Toyota suspenda vanzarea unui model Lexus in America dupa ce o revista pentru protectia consumatorilor a avertizat ca masina este foarte nesigura

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2010, 10:30 Economie | Auto

Lexus GX SUV
Foto: Lexus
Toyota a suspendat vanzarea SUV-ului Lexus GX 460 in America de Nord la doar cateva ore dupa ce revista de protectie a consumatorului Consumer Reports a publicat un test din care reiesea ca SUV-ul are probleme cu directia si exista pericol de rasturnare. Publicatia foarte respectata a acordat masinii ratingul "No Buy", sfatuind astfel cumparatorii sa nu-si achiztioneze acest vehicul, scrie The New York Times. Toyota nu a facut inca recall, insa spune ca trateaza cu seriozitate situatia.

Consumer Reports scrie ca modelul are probleme si in unele situatii nu poate fi controlat corespunzator, astfel ca exista pericolul ca masina sa se rastoarne, iar cei din ea sa fie raniti grav. Revista a acordat masinii ratingul "Don't Buy" care apare extrem de rar, fiind acordat ultima oara de publicatie acum noua ani. Reprezentantii revistei spun ca acest rating se justifica si ca masina se poate rasturna la viraje bruste luate la viteza mai mare.

NHTSA, organizatia americana de siguranta a traficului spune ca va testa la randul sau modelul pentru a intelege mai bine ce se intampla si pentru a obtine rezultate detaliate. Toyota a reactionat rapid si la cateva ore dupa aparitia informatiilor a suspendat vanzarea modelului in cauza si spune ca ia chestiunea in serios si va identifica si apoi corecta problema.

Revista Consumer Reports este foarte respectata in SUA si cele intamplate acum dovedesc acest lucru. In plus, ratingul Don't Buy este rar, fiind acordat ultima oara in 2001 pentru Mitsubishi Montero Limited.

In primul trimestru Lexus a vandut in SUA circa 4.000 de SUV-uri din seria GX.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1560 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Poate nu e o masina proasta (Miercuri, 14 aprilie 2010, 10:26)

    Alex [anonim]

    http://blogs.consumerreports.org/cars/2010/04/consumer-reports-2010-lexus-gx-dont-buy-safety-risk.html

    Citez:
    "When pushed to its limits on our track’s handling course, the rear of the GX we bought slid out until the vehicle was almost sideways before the electronic stability control system was able to regain control.

    We believe that in real-world driving, that situation could lead to a rollover accident, which could cause serious injury or death. We are not aware, however, of any such reports. "

    Uitati-va mai ales la filmul in care prezinta cum s-a comportat GX-ul in testul respectiv.

    Pentru un "tanc" cu centru de greutate foarte sus si suspensii mai mult de autostrada, parerea mea.. vanatoare de vrajitoare. Mult succes, Ford si GM!
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:07)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      cititi si comentariile cititorilor americani de pe blogul respectiv. unii zic: "rusine!" blogului, care nu demonstreaza decit ca daca bagi un SUV Toyota de 7 persoane intr-o curba de 90° la 130km/h in general nu se rastoarna.

      si cum bine intreaba un cititor: cine ia o asemenea curba cu un asemenea tanc la asa o viteza?? si cite alte SUV-uri se comporta mai bine in conditii similare?

      ultima oara cind respectivul blog respectabil a dat un No-Buy a fost acum 9 ani...tot unei masini japoneze...
    • +1 (1 vot)    
      multumim pentru link (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:00)

      blad varza [anonim] i-a raspuns lui Alex

      am trimis un comentariu, dar nu mi-a aparut.
      deci, pe scurt:
      - faptul ca masinii ii fuge spatele in curba la viteza aia e normal
      - riscul de rasturnare apare doar in situatia cind roata masinii in derapaj loveste o bordura sau iese de pe carosabil
      - acuzele vizeaza doar viteza prea lenta de reactie a modulului electronic de control al stabilitatii
      - felicitari Toyota pentru reactia prompta.
      - pe cind si cu Duster astfel de teste?
  • +5 (5 voturi)    
    mai (Miercuri, 14 aprilie 2010, 10:37)

    liviu_ [utilizator]

    nu ma pasioneaza toyota, dar prea s-a deschis acum cutia pandorei...
    chiar nu e si o campanie de denigrare a acestei marci?
    • -7 (7 voturi)    
      Poate e chiar o masina proasta. (Miercuri, 14 aprilie 2010, 10:59)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      La asta te-ai gandit?
  • -1 (3 voturi)    
    :) (Miercuri, 14 aprilie 2010, 11:25)

    Dinu [anonim]

    Acum o sa apara posesorii de Toyote si o sa ne povesteasca ce masini superbe si fiabile au ei.
    Asa o fi fost pe vremuri, inainte ca Toyota sa doreasca sa ajunga nr 1. ca si GM la vremea lor au redus probabil mult standardele de calitate ca sa castige la numar si la pret. Rezultatele se vad si pun pariu ca nu e ultima problema care va aparea.
    Vad ca teoria conspiratiei prinde la multi naivi, ca de obicei.
    • +4 (4 voturi)    
      nu chiar (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:24)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Dinu

      nu au redus standardul de calitate dar s-au extins prea rapid si fabricile noi nu au asimilat complet experienta iar modelele noi facute au fost lansate in viteza pe piata.
      Japonezii in general vad doar: sa fim primii, sa fim cei mai mari, sa-i dam drumul cat mai repede.
      Uneori trebuie luat mai incet chestiile astea.
      In plus, outsourcing-ul proiectarii si fabricatiei subansamblelor nu este intotdeauna doar un beneficiu econoic dar pot sa reprezinte si probleme pe parte tehnica.
    • +2 (2 voturi)    
      stiu si eu? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:46)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      Nu stiu daca e o conspiratie, dar nu cred in coincidente. Faptele se prezinta asa: anul trecut cel mai mare constructor de automobile (cu cele mai multe automobile vandute la nivel mondial) era Toyota. Chiar si in America, unde masinile lor beneficiaza de regim preferential, Toyota le-a descalificat. A urmat prabusirea industriei auto americane, datorata crizei. Si dintr-o data Toyota a devenit cea mai nesigura masina, ca-ti vine sa iei Duster mai degraba :)) Stiu si eu?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu au redus standardele de calitate (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:10)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      Din contra este producatorul de autovehicule cu cele mai bune rezultate in calitate. Se pot consulta diferite sinteze care reflecta aceste rezultate. Ce avem noi aici este doar inceputul razboiului pentru recastigarea pietei de catre Ford si GM, care au fost afectati serios de tot de criza. De curiozitate uita-te ce pondere au masinile toyota, ca vanzari ma refer, in SUA.
      P.S. Nu am Toyota si nici Lexus si nici cea mai mica legatura cu ele.
  • +1 (3 voturi)    
    Penibile (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:09)

    xolv [anonim]

    Penibile tentative de salvare a dinozaurilor GM si Ford prin aceasta continua campanie impotriva Toyota. Ignorantii americani chiar cred ca vor mai avea succes in a vinde tractoare care consuma 30 % ??
    • -1 (1 vot)    
      ai masurat tu? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:32)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Cand ai condus ultima oara o masina americana?
      Pentru informarea ta o masina americana cu motor in 6 cilindri de 3500-3800 cmc (tip limuzina, nu SUV) consuma pe autostrada cam 8-9 l/100 Km.

      Iar SUV-urile imense cu motoare de peste 4000 cmc nu-s produse numai de americani, ci si de Toyota, ca de exemplu modelul la care se face referire in articol.
  • +2 (2 voturi)    
    o informare corecta se poate? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:40)

    io [anonim]

    in articolul postat de Alex (multumim) nu se spune ca vehicolul are probleme "de directie" .
    faptul ca vehicolului ii fuge spatele in curba la viteza aceea este cit se poate de normal.
    mai mult, se mentioneaza ca pericolul de rasturnare ar putea sa apara doar daca, in momentul derapajului, roata ar lovi o bordura mai inalta sau ar cobori de pe pavaj etc...
    singurul lucru de care se pling autorii testului este ca mecanismul electronic de control al stabilitatii nu reactioneaza suficient de rapid pentru redresarea masinii, inainte ca, datorita derapajului, roata masinii sa ajunga prea aproape de marginea drumului.
    probabil exista o problema la acel modul ESP (in general modulele de genul asta sunt produse de alte firme ), felicitari Toyota pentru promptitudinea reactiei si sunt convins ca daca exista o problema reala se va corecta repede.
    si avind in vedere numarul mic de masini vindute din seria respectiva, si recall-ul, daca va exista, va fi unul nesemnificativ.
    pe de alta parte, cind vad cum se fac in alte parti testele de limita, relative la siguranta masinii, parca-mi vine sa pling cind ma gindesc la un Logan, la un Duster etc...
    • +1 (1 vot)    
      ESP (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:20)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui io

      un ESP este destul de complicat - primeste date continue de la cele patru roti (viteza), pozitia directie, pozitia acceleratiei, pozitia franei, senzori de acceleratie, temperatura exterioara, etc. Un program universal si adaptiv ar putea fi facut teoretic, dar ar tb sa o intorci de multe ori pana sa priceapa ce e de facut. Asa ca, deasta campeaza producatorii auto prin nordul europei - se dau toata ziua cu prototipurile pe gheata, zapada, macadam, asfalt, etc si regleaza fiecare ESP dupa datele practice ale masinii.

      S-ar putea sa fie ceva senzori defecti - care ar o fi palma mare data controlului calitatii Lexus - sau un reglaj prost - care iar ar fi o palma si mai mare data testarii modelului inainte de lansare. Oricum, greu de crezut ca aia de la Toyota nu au incercat asa ceva in teste. Deci s-ar putea pana la urma sa fie doar ceva minor, altfel astia o dau in bara in US. Sau o fi doar spionaj industrial si alte minuni... nu de alta, dar pica prea bine pt producatorii traditionali din state...
  • -1 (1 vot)    
    mai luati o pauza (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:06)

    trustman [anonim]

    si mai terminati cu teoria conspiratiei. Consumer Reports este o revista extrem de respectata care ani de zile a pus Toyota pe primul loc in clasamentele sale. Faptul ca Toyota a oprit modelul de la vanzare, spune ceva. E-mailurile interne in care gestionarii companiei avertizau sefii ca sunt probleme spun totul despre cum au tratat managerii de top ai firmei problemele.

    in unele state americane limita de viteza este 75 de mile, adica 120 de km. de la 120 la 130 km e un pas extrem de mic.
    • +2 (2 voturi)    
      Doar Toyota? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:47)

      Dragos_D [utilizator] i-a raspuns lui trustman

      Cred ca la 130 la ora la un viraj brusc 75% din SUV-urile americane derapeaza...
      Faptul ca publicatia este respectata, si ani de zile au pus Toyota pe primul loc nu spune mare lucru. Asa si Ford si GM au dus-o bine dar acum...
      • +1 (1 vot)    
        Lexus nu este din clasa medie (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:03)

        vikingu [anonim] i-a raspuns lui Dragos_D

        Lexus in US este echivalentul Mercedes in Europa. Comparativ, daca ESP-ul unui M-Klasse de ultima generatie l-ar lasa sa derapeze asa de tare, ar fi defect clar. Probabil senzorii de aceleratie laterala sunt prea lenti sau setati prost. Si sigur ca nu o sa te astepti sa se comparte mai rau ca un Qasqai sa zicem daca te costa de multe ori mai mult.

        Daca te uiti la film, o sa vezi ca soferul pune chiar mult reverse-lock, altfel jucaria pilotata de un Sunday-driver s-ar invarti de tot. Se vede clar ca o si accelereaza tare, ca altfel nu s-ar duce chiar asa - un Sunday-driver ar lasa acceleratia speriat si s-ar invarti pe loc si cu putin noroc cam atat. General cam miscare de raliu, care la nivelul actual mediu de ESP-uri ar tb sa fie imposibil de facut. Incearca cu orice ESP pornit si o sa iti fie foarte greu, daca nu imposibil sa o faci, chiar pe zapada, si o sa vezi ca nu reusesti sa faci nici macar o roata sa patineze in stilul ala.

        Ca nu sa rasturnat in filmul ala nu ii de mirare - nu prea avea in ce sa se "agate", dar intr-o situatie reala, iesi un pic de pe drum cu spatele, dai de o piatra si te-ai dat peste cap. Ca sa nu zicem ca 90% din soferi se sperie si o balanseaza imediat invers cu putere chiar mai mare.

        Pe de alta parte, mi se pare o chichita, cum a fost aia cu Logan-urile rasturnate in teste extreme ca se impiedica geanta aia mai mare de asflat. Numai Raikonnen ar intra in curba aia cu 130kmh cu ditamai monstrul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă