Industria auto din Romania nu realizeaza doar produse simple si ieftine

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 12:06 Economie | Auto

In aceasta luna, Mercedes va lansa in Romania noul model SLS AMG “Gullwing” care va costa de la 177.000 de euro in sus cu tot cu taxe.

Nu vreau sa fac reclama, ci doar sa spun ca tabloul de bord al masinii este produs la Timisoara si ca eu am lucrat la acest proiect :-)

Imi amintesc ca la nivel de management a fost o intreaga discutie legata de faptul ca fabrica din Romania nu este inca pregatita sa produca asa ceva, dar pana la urma costurile mai reduse de productie si-au spus cuvantul.

Bineinteles, toata partea de R&D s-a realizat in Germania.

Am tinut sa dau informatia de mai sus pentru a demonstra ca in Romania industria de subansamble auto nu realizeaza doar produse simple si ieftine.


Citeste restul materialului si comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2426 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    sunt mai multe (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 11:23)

    Lucian* [utilizator]

    o intreaga gama de bord-uri pentru Volvo si Peugeot sunt facute in Romania in Arad.
    Cablaje pentru literalmente zeci de tipuri de automobile sunt facute in Romania.
    cei care inca mai stramba zdin nas zicand "Made in Romania" sunt ci care au preluat niste stereotipuri si nu stiu sa iese din ele pentru ca au ... ochelari de cal.
    In 2003 pe niste placi de baza HP s-a insistat sa fie scris Made In Romania nu neaparat din cauza legislatiei ci din cauza faptului ca Romania devenise un nume in asamblari electronice si nivelul calitativ era sensibil mai mare decat al altor tari asiatice. totul depinde unde/cand traiesti. Daca inca mai asculti la spusele unora care vorbesc din auzite despre produs actuale facand referinta la produse de acum 10-20 de ani sau daca traiesti in prezent si chiar vezi un produs actual. Dar intotdeauna vor fi destui masochisti care sa-si renege originea.
  • -5 (5 voturi)    
    he-he-he.... (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 12:31)

    Imanuel [anonim]

    "Bineinteles, toata partea de R&D s-a realizat in Germania"
    Cand o sa fie si Romanica capabila sa faca R&D
    atunci sa veniti cu "stiri" din astea.
    • +4 (4 voturi)    
      R&D se face si in Ro (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 15:23)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Imanuel

      o buna parte din proiectele R&D pe automotive sunt executate in Romanica la un cost mic, iar nemtilor de la Daimler sau wv, etc. li se vand costurile de r&d ca si cand ar fi facute cu oameni din Germanica sau alte tari.
      exista deja multa expertiza tehnica si de project mgmt pe automotive in romanica, chiar si pe produse complexe (gen engine mgmt system)
    • +2 (2 voturi)    
      R&D (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 15:56)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Imanuel

      Strict despre R&D la Timisoara:
      1. Alcatel - inainte de 2000 (nu stiu anul) - prima mare firma care si-a deschis centru de dezvoltare
      2. Siemens Automotive in 2000 (redenumita ulterior Siemens VDO), cumparata intre timp de Continental AG. Eu lucrez din 2001 aici si firma a crescut continuu. Partea de productie a fost deschisa abia prin 2007 parca si la Timisoara exista ~2500 angajati din care la productie sunt ~500 daca stiu eu bine. Au deschis inca un centru la Iasi pt ca in TM era greu sa se mai dezvolte.
      3. ACI - sw pentru banci
      4. Autoliv
      ...



      exista mult R&D la Timisoara si cu siguranta in alte orase mari, nu numai productie.

      Strict despre Continental, se lucreaza inca de la inceput in toate domeniile automotive: motoare (partea de comanda electronica), instrumente de bord, chei electronice, inchidere centralizata, monitorizarea presiunii in pneuri, stergatoare de parbriz, geamuri electrice, airbag-uri, sisteme de franare si cate or mai fi ca eu nu le stiu pe toate.
      Aici am vorbit doar de R&D.
      Asa ca las-o mai moale ca nu te pricepi.
      • -2 (2 voturi)    
        Ha ?! (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 16:50)

        Imanuel [anonim] i-a raspuns lui Marian

        Tabla masinii: de unde o iau ?
        Arbori, manete, etc: cine le R&D ?
        Case'urile la radiatoare, tevaraie, cine le face ?
        Vopsea ?
        Auzi: inchiderea centralizata e R&D !
        sunteti slabutzi daca numai la nivelul asta va lasa sa va jucatzi: he-he-he....
      • 0 (0 voturi)    
        Alcatel Timisoara (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:17)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Marian

        Din pacate la Alcatel la Timisoara au inceput concedieri de prin 2009. Nu stiu care mai e situatia acum.
  • +2 (2 voturi)    
    bravo (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 12:50)

    Mihai O. [anonim]

    ba nu te feri de reclama, modestia exagerata nu e buna ! asta este o veste buna!
  • -3 (3 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 13:19)

    eu [anonim]

    pai daca R&D s-a facut in germania si noi am tstat cu surubelnitape linia de productie, ...........oare noi ce am facut???????
  • +4 (4 voturi)    
    bravo (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 13:52)

    CRIS [anonim]

    Bravo Timisoara!
  • 0 (0 voturi)    
    TOATA STIMA EXPERTILOR ROMANI ! (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:19)

    George [anonim]

    Respect Timisoara,respect Banatul, respect Ardealul ! Mi-e scarba de vechiul regat vanghelizat,manelizat, mi-e sila de moldovenii si oltenii pesedizati-de la Dorohoi pana la Caracal-ce injura guvernul si asteapta fripturi,mici,bere si alte pomeni, mi-e scarba de lenesi si puturosi ,analfabeti ,semidocti si tzoparlani,golanii de cartier ce iubesc peneleul(ce a luat locul extremistilor de la Romania Mare)
    • 0 (0 voturi)    
      Nu te salut! (Duminică, 18 aprilie 2010, 19:05)

      zagado26 [utilizator] i-a raspuns lui George

      Daca folosesti un asemenea limbaj cu ce esti tu mai bun decat cei de care ti-e sila?
    • 0 (0 voturi)    
      te dai in stamba! (Luni, 19 aprilie 2010, 22:39)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui George

      vezi ca la Iasi se deschide un intreg parc industrial de productie pt motoare Peugeot. Delphi deja a plecat acolo sa faca fabrici.
  • 0 (0 voturi)    
    Te inseli Cristian (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:38)

    SMihai [utilizator]

    La ce ai participat? Cristian, toata tara e inpanzita de fabrici de subansamble pentru industria auto. sloganul e simplu muncitorul roman nu are pretentii.
    Ce se face la noi? Tot ce este nociv si nu are ce cauta in occident, de exemplu in judetul Satu Mare se fac piese de cauciuc si cabluri electrice. In uzina Dräxlmaier din Satu Mare se fac cablurile electrice pentru Mercedes (pentru limuzine). Toata pleava din oras lucreaza acolo in conditii inumane, muncitorii sunt transformati in niste roboti. Mai ales femeile sunt afectate , uneori nu ajung pana la toaleta toata ziua, din cauza programului sever . Poate nu crezi foarte multe femei (30 %) inainte de a intra in schimb isi pun scutece, altfel nu rezista. Asta da mandrie!
    • 0 (0 voturi)    
      vezi in negru (Luni, 19 aprilie 2010, 22:45)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui SMihai

      Un robot pt cablaje este extrem de scump si s-a cam renuntat la el de mult.
      Inclusiv in Franta, Portugalia, Cehia si Slovacia se lucreaza in exact aceleasi conditii.
      Linia de productie de cablaje presupune practic o masa care se deplaseaza cu viteza constanta (una din metode) si operatori care trebuie sa instaleze cablurile pt a forma cablajele. Ti se pare o munca dura? Este! Daca era simpla si usoara nu se aducea aici.
      Vrei o munca si mai imputita? Du-te la o firma care face pahare de plastic de unica folosinta. Putoarea este inescriptibila si poti sa-ti dai foc si la haine ca nu mai iese mirosul.
      In industrie nu este timp pentru revelatii bucolice. Este un plan de productie care se bazeaza pe capacitatea de productie a unui om care pt a nu face greseli are miscarile gandite de dinainte pt a fi simplificate. PS: chestia se invata si inainte de '89 si nu avea absolut nimic de a face cu capitalismul. Asta este munca!
      Daca vrei munca si mai dura, poti sa mergi la tapinarii nostrii si mai discutam
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Duminică, 18 aprilie 2010, 7:36)

    semaca [anonim]

    Bravo Orgonas ! Daca nu te vor coopta si la bordul pentru noul Ferrari o sa ai mai mult timp sa scrii pe blog.
    • 0 (0 voturi)    
      ooops... (Duminică, 18 aprilie 2010, 22:31)

      unu' [anonim] i-a raspuns lui semaca

      Stai linistit ca e ocupat locul la bordul lui Ferrari.... tot de un roman....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică