Grupul Volkswagen face ultima incercare de a salva marca Seat - O solutie ar fi construirea SUV-ului Audi Q3 in Spania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 14 mai 2010, 10:50 Economie | Auto

VW face ultima incercare de salvare a Seat
Foto: HotNews.ro
Seful marcii spaniole Seat, cea mai neprofitabila din grupul Volkswagen, admite ca se afla in fata ultimei incercari de salvare a brand-ului iberic care a inregistrat anul trecut pierderi si e prea dependent de piata spaniola, scrie Bloomberg. Uzina spaniola a Seat produce la 60% din capacitate, iar o solutie ar fi construirea din 2011 a SUV-ului Audi Q3 acolo. A fost pus la punct un plan care prevede ca in cinci ani brandul sa treaca pe profit, dupa ce anul trecut pierderile au fost de peste 300 milioane euro.

James Muir, CEO al Seat si fost sef al Mazda Europa admite ca e ultima sansa a Seat ca marca, iar viitorul brand-ului depinde de succesul planului. Uzina Seat din Martorell, Spania produce la 60% din capacitate, iar pentru ca marca sa fie profitabila, productia trebuie sa ajunga la 90% din capacitatea totala.

O solutie ar fi si construirea intr-un ritm anual de 80.000 de unitati a noului SUV al Audi, Q3, care va iesi pe piata in 2011. Seat nu are o situatie prea buna, iar acum trei ani s-a vorbit despre posibilitatea vanzarii. In 2008 a inregistrat pierderi operationale de 78 milioane euro, anul trecut au crescut la 340 milioane euro, iar in primul trimestru din 2010 marca a inregistrat 110 milioane euro pierderi, duble fata de alte doua unitati care au fost pe minus in grup: divizia vehicule comerciale si Bentley.

Anul trecut s-au vandut 337.000 de masini Seat, dintre care peste jumatate au fost Ibiza. Vanzarile au scazut cu 9% insa marca depinde foarte mult de Spania, tara unde criza a lovit puternic iar somajul a atins cote record.

Uzina Seat are o capacitate de 500.000 de masini/an, iar pentru a se ajunge aproape de acel nivel vor trebui adaugate noi modele.

In Romania inmatricularile marcii spaniole au scazut anul trecut cu 58%, de la peste 4.100 de masini, la sub 1.800. Doua modele au depasit 500 de unitati vandute: Ibiza si Cordoba. In primele patru luni din 2010 inmatricularile de masini noi Seat au scazut cu 58%. In total, pe soselele romanesti circula peste 40.000 de masini ale marcii spaniole.


Citeste mai multe despre   






















4776 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    aviz amatorilor (Vineri, 14 mai 2010, 10:14)

    adrian [anonim]

    si ma refer la amatorii care comenteaza ca dacia este asa si pe dincolo.
    daca la pitesti s-ar fi facut masini ca seat-ul unde le-am fi vandut? ar mai fi fost dacia pe profit? am mai fi avut atatea locuri de munca?
    • -3 (7 voturi)    
      Chiar asa (Vineri, 14 mai 2010, 10:47)

      ion [anonim] i-a raspuns lui adrian

      foarte bine, cineva trebuie sa faca si roabe!
    • -6 (8 voturi)    
      despre seat (Vineri, 14 mai 2010, 11:58)

      eu [anonim] i-a raspuns lui adrian

      daca o sa te uiti la ceea ce s-a intamplat dupa ce vw a preluat seat o sa-ti dai seama ca e sortita "falimentului"...de ce? raspunsul e simplu, toata lumea stie ca seat este experimentul viitoarei tehnologii vw, audi... de aceea este o firma in care nu poti avea incredere ca e fiabila
    • +5 (5 voturi)    
      Din seria: frumoasa tara, pacat ca.. (Vineri, 14 mai 2010, 12:50)

      Stef [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Nici un om normal nu poate contesta succesul de piata al Dacia. Trebuie sa iti lipseasca o doaga ca sa nu realizezi ca Dacia a avut un real succes pe segmentul de piata targetat.

      "Amatorii" despre care zici tu se declara insa indignati si resping cu dezgust atitudinea plina de ingamfare a posesorilor de Dacii care isi considera masina un apogeu tehnologic, o masina adevarata, un monstru al soselelor. Deci nu avem nimic cu Dacia, unii posesori insa ne scot din sarite!
  • +3 (9 voturi)    
    :) (Vineri, 14 mai 2010, 11:28)

    diablo [anonim]

    Pai sa mai scada si ei din preturi pentru ca sunt cam mari. O fi tehnologie volkswagen da nu poti sa vinzi seatul cam la acelasi pret cu vw golf.
    • +4 (6 voturi)    
      Asa este (Vineri, 14 mai 2010, 12:14)

      TLGsoft [utilizator] i-a raspuns lui diablo

      Preturile sunt prea mari. Au vrut ei sa faca din Seat un brand de lux, insa nu au reusit.
  • 0 (6 voturi)    
    eu (Vineri, 14 mai 2010, 13:55)

    mda [anonim]

    pai un seat ibiza ajunge la 11.000 euro..

    la banii astia deja te uiti la octavia, fabia combi.. etc

    toledo la fel.. sare de 15.000 euro cu cel mai mic motor si dotari minime.. si la banii astia deja ai golf6...

    si dintre un vw si un seat.. evident ca alegi vw.. desi sunt aceleasi platforme.. dar alegi brandul
    • +3 (5 voturi)    
      .. (Vineri, 14 mai 2010, 15:07)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui mda

      Prietene, nu te supara..Toledo si Golf 6 sunt din clase total diferite. eu cred ca vorbesti prostii si exagerezi grav cu preturile. Mai uite-te bine cat costa un golf 6 la aceleasi dotari cu un Leon. Golf-ul e cu 1000-2000 euro mai scump, acelasi motor si dotari. In plus de asta, design-ul la Seat are un punct un plus si nu e doar parerea mea. Seat ESTE o masina fiabila :) nu comentati aiurea daca nu ati avut de a face cu una, e usor sa dai din gura
    • +1 (1 vot)    
      logica de 3 parale (Sâmbătă, 15 mai 2010, 11:11)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui mda

      Un mic test: se iau un Seat Leon I şi un VW Golf IV, sau un Leon II şi un Golf V ("platforme comune" etc etc) cu motorizări cvasi-identice (să zicem 1.8T/180, 1.9TDI/150, sau, în al doilea caz, 2.0TFSI), şi suspensia standard pentru acel model ca să nu existe discuţii de genul "suspensii coilover de curse contra suspensii standard". Se parcurge acelaşi traseu. Ghici cine se mişcă mai bine :)
    • 0 (2 voturi)    
      haha (Sâmbătă, 15 mai 2010, 17:02)

      Rica [anonim] i-a raspuns lui mda

      Tu compari Seatul cu Skoda mai nene? Te-ai urcat vreo data intr-un Seat ?
      Asa e mentalitatea romanului, sa-si cumpere ce are vecinu...de asta s-a umplut tara de golf 4, passaturi si skode.
      Dute cu o Skoda diesel la drum lung si vezi ce zgomotoasa e...pic de aerodinamica nu are...sa nu mai vorbim de motor ca la 3000 rpm nu se mai intelege om cu om in masina, atat de zgomotoasa e ...
      Pacat de managementul prost al companiei Seat... au vrut sa "ridice" Seat asa cum au "ridicat" japonezii Lexusul ...insa se pare ca nu le-a reusit....
      Oricum, jos palaria ... la o comparatie Golf4 / Seat 1 M, sau Golf 5 / Seat 1 P... clar SEAT-ul are avantaje... incepand de la forma aerodinamica pana la comoditatea scaunelor (ma refer la cele standard, nu scaune sport)
  • +2 (2 voturi)    
    SEAT (Sâmbătă, 15 mai 2010, 11:57)

    raulucian [utilizator]

    Pentru mine SEAT este pentru celelate marci concurente, ford, mazda, skoda....etc, cum este BMW pentru Mercedes, Audi, Lexus, au un interior mai spartan dar compeseaza prin felul in care se conduc.
    De aia la SEAT suspensiile sunt mai tari, volanul sport, schimbatorul foarte precis, scaunele au un suport lateral mai ridicat, in centrul consolei de bord iti afiseaza rotatiile pe minut si nu viteza., e o masina facuta pentru sofer, care sa-ti placa s-o conduci.
    Dar din pacate nu foarte multa a inteles acest lucru, nici marketing-ul facut de SEAT n-a fost la inaltime, iar in showroom nu vezi aceste lucruri, trebuie s-o conduci ca sa intelegi de ce totusi are un pret asa cum il are, care dupa parerea mea e corect.
  • -1 (1 vot)    
    hmmm mai RICA (Duminică, 16 mai 2010, 19:30)

    skodasius [utilizator]

    Tu prietene cu ce skoda ai mers la drum lung?Eu zic sa nu vorbesti aiurea de Skoda. Poate ai avut tu vre-un SH pe benzina. Afla ca eu am asa ceva si pe diesel si merge mai mult decat poti tu sa pricepi. E o placere s-o conduci. In schimb SEAT e spartana si rigida. Mi-am rupt coloana cu un CORDOBA...asa ca. Daca locuiesti la munte merge si isi face foarte bine treaba.
    RICA inca odata..aerodinamica la Skoda e ceva fantastic pentru tine. Uita-te la vanzarile Octavia 2. Stii ce consum scot cu 1,9TDI PD?Sub 5%, media de 70kmh. Sau tu nu stii ca fac si din astea. Sau poate tu nu ai bani de Skoda. Seat nu prea se compara la noi cu GOLF..pur si simplu e scump, si GOLF e VW si se simte la service.
    Stai jos ca te doare capul!!
  • 0 (0 voturi)    
    seat ibita (Luni, 23 aprilie 2012, 16:59)

    Luca Gabriel [anonim]

    vreau sa cumpar un seat ibitza si as dori sa rog proprietarii ce detin aceasta marca de masina sa imi spuna daca o pot cumpara linistit sau ar fi mai bine sa renunt. find criza voi achizitiona una second hand :D.......VA MULTUMESC


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version