Costurile salariale de sapte ori mai mici ca in Franta dar si faptul ca mare parte din furnizori se afla pe plan local sunt factori care fac ca productia unei Dacii sa fie cu 2.000 de euro mai ieftina in Romania si alte tari emergente, decat in Franta, spune seful programului Logan, Gérard Detourbet, citat de La Tribune. El mai spune ca Dacia produce ieftin si fiindca la demararea unui proiect se fixeaza un anumit pret de vanzare si in functie de el sa construieste masina. Pentru SUV-ul Duster, spune Detourbet, potentialul de productie este de 80.000 - 90.000 de unitati anul acesta.

Principalul atu al modelului este pretul. "Folosim cat mai multe piese care sunt si la alte modele ale marcii (...) Duster imprumuta de la Sandero portierele fata, parbrizul, plansa de bord si scaunele", spune seful programului Logan, adaugand ca Sandero si Logan au in comun cu SUV-ul jumatate din numarul de componente.

"Cand studiem lansarea unei Dacii fixam un pret de vanzare. Si pornind de la acel pret construim apoi masina. Daca o functionalitate este prea scumpa, renuntam la ea", mai spune Detourbet.

El mai spune ca in Romania costurile salariale sunt de sapte ori mai reduse decat in Franta, iar trei sferturi dintre furnizori produc pe plan local sau in tari din zona, precum Turcia sau Cehia. "Per total, economia de costuri in raport cu un vehicul identic produs in Franta este de 2.000 de euro". O alta explicatie cunoscuta tine de faptul ca sa produci o Dacie este mai ieftin si fiindca masina are mult mai putine piese decat modelele Renault.

Anul trecut s-au vandut 535.000 de masini avand la baza platforma Logan, dintre care aproape 200.000 in Europa de Vest sub sigla Dacia, dar si sub sigla Renault in Asia, America de Sud si Rusia. Logan a mers mult sub asteptari pe doua piete: India, unde masina e dezavantajata de pretul mare si de taxele impuse, dar si Iran unde productia va fi anul acesta de circa 70.000 de unitati, de trei ori sub estimarile initiale ale Renault.

Detourbet mai spune ca potentialul de productie pentru Duster anul acesta este 80.000 - 90.000 de unitati si apoi va urca la 150.000, mai ales ca vor intra in joc si uzinele din Rusia si Brazilia.

La Tribune scrie in acelasi material ca pana la finele lui 2011 va fi lansat un model mai mic decat Sandero, masina ce va fi vanduta in America de Sud, Rusia si China. La uzina marocana din Tanger urmeaza in plus sa fie construite doua noi modele, mai scriu francezii.