Chinezii de la Brilliance au incetat exporturile de masini catre Europa, dupa vanzari dezamagitoare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 aprilie 2010, 16:58 Economie | Auto

Europa nu s-a lasat impresionata de planurile mari ale Brilliance
Foto: Brilliance
Producatorul chinez Brilliance Auto a incetat exporturile catre Europa, dupa ce in ultimii trei ani vanzarile au fost foarte slabe iar imaginea marcii a fost sifonata de scandaluri, scrie Reuters. Brilliance s-a prezentat in Europa ca fiind un "BMW chinezesc", a vrut sa fure din clientii marcilor de prestigiu si sa fie considerata marca de calitate. Tintele initiale indicau vanzarea a peste 150.000 de masini in cinci ani, insa nu au reusit sa vanda decat cateva mii, preturile fiind de peste 16.000 de euro.

Directori ai companiei chineze au declarat pentru Reuters ca masinile au fost primite cu raceala de europeni pentru ca nu corespundeau normelor de pe continent si pentru moment nu exista planuri de revenire. Chinezii de la Brilliance voiau sa cucereasca Europa cu masinile lor, sa intre in peste 20 de piete si sa vanda in volume mari, lucru pe care niciun alt producator chinez nu l-a reusit pe continent. Totusi, lovitura decisiva a venit in noiembrie cand compania care reprezenta marca pe continent HSO Motors a anuntat ca intra in faliment.

Lucrurile au mers inca de la inceput rau pentru chinezi, iar un test de impact al organizatiei germane ADAC a stricat totul, nemtii ajungand la concluzia ca masina nu merita nici macar o stea din cinci posibile la protectia pasagerilor.

Imaginea chinezilor a fost grav afectata, dar au spus ca vor face modificari, iar peste doi ani ADAC le-a testat o alta masina, cu rezultate mult peste primele, insa concluzia a fost ca automobilul va primi doar trei stele, mult sub rezultatele masinilor cu care chinezii pretindeau ca sunt in concurenta.

Exista cateva explicatii ale esecului, una fiind pretul mare al masinilor, intre 16.000 si 20.000 euro, dar si imaginea slaba a marcilor chineze. Brilliance s-a aruncat intr-un segment dominat de masini populare, precum Focus si Golf, netinand seama de faptul ca occidentalii nu au incredere in masini chinezesti si nu sunt dispusi sa dea atat de mult pe ele.

La salonul de la Paris in toamna lui 2008 Brilliance a avut stand si chinezii erau inca foarte optimisti, reprezentantii importatorului de atunci declarand ca au in plan si intrarea pe piata romaneasca, lucru care trebuia sa se intample anul trecut.

Brilliance are insa o pozitie buna pe piata interna unde face masini pentru BMW. Capacitatea e de 40.000 de unitati/an, insa germanii vor sa o duca la 100.000.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1599 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    . (Joi, 29 aprilie 2010, 17:50)

    radukku [utilizator]

    ca design nu pare un dezastru masina din poza. Pretul urias pentru o chinezarie de proasta calitate a facut ca vanzarile sa fie slabe. SUA su UE nu au de ce sa se ingrijoreze ca vor fi depasiti economic atat timp cat chinezii se bazeaza pe exporturi de proasta si foarte proasta calitate.
  • -1 (1 vot)    
    Chinezii astia nu au invatat nimic? (Joi, 29 aprilie 2010, 20:21)

    BuligaS [anonim]

    Pai daca vroiau sa aiba succes pe piata europeana nu ar fi trebuit sa se bage la clasa lux. Au fost fraieri.Ei trebuiau sa faca o masina la fel de buna ca Dacia, dar cu 1000 Euro mai ieftina. Atunci ar fi actionat chinezeste si ar fi avut un succes chinezesc
    Bagandu-se pe clasa lux, nu au tinut cont de perceptia publicului care cumpara in zona asta despre chinezi si chinezisme. Ei nu ar fi avut succes nici daca masina chinezeasca era la fel de buna si la acelasi pret cu masina europeana. Cine dracu le-a facut marketingul? Pe de alta parte, cum te poti astepta la fler in marketing de la chinezi? Pentru asta iti trebuie o oarece experienta istorica in economia de piata.
    • -1 (1 vot)    
      hmm (Vineri, 30 aprilie 2010, 2:50)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui BuligaS

      De când este Golf maşină de lux? Sau vrei să spui că pentru tine ca proprietar de Dacia 1300 ţi se pare că este de lux...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi