Studiu: Foarte putini dintre clientii occidentali ar plati in plus peste 3.000 de euro pentru o masina electrica, desi costurile aditionale ale unui astfel de vehicul trec de 10.000 euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 18 mai 2010, 16:42 Economie | Auto

Majoritatea celor care ar avea de gand sa-si cumpere un vehicul electric in Germania sau Franta ar da in plus intre 2.000 si 3.000 de euro fata de o masina cu motor termic, desi in prezent un automobil electric e cu pana la 15.000 de euro mai scump decat unul standard, arata un studiu Roland Berger care si-a propus sa afle ce atitudine au clientii germani si francezi fata de masinile electrice. Masinile electrice se vor ieftini, insa nu intr-un ritm alert, astfel ca estimarile arata un cost suplimentar de 4.500 de euro in 2020.

In martie si aprilie au fost chestionati aproape 500 de posibili clienti de masini din Germania si Franta (tari care au o strategie clara privind adoptarea masinilor electrice) iar raspunsurile au aratat ca sub o zecime sunt extrem de decisi sa-si ia masinia electrica in viitor, iar circa un sfert au raspuns ca probabil si-ar cumpara.

Insa, compania de cercetare Roland Berger noteaza ca in prezent costurile aditionale ale unei masini 100% electrice sunt cuprinse intre 10.000 si 15.000 euro si vor cobori probabil la 8.000 –10.000 euro de-abia in 2015. Costurile aditionale ale unui vehicul electric in comparatie cu un sistem de propulsie traditional vor cobori sub 4.500 euro abia peste zece ani, asta in conditiile in care in prezent nici macar o zecime dintre francezii si germanii care au de gand sa-si ia masini electrice nu sunt dispusi sa dea peste 4.000 de euro in plus fata de o masina cu propulsie traditionala.

  Interesant este ca doua treimi dintre cei care se gandesc sa-si ia in viitor masina electrica iau in considerare cumpararea unei masini de la un furnizor si inchirierea unei baterii de la un altul, majoritatea fiind dispusi sa dea lunar intre 20 si 50 de euro timp de trei - patru ani pentru a palti bateria. Totul in conditiile in care unele companii promoveaza acest tip de model: sa platesti initial doar pentru masina si sa achiti bateria platind un abonament lunar, avantajul fiind ca masina este mai ieftina la achizitie.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

739 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    aduceti-le in Romania (Marţi, 18 mai 2010, 16:52)

    Ovidiu [anonim]

    si dati-i una gratis lui Adi Copilu' Minune, inca una lui Adi de la Valcea, una lui Gutza si una lui Florin Salam

    In 6 luni juma de Romanie o sa aiba rate la masina electrica in CIUDA lu' Criza Economica......
  • +1 (3 voturi)    
    Oare ce ar fi trebuit sa raspunda? (Marţi, 18 mai 2010, 17:11)

    sile [anonim]

    In prezent o masina electrica e nu numai mai scumpa, dar are si o autonomie de tot rasul, nu se poate incarca la fel de rapid ca una pe combustie interna, piesele de schimb Dumnezeu stie cat or costa. Bonus, aproape toate sunt incredibil de urate. Cine sa-si faca planuri _ferme_ sa-si ia asa ceva in viitorul apropiat?
    • +1 (1 vot)    
      piese de schimb... (Marţi, 18 mai 2010, 17:11)

      me [anonim] i-a raspuns lui sile

      like...? motorul este electric -> singurele elemente mecanice raman rotile si componentele aferente (placute de frana, bucsi, amortizoare, etc.)

      Mai sunt motive pentru care o masina electrica este acum scumpa :
      * investitiile in cercetare sunt mai mici decat in cazul motoarelor clasice => productia de masa se realizeaza mai incet
      * motoarele electrice ce functioneaza cu curent continuu nu au aceeasi putere cu cele clasice la acelasi raport de greutate => eficienta si autonomie mai scazute
  • 0 (0 voturi)    
    Sau .. (Marţi, 18 mai 2010, 18:00)

    alin [anonim]

    Iti iei o Toyota Prius used , si ii adaugi nishte baterii - plus un kit de electric only (impreuna sunt vreo $4000 aici in state - ajungi la $14.000 o super masina electrica spre deosebire de chevy volt sau nisan leaf - estimarile initiale arata un pret care depaseste $35k
  • +2 (2 voturi)    
    In dorobanti o sa apara prima data (Marţi, 18 mai 2010, 18:02)

    Mihai [anonim]

    La noi se face infrastructura pentru alimentarea lor, e proiect guvernamental, sa vina la noi sa le testeze dar sa isi ea si vre-o 2-3 masini de schimb ca. din cauza drumurilor nu garantam ca piesele vor ramane la locul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa vedem peste 20 de ani... (Miercuri, 19 mai 2010, 16:28)

    BEDE [anonim]

    La asemenea preturi, poate peste 20 de ani sa discutam ceva mai serios despre automobile electrice. Poate...
    S-ar parea ca ar fi nevoie de o oarece revolutie tehnologica in ceea ce priveste acumulatorii electrici, ca, in caz contrar numai scumpirea exagerata a petrolului si disparitia acestuia ar putea face ca unii - dar tare putini - sa treaca sa foloseasca automobile electrice.
    Si, daca energia electrica este obtinuta in proportie de 50% (sau mai mult) arzand petrol atunci, punand la socoteala randamentul producerii energiei electrice si al acumulatorului electric, atunci este mai eficient sa se foloseasca masini cu motoare cu ardere interna.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică