Nici macar programul Rabla nu mai poate opri piata auto din scadere

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:16 Economie | Auto

In luna martie au fost inmatriculate 4.027 masini noi, in crestere cu 51,5% fata de februarie dar cu 50% mai putine decat in martie 2009, conform statisticilor DRPCIV. Numarul masinilor noi inmatriculate in primele trei luni din 2010 a fost de 8.819, cifra cu 69,7% mai mica decat in primul trimestru din 2009, scrie Khris.

Tot in primul trimestru din acest an au fost inmatriculate 35.414 masini second-hand, astfel ca la fiecare masina noua inmatriculata au fost inmatriculate 4 masini vechi, detalii alaturat.

Spre deosebire de anii trecuti, in 2010 guvernul a dat posibilitatea romanilor sa isi cumpere o masina noua cu trei vouchere aferente programului Rabla, ceea ce inseamna ca potentialii clienti pot sa cumpere aceste tichete de pe piata la un pret in jurul a 1.500 de lei/bucata, si sa beneficieze astfel de un discount in valoare de peste 1.500 de euro.

Practic, cumparatorul poate achizitiona o masina Dacia cu o reducere de 20-25% fata de pretul standard, iar daca mai adaugam si faptul ca dealerii au redus preturile la minimul ultimilor ani, se poate spune ca niciodata in Romania masinile nu au fost mai ieftine decat sunt acum.

Cu toate acestea, piata a scazut semnificativ fata de 2009, iar despre o comparatie cu 2008 nici nu poate fi vorba. Ce intelegem de aici? Indiferent de ofertele de pret, in acest moment romanii amana achizitia oricarui bun care nu este strict necesar, iar situatia nu se va schimba in urmatoarele sase luni.  

In ceea ce priveste succesul programului Rabla, daca fiecare cumparator va folosi trei vouchere, cele 110.000 de bucati puse la dispozitie de guvern pot determina vanzarea a aproximativ 36.000 de masini si eliberarea suplimentara a 74.000 de locuri de parcare.

Iar asta il costa pe contribuabilul roman peste 100.000.000 euro.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1428 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Cu atat mai bine! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:26)

    doc [anonim]

    Oricum, cel mai mult au scazut la vanzari masinile straine. Ce tot plangeti de mila pietei auto? Audi, bwm dau ford sunt produse in Romania? Nu vezi pe nimeni care sa scrie un articol despre probleme importate ca de exemplu ca agricultura din romania nu produce nici macar sa acopere consumul intern.

    Cat despre producatorul autohton .....bani de la Dacia tot la francezi se duc.

    Daca scade piata cel putin se mai reduce deficitul comercial
  • +2 (2 voturi)    
    giaba rabla (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:32)

    sofer amator [anonim]

    nu'i malai !
    si cu pretzurile astea la benzina...
    mai bine ei tramvaiul. parol.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri