sub 320 CP in gama.

Deschidere spre hibride si masini mai mici

Marca de lux a Nissan se va extinde si pe partea de hibride, iar modelul M, lansat la Geneva luna aceasta va aparea peste un an si cu versiune hibrida, capabila sa mearga pe distante scurte exclusiv cu motorul electric.

La salonul auto Geneva, extrem de multe marci sportive au venit cu modele ce au si propulsie electrica. Saillard explica faptul ca e o tendinta datorata nevoii de a reduce emisiile de CO2, dar si sub presiunea pusa de taxele tot mai mari pentru masinile puternice, iar in unele tari e chiar la moda sa conduci astfel de masini, mai spune oficialul.

"55% dintre clientii nostri vin de la marcile BMW, Mercedes si Audi, deci chiar concuram cu ele din punct de vedere al calitatii". Totusi, diferenta de volume de vanzari intre aceste marci si Infiniti este enorma. Saillard spune ca nu e neaparat nevoie sa existe o concurenta pe partea de volume, ci importanta e perceptia si construirea unei imagini de marca in Europa.

Ramane de vazut daca o marca practic necunoscuta isi va putea crea pe piata o imagine similara cu branduri premium nemtesti de traditie. Deocamdata Infiniti are vanzari mici, o gama nu foarte bogata, motoare gurmande si preturi innacesibile pentru cei mai multi. Dar totusi exista un plan si unele aspecte se vor schimba, dar cum spunea si Philippe Saillard, pot trece 10-20 de ani pana cand marca sa se impuna deplin.