Romania este tara europeana in care inmatricularile auto au scazut cel mai puternic in primele patru luni, Portugalia si Spania au fost campioane la cresteri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 17 mai 2010, 10:45 Economie | Auto

In Romania, piata masinilor noi a scazut cu 56% in intervalul ianuarie - aprilie, tara avand cel mai mare declin dintre toate cele 28 de piete auto europene cuprinse in datele ACEA. Ungaria si Bulgaria au inregistrat scaderi de peste 40%, in timp ce la polul opus, Portugalia a avansat cu 59%, iar Spania, cu 43%. Aprilie 2010 a fost o luna mai slaba decat luna a patra din 2009. Pentru intervalul ianuarie - aprilie, Volkswagen e brandul cu cea mai mare cota de piata pe continent, 11,1%, urmat de Ford, cu 8,9% si Renault, cu 8,6%.

In aprilie, inmatricularile de masini noi au scazut cu 7%, de la 1,26 milioane unitati, la 1,17 milioane, iar pentru intreg intervalul ianuarie - aprilie, piata a urcat cu 5,2%, de la 4,69 milioane masini noi, la 4,92 milioane. Piata romaneasca a inregistrat cea mai dura scadere: 56%, de la peste 40.000 de masini anul trecut, la sub 18.000 anul acesta. Nici Ungaria nu a mers bine, scaderea fiind de 53%, de la peste 29.000 de masini, la sub 14.000. Si la vecinii bulgari piata masinilor noi a scazut dur, 47%, la sub 5.000 de masini inmatriculate.

La capitolul cresteri, Portugalia e campioana, cu 59%, de la circa 44.000 de masini inscrise in circulatie in primele patru luni ale lui 2009, la aproape 70.000 anul acesta. Si piata spaniola a crescut puternic cu 43%, spre circa 380.000 de masini noi. Germania este si dupa patru luni cea mai mare piata europeana, insa cu scadere de 25%, din cauza ca programul Rabla nu mai exista acolo.

In topul cotelor de piata ale marcilor auto conduce Volkswagen cu 11,1%, urmata de Ford cu 8,9% si Renault cu 8,6%. Peugeot detine 7,5% din piata europeana, iar Opel circa 6,9%. Vanzarile Dacia in Europa au avansat cu 33% in primele patru luni ale anului, de la 65.000 de masini, la 86.000. Si cota de piata a avansat de la 1,4%, la 1,7%.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

807 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    o veste buna.. (Luni, 17 mai 2010, 10:52)

    pehash [utilizator]

    daca toate masinile astea noi ar fi achizitionate doar prin programul rabla cu cate 3 cupoane inseamna ca vom avea din ce in ce mai putine harburi pe strazi, dar in acelasi timp mai putine masini noi care le vor inlocui... si mai putina poluare...
    ne bucuram ca populatia din portugalia si grecia are bani de achizitii auto.. pe datorie..
    • 0 (0 voturi)    
      Unde vezi tu in articol Grecia? (Luni, 17 mai 2010, 12:05)

      Bucur [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Dupa Portugalia si Spania urmeaza Germania, nu Grecia. Ar fi fost util si un grafic.
  • +1 (1 vot)    
    numar rosu (Luni, 17 mai 2010, 11:47)

    donache [anonim]

    Chiar ma intrebam cum de mai nou toate masinile cu numar rosu/provizoriu il au cu foarte putine cifre. Oare acesta sa fie motivul?
  • 0 (0 voturi)    
    Efectele taxei (Luni, 17 mai 2010, 19:20)

    Horatiu [anonim]

    Piata auto e blocata din cauza taxei de inmatriculare. Daca s-ar scoate taxa si s-ar institui impozit in functie de norma de poluare, asa cum este si in restul Europei, am intra incet, incet in normal. Programul Rabla nu poate rezolva situatia, sint peste 1.700.000 de masini non-euro, bani de la buget nu sint, dar "desteptii" de Stroe, Tariceanu si alti implicati in chestia asta nu vor sa inteleaga si sustin in continuare nenorocita aia de taxa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi