Brent Valmar, vicepresedinte APIA: Prin programul Rabla o masina noua ar trebui achizitionata printr-un singur cupon, insa cu valoare mai mare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 12 mai 2010, 18:12 Economie | Auto

Brent Valmar
Foto: HotNews.ro
Forma actuala a programului Rabla prin care pot fi casate trei masini ca avans pentru una noua nu este cea mai fericita, o varianta mai buna fiind sa existe tot un singur cupon ca in editiile trecute, insa cu o valoare mult mai mare, a spus Brent Valmar, vicepresedinte al Asociatiei producatorilor si importatorilor de Automobile din Romania, intr-un interviu acordat la evenimentul de lansare al noului Porsche Cayenne.

"Sunt de parere ca in Rabla ar trebui sa existe un singur cupon, insa cu o valoare mai mare fiindca altfel nu facem decat sa alimentam o piata paralela gri cu tranzactii de cupoane. Pe de alta parte induce si o asteptare si o obisnuinta in piata care pe termen lung e gresita. Situatia a fost verificata anul trecut in Germania cand piata a fost foarte ok cu prima de casare, insa apoi au cazut un pic in nas. La noi daca iei si imboldul acesta de a cumpara o masina ne vom intoarce la nivelul din 1990 si ceva", a spus Valmar care ocupa si functia de director general al Porsche Romania.

In ultima vreme s-a discutat mult despre masinile electrice, premierul Boc a infiintat si o comisie care sa faca o strategie pentru adoptarea masinii electrice in tara, insa Valmar spune ca nu trebuie sa consideram ca masina electrica va domina piata. "Toate studiile internationale spun ca pana in 2020 nu se va schimba mare lucru, motoarele cu combustie interna vor avea peste  90% din parcul auto, Vor fi pasi mici si e evident ca masinile electrice trebuie sustinute financiar cu programe speciale finantate de diverse guverne europene"

Valmar atrage insa atentia ca romanii nu sunt prea receptivi cand e vorba de automobile ecologice, astfel ca un marketing care sa insiste pe acest lucru nu ar fi eficient  "Atata vreme cat vedem in trafic oameni care arunca pachetul gol de tigari pe asfalt, golesc scrumiera la bordura, schimba uleiul in fata blocului si-l arunca la rigola, nu cred ca romanul e suficient de sensibil si de informat sa ia in serios un astfel de marketing".

El considera ca diferenta de tehnologie se plateste si pretul trebuie sustinut de guvern, dar probabil ca nu va fi sustinut integral de autoritati, astfel ca va trebui sa-l sustina si cetateanul din buzunar cum este si normal, spune Valmar care considera ca statul si concernele ar trebui sa investeasca pentru crearea retelei de statii de incarcare.

Pana ca masinile electrice sa patrunda in mod serios si la noi, seful Porsche Romania spune ca piata auto are doua mari probleme: vechimea parcului auto si importul masiv de rable.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

988 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Pana acum unde a fost? (Miercuri, 12 mai 2010, 18:32)

    mircea [anonim]

    La spartul targului,se gaseste cate un adormit sa vina cu idei care nu se mai pot aplica si prin aceasta se considera destept.Pana acum unde a dormit?
  • +4 (4 voturi)    
    rabla (Miercuri, 12 mai 2010, 18:35)

    dan2 [anonim]

    Ar trebui sa dai masina veche si statul sa-ti dea in schimb una noua, cu card de benzina pentru 100.000 km. Si mai ce?
  • 0 (0 voturi)    
    eco nu vanzari (Miercuri, 12 mai 2010, 18:43)

    rsbl [utilizator]

    programul asa cum e facut incurajeaza renuntarea la masinile f vechi ceea ce e ok, si nu cumpararea de masini noi cu subventie de la stat
    • 0 (0 voturi)    
      Corect, dar... (Joi, 13 mai 2010, 9:05)

      naeB [anonim] i-a raspuns lui rsbl

      Asa este, in plus se incurajeaza un nou tip de specula, dupa ce specula cu bilete la fotbal a cazut in derizoriu (prietenii stiu de ce), specula cu vouchere.
      Aceste tranzactii ar trebui monitorizate si castigul impozitat, asemeni dobanzilor la depozitele bancare.
      Nu prea este ECO, atata timp cat Rezervele potentiale de poluare ale tarii (unitati alocate protoc. Kyoto) sunt vandute cui da mai mult( ca spaga ).
  • +3 (3 voturi)    
    Bun moment pentru lansare (Miercuri, 12 mai 2010, 18:49)

    Catalin [anonim]

    Ati ramas fara clienti pentru Cayenne si vreti sa-l bagati la oferta in programul Rabla?
    Unde-s imobiliarii de altadata care se inghesuiau sa cumpere full-option-ul?

    Ca sa nu mai spun ca momentul pentru lansarea unei masini de peste 60.000 euro e perfect.
  • -1 (1 vot)    
    Exemplu personal (Miercuri, 12 mai 2010, 19:21)

    barbidoc [anonim]

    Cand si-o lua ecologistul Valmar masina electrica o sa-mi iau si eu una. Porsche electrica e preferata mea!
    Despre premier, care a infiintat o comisie care sa faca o strategie pentru adoptarea masinii electrice in tara romaneasca.... Brent, n-ai inteles nimic, noi infiintam comisii ca sa ingropam problema, intelegi?
  • +1 (1 vot)    
    ce vorbesti ? (Joi, 13 mai 2010, 12:19)

    iulian [anonim]

    Din cate stiu, APIA a colaborat la elaborarea instructiunilor programului rabla. Asa ca, ce vorbesti domle ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri