Renault si Daimler ar putea anunta miercuri alianta - Cele doua grupuri vor colabora pentru lansarea de noi modele si motorizari economice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 6 aprilie 2010, 12:10 Economie | Auto

Renault tine marti o adunare generala extraordinara si este foarte aproape de a da unda verde unei aliante cu Daimler, producatorul masinilor Mercedes, scrie Le Figaro. Cele doua companii ar putea anunta miercuri alianta, noteaza Reuters. Financial Times scrie ca Renault-Nissan va prelua 3% din Daimler, in timp ce nemtii vor prelua 3% din grupul franco-nipon. Cele doua grupuri vor lucra la dezvoltarea de noi modele, marca Smart ar putea fi revitalizata si se vor dezvolta noi motorizari economice pentru gamele ambelor grupuri.

Le Figaro scrie ca este o zi istorica pentru Renault, iar cele doua grupuri vor pune multe proiecte la comun pentru a economisi anual sute de milioane de euro. Spre exemplu, alianta va permite lansarea unui model de Smart bazat pe platforma Renault Twingo si noi generatii de Mercedes A Klasse si B Klasse pornind de la modele Renault si Nissan.

Ziarul francez noteaza ca Daimler a pierdut sapte miliarde de euro cu modelele mici Smart, A si B Klasse din 1997 si pana in prezent deoarece se vand in volume mici si deci nu sunt rentabile. In plus, prin noua alianta va fi dezvoltata o noua gama de motoare economice cu capacitati intre 1 litru si 1,6 litri care sa fie instalate pe modele ale ambelor grupuri.

Daimler va oferi, de asemenea, propulsoare perfomante pentru Infiniti, marca de lux a Nissan care se afla in expansiune in Europa, insa are volume mici de vanzari fiind dezavantajata de motoarele prea "gurmande" de pe masinile lor.

Cele doua grupuri vor coopera si in segmentul masinilor electrice, Renault si Nissan sunt intr-o etapa mai avansata si lanseaza masini 100% electrice, in timp ce Mercedes lanseaza versiuni hibride pentru modelele de top. Cele doua concerne vor colabora si in segmentul vehiculelor comerciale si e de asteptat ca Renault Kangoo sa se afle la baza unei utilitare Mercedes care sa dispuna si de versiune 100% electrica.

Din cauza scaderii pietei tot mai multe grupuri cauta sa puna in comun resurse cu companiile concurente pentru a face economii. In plus, astfel de parteneriate permit companiilor sa patrunda in segmente unde altfel ar fi intrat abia dupa investitii uriase.

Renault - Nissan avea anul trecut o cota de 11,7% pe piata europeana, in timp ce Daimler detinea 4,8%.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1306 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Dacia e cheia (Marţi, 6 aprilie 2010, 12:33)

    shogom [anonim]

    Probabil au vazut nemtii ce vanzari au avut francezii la dacia.vor sa afle secretul:))
  • 0 (0 voturi)    
    Adio competitie (Marţi, 6 aprilie 2010, 13:04)

    Mihai [anonim]

    In curand ne vom alege doar sigla care va fi pusa pe masina caci nu va mai fi nicio diferenta, nicio competitie intre producatorii de autoturisme, isi vor imprumuta motoarele unii altora, sistemele de franare etc. Cazul Volkswagen e cel mai graitor, sa dai bani pe un Lamborghini si sa ai acelasi motor ca si pe Audi doar cu cativa cai mai putin.
    Cam nasol.
  • +1 (1 vot)    
    Mercedes (Marţi, 6 aprilie 2010, 13:05)

    Marian [anonim]

    In curand vom vedea Mercedes A si B Klasse asamblat la Pitesti. De ce nu or fi luat nemtii fabrica de la Craiova? Inca nu este tarziu sa o preia de la Ford.
  • +2 (2 voturi)    
    nu radetzi (Marţi, 6 aprilie 2010, 13:05)

    fritz [anonim]

    maine poimaine vedetzi mercedez duster !
      #showComment
  • +1 (1 vot)    
    Foarte tare! (Marţi, 6 aprilie 2010, 13:31)

    JO [anonim]

    Nu vad unde e problema...atat cat cei doi vor satisface dorinta multora din clientii(admiratori) ai ambelor marci de a avea un motor bun, economic, sustinut de un brand puternic....
      #showComment
  • 0 (0 voturi)    
    Greseala (Marţi, 20 aprilie 2010, 16:52)

    Tudor [anonim]

    Nu inteleg de ce Daimler s-a coborat atat de mult.Eu am un A klasse si sunt f multumit de el si nu as vrea ca pe viitor sa fie pe paltforma de Clio.Banuiesc ca incasarile Renault si Dacia in Germania i-a facut sa faca alianta cu Renault.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri