Renault-Nissan si Daimler au dat unda verde aliantei - Masinile smart vor fi produse si la uzine Renault, germanii furnizeaza motoare pentru Infiniti

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:41 Economie | Auto

Renault-Nissan si Daimler au batut miercuri palma si se vor alia, urmand sa realizeze in comun diverse proiecte, precum lansarea unor modele de mici dimensiuni si producerea unor motorizari eficiente, au anuntat cele doua grupuri. Va exista colaborare pentru dezvoltarea unor noi modele smart ce urmeaza a fi produse la uzina Renault in Slovenia, iar Daimler va furniza motorizari pentru Infiniti, divizia de lux a Nissan. Grupurile vor colabora si la vehicule electrice si utilitare.

Cele doua grupuri vor dezvolta impreuna paltforma pentru noua generatie Twingo, pentru noul smart fortwo si pentru un nou model smart de patru locuri. Versiunile cu doua locuri vor fi produse la uzina smart din Franta, in timp ce uzina care produce in Slovenia Twingo va asambla si noul smart de patru locuri, dar nu inainte de 2013. Modelele vor fi disponibile inca de la inceput si in versiuni 100% electrice.

Un alt aspect important al colaborarii tine de propulsoare. Astfel, Renault-Nissan va furniza pentru modelele mai mici ale Mercedes si cele smart motoare de trei si patru cilindri, pe care germanii le vor adapta gamei lor. In schimb, Daimler va furniza motoare de patru si sase cilindri pentru masinile marcii de lux a Nissan -Infiniti, brand dezavantajat de prezenta motoarelor prea mari si de lipsa diesel-ului.

Grupurile vor colabora si in domeniul vehiculelor utilitare, urmand ca o parte din componentele esentiale ale unui viitor van Mercedes sa fie realizate la uzina din Franta a Renault. In plus, Daimler va procura de la Renault-Nissan motorizari mai mici pentru van-ul Mercedes Benz Vito.

Dieter Zetsche, CEO al Daimler, spune ca cele doua grupuri vor face economii importante si vor deveni mai competitive datorita aliantei. El a tinut sa precizeze ca fiecare marca isi va pastra identitatea.

Carlos Ghosn, CEO al Renault-Nissan spune ca grupul sau are experienta in aliante si sustine ca cele doua concerne se completeaza reciproc bine.

Cele doua grupuri vor face si un schimb de actiuni, Renault-Nissan urmand sa preia 3,1% din Daimler, in timp ce nemtii vor prelua tot atat din alianta franco-nipona.


Citeste mai multe despre   






















3221 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Ce a fost Mercedes... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:44)

    CMX [anonim]

    ...si ce a ajuns!...
    • +5 (5 voturi)    
      Important e sa te adaptezi pietii (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:34)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui CMX

      altfel nu supravietuiesti. Piata vrea masini ieftine si fiabile? Doar n-oi fi nebun sa produci masini scumpe cu finisari impecabile cand piata nu mai inghite asa ceva.
    • +3 (5 voturi)    
      Si ce filozof... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:35)

      onest [anonim] i-a raspuns lui CMX

      ...ai fi fost, daca ai fi tacut!...
    • -3 (3 voturi)    
      Asocierea cu Renault (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:19)

      CMX [anonim] i-a raspuns lui CMX

      mi se pare paguboasa pentru Mercedes. Renault sunt masini ieftine, dar mi se pare ca au o fiabilitate sub media pietei ceea ce nu este tocmai OK. Nu as fi criticat o alianta cu Opel de exemplu.
      • +1 (1 vot)    
        Te doare mintea (Miercuri, 7 aprilie 2010, 15:01)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui CMX

        Cand vezi ce pafaristi si habarnagii comenteaza pe aici. Renault, alianta cu Opel, care-i subsidiara General Motors, nu te doare organul gandirii? Si ce spui cu fiabilitatea sub media pietei? Ai condus tu atatea masini incat sa-ti faci o parere, ai studiat niste statistici sau doar citezi din folclor?
  • -1 (5 voturi)    
    merc (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:32)

    ion baxcula [anonim]

    o sa vreau si eu un mercedes cu motor de dacie, dintotdeauna am visat
  • +2 (4 voturi)    
    Mercedes (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:44)

    Andrei [anonim]

    Mercedes nu mai e de foarte mult timp ce era pe vremuri. O masina de lux si fiabila. Doar lux.
  • +1 (1 vot)    
    Daimler (Miercuri, 7 aprilie 2010, 15:26)

    cchris [utilizator]

    Daimler a iesit foarte prost financiar din alianta cu Chrysler, cu care nu s-a potrivit nici cum din cauza diferentelor uriase din punct de vedere tehnologic si al pretului. E mirare ca a suprevietuit atat de bine, Zetsche e un meserias.

    In ziua de azi fie esti foarte mare, cu multe marci (ex. grupul VW) fie aproape tot ce faci faci prin aliante, cum exceptional de bine face grupul PSA (Peugeot-Citroen) care cele mai bune motoare pe benzina le are facute cu BMW (de 1.6l), motoarele diesel le are cu Ford care le pune si pe toate marcile proprii si le da si la Mazda sau cel de 2.2 il poti intalni pe Freelander, offroaderele 4007 si C-crosser sunt de fapt Mitsubishi Pajero cu mici modificari, iar pe Pajero poti gasi si un motor de la PSA (cel de 2.2), peugeot 107 = citroen C1 = toyota Aygo intr-o uzina comuna in Cehia, dubitele mari le fac impreuna cu Fiat de zeci de ani, etc etc.

    Asa e piata, e drept ca (,) calitatea renault si asteptarile de la Mercedes nu prea se impaca dar sa vedem ce iese :)
  • +1 (1 vot)    
    Fiabilitatea Renault (Miercuri, 7 aprilie 2010, 17:07)

    Klaus [anonim]

    Lucrez la o firma ce detine un parc auto compus atat din modele Volkswagen, cat si Renault. Sunt in jur de 15 autoturisme VW si cam 7-8 Renault Megane Sedane. Daca ar fi fost sa gandesc in clasicul mod romanesc as fi afirmat clar ca VW este o masina extrem de fiabila, la fel si Audi. Dar.... absolut toate modelele VW au avut probleme de fiabilitate in primii doi ani de la achizitie (pompe de injectie defectate, injectoare ce nu au mai functionat, cutii de viteze picate la 35 de mii km, senzori de la cutia de viteze automata defectat, clima), iar cireasa de pe tort e reprezentata de Audi Q7, caruia i s-a defectat computerul de bord imediat dupa expirarea garantiei, reparatia costand echivalentul a 9000 de RON. Pe de alta parte Renault Megane nu au avut nici o problema de fiabilitate. Mentionez ca reviziile au fost efectuate in ambele cazuri la reprezentanta. Deci... daca o masina este de productie germana iar alta facuta in Turcia, asta nu inseamna ca este mai fiabila sau mai ieftina de intretinut, in cazul acesta Megane-ul dand o lectie de fiabilitate unor modele de genul Passat, Golf 5, Touareg, Touran sau Audi Q7!
    • 0 (0 voturi)    
      foarte interesant (Miercuri, 7 aprilie 2010, 23:52)

      cchris [utilizator] i-a raspuns lui Klaus

      Nu esti primul care spune de probleme (dar nu mici) la grupul VW si te cred 100%. Personal am tras binisor (si trag inca) de o toyota yaris care s-a comportat absolut impecabil si acum de o kia ceed care excuzand chitibusuri (mici scartaieli + ceva probleme la suspensia fata rezolvate instant in service) iarasi a fost excelenta. Deci de ce n-ar fi si Megane ok? Incep sa cred tot mai mult ca de fapt nu face marca cat face soferul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri