Romania continua, si dupa cinci luni, sa fie piata auto europeana cu cea mai severa scadere a inmatricularilor de masini noi (-49%), urmata indeaproape de Ungaria si Bulgaria, arata datele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. Per total, piata auto europeana a urcat cu 2% intre ianuarie si mai, chiar daca luna trecuta s-a inregistrat un declin de 9%, pe fondul disparitiei unui mare numar de programe tip "Rabla" care au ajutat masiv vanzarile in 2009.

Astfel, in mai s-au inmatriculat 1,16 milioane de masini noi in cele 28 de tari cuprinse in datele ACEA, in timp ce in mai 2009 numarul de masini a fost ceva mai mare: 1,27 milioane unitati. In primele cinci luni s-au inscris in circulatie 6,11 milioane masini, fata de 5,97 milioane in perioada similara din 2009.

Romania a fost piata cu cel mai puternic declin (-49%), de la circa 51.600 unitati, la sub 26.500. Scaderi apropiate au inregistrat si pietele auto din Ungaria si Bulgaria (circa 45-46%). In Slovacia scaderea a fost de 30%, iar in Germania de 28%, in lipsa programului Rabla care a dus cea mai mare piata europeana la niveluri record in 2009. Portugalia a fost campioana cresterilor dupa cinci luni: 56%, iar alte patru piete au crescut cu mai bine de 40%: Norvegia, Islanda, Spania, Irlanda.

Germania este in continuare cea mai mare piata auto europeana, cu 1,17 milioane masini noi inmatriculate in cinci luni, urmata de Italia, cu 992.000 si Franta cu circa 971.000.

La capitolul marci, Volkswagen are o cota de 11,2%, urmata de Ford cu 8,7% si Renault cu 8,5%. Inmatricularile Dacia au scazut cu 4% in luna mai, dar pe cinci luni raman pe plus (23%), trecand de 110.000 de masini, echivalentul a 1,8% din piata. Land Rover, Nissan si Renault se numara printre marcile care au crescut cel mai puternic, in timp ce Honda, Chrysler si Mitsubishi au avut scaderile cele mai importante.​