Renault va creste masiv livrarile de piese din India catre uzinele din Romania, Turcia si Africa de Sud pentru a reduce costurile

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 11 mai 2010, 11:04 Economie | Auto

Grupul Renault va ajunge sa livreze peste hotare piese produse in India in valoare de 250 milioane euro in 2013, fata de numai 10 milioane euro anul trecut pentru a reduce costurile de productie, a spus seful Renault India, citat de Bloomberg. Uzinele grupului din Romania, Turcia si Africa de Sud vor folosi tot mai multe componente ale furnizorilor indieni care le vand cu preturi in medie cu 15% mai mici.

Renault va cumpara anul acesta piese in valoare de 75 milioane euro de la furnziori indieni pentru a le trimite la export, insa in 2013 valoarea va ajunge la 250 milioane euro, spune Sudhir Rao, seful Renault India. Piesele vor fi folosite pentru asamblarea de automobile la uzine precum cele din Romania, Turcia si Africa de Sud. El adauga ca exista un mare avantaj legat de costuri, dat fiind ca piesele produse in India sunt in medie cu 15% mai ieftine decat cele din alte parti.

In plus, Renault vrea sa stabileasca relatii bune cu furnizorii indieni fiindca are planuri mari pentru India, urmand sa lanseze sedanul Fluence anul viitor, SUV-ul Koleos si trei alte noi modele pana in 2013. Renault a rupt luna trecuta parteneriatul cu producatorul local Mahindra cu care a produs cativa ani modelul Logan care insa a avut vanzari slabe. Francezii au decis sa intre pe piata pe cont propriu si vor sa ajunga la vanzari de 60.000 de masini in 2013.

Si producatori precum Ford, Fiat si Nissan au anuntat ca vor folosi peste hotare mai multe componente din India pentru a profita de costurile mai mici. O serie de producatori au ales sa produca in india masini pe care apoi le exporta in Europa, deoarece costurile de productie sunt reduse, iar strategia este profitabila.


Citeste mai multe despre   






















1263 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Oare transportul... (Marţi, 11 mai 2010, 10:30)

    Traficantu_De_Influentza [utilizator]

    Nu acopera 15% ala ? Si pe oamenii aia cine ii verifica la calitate?
    • +1 (1 vot)    
      Taxe la import (Marţi, 11 mai 2010, 12:20)

      fny.ro [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Tocmai de aia exista taxele care trebuie platite cand importi ceva din afara comunitatii europene. Pentru a proteja pietele locale ar fi bine sa se puna niste taxe care sa compenseze diferenta de pret si sa egalizeze cat de cat preturile.

      Ar fi in interesul pietei europene, nu de alta....
      • 0 (0 voturi)    
        DA TAXE (Marţi, 11 mai 2010, 12:52)

        Camamber [anonim] i-a raspuns lui fny.ro

        Da, taxe de import, eu as pune taxe de 50% pe tiot ce vine extracomunitar...
    • 0 (0 voturi)    
      despre calitatea pieselor (Marţi, 11 mai 2010, 12:57)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      autorii morali ai accidentelor!
      Fabricile de piese de schimb din China si India vor prabusi calitatea masinilor ce aleg aceste tari.
      Exact la fel s-a intamplat cand au mutat productia in Turcia sau Egipt...asa au ajuns masinile facute in Germania, Italia, Romania sa fie mai fiabile!
      Doamne fereste de accidentele produse din cauza calitatii pieselor facute in India si China!
  • +1 (1 vot)    
    Si uite asa,incet-incet,productia se va (Marţi, 11 mai 2010, 11:33)

    ixulescovici [anonim]

    muta in China si India.Adica:un numar in crestere al somerilor .
    Dacia va ajunge doar sa fie asamblata la noi si atat.
    Parca Tariceanu a acordat anumite facilitati fiscale acestui producator auto,nu? Iar acum acestia-si muta productia de componente la asiatici.
    Sunt curios sa vad ce reactie va avea guvernul/presedentia la acest anunt.
    • +1 (1 vot)    
      Reversul medaliei (Marţi, 11 mai 2010, 12:01)

      ik [anonim] i-a raspuns lui ixulescovici

      Companii ca Renault scad costurile deschizind fabrici in Maroc. Reversul medaliei este ca automat creste somajul in Europa. Problema este ca piata lor se vrea a fi in continuare aici dar vinzarile o sa scada pentru ca somerii nu prea isi mai permit sa cumpere masini. Deci in final teapaaa.
  • 0 (0 voturi)    
    era de asteptat (Marţi, 11 mai 2010, 12:16)

    Lucian* [utilizator]

    nu de alta dar se cam termina perioadele de gratie pt impozitul pe profit ale Renault in Romania.
    Era de asteptat ca Renault sa-si mute productia pt ca sa nu plateasca nimic intern.
  • 0 (0 voturi)    
    frumos (Marţi, 11 mai 2010, 12:50)

    me [anonim]

    statul roman nu ia nici o masura?
    pe langa asta, masini facute in tari ca india si china nu prea au credibilitate in materie de siguranta...
  • 0 (0 voturi)    
    e normal (Marţi, 11 mai 2010, 22:19)

    jj [anonim]

    de ce credeti ca ford sau renault sau restul companiilor straine de orice fel au investit in Romania? Forta de munca ieftina si cost de productie mic.

    Doar ca acum pleace in locuri unde e si mai ieftin pentru ei. Cand au venit in Romania, nimeni nu le plangea de mila celor din Franta, Germania etc care au fost dati afara si carora le-au luat romanii joburile. De ce le-ar plange cineva de mila romanilor cand indienii si chinezii le iau joburile?

    Nu zic ca e bine ce se intampla, zic ca e normal. Nu ai cum sa obligi o companie unde sa investeasca si de ce. Tot ce poti sa faci e sa fii mereu flexibil si sa gasesti noi moduri de a face bani, chiar daca productia, si de multe ori si R&D-ul, pleaca off-shore..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri