In Romania, piata masinilor noi a scazut cu 56% in intervalul ianuarie - aprilie, tara avand cel mai mare declin dintre toate cele 28 de piete auto europene cuprinse in datele ACEA. Ungaria si Bulgaria au inregistrat scaderi de peste 40%, in timp ce la polul opus, Portugalia a avansat cu 59%, iar Spania, cu 43%. Aprilie 2010 a fost o luna mai slaba decat luna a patra din 2009. Pentru intervalul ianuarie - aprilie, Volkswagen e brandul cu cea mai mare cota de piata pe continent, 11,1%, urmat de Ford, cu 8,9% si Renault, cu 8,6%.

In aprilie, inmatricularile de masini noi au scazut cu 7%, de la 1,26 milioane unitati, la 1,17 milioane, iar pentru intreg intervalul ianuarie - aprilie, piata a urcat cu 5,2%, de la 4,69 milioane masini noi, la 4,92 milioane. Piata romaneasca a inregistrat cea mai dura scadere: 56%, de la peste 40.000 de masini anul trecut, la sub 18.000 anul acesta. Nici Ungaria nu a mers bine, scaderea fiind de 53%, de la peste 29.000 de masini, la sub 14.000. Si la vecinii bulgari piata masinilor noi a scazut dur, 47%, la sub 5.000 de masini inmatriculate.

La capitolul cresteri, Portugalia e campioana, cu 59%, de la circa 44.000 de masini inscrise in circulatie in primele patru luni ale lui 2009, la aproape 70.000 anul acesta. Si piata spaniola a crescut puternic cu 43%, spre circa 380.000 de masini noi. Germania este si dupa patru luni cea mai mare piata europeana, insa cu scadere de 25%, din cauza ca programul Rabla nu mai exista acolo.

In topul cotelor de piata ale marcilor auto conduce Volkswagen cu 11,1%, urmata de Ford cu 8,9% si Renault cu 8,6%. Peugeot detine 7,5% din piata europeana, iar Opel circa 6,9%. Vanzarile Dacia in Europa au avansat cu 33% in primele patru luni ale anului, de la 65.000 de masini, la 86.000. Si cota de piata a avansat de la 1,4%, la 1,7%.