Toyota spune ca in cinci ani ar putea comercializa masini pe hidrogen la pretul de 50.000 de dolari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 7 mai 2010, 11:41 Economie | Auto

Toyota spune ca in ultimul deceniu a reusit sa reduca de zece ori costul de productie al unui vehicul pe hidrogen, iar scaderile vor continua, astfel incat in 2015 compania estimeaza ca ar putea scoate pe piata un sedan cu tehnologia pilei de combustie la pretul de 50.000 dolari, noteaza Bloomberg. Parerea generala in industrie este ca masinile pe hidrogen au un viitor mult mai putin promitator decat cele electrice sau hibride, din cauza costului mare de productie.

Acum un deceniu costul mediu de productie a unei masini pe hidrogen era cam de un milion de dolari, Toyota spune ca a redus pana in prezent costurile pe unitate cu 90%, iar pana in 2015 ar mai putea reduce cu inca 50% costurile.

Toyota spune astfel ca in 2015 ar putea lansa un sedan cu hidrogen pe tehnologia pilei de combustie (fuel cell) care sa coste cam 50.000 de dolari si sa aiba autonomie comparabila cu o masina pe benzina.

Producatorul spune ca atunci cand va incepe comercializarea de masini pe hidrogen tinta ar fi ca pretul de vanzare sa fie similar cu cel de productie, dar sunt de asteptat si subventii guvernamentale care sa faca masina mai atragatoare.

Pilele de combustie sunt "imbracate" intr-o foita de plastic subtire acoperita pe ambele parti cu straturi fine de catalizatori (in general platina). Aceste pile de combustie produc electricitate printr-o reactie chimica, iar energia produsa alimenteaza motorul electric de tractiune.

Tehnologia pilei de combustie nu este noua, producatori precum Mercedes, GM, Honda, Hyundai sau Suzuki prezentand diverse concepte in ultimul deceniu. Cel mai cunoscut model pe hidrogen este Honda FCX Clarity care a fost dat spre folosinta unui numar limitat de persoane in SUA si Japonia, devenind practic primul model pe hidrogen produs in serie, limitata ce-i drept.

In California sunt testata masini pe hidrogen, fiind disponibila si o mica flota de SUV-uri General Motors dar si zece statii de alimentare.

Totusi, in industrie opinia generala este ca masinile pe hidrogen nu vor ajunge sa se vanda in volume mari fiindca tehnologia este prea scumpa iar construirea unei retele de incarcare este costisitoare.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1014 vizualizari

  • -5 (5 voturi)    
    RO.Electrice (Vineri, 7 mai 2010, 12:32)

    M.T.Doare [anonim]

    "Pana atunci in Romania vor circula numai masini
    electrice."
    Ce mandru va fi BOC cel miiic
    • 0 (0 voturi)    
      in 5 ani productia si in 6 ani recall-ul :) (Vineri, 7 mai 2010, 16:15)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui M.T.Doare

      am ras putin pe seama ultimelor probleme ale lor dar vreau sa-i felicit pentru cat investesc si pentru rezultatele lor
      • 0 (0 voturi)    
        vor fi 2 tipuri (Vineri, 7 mai 2010, 16:28)

        inca ceva [anonim] i-a raspuns lui adrian

        masini cu hidrogen si masini electrice. cred ca se va trece prin faza hibride in genul chevrolet volt cu motorul pe benzina ca sursa de energie pentru motorul electric
        • 0 (0 voturi)    
          le-ati cam incurcat (Vineri, 7 mai 2010, 18:57)

          Inginer [anonim] i-a raspuns lui inca ceva

          Ambele sint masini cu motoare electrice, si cele pe baterii si cele pe H. Doar ca la cele cu H, curentul vine prin intermediul unei pile de combustie.
  • -1 (3 voturi)    
    S-ar putea sa fie decizia corecta. (Vineri, 7 mai 2010, 12:54)

    AlinN [anonim]

    Masinile pe hidrogen sunt mult mai independente ca nr de km si ca materii prime.
    • 0 (2 voturi)    
      :)) (Vineri, 7 mai 2010, 12:16)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Tocmai din cauza asta, "in industrie", nu i se dau sanse de dezvoltare. mai ieftin pt oameni, mai putin profitabil pt "industrie" (care spera sa gaseasca metode alternative de profit pana cand masinile pe hidrogen -rachete, ceva de genul :)) - vor fi accesibile largului consum).
      • 0 (0 voturi)    
        Problema cu hidrogenul (Sâmbătă, 8 mai 2010, 23:29)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Mda. Problema cu hidrogenul este ca poate fi produs foarte usor din apa chioara. Ba chiar gratuit din ce afirma unii.

        Ca sa nu mai vorbim de faptul ca intreaga flota de benzinare pot fi adaptate sa mearga foarte usor pentru a arde hidrogen in loc de hidocarburi.

        Fara baterii de jdemii de euro facute din metale rare pentru obtinerea carora se ard tone de energie aiurea.
  • +2 (2 voturi)    
    H2S (Vineri, 7 mai 2010, 16:46)

    MirceaA [utilizator]

    mai bine cu hidrogen sulfurat, ca din ala avem toti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică