Marea provocare a designului in viitor este cresterea spatiului interior fara ca dimensiunile exterioare sa tot creasca. Trebuie avut grija ca introducerea celor mai noi tehnologii sa nu aglomereze bordul, iar designerii trebuie sa evite folosirea unor materiale inadecvate,a spus la Bucuresti intr-o discutie cu presa seful de design interior la noul BMW seria 5, Oliver Heimler. El a marturisit ca se inspira si din surse neconventionale, cum ar fi targurile de mobila sau prezentarile de moda, unde poate vedea cum sunt tratate diverse suprafete.

Din ce se inspira in design? Din generatiile precedente seria 5, din procesul de design pentru seria 7, insa exista si surse mai neconventionale "Urmaresc targurile de mobila si prezentarile de moda pentru a vedea cum sunt tratate anumite suprafete si ce mici solutii tehnice sunt gasite pentru anumite probleme". El mai adauga ca e important si ce muzica asculta in timp ce face schitele si ca un anumit gen de muzica se potriveste cu un anumit proiect.

Heimler admite ca marea provocare pentru design in viitor este crearea interioarelor pentru masini mai mici ale BMW. Clientii vor mai mult spatiu la interior, pe de alta parte nu trebuie ca dimensiunile masinii sa tot creasca, dar in acelasi timp masina trebuie sa se comporte bine la testele de impact care, peste zece ani de exemplu, vor fi mai dure.

Ce se va schimba la interiorul masinilor in zece ani? "Mi-as dori ca la interior sa fie mai mult spatiu, fiindca se va schimba si modul in care vom calatori in oras, iar cerintele vor fi diferite. Interactiunea dintre masina si pasageri se va schimba, si dupa cum vedeti in domeniul electronicelor apar foarte multe noutati si trebuie sa vedem cum putem gestiona introducerea acestor lucruri pe masini". O prioritate va fi si reducerea numarului de butoane, pentru ca panoul de bord sa nu fie prea aglomerat.

Ce lucruri ii displac la interioarele masinilor? Heimler spune ca nu ii plac lucrurile care nu sunt "oneste", spre exemplu suprafete care arata ca lemnul insa sunt de fapt din plastic. "Nu e neaparat vorba de calitate, ci de lucruri care vor sa para ceea ce nu sunt. Si plasticul arata bine daca e onest folosit".

Heimler este intr-o ipostaza in care putini se gasesc: conduce zilnic o masina la care chiar el a creat designul interior, seria 5 GT, insa cu toate acestea nu e plictisit de ea fiindca din momentul in care a terminat designul si pana cand masina a intrat pe piata au trecut ani buni. Totusi, admite ca uneori, cand e prins in trafic ii fug ochii pe bord si se gandeste ca unele detalii ar fi putut arata altfel. "Nu ma pot opri din lucru, nu ma pot comporta ca un client. Spre exemplu, cand merg cu taxiul in centrul orasului, incep sa ma intreb cum au putut face designul in asa fel. Nu pot sa ma comport ca un client obisnuit".

Intrebat ce parere are despre interioarele masinilor Dacia, desginerul de interior al seria 5 spune ca e o masina interesanta. "La astfel de masini ma refeream cand spuneam de interior onest. "Nu vrea sa para ceva ce nu e, nu se da drept Mercedes sau BMW, e exact cum ar trebui sa fie".

Heimler a debutat la BMW ca designer de exterior, dar apoi a trecut la partea de interior ocupandu-se pentru designul X5, X^, noul seria 5 sedan si seria 5 GT.

El a fost prezent la Bucuresti la evenimentul de prezentare al noului seria 5 sedan, masina la care preturile pornesc de la circa 42.000 de euro, TVA inclus.