Piata romaneasca a masinilor noi s-a diminuat cu 70% in primul trimestru  -Peugeot a scazut cu 90%, Fiat cu 84%, Porsche cu 18% si BMW cu 13%

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 13 aprilie 2010, 16:39 Economie | Auto

Inmatricularile de masini noi in tara s-au diminuat cu 70% in primele trei luni, situandu-se sub nivelul de 9.000 de unitati, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). In martie, efectele programului Rabla s-au simtit putin, piata injumatatindu-se fata de a treia luna din 2009. Inmatricularile Dacia au scazut cu 78% in primul sfert al anului, cele ale Ford au scazut cu 43%, la Volkswagen scaderea a fost de 65%, iar la BMW, 13%. In statistici figureaza si doua masini Duster.

Astfel, in martie s-au inmatriculat in tara 4.027 masini noi, jumatate fata de luna similara din 2009. Per total, in primele trei luni inmatricularile au atins nivelul de 8.819 unitati, fata de circa 29.000 in primul trimestru din 2009.

In tara s-au inmatriculat 1.571 masini Dacia, scadere de 78% fata de anul trecut, iar pe locul secund este marca Volkswagen cu 1.243 de masini inscrise in circulatie, scadere de 65%. Podiumul e incheiat de Ford cu 1.001 masini noi (-44% fata de primele trei luni din 2009).

Marcile germane premium au avut evolutii diferite: la BMW scaderea a fost de 13%, la 314 masini, insa la Audi scaderea a fost de 61%, la sub 190 de masini, in timp ce Mercedes a scazut si mai mult, 78%, spre 136 de unitati. La Porsche inmatricularile au involuat mult mai domol, 18%.

Scaderi crunte s-au inregistrat la o serie de marci: Fiat (-84%), Chrysler (-95%), Dodge (-89%), Hyundai (-89%), Kia (-83%), Peugeot (-90%)


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1963 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    taxa bat-o vina (Marţi, 13 aprilie 2010, 16:19)

    Adi P. [anonim]

    care n-au motoare euro 5 normal ca s-au dus in jos... taxa e mare.
  • +2 (2 voturi)    
    Comparatie 2008 (Marţi, 13 aprilie 2010, 16:30)

    vlpix [anonim]

    Interesant ar fi sa comparati cu anul 2008. Sunt convins ca am vedea scadere mult mai mari fata de 2009
  • +3 (3 voturi)    
    scoateti taxa de prima inmatriculare (Marţi, 13 aprilie 2010, 17:07)

    Soferul [anonim]

    e strigator la cer sa platesti pentru un logan nou o taxa de 500 euro! Oare cand se trezesc guvernatii sa scoata taxa asta? cand nu o sa se mai vanda nimeni nimic? nici prima de casare nu a invigorat piata ptr ca oamenii au primit bonul de casare si l-au pus la pastrare sau l-au vandut la dealeri!
  • -1 (1 vot)    
    Statistici pe genunchi (Marţi, 13 aprilie 2010, 17:08)

    om sarac [anonim]

    Ma tavalesc de ris: piata auto a masinilor noi a scazut cu 13% pt BMW, 18% pt Porsche. Cu alte cuvinte, Romania o duce nu bine, ci foarte bine!
    • -1 (3 voturi)    
      Mda (Marţi, 13 aprilie 2010, 17:54)

      C [anonim] i-a raspuns lui om sarac

      Gandeste amice inainte sa vorbesti. La un volum mai mic de masini vandute, e normal ca scaderea procentuala sa fie mai mica. Dar asa suntem noi, le stim pe toate si incepem sa facem misto.
    • +5 (5 voturi)    
      Procentul e corect, de ce nu va uitati si la numar (Marţi, 13 aprilie 2010, 18:09)

      ion [anonim] i-a raspuns lui om sarac

      Nu nene. Hai sa ne uitam la cifre: in anul trecut, ca si in 2008, s-au vandut zeci de mii de masini in primele 3 luni, masini relativ ieftine: :Logan, Skoda, Renault, Fiat, VW (aia cu ceva mai multi bani) etc

      Astia de au cumparat sunt cumva aia care se apropie clasa de mijloc, ma rog, atat cat se poate discuta in Romania de asa ceva.

      Astia au fost arsi rau de criza, veniturile au scazut, joburile s-au redus, mare parte dintre ei sunt prinsi in credite auto sau, mai rau, imobiliare. Nu se mai vand zeci de mii de Loganuri, Octavii sau Clio/Megan. Nu mai exista cerere. De aia si caderea a fost uriasa. De altfel si oamenii parca inebunisera prin 2007-2008, cumparau unii doar sa se afle in treaba.

      Reducerea aia mica de la BMW sau Porshe nu inseamna mai nimic: a "cazut" piata de la 350 de masini la 310 masini. Hai sa radem. Ce vanzari sunt astea?. Asta arata doar ca acei 2-3% foarte bogati din Ro nu au fost atat de tare afectati de criza. Si asta e valabil cam peste tot in lume.
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa de poluare, bat-o vina! (Marţi, 13 aprilie 2010, 18:43)

    ascovit [utilizator]

    Si eu eram destul de multumit de discount-ul de 100 de euro pt Logan, pana mi-a trantit agentul taxa de poluare de 489 de euro plus taca de inmatriculare de 171! In Romania, nici Logan in rate nu-ti mai permiti sa cumperi! Cine zicea c-o ducem foarte bine?
  • +1 (1 vot)    
    taxa plus impozit (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:51)

    Horatiu [anonim]

    Este la mintea cocosului: piata auto se va debloca atunci cand se va scoate taxa de inmatriculare si se va pune impozit in functie de norma de poluare, asa cum este in majoritatea tarilor din restul Europei. Dar cum mandria este prea mare, Stroe, Tariceanu si ceilalti care controleaza piata auto nu vor sa admita ca au gresit cand au instituit nenorocita aia de taxa. Iasr programul Rabla este frectie la picior de lemn. Din cele 2 milioane de masini non-euro (vechime peste 15 ani) au fost "rezolvate" in 6 ani doar aprox. 150.000. Daca s-ar scoate taxa si s-ar institui impozit in functie de norma de poljuare problema s-ar rezolva firesc si am intra in normal cu piata auto.
  • -1 (1 vot)    
    vanzarile au scazut (Miercuri, 14 aprilie 2010, 1:53)

    visio [anonim]

    nu din cauza taxei de poluare, inmatriculare si aberatii din astea..ati fost vreodata la peugeot sa vedeti ce conditii au? eu am fost cand nu era criza economica si am facut una de nervi...daca vrei sa vinzi si reusesti; faceti o comparatie pret/ calitate/ dotari intre peugeot si chevrolet si mai vb dupa; eu mi-am luat un leon pt ca baietii vroiau sa isi ia salariul pe luna respectiva..si eu nu am avut nimic impotriva...exista multe taxe in tara asta dar sa dai vina pe taxe pentru imobilitatea intelectuala a unor manageri ce au oricum procent din procentul consilierului de vanzare este o anormalitate..ca multe altele din tara asta...
  • +1 (1 vot)    
    e de ras (Miercuri, 14 aprilie 2010, 2:20)

    Andrei [anonim]

    E de ras, au scazut exact masinile mai mici, eficiente si ieftine cu peste 70% si nu cele scumpe si performante, consumatoare etc... e un semn aici :)
  • +2 (2 voturi)    
    Mai modesti baieti... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 8:38)

    Amoredivino [utilizator]

    Asa cum circula bogatii pe Coasta de Azur cu Renault 5 de 20 de ani si nici nu se gindesc sa-l schimbe, sa mearga si rominasii. Suntem cu coada pe sus, dar ne sufla vintul prin buzunare. Cu banii de piine si cu alocatia copiilor luam benzina pentru Jeep.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă