Productia unei masini Dacia ar fi cu 2.000 de euro mai scumpa in Franta, comparativ cu Romania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 2 aprilie 2010, 13:43 Economie | Auto

Costurile salariale de sapte ori mai mici ca in Franta dar si faptul ca mare parte din furnizori se afla pe plan local sunt factori care fac ca productia unei Dacii sa fie cu 2.000 de euro mai ieftina in Romania si alte tari emergente, decat in Franta, spune seful programului Logan, Gérard Detourbet, citat de La Tribune. El mai spune ca Dacia produce ieftin si fiindca la demararea unui proiect se fixeaza un anumit pret de vanzare si in functie de el sa construieste masina. Pentru SUV-ul Duster, spune Detourbet, potentialul de productie este de 80.000 - 90.000 de unitati anul acesta.

Principalul atu al modelului este pretul. "Folosim cat mai multe piese care sunt si la alte modele ale marcii (...) Duster imprumuta de la Sandero portierele fata, parbrizul, plansa de bord si scaunele", spune seful programului Logan, adaugand ca Sandero si Logan au in comun cu SUV-ul jumatate din numarul de componente.

"Cand studiem lansarea unei Dacii fixam un pret de vanzare. Si pornind de la acel pret construim apoi masina. Daca o functionalitate este prea scumpa, renuntam la ea", mai spune Detourbet.

El mai spune ca in Romania costurile salariale sunt de sapte ori mai reduse decat in Franta, iar trei sferturi dintre furnizori produc pe plan local sau in tari din zona, precum Turcia sau Cehia. "Per total, economia de costuri in raport cu un vehicul identic produs in Franta este de 2.000 de euro". O alta explicatie cunoscuta tine de faptul ca sa produci o Dacie este mai ieftin si fiindca masina are mult mai putine piese decat modelele Renault.

Anul trecut s-au vandut 535.000 de masini avand la baza platforma Logan, dintre care aproape 200.000 in Europa de Vest sub sigla Dacia, dar si sub sigla Renault in Asia, America de Sud si Rusia. Logan a mers mult sub asteptari pe doua piete: India, unde masina e dezavantajata de pretul mare si de taxele impuse, dar si Iran unde productia va fi anul acesta de circa 70.000 de unitati, de trei ori sub estimarile initiale ale Renault.

Detourbet mai spune ca potentialul de productie pentru Duster anul acesta este 80.000 - 90.000 de unitati si apoi va urca la 150.000, mai ales ca vor intra in joc si uzinele din Rusia si Brazilia.

La Tribune scrie in acelasi material ca pana la finele lui 2011 va fi lansat un model mai mic decat Sandero, masina ce va fi vanduta in America de Sud, Rusia si China. La uzina marocana din Tanger urmeaza in plus sa fie construite doua noi modele, mai scriu francezii.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








2115 vizualizari
  • +2 (8 voturi)    
    e cineva capabil? (Vineri, 2 aprilie 2010, 14:02)

    naiv [anonim]

    mai ales postacii rosii si postacii sindicalisti sa inteleaga ca in momentul in care aceasta diferenta de 2000E se atenueaza (marire de salarii la Dacia sau scaderi de productivitate), ADIO LOGAN??? Vor pleca spre alte tzari: ori acolo unde-si pastreaza diferenta (ce ziceti de Ucraina sau Basarabia) ori inapoi in Franta? Asa functioneaza economia, nu cum bla-bla Iliescu si ai sai!!!
    • +3 (5 voturi)    
      ucraina si basarabia (Vineri, 2 aprilie 2010, 14:39)

      ioro [anonim] i-a raspuns lui naiv

      sunt bune numai pentru productzie care sa se vanda in afara ue. poate in csi.
      nu uitatzi de taxele vamale.,
      masinile din ucraina n'ar avea nici calitatea nici avantajul ca sunt produse in uniune, deci pot fi vandute pe piatza comuniatra fara adaus vamal.
      si sa nu trecem cu vederea ca totusi romania are o oarece experientza, deci o garantzie pentru calitate.
      interesant e altceva, anume, nu spun care e costul de fabricatzie al unui logan in ro si cum justifica pretzurile pe piatza romaneasca destul de apropiate de cele in tzarile dezv. ale uniunii.
      daca romanul castiga de sapte ori mai putzin, cum poate cumpara la pretzuri occidentale ?!
    • -1 (3 voturi)    
      nivel de trai (Vineri, 2 aprilie 2010, 15:15)

      shogom [anonim] i-a raspuns lui naiv

      aha..deci sa pastram dacia la pretul asta, sa pastram salariile la nivelul acesta, preturile la alimente si servicii fiind la nivelul celalalt(ala din vest)=> nivel de trai mic.dar daca am face produse mai scumpe(prin cresterea salariilor) si ne-am bate pe piata vestica(cu produse comparabile ca pret)?parca suna a lupta dreapta si parca asa ar creste nivelul de trai(cu conditia sa castigam lupta).
  • 0 (0 voturi)    
    Corectie (Vineri, 2 aprilie 2010, 14:19)

    vlad [anonim]

    "La uzina marocana din Tanger urmeaza in plus sa fie construite doua noi midele, mai scriu francezi"


    Cred ca ati vrut sa spuneti "doua noi modele".
    • 0 (2 voturi)    
      :) (Vineri, 2 aprilie 2010, 14:58)

      asdada [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Si "mai scriu francezii", cu doi "i", dar pe asta n-ai sesizat-o nici macar tu ;)
  • +1 (3 voturi)    
    :) (Vineri, 2 aprilie 2010, 15:14)

    cata [anonim]

    dar de ce nu spune frantuzu ca si tehnologia utilizata la fabricarea loganului e de acum 15 ani sau chiar mai mult. .....Reducere de costuri la maxim. Masina merge, nu a avut probleme cu frana sau acceleratia ;) toate bune si frumoase
    • -1 (3 voturi)    
      Cum de ce nu spune?! (Vineri, 2 aprilie 2010, 16:20)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui cata

      ...pentru ca nu e expert, ca tine..
      • -2 (2 voturi)    
        ;) (Vineri, 2 aprilie 2010, 17:05)

        cata [anonim] i-a raspuns lui Nedumeritul

        nu trebuie sa fi expert ca sa iti dai seama ca e renault 21 modificat ici colo prin partile esentiale ;)
        • +1 (3 voturi)    
          daca spui tu... (Vineri, 2 aprilie 2010, 17:27)

          Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui cata

          eu nu vad mare legatura intre cele doua modele... totusi, tu esti expertul, asa ca merg pe mana ta...
    • +2 (2 voturi)    
      mai studiaza ... (Vineri, 2 aprilie 2010, 20:47)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui cata

      cauta pe Internet "programme Entry plateforme Logan" si ai sa vezi ca e un proiect cu totul nou.

      Iar motoarele sunt "imprumutate" in special de la Renault Clio.

      Costurile le reduci cu proiecte noi, care sunt economice la productie si nu cu proiecte vechi.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă