Grupul Ford a cerut Guvernului prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investitiile si parametrii de productie care trebuie atinsi la Automobile Craiova pana in septembrie 2011, invocand criza financiara, solicitare care are mari sanse sa fie acceptata de Executiv, scrie Mediafax, citand surse apropiate negocierilor. Ford ar trebui sa inceapa in acest an productia unui nou model la Craiova, daca solicitarea este reala inceperea productiei s-ar putea amana.

Solicitarea a fost formulata in negocierile cu reprezentantii Guvernului privind incheierea unui act aditional la contractul de vanzare-cumparare incheiat in 2007 intre AVAS si Ford pentru pachetul majoritar de actiuni la Automobile Craiova.

"Cererea grupului american a fost ca acest contract de patru ani sa fie prelungit cu un an, la cinci ani, in ceea ce priveste obligatiile investitionale, invocandu-se criza financiara, si exista posibilitatea ca cererea sa fie acceptata de Guvern, avand in vedere situatia financiara la nivel mondial", scrie Mediafax, citand surse implicate in negocierile cu compania americana.

Ford solicitase la inceputul lunii mai AVAS reanalizarea unor clauze ale contractului de vanzare - cumparare de actiuni la Automobile Craiova. Americanii nu au spus ce motive au insa reanalizarea ar putea avea legatura cu faptul ca este posibil ca Ford sa nu-si poata indeplini tintele de productie pentru anul in curs, din cauza crizei economice, compania riscand astfel sa fie penalizata.

In cativa ani, productia ar trebui sa ajunga la 300.000 de unitati, insa estimarile indica, pentru 2010, circa 20.000 de unitati, pe fondul inceperii productiei unui nou model.

Ford a produs sub 1.000 de masini din septembrie anul trecut cand a inceput productia Transit Connect la Craiova. Productia este mica fiindca uzina e in dezvoltare pentru introducerea in productie a unui nou model spre finele acestui an, dar si fiindca cererea de vehicule comerciale este mult mai mica din cauza crizei.

Ford a repetat de fiecare data ca isi va mentine angajamentele fara a da detalii despre ce va urma. "Angajamentul pe care Ford si l-a asumat fata de Craiova si Romania ramane neschimbat. Astfel, planul nostru este acela de a indeplini angajamentele asumate in privinta locurilor de munca, a investitiei si a capacitatii de productie. Toate acestea se intampla in pofida crizei economice fara precedent, care a inceput de cand Ford a semnat contractul de privatizare."