Prima masina electrica a Nissan costa 30.000 de euro in Japonia. Autonomia e de 160 km, bateria se incarca 100% in opt ore

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 30 martie 2010, 10:51 Economie | Auto

Nissan Leaf
Foto: HotNews.ro
Nissan a anuntat ca Leaf, prima sa masina electrica, va costa circa 30.000 de euro in Japonia si 24.000 euro dupa ce se aplica subventiile acordate de stat, scrie AFP. Nissan primeste comenzi de la 1 aprilie pentru Leaf in Japonia, o va lansa oficial in decembrie, iar la inceput de 2011 masina ajunge in SUA si Europa. Nissan spune ca Leaf este prima masina electrica accesibila ca pret si adauga ca utilizatorul va plati de opt ori mai putin incarcand masina la priza decat ar plati parcurgand distante similare cu o masina cu motor termic.

Leaf costa circa 30.000 euro, dar aplicand subventiile acordate de autoritati pentru cei care cumpara masinile electrice costul scade la circa 23.800 euro. Nissan descrie Leaf ca fiind "prima masina electrica accesibila ca pret", autonomia este de 160 km, viteza maxima e de 140 km/h, iar timpii de incarcare sunt de opt ore la o priza standard si 30 de minute la o statie de incarcare rapida ce duce bateria la 80%.

Hatchback-ul Leaf are 4,44 metri lungime, iar producatorul spune ca utilizatorul va plati incarcand masina la priza de opt ori mai putin decat ar plati pentru combustibil la un automobil cu motor termic.

Nissan primeste de la 1 aprilie comenzi in Japonia pentru Leaf, vanzarile incep in decembrie iar tinta este sa se vanda 6.000 de unitati in primul trimestru din 2011. In Europa incep in aceasta vara testele cu Leaf, iar primele masini ajung in showroom la inceputul anului viitor. In 2012 Leaf va fi lansata pe plan mondial.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2003 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Buna treaba (Marţi, 30 martie 2010, 11:46)

    travis [anonim]

    Merg la scirbici si-mi incarc rezervorul (bateriile)moca .Problema este ca-i prea scumpa,si cit costa/dureaza bateriile.
    • +2 (2 voturi)    
      daca prinde tren(d)ul (Marţi, 30 martie 2010, 12:14)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui travis

      cu timpul bateriile vor devenit tot mai eficiente si masinile tot mai ieftine.

      nu ma intereseaza emisiile, ma deranjeaza dependenta de petrolul celor care si-au insusit printr-un fel sau altul zacamintele.
      • -2 (2 voturi)    
        Creste de vreo 3 ori dependenta (Marţi, 30 martie 2010, 13:59)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui gigi

        The 53 Kwh LiIon Cobalt Oxide battery for the Tesla Roadster costs about $20,000 or about $380 per Kwh. The AltairNano 35 Kwh LiIon Titanate Spinel battery packs ordered by Phoenix Motors costs nearly $75,000 or about $2,100 per Kwh (but they were prototypes, mass produced version would likely be less). The 1.8 Kwh NiMH battery in the Prius costs about $3,000 or about $1,700 per Kwh.

        Deci bateriile actuale pe LiIon gen tesla ajung la 380USD per kwh si tin cam 5 ani.
        Cele cu lithium titanate costa acum 2100USD per kwh si tin 15 ani.

        La o durata de numai 15 ani utilizare a autoturismului inaintea "reciclarii" acestuia, calculul e astfel:

        Pentru o masina cu autonomie 500km si baterii de vreo 50kwh avem deja calculat la tesla 20.000x3 pachete adica vreo 60.000USD pentru 15 ani de utilizare. Asta vine cam 4000USD pe an ca "intretinere" a masinii.

        La bateriile cu lithium titanate stam si mai naspa. Desi aparent un singur pachet e suficient pentru cei 15 ani, costul va fi de 105.000USD pentru acelasi pachet de 50kwh. Asta inseamna 7000USD pe an la costurile masinii.

        Avem in vedere ca la un autoturism actual intretinerea este vreo 300USD pe an in medie pentru motor (initial mai putin, ulterior mai mult), iar cu un rulaj mediu de 15.000km se ajunge la un aprox 1500USD costuri totale pe an.

        In calculul acesta am lasat deoparte incarcarea bateriilor care deja devine cost neglijabil la asemenea valori. De asemenea, am lasat deoparte in toate cazurile costurile necesare cu reparatiile necesare la trenul de rulare sau alte chestii care nu sunt legate de motor, ca si costul serviceului de schimbare si testare periodica a bateriilor pentru cele electrice.

        Chiar si asa, pretul bateriilor ar trebui sa scada de vreo 3 ori la cele Li Ion si de vreo 5 ori la cele lithium titanate pentru ca sa ne apropiem macar de valorile actuale de cost si poluare. Zic poluare pentru ca pretul mare al bateriilor reflecta de fapt si energia consumata pentru fabricarea lor. Pretul reflecta hidroca
    • -1 (1 vot)    
      3 ani (Marţi, 30 martie 2010, 12:19)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui travis

      bateriile vor tine undeva in jur de 3 ani.
      Nu am auzit de multe baterii performante care sa-si pastreze proprietatile pt mai mult de 3 ani.
  • +2 (2 voturi)    
    schimbarea a inceput (Marţi, 30 martie 2010, 12:32)

    andr3i [anonim]

    e adevarat ca inca nu au autonomia celor de pe combustibil dar ganditiva ca masinile pana au ajuns aici ca dezvoltare tehnologica le-au trebuit 100 ani eu zic ca in maxim 20 de ani din cauza dezvoltarii tehnologiei si a volumelor tot mai mari produse atat di punct de vedere al fiabilitatii cat si al costurilor le vor devansa pe cele cu conbustibil clasici
    • -2 (2 voturi)    
      Optimismul e bun (Marţi, 30 martie 2010, 14:27)

      Flavian [anonim] i-a raspuns lui andr3i

      Da, schimbarea a inceput, dar e pacat sa ne lasam pacaliti asa usor. Masinile cu baterii actuale sunt praf in ochi, la fel ca si eolienele sau fotovoltaicele.

      Sunt doar un mod de a cheltui azi o gramada de energie pentru a produce niste jucarii cu care sa recuperam doar o parte din energia papata initial.

      Nu e nimic verde in asta, ba chiar din contra. Consumam resurse inutile cu alternative false, in timp ce solutiile adevarate se afla in alta parte. Mai rau e ca pierdem si vremea amagindu-ne singuri in loc sa cautam raspunsuri si sa ne apucam serios de cercetare.
  • -2 (2 voturi)    
    Asta e masina??!! (Marţi, 30 martie 2010, 16:34)

    Liviu [anonim]

    Chiar daca sunt tentat de o masina electrica, din mai multe motive, nu imi voi cumpara niciodata una in conditiile astea. Pentru mine masina este o utilitate, nu un moft, A merge doar 160 km. si apoi trebuind sa astept 8 ore pentru incarcare e inadmisibil si complet ineficient. La masina actuala am o autonomie de 5-800 km iar un plin se face in 3-4 minute. Cat ar dura un drum de 1000 km cu masina electrica, daca acum il fac intr-o zi cu cea clasica? Si cati si-ar putea permite 2 masini?
  • -1 (1 vot)    
    Chiar este eco ... (Marţi, 30 martie 2010, 20:21)

    Marse [anonim]

    ... o masina electrica ? Faptul ca produce electricitate pe cale chimica va fii un factor super poluant atunci cand se vor aduna muntzi de acumulatori uzatzi care distrug mediul in profunzime, nu ca nevinovatul CO2, hrana de zi cu zia plantelor ...
    • -1 (1 vot)    
      Eco??!! (Marţi, 30 martie 2010, 22:54)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Marse

      In primul rand am o corectie: NU produce, ci doar stocheaza electricitate. In rest ai aproximativ dreptate, deoarece conteaza din ce materiale sunt facuti. Dupa ce scrie in articol, oricum sunt prea scumpi, cu o prea mica autonomie, etc., asa ca nu prea are sens sa ne batem capul acum, caci oricum vor fi mult prea putini pe piata...
  • +1 (1 vot)    
    Fluence de la Renault e pe jumatate (Miercuri, 31 martie 2010, 9:28)

    Sargon [utilizator]

    Fluence electric de la Renault e pe jumatate ca pret (in jur de 14.000 Euro) si are o autonomie tot de 160 km!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri