Seful marcii spaniole Seat, cea mai neprofitabila din grupul Volkswagen, admite ca se afla in fata ultimei incercari de salvare a brand-ului iberic care a inregistrat anul trecut pierderi si e prea dependent de piata spaniola, scrie Bloomberg. Uzina spaniola a Seat produce la 60% din capacitate, iar o solutie ar fi construirea din 2011 a SUV-ului Audi Q3 acolo. A fost pus la punct un plan care prevede ca in cinci ani brandul sa treaca pe profit, dupa ce anul trecut pierderile au fost de peste 300 milioane euro.

James Muir, CEO al Seat si fost sef al Mazda Europa admite ca e ultima sansa a Seat ca marca, iar viitorul brand-ului depinde de succesul planului. Uzina Seat din Martorell, Spania produce la 60% din capacitate, iar pentru ca marca sa fie profitabila, productia trebuie sa ajunga la 90% din capacitatea totala.

O solutie ar fi si construirea intr-un ritm anual de 80.000 de unitati a noului SUV al Audi, Q3, care va iesi pe piata in 2011. Seat nu are o situatie prea buna, iar acum trei ani s-a vorbit despre posibilitatea vanzarii. In 2008 a inregistrat pierderi operationale de 78 milioane euro, anul trecut au crescut la 340 milioane euro, iar in primul trimestru din 2010 marca a inregistrat 110 milioane euro pierderi, duble fata de alte doua unitati care au fost pe minus in grup: divizia vehicule comerciale si Bentley.

Anul trecut s-au vandut 337.000 de masini Seat, dintre care peste jumatate au fost Ibiza. Vanzarile au scazut cu 9% insa marca depinde foarte mult de Spania, tara unde criza a lovit puternic iar somajul a atins cote record.

Uzina Seat are o capacitate de 500.000 de masini/an, iar pentru a se ajunge aproape de acel nivel vor trebui adaugate noi modele.

In Romania inmatricularile marcii spaniole au scazut anul trecut cu 58%, de la peste 4.100 de masini, la sub 1.800. Doua modele au depasit 500 de unitati vandute: Ibiza si Cordoba. In primele patru luni din 2010 inmatricularile de masini noi Seat au scazut cu 58%. In total, pe soselele romanesti circula peste 40.000 de masini ale marcii spaniole.