James May, co-prezentator Top Gear: Duster nu are aproape nimic in versiunea standard, insa este o masina low-cost acceptabila din punct de vedere tehnic

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 24 mai 2010, 16:14 Economie | Auto

Dacia Duster
Foto: Hotnews
Dacia Duster are un interior rudimentar si aprope nicio dotare in versiunea standard, insa este prima masina low-cost acceptabila din punct de vedere tehnic, scrie intr-un editorial in The Telegraph, James May, co-prezentator la emisiunea Top Gear. May are o parere in general buna despre Duster si spune ca masina ar putea fi o solutie pentru multi pe timp de criza in ciuda faptului ca este foarte simpla.

"Nu este foarte incantatoare, este cat se poate de simpla. Interioprul este rudimentar si ca dotari standard nu vine cu absolut nimic in afara de acele lucruri necesare interactiunii dintre om si masina cum ar fi volanul si pedalele". Totusi, apoi urmeaza laudele pentru ca, spune May, fata de alte masini low-cost  Duster nu iti da sentimentul ca ar fi produsa intr-o tara fara traditie auto si dedicata unor comsumatori care nu sunt obisnuiti sa detina masini.

Se vede experienta Renault, spune James May, astfel ca Duster se conduce bine si are motoare adecvate incat nu da clientului acel sentiment de masina rudimentara cum era cazul masinilor aduse acum trei decenii in Europa de marcile asiatice.

May mai spune ca multi producatori auto cunoscuti au uitat cum e sa produci masini simple, reduse la esenta, masini care daca sunt bune din punct de vedere tehnic pot fi o solutie pentru multi clienti.

Duster va fi lansata in Marea Britanie din 2012, la preturi pornind de la aproape 11.000 de lire. Dacia a mai folosit numele Duster in Regatul Unit acum mai bine de 20 de ani pentru un model de Aro vandut acolo, masina de atunci avand o reputatie destul de proasta.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

15673 vizualizari

  • +32 (32 voturi)    
    bun simt (Luni, 24 mai 2010, 16:08)

    sile [anonim]

    Comentariul este de bun simt scotand in evidenta ceea ce si noi,romanii,stim.
    Duster este o masina acceptabila pentru cei cu bani mai putini si "nefitzoshi".

    Pentru ceilalti....optiuni din belsug !
  • -2 (16 voturi)    
    DUSTER (Luni, 24 mai 2010, 16:49)

    Marian [anonim]

    Romanii nu se prea inghesuie sa cumpere DUSTER. 93% din cele produse in aprile s-au livrat la export si doar vreo 400 de bucati in tara. Masina are pret mare pentru buzunarul romanului.
    • +14 (22 voturi)    
      sau invers (Luni, 24 mai 2010, 20:39)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Marian

      Sau din contra, are un pret prea mic pentru fitele si cocalarozaurii romani, care, chiar si in vremuri de criza, trebuie sa-si ucida vecinu' de ciuda cu bengoshenia de bolid pe care-o etaleaza, chiar daca intretinerea n-a mai platit-o de luni bune, mananca paine cu ceapa si masina si-o spala in fata blocului, cu PET-ul, iar benzina baga "de 50 de lei".
      Important e sa aiba ce arata. Daca s-ar putea, ar lasa si eticheta cu pretul.
      • +6 (8 voturi)    
        Trist, dar cunosc cazuri (Marţi, 25 mai 2010, 1:04)

        >Gigell [anonim] i-a raspuns lui dan

        chiar CAZURI, adica plural, exact in situatia asta. Unul chiar cu un Porsche. Mare ti-e gradina....
      • +8 (10 voturi)    
        50 de lei? (Marţi, 25 mai 2010, 8:30)

        gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Da' de unde frate atatia bani? Ce, 20 de lei nu ajunge? Am si eu un vecin care are un Mercedes C negru pe care-l spala cu galeata si buretele in fiecare week-end, dar pleaca cu el cam o data la 2-3 luni. Si mai e unul care a facut credit si si-a luat un VW Eos la care asculta muzica la coltul blocului, n-a mai mutat masina de vreo sase luni, dar e foarte mindru de ea, in fiecare seara sta si mananca seminte si asculta muzica la ea. Si, ce mi se pare cel mai dragut, sta intr-un apartament confort 2, 27 de metri patrati, care acum costa mai putin decat a costat masina noua.
        • -9 (13 voturi)    
          iar tu... (Marţi, 25 mai 2010, 9:44)

          ispy [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

          iar tu stai la geam dupa perdea si te minunezi de mercedes. de aia a luat-o, sa suferi tu. scop atins.
          • +8 (8 voturi)    
            sa inteleg ca stai pe net ca n-ai bani de benzina? (Marţi, 25 mai 2010, 9:07)

            gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui ispy

            Eu mi-am luat Logan si am facut 56000 de km in doi ani jumate. Si ai dreptate, ma uit la Mercedes, doar ca ma gandesc ca e pacat de el, asa SH cum e, sa stea sa adune praful. Spre deosebire de vecinu', eu am si Casco la masina, masina cumparata la nivelul financiar pe care il am in acest moment.
            • -2 (2 voturi)    
              ai si net si bani de benzina? (Marţi, 25 mai 2010, 16:36)

              ispy [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

              invidiosii care sufera in tacere sint la fel de penibili ca prostanacii care cumpara masina sa se mire vecinul. si de o parte si de cealalta a mercedesului sint 2 creiere goale, suflete pustiite care valoareaza o tabla.

              mi-ati dat cu minusu' crezind ca eu sint mercedesofil sau ceva. eh, nu e asa. eu umblu mult, vad multe; doar ma amuz de ce probleme mai au oamenii care nu vad dincolo de luneta bmwului.
              • +2 (2 voturi)    
                Pe langa ca umbli mult ... (Miercuri, 26 mai 2010, 1:31)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ispy

                ... mai faci si presupuneri nefondate.

                Nu de-aia te-ai ales cu multe minusuri ca oi fi tu cine stie ce mercedesofil, ci pt. ca ai presupus musai o chestie fara sa ai argumente, anume ca ala cu loganu' moare de ciuda, cand ala de fapt doar se caca pe el de ras de fiecare data cand il vede pe ala ca-si spala masina cu petu'. Acuma, poate nu-ti place, da' presupunerea aia cam tot pe-acolo te pune pe unde e ala cu merzanu'.
                • +1 (1 vot)    
                  peace bro (Miercuri, 26 mai 2010, 8:03)

                  ispy [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

                  nu te intereseaza ce are, ce face, cu cine o face vecinul. asta e o regula de baza a politetii.
  • -17 (21 voturi)    
    da, tabla, dom'le, tabla?! (Luni, 24 mai 2010, 17:46)

    sarin [utilizator]

    n-are de unde sa stie musiu asta, si nici nu-l intereseaza pe el, in cat timp o sa recheme dacia in service asa-zisele trotinete 4x4 pentru 'tratament suplimentar anticoroziune' si alte mici neajunsuri.. noroc cu ajutoarele de stat pentru renault romania date de diversele guvernari pentru 'asigurarea unei plaje de furnizori ce orbiteaza in jurul producatorului principal', cei 600, sau cati or fi in mintea lu'videanu, salvatoru' economuistului sector care este.. mai lasati-ne..
    • +8 (12 voturi)    
      idee (Luni, 24 mai 2010, 17:02)

      Brabus [anonim] i-a raspuns lui sarin

      In gandirea ta nu ai gasit si alte neajunsuri care ar necesita tratament anticoroziune?
      • -2 (2 voturi)    
        hahaha (Marţi, 25 mai 2010, 13:04)

        sarin [utilizator] i-a raspuns lui Brabus

        depinde din care realitate, a ta sau a mea..
    • +8 (12 voturi)    
      O masina noua e noua (Luni, 24 mai 2010, 18:44)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui sarin

      Lasa ca tu iti iei tabla gata ruginita din Germania, ai scapat de problema rechemarii in service, ultima rechemare o vei face la remat. Macar astia cu Duster apuca rechemarea in service si nu ii va costa mai mult decat masina in sine asa cum se intampla cu cele din afara.
      Uita-te la masinile aduse din afara la culoarea si textura vopselii pe suprafata masinii, vei gasi locuri in care e diferita, de ce oare? Sa nu mai vorbim de partea tehnica.
    • -4 (12 voturi)    
      iti dau un sfat.... (Luni, 24 mai 2010, 19:57)

      lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui sarin

      ....nu-ti cumpara niciodata dacia ca sa nu ajungi la rechemari in service.
      • +8 (8 voturi)    
        nu sunt fan dacia dar.... (Luni, 24 mai 2010, 22:41)

        Cipri [anonim] i-a raspuns lui lungu bogdan

        Nu sunt fan Dacia dar daca bine ma uit in urma toate uzinele producatoare de autovehicule au rechemat masini vandute in service (chiar si BMW, Mercedes, Renault si sa nu uitam mai recentul gigan Toyota)
        • +2 (2 voturi)    
          nu ati inteles (Marţi, 25 mai 2010, 21:41)

          lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cipri

          replica mea la sarin era ironica. eu imi cumpar masinile in functie de cati bani am pentru achizitie si intretinere si nu dupa cate gacici pot sa agat cu ea si dupa cati vecini isi baga unghia in gat cand ma vad. sa stiti ca sunt mai aproape de achizitionarea unui duster decat este guvernul de remaniere.
    • +1 (5 voturi)    
      eu am fost "rechemat" (Marţi, 25 mai 2010, 1:37)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui sarin

      Loganul meu din 2005 a fost rechemat in service pentru rugina pe fata interioara a aripilor si in pasajele rotilor. Mi-a aratat mecanicul unde era rugina si m-am crucit, nu mi-am inchipuit ca poate fi atat de multa Problema asta e frecventa la toate modelele din 2005 si 2006. Ceva adevar este in ceea ce a spus omul de mai sus.
  • -9 (15 voturi)    
    A primit bani pentru articol (Luni, 24 mai 2010, 18:02)

    george [anonim]

    un comentariu asemanator a facut si pentru sandero,cand a venit in romania,va datzi seama ca a luat niste bani pentru asta.
    • +14 (14 voturi)    
      nu stiu da ti-ai dat seama... (Luni, 24 mai 2010, 19:59)

      lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui george

      ...dar james may nu e roman si in plus lucreaza la una din cele mai prestigioase emisiuni auto. mai probabil este sa fi luat tu bani sa postezi aici.
    • +13 (13 voturi)    
      mda (Luni, 24 mai 2010, 21:06)

      alex [anonim] i-a raspuns lui george

      Diferenta stii care e: la noi astia iau bani si debiteaza orice prostie, la ei iau bani ca sa debiteze ceea ce cred (nu spun ceva opus convingerilor lor doar pt ca primesc bani).
  • +3 (7 voturi)    
    corect (Marţi, 25 mai 2010, 0:04)

    ovi [anonim]

    personal nu ma emotioneaza ideea de a cumpara o dacie din cauza sistemelor de siguranta activa si pasiva: sistemul de franare cel mai ieftin cu putinta, airbaguri. daca producatorul ar explica bine ca e o masina sigura in opinia mea ar castiga multi clienti. renault e specialist in a scoate ochii publicului cu jde stele ncap, probabil rezerva optiunea asta pentru koleos desi e evident ca e alt segment de piata. pana la urma discutia se reduce la o relatie corecta intre pret si calitate, in masura in care nu simti ca ai renuntat la ceva fundamental cum e protectia pe care ti-o poate oferi masina in caz de nevoie.
  • +12 (12 voturi)    
    De ce nu? (Marţi, 25 mai 2010, 1:25)

    Milka Man [utilizator]

    Va place sau nu, Dacia incepe sa isi faca un nume si dincolo de granitele tarii: e plin de Logan-uri si Sandero vine puternic din urma.Unii gandesc mai practic:am nevoie de o masina simpla si ieftin de intretinut.Vrei confort, siguranta sau boxe de mii de euro, dai mai multi bani.Si Logan si Duster au un raport calitate/pret excelent!!!Fiecare isi ia ce isi permite si de ce are nevoie la un moment dat...ai p...tza mica, iti iei BMW de 20000Euro, dar nu iti faci si CASCO, ca nu iti permiti, ai familie cu doi copii, iti iei masina cu ABS, ESP si 10 air-bag-uri (ca poate, poate scapa daca intra ala cu BMW-ul in tine), ai bani si ai facut afaceri de 30 de ani...iti iei un Mercedes cum n-a vazut Parisul (din alea care costa 70-80000).Si pana la urma...orice masina rugineste si nici una nu rezista pe drumurile din Romania!
  • -1 (3 voturi)    
    Dust(er) (Marţi, 25 mai 2010, 7:47)

    roberto [anonim]

    James May nu este ăl mai mare specialist, dar e un tip căruia i-au trecut prin fața ochilor sute de mașini. Știe să facă o apteciere.

    Dacia vs. alte mărci vs. mașini sh germane.

    Prețul este hotărâtor și în avantajul Dacia, deoarece suprafața de rulare a ceea ce numim noi drumuri este total diferit față de ceea ce s-au gândit constructorii europeni. Gropile și praful gros ucid cam orice mașină.

    Practic, un om cu cap, în afara tradiționalei Dacii, și-ar lua pentru România o singură altă mașină:
    ROVER-ul NASA, cel care a fost trimis pe Marte printre bolovanii de acolo. Din păcate, nu poți face linuțe cu el.
  • +1 (1 vot)    
    sa fim seriosi (Marţi, 25 mai 2010, 8:51)

    Jones [anonim]

    Sa fim seriosi nu James May a descoperit conceptul low cost.
    Adevarul e ca multe masini populare (*cel mai bun exemplu e chiar wolkswagen) de la modele simple, ieftine si fiabile au inceput sa construiasca modele sofisticate, scumpe si fiabile.
    Majoritatea sistemelelor aparute pe masinile mai scumpe sunt de o utilitate relativa (vezi cazurile cu sistemul autobrake de la volvo) sau au niste sisteme de siguranta pentru situatii pe care nu sofer din Romania *(unde viteza medie de 50 Km/h) nu o sa le intalneasca poate niciodata.
  • +1 (1 vot)    
    prafuitorul (Marţi, 25 mai 2010, 10:22)

    mentosan [anonim]

    Masina simpla, uratica, proiectata superficial, componente fiabile testate de grup, lipsa de respect si confort pentru cei din spate, frane bune, motoare fara pretentii, un mix pentru cei care pot roade si altceva decat muschi file.
  • -1 (1 vot)    
    O apreciere rudimentara (Marţi, 25 mai 2010, 10:52)

    Romulus [anonim]

    Cu siguranta ca James May vorbeste prostii ... Aprecierile lui sunt rauvoitoare , de prost gust si mai ales gresite . In varianta "Laureate" , masina poate fi echipata cu tot ceea ce contine oricare alt SUV produs de alte firme mai cu staif . Nemtii de la Bild , care au testat masina in Maroc , nu erau niste diletanti , afoni ori ageamii in materie de masini ; astfel incat daca au apreciat ca masina , chiar daca este ieftina , este buna , fiabila si moderna , nu au aruncat cu vorbe . In plus, daca in Germania au fost deja solicitate 40.000 de unitati , pentru inceput , asta nu inseamna ca oamenii de-acolo sunt fraieri . Norocul nostru este ca un tip ca James May nu face decat aprecieri in nume propriu, deci nu se face de ras decat pe el insusi ...Desigur , la pretul la care se comercializeaza , Duster-ul nu poate avea un super-motor si nu poate dezvolta puteri , axcceleratii si viteze ca SUV-urile renumite . Acest lucru nu inseamna ca aceasta masina nu poate satisface cu succes nevoile tuturor cumparatorilor din clasa medie . Acest lucru a fost pe deplin inteles de catre cumparatorii romani , deja circa 3500 pana acum . Singura care va stabili succesul ori esecul acestei masini , va fi piata, astfel incat vom putea vedea in urmatoarele 6 luni daca James May a avut dreptate , ori daca a vorbit gura fara el .
    • -1 (1 vot)    
      Da (Marţi, 25 mai 2010, 11:23)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Romulus

      Englezii sunt foarte ingamfati. Si la Top Gear masinile britanice oricat de proaste au fost bine comentate.
      • 0 (0 voturi)    
        corectie (Marţi, 25 mai 2010, 11:54)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Ion

        S-a exprimat destul de bine autorul, daca recitesti. A zis ca " ca dotari standard nu vine cu absolut nimic in afara de acele lucruri necesare interactiunii dintre om si masina cum ar fi volanul si pedalele". Adica probabil versiunea cea mai cheala , fara optiuni. Ca poti sa le pui , asta e cu totul altceva .
        • -1 (1 vot)    
          Corectie la corectie (Marţi, 25 mai 2010, 13:43)

          Romulus [anonim] i-a raspuns lui Florin

          Formularea ,in pur stil englezesc , arata ironia si/sau zeflemeaua fina de care numai un englez poate fi capabil , mai ales cand este vorba despre un lucru facut de francezi ...Daca s-ar uita insa la starea industriei auto engleze , unde aproape totul a fost cumparat de catre nemti ,indieni ,etc. atunci James May ar trebui sa faca "ciocul mic" , lasandu-i pe nemti sa-si dea cu parerea , pentru ca-n materie auto au cel mai greu cuvant de spus ...
          • +3 (3 voturi)    
            Care zeflemea? (Marţi, 25 mai 2010, 15:04)

            Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui Romulus

            Daca omul spune ceva de genul "nu face ce fac alea scumpe pe care le-am incercat eu dar face strictul necesar bine pentru bani putin si are un pret corect" asta inseamna ca-si bate joc? Adica ce vroiai sa spuna, ca e Duster e mai bun decat X5 la 1/4 din pret?
            • -2 (2 voturi)    
              Cea cu : doar volanul si pedalele... (Marţi, 25 mai 2010, 15:27)

              Romulus [anonim] i-a raspuns lui Petru Moldovan

              Tipul putea sa faca un comentariu mai de bun simt , folosind o exprimare ceva mai eleganta , demna de un prezentator cunoscut , dar uneori nu-i poti cere cuiva ceva ce nu-i capabil sa ofere . Sunt curios ce comentariu ar fi avut despre Citeroen-ul 2 cai , sau 4 cai , cel de pe vremea lui Bourvil , ori Fernandel , ori despre WW "Broscuta" . Vis-a-vis de acest James May ,nemtii care au incercat Duster-ul , au avut un alt comentariu , mai serios , mai pertinent si mai credibil .
              • +4 (4 voturi)    
                Top Gear (Marţi, 25 mai 2010, 16:44)

                Florin [anonim] i-a raspuns lui Romulus

                Daca Top Gear at fi facut comentarii "de bun simt", ar fi dat faliment de mult. Pana una-alta sunt emisunea cu cel mai mare buget din domeniu si numar de telespectatori. Tot e bine ca nu a facut Jeremy Clarkson comentariile:). Revenind on topic cred ca masina e exact ceea ce pretinde, o masina de calitate si performanta acceptabila la un pret foarte bun. Ramane ca piata sa o confirme.
              • +2 (2 voturi)    
                Daca o sa te uiti la mai multe episoade (Marţi, 25 mai 2010, 22:30)

                Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Romulus

                o sa vezi ca spune lucruri "haioase" si de despre alte modele...umor britanic:-p.Dar, cam are dreptate mereu si data viitoare cand faci un test drive, te uiti exact dupa probleme sau minusurile semnalate in emisiune.
              • 0 (0 voturi)    
                Matale ... (Miercuri, 26 mai 2010, 1:36)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Romulus

                ... iti zice lumea mimoza cumva?
  • -2 (2 voturi)    
    aroganta....... (Miercuri, 26 mai 2010, 14:33)

    razvan [anonim]

    Ce ma uimeste ca toti sunteti focusati pe respectivul vehicul si nu sesizati aroganta usturatoare "produsa intr-o tara fara traditie auto si dedicata unor comsumatori care nu sunt obisnuiti sa detina masini"

    Adica produsa intr-o tara a lumii a treia de si pentru niste oameni care sunt mai mult obisnuiti cu o cotiga trasa de magar.....ar vrea sa zica nesimtzitii de la top gear....

    Au mai facut faza cu tiganii cand au fost in Romania...nishte jegoshi shoferoii astia.....
    • +2 (2 voturi)    
      Mda...si care e problema? (Miercuri, 26 mai 2010, 20:14)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui razvan

      E foarte adevarat ca nu avem o traditie auto.Avem o singura marca: Dacia! Au mai fost Oltcit si Aro care nu pot intra in traditii pt ca au dat faliment de mult!Si e la fel de adevarat ca romanii nu sunt obisnuiti sa detina masini...nu au nici un fel de cultura a masinilor, isi cumpara masina dupa cum ii taie capul, de cele mai multe ori fara sa isi faca niste estimari alea costurilor ulterioare.La fel de multi pun mare pret pe cat de misto arata masina pe dinafara si atat!Da o fuga pana in Franta ca sa vezi cu ce jafuri umbla lumea de rand!In privinta traditiei auto, a drumurilor si a soferilor (care injura si se bat pe drumurile publice), chiar suntem o tara de lumea a treia!Dovedeste-mi ca nu e asa!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version