Marocul ar putea deveni in cativa ani cel mai mare sit de productie pentru Dacia, uzina de la Pitesti se apropie de capacitatea maxima

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 iunie 2010, 13:02 Economie | Auto

Renault va inaugura in 2012 dupa o investitie de aproape un miliard de euro o uzina in orasul marocan Tanger unde vor fi construite doua noi modele Dacia, capacitatea uzinei africane putand ajunge in cativa ani la 400.000 unitati/an, peste productia uzinei de la Pitesti, scrie ziarul farncez Les Echos, citand reprezentanti ai companiei. Cele doua modele Dacia care ar urma sa fie construite exclusiv in Maroc ar putea fi un monvolum compact si o mica utilitara, avantajele uzinei tinand de forta de munca de cinci ori ma ieftina decat in Franta si de apropierea fata de Franta si Spania.

Les Echos scrie ca in momentul inaugurarii uzinei din orasul Tanger de la langa stramtoarea Gibraltar, capacitatea de productie va fi de 170.000 masini/an, insa pe termen mediu va putea creste la 350.000, chiar 400.000. Daca se va atinge aceasta capacitate uzina din Tanger va deveni cel mai important sit de productie pentru Dacia deoarace uzina de la Mioveni nu mai poate prelua noi programe de productie fiindca a ajuns foarte aproape de capacitatea de 350.000 automobile/an.

Renault va investi intre 800 milioane euro si un miliard pentru uzina din Tanger unde vor fi 6.000 de salariati. Cotidianul scrie ca acolo vor fi produse doua noi modele Dacia cunoscute in interiorul Renault sub numele de cod J92 si K67 care se refera la un monovolum compact si un fel de versiune pentru Dacia a utilitarei Renault Kangoo.

Informatiile sunt foarte plauzibile mai ales ca in aprilie, presedintele Consiliului de Administratie al Dacia, Jacques Chauvet declara, citat de 0-100.ro ca urmatoarele doua modele din gama Dacia, ce isi vor face debutul pe piata in urmatorii ani, nu vor mai fi produse in Romania, ci in Maroc. “Ar fi o greseala sa fabricam mai mult de sase modele la Mioveni. Lucratorii nu s-ar mai putea concentra la ce trebuie sa faca daca ar avea o diversitate prea mare de operatiuni de efectuat”, a spus Chauvet. “Cum am mai spus, in gama Dacia vor intra doua noi modele. Unul dintre acestea va fi produs in noua uzina Renault din Maroc, din 2012, iar ulterior va intra in fabricatie si celalalt model, in aceeasi fabrica”, a adaugat el.

Les Echos mai scrie ca noile modele Dacia ar trebui pozitionate cu mare grija, "la milimetru" pentru a nu canibaliza modele Renault. Dacia are in gama furgonul VAN care este un model lung si jos, in timp ce piata cere vehicule urbane mai scurte si mai inalte, mai scrie ziarul francez.

Marocul va cunoaste astfel o crestere puternica si are o serie de avantaje. Astfel, forta de munca e de cinci ori mai ieftina decat in Franta, statul a dat scutiri de TVA si in plus exista o retea de producatori de componente care produc pentru cealalta uzina Renault din Maroc care produce de cinci ani Logan sub sigla Dacia. Un mare avantaj tine si de apropierea de porturile franceze si spaniole, distributia masinilor in sudul si vestul Europei fiind mai facila decat din Romania.

Renault are in Maroc o fabrica in Casablanca ce produce Logan din iulie 2005 si Sandero din iunie 2009.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2478 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    eu (Miercuri, 2 iunie 2010, 13:12)

    haha [anonim]

    si uite asa moare productia in romania.. ca deh, infrastructura nu avem, muncitorii vor mai multi bani.. piata auto interna e in prapastie pentru dacia.. mai mult se vinde vw si bmw in romania decat dacia.

    dacia s-a vandut la inceput, apoi piata s-a suprasaturat si s-a maturizat... romanul a deschis ochii catre masinile mai bune, desi logan are intretinere mai ieftina, ramane inferior ca si calitate si fiabilitate, valoare de revindere.. etc

    pai ce sa-mi iau de 5000 euro.. un logan din 2005 sau un golf4 din 2002 ??
    • +2 (2 voturi)    
      sa zicem ca asa e... (Miercuri, 2 iunie 2010, 15:18)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui haha

      tu de ce te bucuri?!
      • +1 (1 vot)    
        dacia nu e masina de fite (Miercuri, 2 iunie 2010, 16:05)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Nedumeritul

        asa ca n-ai decat sa-ti iei golf.
        banuiesc ca hahaitul nu si-ar lua dacie nici daca ar costa cat passatul si ar fi la fel de buna ca mercedesul.
        asta e un produs care se vinde. asta aduce profit si locuri de munca.
        ai fi preferat sa faca un produs de genul seat leon - de calitate si pret asemantor cu golful ? pe care sa nu-l cumperi ca nu e golf?
        pai fabrica seat din spania produce la 40% din capacitate, de vor aia sa o inchida.
        asta in conditiile in care spaniolii (populatie mare la numar) isi cumpara seat ca nu le pute ca e spaniola.
        crezi ca renault nu ar fi putut face un produs asemanator cu megane dar putin mai ieftin si pe care sa nu-l cumepre nimeni?
  • +4 (4 voturi)    
    Doar o mentiune (Miercuri, 2 iunie 2010, 13:30)

    Daniel [anonim]

    Fabrica de la Tanger nu va produce doar vehicule Dacia. Nu sunt convins ca Marocul va depasi Mioveniul ca numar de Dacii produse, chiar daca in ecuatie ar intra linia de la Casablanca.
  • -7 (13 voturi)    
    asta inseamna spaga (Miercuri, 2 iunie 2010, 13:54)

    Arkan [utilizator]

    Dacia, cum o fi, cum n-o fi, trebuia sa ramana prin contract, romaneasca.
    Curand o sa se faca dacii la negrii si alti nespalati, iar cea de la mioveni va fi desfiintata.
    Astfel, statul roman inca ne dovedeste ca e ultimul jeg, condus de borfasi jegosi ajunsi in functii prin spaga, favoruri sexuale, limbareli etc
    Trebuia sa fie specificat: Dacia se va produce doar in RO. Punct. NU la negrii.
    • +7 (9 voturi)    
      esti varza! (Miercuri, 2 iunie 2010, 14:50)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Arkan

      punct!
      • +3 (3 voturi)    
        de acord! (Miercuri, 2 iunie 2010, 15:19)

        Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        varza rau...
      • -4 (4 voturi)    
        se vede ca esti un oarecare (Miercuri, 2 iunie 2010, 17:12)

        Arkan [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Un tigan, presupun!
  • 0 (6 voturi)    
    Singurul lucru... (Miercuri, 2 iunie 2010, 13:57)

    Observator [anonim]

    ...care ma retine sa afirm, "Mioveni, ati belit-o!" este ca in 2 ani ecconomia europeana (si cea franceza nu va face opinie separata) va fi atat de slabita incat nici macar forta de munca africana, evident mai ieftina, nu va mai constitui o atractie. Produci daca ai cui vinde. Ai cui vinde daca clientii au bani. Dar daca e recesiune MON-DI-A-LA, fratsicule, de unde bani de benzina, nu mai zic de masini noi...
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 2 iunie 2010, 16:12)

    mcradu [anonim]

    forta de munca de 5 ori ma ieftina si de 10 ori mai proasta...dar sa iti dai seama de asta trebuie sa fii prima data acolo si atunci e prea tarziu, cel putin pentru noi...
    in general munca manuala fuge acum din europa de est catre nordul africii...sa speram ca o sa vina alte industrii sa mai avem si noi unde lucra
  • +1 (1 vot)    
    taxe (Miercuri, 2 iunie 2010, 16:35)

    sage [anonim]

    Un lucru lipseste din articol. Marocul nu e in UE si atunci Renault pierde o taxa vamala de 10 % (sa ma corecteze cineva daca stie mai bine cat e valoarea taxei)
    De asemeni, Mioveniul nu este afectat. pur si simplu si-a atins capacitatea maxima de productie de 350 mii pe an (care era un vis incredibil acum 6 ani)
    • 0 (0 voturi)    
      Din cite imi aduc aminte... (Miercuri, 2 iunie 2010, 17:43)

      Tetelu [anonim] i-a raspuns lui sage

      anul trecut in Marrakech Loganul avea un pret mai mare de vinzare decit in Romania. Cel putin asa era daca transformai Dh in Eur.
      O fi legat de faptul ca kiturile se trimiteau tot de la Mioveni?!
    • 0 (0 voturi)    
      taxe vamale Maroc (Joi, 3 iunie 2010, 9:05)

      clarkson [anonim] i-a raspuns lui sage

      ...pentru masini: 0%, conform

      http://80.96.3.68:9080/taric/web/browsetariffi2_RO?expandelem=87032210&Year=2010&Month=06&Day=03&Country=MA&issection=n&checkfinal=y&impexp=1#POS


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă