A inceput razboiul masinilor electrice - Mitsubishi a redus preturile dupa ce Nissan a anuntat costurile primului sau model 100% electric

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 31 martie 2010, 11:48 Economie | Auto

Mitsubishi i MIEV
Foto: Hotnews
Masinile electrice trec incet din teorie in practica. In Japonia, Mitsubishi a redus cu 5.000 de euro pretul masinii electrice i-MIEV, la o zi dupa ce Nissan a anuntat ca primul sau model electric, Leaf, poate fi comandat. Mitsubishi i-MIEV costa in Japonia aproape 32.000 de euro, dar pretul scade cu 9.000 de euro datorita subventiilor guvernamentale, in timp ce modelul Nissan Leaf, mai mare ca dimensiuni decat concurentul sau - costa 24.000 euro dupa aplicarea subventiilor.

Anul trecut cand s-au anuntat preturile, modelul i-MIEV al Mitsubishi costa in Japonia circa 37.000 de euro, fara a se pune la socoteala subventiile oferite de stat celor care cumpara masini 100% electrice. Acum, producatorul a anuntat ca pretul de baza scade cu 5.000 de euro, iar cei 9.000 de euro oferiti de statul japonez cumparatorilor duc pretul la echivalentul a 22.700 euro.

i-MIEV are sub 3,4 metri lungime, au fost pana acum livrate circa 1.400 de masini pentru flote auto, insa de la 1 aprilie incep livrarile si pentru persoane fizice, dar tot in volume mari. Masina are o autonomie de circa 160 km, se incarca total in sapte ore si viteza maxima e de 130 km/h. Mitsubishi vrea sa vanda circa 5.000 de unitati in anul fiscal ce incepe la 1 aprilie.

Marti, Nissan a anuntat preturile primei sale masini electrice, Leaf, model de clasa C care ajunge sa coste in Japonia sub 24.000 de euro dupa aplicarea subventiilor. Totusi, livrarile vor incepe din decembrie si estimarile legate de primele luni indica vanzarea a 6.000 de unitati. Autonomia masinii Leaf este de 160 km, viteza maxima e de 140 km/h, iar timpii de incarcare sunt de opt ore la o priza standard si 30 de minute la o statie de incarcare rapida ce duce bateria la 80%.

In SUA Leaf va fi mai ieftina, pretul initial e de aproape 33.000 dolari, dar se aplica o subventie de 7.500 dolari, astfel ca un cumparator ajunge sa dea cam echivalentul a 19.000 de euro. Livrarile incep spre final de an.

In Japonia mai este pe piata o alta masina electrica, modelul Stella EV de la Subaru, model de oras cu preturi ce pleaca de la 37.000 euro inainte de aplicarea subventiilor. Pana acum sunt cam 200 pe drumurile din Japonia, autonomia masinii e de 90 km, o incarcare completa dureaza cinci ore, iar la o statie speciala bateria se poate incarca pana la 80% intr-un sfert de ora.

Deocamdata razboiul preturilor este timid, este abia la inceput, dar e un moment important. Marii producatori vin cu oferte concrete pe piata si cu termene precise. In tari precum Japonia sau SUA se lucreaza si la infrastructura de incarcare, dar doua lucruri sunt clare: vor mai trece ani buni pana cand masinile electrice sa faca volume mari iar pentru moment aceste automobile sunt scumpe si cu subventiile acordate de autoritati. Fara subventii nu ar fi deloc de interes.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3220 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 31 martie 2010, 11:54)

    ion [anonim]

    La ce nivel sunt aia la ei statul da subventii pentru cei care cumpara masini 100% electice. La noi cred ca nu le-a trecut prin cap nici macar din greseala asa ceva.

    Pe de alta parte din cate vad eu in lupta dintre masini electrice si cele normale, marea problema ramane autonomia. 160 km cam putintel. Masina 100% de oras(as zice chiar oras mic).
    • +1 (1 vot)    
      Ne furam caciula (Miercuri, 31 martie 2010, 12:28)

      Flavian [anonim] i-a raspuns lui ion

      Subventiile. De multe ori asta e principala capcana in care cad oamenii atunci cand iau in vedere solutiile oficiale. Se afirma deseori ca o mare parte din costul combustibililor sunt taxele. Care sunt rele pentru ca ridica artificial pretul benzinei, dar sunt bune pentru ca pot fi utilizate pentru subventii. Ok, sa presupunem totusi ca scazi accizele. Asta inseamna ca nu mai poti sa dai "bani" la agricultori sau la alte ramuri ale economiei. Asta inseamna ca vei avea mancare mai scumpa. Asta inseamna ca banii pe care ii economisesc pe benzina ii cheltui pe mancare. Rezultatul ? Per total cam acelasi.

      Produsul final e cel care conteaza. Totalul. Pentru ca tot ce se obtine azi se obtine cu CHELTUIALA energetica. Banii sunt doar pentru plimbarea si redistribuirea bunurilor create cu ENERGIE. De ce ? Pentru ca tot ce se produce in economie are nevoie de energie. Tot ce papam, tot ce folosim, toate masinile sau electronicele au nevoie de gramezi de energie pentru a fi produse. Care energie obisnuia sa fie usor accesibila si obtinuta la randamente mari pana nu demult. In procent de peste 90% din petrol, carbuni, gaze.
    • +5 (5 voturi)    
      160 km (Miercuri, 31 martie 2010, 12:30)

      georgwes [anonim] i-a raspuns lui ion

      Amice, in oras, in Bucuresti, mergi zilnic cu masina in medie 50 km, cu mici exceptii depasesti distanta asta, doar sa fi taximetrist. Asa ca, 160 km iti sint suficienti pentru 3 zile de mers in oras, si ma refer la oras, cu ambuteiaje, etc, si nu comuna Bucuresti.
    • +5 (5 voturi)    
      Iar datul cu parerea... (Miercuri, 31 martie 2010, 12:35)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui ion

      ...Alo, Ioane, tu faci in oras pentru tine 160 km zilnic ?
      Imensa majoritate a populatiei nu face cu automobilul in oras sau langa mai mult de 40 de km mediu zilnic, echivalent 15000 km pe an asa ca nu mai profeti ca 160 sunt putini...
      Eu merg zilnic cu masina , imi duc si consoarta , merg si in concediu cand pot si abia fac 12000 km pe an !
      Pentru concedii lungi se pot inchiria masini cu motor clasic.
      Problema e sa aduci alimentarea langa tine ,caci la bloc sunt probleme...
    • +3 (3 voturi)    
      160km (Miercuri, 31 martie 2010, 12:50)

      SG [anonim] i-a raspuns lui ion

      160km _pare_ putintel ..
      Bucuresti - Sinaia - 124km
      160km in oras te tin minim 2-3 zile .. pe moment ideea e ca daca ajung la preturi accesibile celor cu garaj care vor o masina ieftina de oras [adica garaj propriu, eventual la casa, deci incarcare peste noapte fara batai de cap] .. toata schema e sa aiba suficiente vanzari pentru start .. ca pe urma pe masura ce au tot mai multi clienti si intra si alte firme mai agresiv pe piata or sa scada preturile [concurenta bat-o vina]. Cata vreme sunt doar cateva modele pilot/test/demo/etc .. e greu sa apara reduceri drastice de preturi incat sa concureze cu vehiculele pe baza de benzina/motorina
      • 0 (0 voturi)    
        Ba da (Miercuri, 31 martie 2010, 12:57)

        ion [anonim] i-a raspuns lui SG

        Da tot a-ti sarit de ca de fapt ii ok. Da pentru distantele din Romania sunt ok . Hop a sarit cineva mai sus cu Bucurestiul. Sa stii ca sunt orase mult mai mari si mai aglomerate in lume decat Bucuresti.
        In alte tari daca faci navete de la un 50 de km nu ii mare filozifie. Te-ai pus pe autostrada si ai ajuns in oras in jumat de ora.
        Iar daca ma uit mai bine mi-ati dat dreptate ii masina de oras. Da mergi in oras cu ea 2-3 zile fara probleme. Vrei sa mergi undeva la 500 de km hopa ca ii o mica problema
        • -2 (4 voturi)    
          Drumuri... (Miercuri, 31 martie 2010, 13:45)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui ion

          Mai "ii", se pare ca nu esti din Bucuresti dupa accent, ce-ar fi sa nu-ti dai tu cu parerea aiurea in legatura cu lucruri pe care nu le stii si nu le traiesti ?
  • +4 (4 voturi)    
    e un inceput (Miercuri, 31 martie 2010, 12:18)

    un roman [anonim]

    Daca se va inteti concurenta se va cerceta mai mult si va creste si autonomia.
  • +1 (1 vot)    
    Masinutele actuale sunt degeaba (Miercuri, 31 martie 2010, 12:31)

    Flavian [anonim]

    Bateriile NU sunt solutia. Sunt scumpe atat ca materiale, ca si proces de fabricatie, ca retea necesara de incarcare, pun probleme ca si nivel de poluare la fabricatie si reciclare etc. dar mai ales NU se pot aplica la scara larga. Cu 2 hibride nu se face primavara, cu 3 panouri electrice nu scapam de criza combustibililor fosili. Avem nevoie de vapoare, de avioane, de tiruri. Astea ard cel mai mult combustibil si polueaza cel mai tare si NU pot merge pe baterii de laptop ca masinutele astea chinezesti.

    Pretul bateriilor ar trebui sa scada de vreo 3 ori la cele Li Ion si de vreo 5 ori la cele lithium titanate pentru ca sa ne apropiem macar de valorile actuale ale unei benzinare ca si cost sau poluare. Zic poluare pentru ca pretul mare al bateriilor reflecta de fapt si energia consumata pentru fabricarea lor. Pretul reflecta hidrocarburile arse pentru a le aduce de la un praf de sare de litiu pe un desert bolivian pana la un pachet de baterii intr-un autoturism cool. Iar ca sa crestem de 3-5 ori eficienta producerii acestor baterii, in conditiile in care si productia de litiu ati vazut cum este, va fi cel putin o provocare serioasa...
    • 0 (0 voturi)    
      Sclavia Petrolului!!! (Joi, 1 aprilie 2010, 11:40)

      Spartacus [anonim] i-a raspuns lui Flavian

      Pai daca peste vre-o 30 de ani picatura de petrol va costa cam cat o uncie de argint sau mai rau aur?

      Cum ne deplasam atunci?
      Daca acu ardem petrolul cu tiruri care aduc iaurt din Franta, Italia sau Germania cat si alte absurditati ale transportului si economiei mondiale cred ca o sa plangem rau peste vreo ceva ani.

      Dar avem ministri, premieri, presedinti care pun in genunchi transportul pe cale ferata care ar manca curent electric si carbune care culmea ar da de mancare industriei romanesti energetice si nu petrolistilor mondiali care ne fac dependenti si carora le platim eforturi colosale din PIB-ul nostru doar pt a ne deplasa.

      Sa bage primari trolee, si nu autobuze, sa tranziteze tara dintr0un capat in altul cu cargourile de cefre sau tiruri incarcate pe CFR.

      Avem 3 milioane de romani acre lucreaza in West si care aduct aproape o treime din PIB in romania dar care sunt neovoiti sa cheltuie pe transportul cu petrol cu Autobuzele inloc sa mearga cu CFR si corespeondentii sai.

      Enorm de multi imbecili se plimba cu tancuri de 2-3 tone numite SUV doar ca sa isi cumpere un pachet de tigari sau sa faca o plimbare...nimeni sau foarte putin este forlosit abicicleta desi sunt enorm de multi grasi in Romania care stau sa crape de infarct sau diabet care culmea incarca bugetul si alea.
      • 0 (0 voturi)    
        Atentie la concepte (Vineri, 2 aprilie 2010, 11:34)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui Spartacus

        Troleele si tramvaiele sunt foarte bune acolo unde avem retele. Problema e in transporturile aeriene, maritime, agricultura sau industria de constructii.

        Acolo bateriile actuale NU pot oferi o solutie.

        In momentul in care picatura de petrol ar ajunge cat uncia de argint, extragerea unui gram de litiu ar deveni de n ori mai scumpa. Astfel ca si pretul unei baterii va fi probabil egal cu greutatea ei in aur.

        Grija la falsele solutii, ca sa nu ne invartim in cerc degeaba !
  • +1 (1 vot)    
    EV (Miercuri, 31 martie 2010, 12:39)

    turb0brut [anonim]

    Am intrebat de la Nissan-Renault Romania pe cand Leaf pe la noi ? : Ce-i ala "Leaf" Habar n-au cand o sa vina si la noi. Urmatoarea masina a mea va fi electrica. Sunt curios ce taxe inventeaza ai nostrii pe ea ?
    • 0 (0 voturi)    
      taxa pe limba romana (Miercuri, 31 martie 2010, 13:09)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui turb0brut

      de exemplu
  • -1 (5 voturi)    
    Si de unde vine curentul electric? (Miercuri, 31 martie 2010, 12:48)

    enel [anonim]

    Nu este produs 80-85% de termocentrale care ard carbune, pacura sau alti combustibili?

    Masinile astea electrice sunt o frectie la un picior de lemn. Nu scot ele fum, dar se scoate mai mult fum la termoncentrala si la sfarsitul zilei tot atat de mare este poluarea.
    • -1 (1 vot)    
      corect (Miercuri, 31 martie 2010, 13:08)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui enel

      si inca ceva> subventie de 23000 de euro pe bucata, data de statul cu cea mai mare datorie publica din lume, raportata la pib
      • 0 (0 voturi)    
        Liberte Egalite Fraternite.. (Joi, 1 aprilie 2010, 11:49)

        Dan Capitan de Plai [anonim] i-a raspuns lui berenger

        De la Hidrocentrale!!! au ...m-am scapat ....ro sa le vande si pe alea.

        De la Termocentrale ca avem lignit si huila pt inca 80-100 de ani.au ...m-am scapat ....ro sa le vande si pe alea.

        De la Nucleare...care vor fi ale altora caci nu Romania investeste ci alte consortii.

        De la Eoliene....au ...m-am scapat alea sunt ale CEZ adica ale cehilor caci noi am fost cretini si am spart RENEL si vandut fraudulos pe bucati ENEL BANAT-Dobrogea pe 210 milioane adica cam cat un bloc de birouri d-ala mai de vre-o 4jde etaje.

        De la Fotovoltaice...au m-am scapat ...or sa ne cumpere ENEL toate acoperisurile pana se vor reglementa micii producatori sa poata inject ain sistem..

        Si iaca asa in loc sa avem energie ieftina si gratuita vom plati tot multinationalelor ...care vor da salarii romanesti si preturi de ale lor din Vest.

        Hai Liberare
    • 0 (2 voturi)    
      ca sa intelegi si tu ... (Miercuri, 31 martie 2010, 13:11)

      chiar asa [anonim] i-a raspuns lui enel

      poluarea este la fel, da ai dreptate. dar ai sa vezi ca centralele electrice se vor construi in state sarace pe cand masinute EV se vor folosi in state dezvoltate. adica ei se bucura si noi "respiram". capisci???
    • +3 (3 voturi)    
      sigur? (Miercuri, 31 martie 2010, 13:48)

      cipri_ [utilizator] i-a raspuns lui enel

      de reactor nuclear ai auzit?
      Eu greu de crezut ca in ziua de azi in tari dezvoltate sa arda carbune ca sa faca curent (poate cu mici exceptii) cand exista centrali nucleare, si cand poti importa asemenea curent din strainanate, precum franta, la preturi mici.

      Si curand, probabil in 20 - 30 de ani, vom avea curent care merg pe principiul fuziunii.

      Si chiar sa fie asa, sa fie poluarea la fel. Nu-i tot una sa poluezi un loc nepopulat, sau sa poluezi centrul orasului,unde se afla multi pietoni.

      Deci, recapitulam: nu se catiga curentul prin ardere de carbunii (doar cu mici exceptii, nu asta este regula), ci prin reactoare nucleare, sau alte mijloace, folosind vantul, si energia solara.
    • +4 (4 voturi)    
      Da. (Miercuri, 31 martie 2010, 14:45)

      robert [anonim] i-a raspuns lui enel

      Da dar, in alta ordine de idei, cum ar deveni aerul in orasul tau daca mai mult de jumatate de masini ar fi electrice? Ca sa nu mai vorbim de zgomot.
    • +1 (1 vot)    
      Da. (Miercuri, 31 martie 2010, 14:45)

      robert [anonim] i-a raspuns lui enel

      Da dar, in alta ordine de idei, cum ar deveni aerul in orasul tau daca mai mult de jumatate de masini ar fi electrice? Ca sa nu mai vorbim de zgomot.
    • +2 (2 voturi)    
      Pacat ca nu-s o frectie la neuroni (Miercuri, 31 martie 2010, 18:01)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui enel

      Eficienta carbune/gaz/petrol - roata prin masini electrice, este mai mare decit eficienta petrol - roata prin masinile conventionale.
      Plus alte argumente expuse si de altii
  • 0 (0 voturi)    
    Cum incarc o masina d'asta (Miercuri, 31 martie 2010, 21:28)

    bigbrother [utilizator]

    Daca stau la bloc la et 6? Trag prelungitor pe 1-200 de metri pana unde am gasit loc de parcare?

    Cat timp nu exista infrastructura nu se poate vorbi de o adevarata industrie de profil si implicit de scaderea costurilor prin cresterea cererii, ieftinirea materialelor etc.

    Logic ar fi fost ca in parcarile publice sa existe prize care sa permita incarcarea, in Israel deja s-a inceput implementarea acestui mod de incarcare.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version