Dacia ar putea furniza cutii de viteze pentru Daimler

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2010, 14:15 Economie | Auto

Alianta Renault - Daimler parafata miercuri ar putea avea o importanta deosebita si pentru Dacia deoarace Uzina Mecanica Dacia de la Mioveni, care produce cutii de viteze de ultima generatie, ar putea deveni furnizor pentru Daimler in viitor, a spus directorul general al Dacia, Jerome Olive, citat de 0-100.ro. Uzina are 2.000 de salariati.

“Abia s-a semnat ieri acordul de cooperare (dintre Renault-Nissan si Daimler – n.r.). Exista oportunitati de ambele parti. Noi, situl de la Mioveni, ne vom incadra, probabil, pe anumite proiecte cu Uzina Mecanica si cutia de viteze TL”, a spus Olive.

Renault-Nissan si Daimler au batut miercuri palma si se vor alia, urmand sa realizeze in comun diverse proiecte, precum lansarea unor modele de mici dimensiuni si producerea unor motorizari eficiente. Va exista colaborare pentru dezvoltarea unor noi modele smart ce urmeaza a fi produse la uzina Renault in Slovenia, iar Daimler va furniza motorizari pentru Infiniti, divizia de lux a Nissan. Grupurile vor colabora si la vehicule electrice si utilitare.

Uzina Mecanica Dacia - care ar putea juca un rol important in proiect -  are 2.000 de angajati si se ocupa cu producerea de piese din aluminiu, cu uzinajul si asamblarea motoarelor, cutiilor de viteze si transmisiilor pentru vehiculele din gama Dacia si pentru vehiculele Renault produse in intreaga lume.

Uzina are mai multe departamente, doua dintre ele producand cutii de viteze. De exemplu, cutiile de viteze Tlx (MT1) sunt produse de ultima generatie si sunt primele transmisii comune ale aliantei Renault-Nissan. Aceste cutii de viteze au sase rapoarte si sunt capabile sa transmita un cuplu de pana la 240 Newton-metru, fiind adaptata noilor motoare pe benzina de 1,8 litri si 2 litri, precum si propulsoarelor diesel de 1,5 litri.

Intrebat daca parteneriatul dintre Renault-Nissan si Daimler va avea un efect pozitiv pentru imaginea Dacia, Olive a precizat ca mai importante sunt masinile pe care le produce compania.

“Nu stim daca va avea vreo influenta. (…) Cel mai important vector asupra imaginii sunt masinile pe care le produce Dacia. Cel mai bun exemplu este Duster, care ne-a adus multe beneficii de imagine”, a declarat executivul Dacia.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4947 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Foarte tari... (Joi, 8 aprilie 2010, 14:26)

    vanatorul [anonim]

    baietii astia de la Ca$$a Loco, acu' cativa ani buni aveau melodia aia in care spuneau: "Dacia a achizitionat concernul Dimler-Chrysler" iar Romania era cea mai jmechera tara de pe glob! De data asta insa nu Romania a evoluat ci intreg globul a intrat in colaps din cauza crizei LOL
  • +9 (9 voturi)    
    COOL (Joi, 8 aprilie 2010, 14:33)

    Lord Sith [utilizator]

    Ce o sa mai rad de cocalarii care pt. nimic in lume nu si-ar lua o masina romaneasca dar se vor da mari cu Mertanele lor germane (cu cutii de viteza Dacia). ;)
    • +2 (2 voturi)    
      "cutii de viteza" (Joi, 8 aprilie 2010, 14:56)

      aaaa [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

      oare ce inseamna cutie de viteza? e cutia unde sta viteza?
      Este "cutie de viteze"!!!
      • +1 (1 vot)    
        Este "Cutii cu viteza" (Joi, 8 aprilie 2010, 15:45)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui aaaa

        :))
    • +7 (7 voturi)    
      este veche (Joi, 8 aprilie 2010, 15:01)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Lord Sith

      In Cugir din 2003 se fac roti dintate pt cutii de viteze la A classe. Tot pt Mercedes.
      Inca nu au impuscat pe nimeni :)
  • +8 (10 voturi)    
    Felicitari! Deci se poate: (Joi, 8 aprilie 2010, 14:36)

    Audit [utilizator]

    managemet bun si, mai ales, nu se fura.
  • -11 (13 voturi)    
    bye bye Mercedes... (Joi, 8 aprilie 2010, 14:46)

    Matei [anonim]

    Ce-o fi fost in capul celor de la Daimler de s-au aliat cu low-end-ul Renault...
    Cred ca faima de masina visurilor - Mercedes va fi istorie in cativa ani
    • +6 (6 voturi)    
      Alianta (Joi, 8 aprilie 2010, 14:53)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Matei

      S-au aliat sa scoata o masina la nivelul Mercedesului cu un pret la nivel Renault.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu vreau să ai o depresie (Joi, 8 aprilie 2010, 15:17)

      ha [anonim] i-a raspuns lui Matei

      Hai să-ţi dau o veste, poate pentru tine e ceva nou: Mercedes/BMW/Audi/alege tu un producător de maşini nu-şi construiesc maşinile de la 0. Ei doar le asamblează. Că mai sunt şi mărci gen Ferrari/Lambo care probabil că-şi fac totul "in the house" asta e altă poveste. Dar mărcile care se bazează pe volum doar asamblează componente. Componentele sunt produse în cu totul altă parte. După umila mea părere, majoritatea sunt produse în China.

      Astfel încât lăsaţi prostiile cu "Made in Germany", că mai bine ar scrie: "Assembled in Germany, made somewhere on planet Earth, most likely China"
      • +2 (2 voturi)    
        Lambo (Joi, 8 aprilie 2010, 16:01)

        Gigi Maybachistu' Sofer [anonim] i-a raspuns lui ha

        Alt exemplu mai inteligent n-ai găsit? Gallardo are amortizoare Koni, electronica de Audi, o mare parte din componentele de motor comune cu RS6 etc. (Şi nu e o noutate a anilor 2010, Ferrari are unele elemente de interior de Fiat, Gumpert Apollo de Audi TT şi Lotus Esprit avea multe elemente de Opel Ascona, dar nu s-a plâns nimeni). Nu e o performanţă extraordinară să construieşti totul "in-house", uneori ieşi mai în câştig dacă eşti cel care face cercetarea şi proiectează.

        Dacă Renault ar fi vrut cu adevărat să demonstreze capacităţile Dacia, ar fi construit şi Vel Satis sau 350Z / 370Z în România, fiindcă nu toţi românii (plus ruşii şi alte neamuri care asamblează Loganul) sunt săraci. Dar n-au vrut ca o subsidiară să devină mai populară decât centrul, aşa cum în orice firmă ţi se spune să nu fii mai popular decât şefii :)
      • 0 (0 voturi)    
        Dezamagire (Joi, 8 aprilie 2010, 21:25)

        dan Valsan [anonim] i-a raspuns lui ha

        Daimler produce o parte din piese in Germania. F putine dar le produce. Multe se aduc din diverse tari si se asambleaza in Germania.
        Masinile sunt Made in Germany pentru ca Germania le proiecteaza, verifica piesele ce ii sunt aduse, le asambleaza si garanteaza pentru calitate.
      • +1 (1 vot)    
        si ferrari foloseste componente cumparate (Vineri, 9 aprilie 2010, 12:44)

        popescu [anonim] i-a raspuns lui ha

        Pana acu cativa ani Ferrari cumpara rulmentii de la "Rulmentul" Barlad, dar de cand i-au luat turcii au pierdut contractul...
    • +8 (8 voturi)    
      gresesti sau visezi (Joi, 8 aprilie 2010, 15:19)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Matei

      visuri taica... visuri...
      Daimler externalizeaza productie de cutii de viteza din ratiuni de costuri, avand in vedere ca o cutie de viteze produsa de actualul producator (care este altul decat Daimler) este mai scumpa decat cea care va fi produsa de Dacia.
      Crezi ca Daimler isi produce toate piesele singura? :))) da-mi voie sa rad cu lacrimi...
      Vei vedea ca toate piesele de schimb pentru masini sunt produse de producatori specializati, dar sub licenta Daimler.

      Daca Hugo Boss isi va produce nasturii de costume in Ciocarlenii din Deal din judetul Galati, nu inseamna ca o sa Hugo Boss va fi istorie...

      Una peste alta, felicitari Dacia!!!
      Sa il ai pe Daimler in portofoliul de clienti este o nota foarte buna, care aduce un plus pe partea de calitate a produselor...
      Inca odata, FELICITARI!
  • -9 (9 voturi)    
    :) (Joi, 8 aprilie 2010, 14:55)

    Catalin [anonim]

    Sa vezi acum Mercedes-uri defecte...:)
    (De fapt e vorba de Smart-uri)
  • -1 (5 voturi)    
    Imi amintesc (Joi, 8 aprilie 2010, 14:58)

    ik [anonim]

    cind mi-am luat prima masina, o Dacie 1400, prin 1996, nou-nouta de la Pitesti direct. Am gasit coji de seminte in ea, muncitorul roman demonstra inca o data ca e polivalent, mai ceva ca Napoleon. Cu miinile lucra cu ochii se uita si cu gura sparge seminte. Normal ca toti vor sa investeasca la noi asa forta de munca calificata mai rar. Sper (cred) ca s-au mai schimbat lucrurile de atunci.
    • +2 (2 voturi)    
      Explicatie (Joi, 8 aprilie 2010, 15:30)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ik

      pe vremea accea mai toata lumea manca in sectie, din pachetel. Acum e mai convenabil sa mananci la cantina deoarece:

      conditiile si mancarea sunt mai bune la cantina

      esti sanctionat daca mananci in alt loc decat cantina.
  • +1 (3 voturi)    
    o veste buna (Joi, 8 aprilie 2010, 15:32)

    tyty [anonim]

    ma bucur ca tara asta produce ceva care se vinde in vest. de-ar fi mai multe stiri de-astea...si mai putini cocalari...
  • +2 (2 voturi)    
    E un vis frumos, momentan la stadiul de zvon... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:33)

    helium [anonim]

    Nu numai in industria auto se intampla lucrul asta, peste tot avem parte de surprize si vedem ca se poate.
    Daca v-ati gandi voi cate fabrici ascunse exista ale marilor branduri vestimentare prin Romania, v-ati inchina.
    Industria e pe butuci dar cu rabdare, implicare si seriozitate se poate redresa in viitorul apropiat sau...indepartat.
    Tine numai de interese!
    • 0 (0 voturi)    
      si (Joi, 8 aprilie 2010, 18:00)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui helium

      mai ales daca privatizarile se faceau cum trebuie si cand a r fi trebuit, dar deh "nu ne vindem tara".
      felicitari Dacia!
  • -5 (5 voturi)    
    Blasfemie (Joi, 8 aprilie 2010, 15:41)

    Ion [anonim]

    Mercedes cu piese Dacia.
  • +4 (4 voturi)    
    Daimler (Joi, 8 aprilie 2010, 15:54)

    revelare [utilizator]

    deja produce cutii de viteza pt Mercedes la Cugir si anul trecutt spre sfarsit sau la ainceputul 2010 au aunutat ca inchid doua fabrici in Germania si muta complet prodictia la Cugir, to cutii de viteza si asemenea.
    http://www.ziare.com/chrysler/stiri-chrysler/doua-linii-de-productie-daimler-chrysler-relocate-din-germania-la-cugir-986017
  • +3 (3 voturi)    
    mai baietzi, blanzi, va rog ! (Joi, 8 aprilie 2010, 17:22)

    auto moto [anonim]

    renault, daimler, dacia....
    mai dragilor, marca care vinde cel mai mult din aliantza asta e nissan.
    daimler nu pentru dacia sau reanault s'a bagat. nissan vinde masiv in sua si america latina, precum si'n asia. nissan are motoare de marime mijlocie, intre 1.6-2.5, bijuterii, apreciate peste tot in lume. daimler este interesat in motoare nissan pe benzina si nissan in motoare diesel dela daimler.
    iar faptul ca dacia va face cutii de viteza pentru daimler, no big deal. deja faceau componente in romania...
    o bagatela pentru ditamai aliantza.
    hai sa nu sarim calul, cum o facura elena.:-))
  • +2 (2 voturi)    
    Dacia Vs. Daimler (Joi, 8 aprilie 2010, 17:43)

    Klaus [anonim]

    Daca citi bine titlul articolului, acesta se numeste "Dacia ar putea furniza cutii de viteze pentru Daimler". Ar fi foarte ok pentru industria romaneasca sa se intample acest lucru, nu vad de ce unii blameaza Daimler pentru parteneriatul cu Renault - Nissan. Ca nivel de tehnologie Renault este in anumite domenii chiar mai sus ca Mercedes (motoarele electrice, motoarele cu cilindree redusa), iar in Formula 1 a fost mai mereu peste Mercedes. Pe de alta parte trebuie inteles de catre unii dintre cititori ca masina germana este de fapt germana doar cu numele, componentele acestora nemaifiind produse in Germania, acest lucru intamplandu-se din ratiuni economice (costurile de productie fiind mult mai mici in China, India, Brazilia, etc...).

    Sunt curios daca vreun conducator auto din segmentul "manelari" va mai fi interesat de achizitia unui Benz sau se vor indrepta catre Audi (exclus Q7 - produs in Slovacia, Volkswagen (exclus Touareg - produs tot in Slovacia), Porsche (exclus Cayenne - da, produs tot in Slovacia). Ce va veti face? BMW deja face motoare pentru Peugeot iar marcile japoneze nu va plac pentru ca "e masini chinezesti" sau "masina germana ramane masina germana"... Se pare totusi ca NU... :)))
  • -1 (1 vot)    
    "ar putea" ... (Joi, 8 aprilie 2010, 19:06)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi