Universitatea din Pitesti a realizat un prototip hibrid de Dacie numit Hamster

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 14 iunie 2010, 13:08 Economie | Auto

Prototipul Dacia Hamster
Foto: daciaclub.ro
Un utilizator al forumului DaciaClub a postat cateva fotografii ale unui automobil hibrid derivat din Sandero Stepway, iar site-ul 0-100.ro scrie ca este vorba despre un prototip realizat de masteranzi ai Facultatii de Autovehicule Rutiere de la Universitatea din Pitesti. Vor mai trece ani buni pana cand Dacia va lansa un hibrid, insa prototipul cu numele hazliu Hamster este intersant si dispune de un sistem de tractiune 4×4, ce propulseaza rotile din spate cu ajutorul unui motor electric.

Utilizatorul Janel din judetul Arges a publicat patru fotografii cu Dacia Hamster pe forumul daciaclub.ro, fara a furniza insa si explicatii. In fotografii este surprinsa o masina Dacia Sandero Stepway modificata ce se deosebeste de automobilele Stepway aflate oficial in circulatie printr-un sistem de tractiune 4×4, ce propulseaza rotile din spate cu ajutorul unui motor electric.

Puntea rotilor din spate este cea standard pe Sandero Stepway, dar are modificari necesare implementarii unui sistem 4×4 (acesta nu se regaseste pe masinile aflate la vanzare).

Sigla marcii gazduieste textul Hybrid, scris cu fonturi mici, de culoare verde, imediat sub inscriptia DACIA. Masina are un motor diesel de 1,5 litri dCi, la care ultima litera, “i”, este de culoare verde, subliniind astfel valentele ecologice ale masinii.

Reprezentantii Automobile Dacia au confirmat ca e vorba de un proiect cunoscut: “Dacia Hamster este un proiect universitar dezvoltat de Facultatea «Autovehicule Rutiere» a Universitatii din Pitesti, in colaborare cu Centrul Ingineria Automobilului, departamentul «Proiecte alternative de propulsie». Lucrarea a fost realizata de studenti masteranzi, in cadrul proiectului de cercetare dezvoltat de Universitatea din Pitesti”.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

8109 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    fain (Luni, 14 iunie 2010, 14:22)

    minny [utilizator]

    asteptam si alte rozatoare
    • +3 (5 voturi)    
      :) (Luni, 14 iunie 2010, 15:11)

      alex [anonim] i-a raspuns lui minny

      Ford Cartita? :)
    • +2 (2 voturi)    
      ce conduci? (Marţi, 15 iunie 2010, 0:26)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui minny

      un hamster!!!
      • 0 (0 voturi)    
        presupun.. (Marţi, 15 iunie 2010, 9:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui atreus

        ca i-au zis hamster pentru ca alimenteaza bateria cu o 'herghelie' de hamsteri..
  • +1 (7 voturi)    
    Great! (Luni, 14 iunie 2010, 15:13)

    Buceco [anonim]

    This is great!
    Era si timpul! Ca tot se vorbeste de energii regenerabile. Nu stiu daca este buna comparatia dar cineva spunea ca in Brazilia deja nu mai sunt masini care sa foloseasca doar benzina.

    Good luck Dacia!
  • -7 (7 voturi)    
    mda (Luni, 14 iunie 2010, 15:30)

    eu [anonim]

    si energia pentru propulsarea rotilor din spate de unde vine ??

    raspuns: din arderea suplimentara a benzinei :DD

    wow ce inovatie.. adica o sa consume cu 4-5l in plus benzina ca sa propulseze si motorul electric..

    da nene dar e HIBRID!!! va dati seama ce performanta.. masina hibrida...

    alooo domnilor masteranzi, masinile hibride isi procura energia din alte locuri... se incarca bateriile din forta cinetica de la franare, din panouri solare amplasate pe cupola.. etc etc.. cautati mai multe detalii despre sistemul pe care l-a facut Siemens acum 10 ani pentru autobuzele Mercedes-Benz CITO...

    asta e un amarat de sandero cu motor normal pe benzina care consuma mai mult si invarte un motor electric pentru puntea spate..
    • +8 (8 voturi)    
      x (Luni, 14 iunie 2010, 16:04)

      danutzzzz [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Probabil ca ei fiind in domeniu stiu ceva.. doar putin de tot mai mult decat tine, care NU ai facut o masina hibrid inca :)
      Ce va mai place sa va dati inteligenti.....
      Toti producatorii fac masini hibrid, pe aia de ce nu ii critici? daca ar merita oamenii ca tine.. mi-ar fi scarba, dar nici atat nu merita. stai jos, nota 2.
      • -3 (5 voturi)    
        eu (Luni, 14 iunie 2010, 16:30)

        mda [anonim] i-a raspuns lui danutzzzz

        daca as avea timp as face in 2 pasi si 3 miscari un logan cu motor electric invartit de un lantz de la motorul pe benzina :DDD

        ceea ce au facut si domnii masteranzi de la facultatea de fiare vechi propulsate. :D

        eu critic ideea nu initiativa.. bravo lor daca au pus osul la treaba..
  • 0 (4 voturi)    
    autovehicole originale (Luni, 14 iunie 2010, 15:52)

    Mircea [anonim]

    Pe vremea lui Ceausescu s-au inffintat mai multe institute de cercetare si proiectare printre care si cel pentru autovehicole si tractoare. Multe dintre aceste institute, care au inghitit fonduri imense, nu au facut decat sa asimileze licente (cum este si cazul Dacia, sau cel pentru motoare termice, cel pentru vagoane, etc.). Au fost si institute (cum este cel pentru constructii navale) care au avut in proportie de 90% proiecte proprii (calitatea acestora este demonstrata de faptul ca aproape toate navele proiectate si construite in Romania au fost preluate, in diverse moduri, de armatori straini). poate dl. director Stroe sa ma contrazica ??!! Toata dezvoltarea DACIA se bazeaza pe marca RENAULT.
    • 0 (4 voturi)    
      Ceea ce nu stiti (Luni, 14 iunie 2010, 16:15)

      renti [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Ceea ce probabil nu stiti este ca nu cumparau strainii navele noastre pentru ca erau asa de bune, ci pentru ca materia prima, utilizata in cantitati enorme la construirea lor, era foarte ieftina. De aceea japonezii le cumparau pentru otelul ieftin, pe care il topeau acasa pentru a-l folosi la Toyota ori alte proiecte cu adevarat reusite.
      • 0 (0 voturi)    
        x (Luni, 14 iunie 2010, 21:49)

        danutzzzz [utilizator] i-a raspuns lui renti

        si legatura cu articolul?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 15 iunie 2010, 10:37)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Ale dracu autovehicole si intreaga industrie romaneasca... greu cu limba romana.
  • -2 (4 voturi)    
    Mai astept putin. (Luni, 14 iunie 2010, 16:21)

    AlinN [anonim]

    Pana apare dacia Hamster la patrat sau H2 care circula cu hidrogen. Am inteles ca va avea celule fotovoltaice pe toata suprafata caroseriei si atunci cand o lasi in parcare va transforma H2O in H2 +O2 prin electroliza. Practic Dacia H2 se incarca in parcare. Stand 10 ore in soare Dacia H2 inmagazineaza hidrogen cat pentru 50km. Cu rezervorul plin Dacia H2 are autonomie de 3000KM. Costul hidrogenului pentru un plin este 300RON si se va gasi in oricare benzinarie.
  • +1 (1 vot)    
    Fonturi (Luni, 14 iunie 2010, 23:57)

    dorin_aem [utilizator]

    [...]scris cu fonturi mici[...]

    Daca ai fi scris "litere mici". E asa de "cool" sa vorbim/scriem 3 cuvinte in romana si unu in engleza. Serios. Lasa-te!
  • 0 (0 voturi)    
    Ineresanta initiativa, dar eficienta? (Marţi, 15 iunie 2010, 8:32)

    BEDE [anonim]

    Este intr-adevar o initiativa interesanta si o realizare inginereasca deosebita.
    O problema este intai costul unei asemenea masini. Apoi, cata benzina la 100km consuma? Nu cumva se intampla ca randamentul conversiei de la motorul diesel la generatorul electric si apoi la motorul electric de tractiune este inferior celui al masinii Dacia (Renault) clasica?
    In general se stie ca masinile hibride sunt mult mai scumpe decat cele clasice cu benzina sau diesel: atat de scumpe incat putini isi pot permite sa le cumpere. Daca ar fi mai accesibile ca pret, atunci sugur ca s-ar produce in serii mari si s-ar vinde masiv.
    Altfel, sigur ca este o chestie mult mai simpatica sa ai tractiunea pe motor electric: atunci nu mai trebuie o cutie de viteze atat de complicata, si, apoi, motoarele electrice fac ca motorul diesel sau cu benzina sa mearga intr-un regim mai constat, fara atatea socuri ca in cazul transmisiei mecanice (de aceea se si fac locomotive diesel-electrice). De aceea ma gandesc daca nu cumva aceste "hibride" ar renta mai curand la masini de mare tonaj?
    • 0 (0 voturi)    
      x (Marţi, 15 iunie 2010, 16:07)

      danutzzzz [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Din cate stiu ai dreptate, un motor diesel care functioneaza tot timpul la randament maxim e mai putin poluant si consuma mai putin. La transformarea energiei de colo colo sunt convins ca se pierde ceva, dar eficienta ar trebui sa ramana la fel de ridicata ca la un motor clasic.
  • +1 (1 vot)    
    E bine (Marţi, 15 iunie 2010, 10:30)

    Ali [anonim]

    Nu stiu cat de buna sau de rea e masina, dar nu pot sa nu apreciez ca exista si masteranzi care stiu sa faca ceva si au curaj sa intre intr-un asemenea proiect, indiferent ce iese. Omologii lor de la ASE Bucuresti nu stiu nici tabla inmultirii, ideea de a face ceva echivalent in domeniul economic este un vis care nu va deveni niciodata realitate...

    Bravo!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri