Romania si Malta sunt singurele tari din UE in care numarul de morti din accidente rutiere a crescut de la inceputul deceniului

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 22 iunie 2010, 15:03 Economie | Auto

Numarul de decese din accidente rutiere raportat la populatie
Foto: ETSC
Romania si Malta sunt singurele tari din UE unde numarul celor care au murit in accidente rutiere este mai mare in 2009, comparativ cu 2001, arata un raport al Consiliului European de Siguranta a Transporturilor (ETSC). Tara noastra are si cea mai mare rata a mortalitatii din accidentele rutiere, raportat la numarul de locuitori, iar drumurile tarii noastre sunt de opt ori mai periculoase decat cele din Suedia, arata un indice care se refera la raportul dintre numarul de kilometri parcursi si numarul de victime pe sosele.

UE isi propunea in 2001 sa reduca numarul de morti din accidente rutiere in cele 27 de tari de la 54.400, la 27.000 in 2010. In 2009 aproape 35.000 de oameni si-au pierdut viata in accidentele rutiere din cele 27 de tari membre si numai patru tari au reusit sa atinga tinta de a reduce cu 50% numarul victimelor: Letonia, Spania, Portugalia si Estonia. Romania si Malta au fost singurele tari in care numarul de victime a fost mai mare in 2009, comparativ cu 2001.

Astfel, raportul arata ca daca in 2001 mureau 2.454 de persoane pe drumurile tarii, anul trecut s-a ajuns la 2.796, echivalentul unei cresteri de 14%. Trebuie notat insa ca fata de 2008 s-a inregistrat o scadere de 9%, explicata de raportul consiliului prin numarul mai mare de controale ale Politiei dar si prin scoaterea din uz a unor masini foarte vechi.

Statistica mai arata insa ca Romania are cea mai mare rata a mortalitatii din accidente rutiere, raportat la numarul populatiei. Astfel, la o populatie de 21,5 milioane de locuitori inseamna ca rata este de 130 de persoane decedate/un milion de locuitori. Aproape la fel de rau stau tari precum Grecia (129), Polonia (120) si Bulgaria (118). La polul opus se afla Suedia (39) si Marea Britanie (41).

Raportul ETSC mai contine informatii despre numarul de amenzi date pentru depasirea vitezei legale in diverse tari UE, iar in Romania, cu aproape un milion de amenzi date in 2008, raportul este de una la 20 de locuitori. La acest capitol nu exista date de la toate statele, insa trebuie remarcat ca in Olanda si Austria raportul dintre numarul de amenzi date pentru viteza si cel al numarului total de locuitori este aproape de 1:2. La polul opus, in Lituania raportul este de o amenda/100 locuitori.

Consiliul a facut o estimare a numarului total de kilometri pe care automobilele dintr-o tara ii parcurg intr-un an si l-a raportat la numarul de decese din accidente. A rezultat un clasament in care Romania este iarasi intr-o pozitie nefasta, reiesind ca, fata de Suedia - cea mai bine pozitionata tara - riscul de a-ti pierde viata intr-un accident de masina e de opt ori mai mare la noi.

Raportul contine si o serie de date extrem de interesante despre viteza medie cu care automobilele circula in orasele si satele din diversele tari europene, insa din Romania nu exista informatii la aceasta categorie.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

7787 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    LOL (Marţi, 22 iunie 2010, 15:11)

    c_a [anonim]

    Si in Malta se circula pe stanga :)))
    • +5 (5 voturi)    
      Normalitatea statisticilor: carute si barci. (Marţi, 22 iunie 2010, 15:52)

      Alin Vranceanu [anonim] i-a raspuns lui c_a

      Pai e foarte normal rezultatul:
      noi ne dadeam cu carutele inainte iar maltezii cu barcile !!
      Sa dea si statistica decenala referitoare la carute si barci si o sa se vada clar ca in Romania si Malta numarul accidentelor ( cu carute si barci) a scazut dramatic.
      • +6 (6 voturi)    
        Este de remarcat si sporul negativ... (Marţi, 22 iunie 2010, 16:15)

        Cornel [anonim] i-a raspuns lui Alin Vranceanu

        Poate ca multora le-a scapat, dar din raport mai reiese clar ca tara noastra (secondata la mare distanta de Bulgaria si Polonia,), sporul populatiei este negativ; din 2001 pana acum au disparut aproape un milion de locuitori, asta in timp ce Spaniolii sau Francezii ai in plus, fiecare inca vreo 5 milioane in acest interval. Cred ca asta e mult mai important de spus decat niste accidente grave de circulatie rutiera. Asistam la un accident general al Romaniei in totalitate iar in urmatorii zeci de ani, daca treand-ul se mentine riscam sa disparem ca si natie (chiar daca masinile raman si se inmultesc in continuare).
        • 0 (2 voturi)    
          las' ca vin chinejii (Marţi, 22 iunie 2010, 16:59)

          panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Cornel

          taman se dadu pe pressa despre fabrica de traftoare. noi care le exportam traftoare, o sa le gazduim o fabrica. se vor creia locuri de munca. pentru cine ?!
          ghici ciuperca !

          cum avem atatzia caini disponibili, nu e exclus si'o fabrica de mezeluri..
          delicatessen.
  • 0 (4 voturi)    
    aia din malta (Marţi, 22 iunie 2010, 15:11)

    costi [anonim]

    tot romani sunt .conduc ca apucatii .agresiv si fara sa respecte regulile de circulatie.daca s-au dat permise la tozti nebunii
  • +5 (9 voturi)    
    toti nebunii si alcoolicii circula liberi (Marţi, 22 iunie 2010, 15:20)

    elena [anonim]

    pe sosele. ar trebui sa fie sanctionati mult mai dur. sa fie sporit nr. de politisti si sa le suspende permisul pt mult timp. Duminica eram pe dn1 si un nebun cu motocicleta facea depasiri pe serpentine la comarnic, era sa intram in parapet ca se ne ferim de el. nu imi pasa de ei, daca vor sa se sinucida e treab alor, dar omoara oameni nevinovati care conduc regulamentar sau pietoni fara nici o vina.
    • +7 (9 voturi)    
      finalitatea amenzilor (Marţi, 22 iunie 2010, 15:35)

      Dan Robert [anonim] i-a raspuns lui elena

      Politia da degeaba amenzi daca acestea sunt contestate si anulate in instanta. Sau nu se platesc...
      • +2 (8 voturi)    
        atunci suspendarea permisului. (Marţi, 22 iunie 2010, 15:57)

        elena [anonim] i-a raspuns lui Dan Robert

        ideea e ca trebuie sa se faca ceva. sa ne imaginam ca acesti soferi vor ajunge sa aiba bun simt din proprie initiativa, ar fi o grseala
        • 0 (2 voturi)    
          Sa se faca ceva? (Marţi, 22 iunie 2010, 20:38)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui elena

          Pai in Romania nu se face nimic de 20 de ani ...

          Ce-ar fi sa se inceapa cu DRUMURILE. Si sa se continue cu AUTOSTRAZILE. Apoi cu MARCAJELE. Apoi cu gasirea unor POLITISHTI ADEVARATI nu ciurucarii si vanatorii de motive de amenzi. Si n-ar fi rau sa se continue cu TAIEREA COPACILOR DE PE MARGINEA DRUMURILOR!!!

          Nu incerc deloc sa justific vitezomanii dar nu cred ca este normal ca un echipaj de politie ( da fapt sunt doua, ca unul inregistreaza si celalalt amendeaza) sa stea (pe banii nostri) si sa vaneze si sa amendeze soferi care au condus cu 55 de km/h in localitate (care poate fi o centura dreapta, lunga si cu cate 2-3 banzi pe sens ... )
      • 0 (0 voturi)    
        fiul meu (Miercuri, 23 iunie 2010, 10:23)

        The Saker [utilizator] i-a raspuns lui Dan Robert

        contestarea amenzii e un drept elementar; ce te faci daca amenda data e abuziva? mie mai teama mi-e de abuzurile politiei; nu de alta, dar vorbesc din proprie experienta; stau ca papitoii la drumul mare sa faca o spaga; daca tot le-a cumparat statul din banii nostri radare performante acum, sa puna mana si sa raporteze corect depasirea vitezei, sa intocmeasca corect pv-urile de amneda, si atunci nu o sa mai piarda procese; ei sunt mai atenti cum sa ia spaga decat sa scrie corect un pv; ce sa ii faci, cartea e grea ;)
    • +13 (13 voturi)    
      Politia romana - model european. (Marţi, 22 iunie 2010, 15:50)

      Nick [anonim] i-a raspuns lui elena

      Cum nu se dau amenzi??

      Eu chiar duminica mi-am luat amenda pentru folosirea abuziva a claxonului :))) - si acum sa va spun faza amuzanta:
      Il claxonam pe unul care a taiat 3 benzi, mi-a taiat calea si a trecut pe rosu.
      Dar deh, vina mea, Fiesta mea este mult mai vizibila pe drum decat un X5.

      Traiasca politia romana ca bine isi mai face treaba.
      • +4 (4 voturi)    
        Comision din amenzi (Marţi, 22 iunie 2010, 15:56)

        Veritas [utilizator] i-a raspuns lui Nick

        Am inteles ca politistii au, mai nou, comision din amenzi.
        serios.
      • +1 (3 voturi)    
        wtf... (Marţi, 22 iunie 2010, 16:20)

        mslliviu [anonim] i-a raspuns lui Nick

        Si tu chiar ai platit o asemenea amenda?
        • +3 (3 voturi)    
          ........ (Marţi, 22 iunie 2010, 17:24)

          Nick [anonim] i-a raspuns lui mslliviu

          Pai, dupa ultima amenda luata si neplatita mi-au pus poprire pe conturi.

          Asa ca ..... am platit (ca sa evit durerea de cap de ultima data).

          Ce sa zic - sa nu ai de-a face cu statul este "de nepretuit" (merita cu varf si indesat amenda de 120 RON).
    • +2 (2 voturi)    
      Cine da amenzi si le plateste (Marţi, 22 iunie 2010, 16:17)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui elena

      Faptul că jumătate din populaţia olandeză şi austriacă primeşte amenzi pentru viteză, iar la noi un procent de 10 ori mai mic primeşte amenzi pentru toate contravenţiile la un loc, e foarte binevenit pentru bugetul acestor două ţări occidentale cu apă caldă.

      Însă la noi publicul e mai puţin interesat de săriţii de pe fix, alcoolicii la volan şi mogârlanii cu "dispari din faţa X5ului meu", se pare că obsesia naţională e faptul că şoferii occidentali, amendaţi sau nu, sunt respectuoşi, iar ai noştri nu.
    • 0 (0 voturi)    
      iar astia exista doar la noi (Marţi, 22 iunie 2010, 18:07)

      Io [anonim] i-a raspuns lui elena

      Fiindca in Germania unde e voie s-o calci pe autostrada cat vrei, acolo desigur nu sunt nici alcoolici (BTW, limita acolo e mai mare de 0) si nici nebuni.
      Ia vezi unde e pe lista Germania...
  • +6 (12 voturi)    
    Rata mortalitatii (Marţi, 22 iunie 2010, 15:23)

    Soferul [anonim]

    este in opinia mea direct proportionala cu numarul de cretinoizi prezenti pe sosele.
    o sa vedem mai jos explicatii cum ca nu sint drumuri, ca nu avem politie, etc etc...
    Cred ca este vorba in mare masura de prostie.
    Ii vedem la orice pas, si sint din ce in ce mai multi.
    Legile de circulatie sint relative, se pot incalca dupa dorinta si posibilitati. Daca este linie continua se poate depasi, daca se intrunesc niste conditii: nu ai vazut politie in preajma, nu vine nimic din contrasens , sau ai masina indeajuns de puternica ca sa faca fata...Sigur, ca prostia se intilneste uneori cu lipsa de experienta si atunci se lasa cu tragedii..
    • +1 (1 vot)    
      hm... (Marţi, 22 iunie 2010, 17:42)

      a [anonim] i-a raspuns lui Soferul

      Cred ca daca facem o statistica pt Romania vom constata ca foarte putine accidente din cele mortale s-au produs pe autostrada... Intr-adevar nu avem prea multi km de autostrada dar totusi...
      Multe accidente se intampla din urmatoarele situatii:
      1. Depasiri, pe autostrada avand 2 benzi riscurile unei "depasiri" sunt mult mai mici.
      2. Viteza excesiva, pe autostrada limita de viteza este de 130 KM/h asa ca daca mergi cu 130 km/h pe autostrada sansele sa faci un accident din cauza vitezei sunt mult mai mici decat daca ai circula cu 130 km/h in localitate unde poate oricand sa-ti apara un pieton si asa mai departe.
      3. Neacordarea de prioritate, pe autostrada trebuie sa dai prioritate doar cand schimbi banda, iar cand intri pe autostrada ai banda de accelerare deci nu prea apar situatii limita...
      4. Marcajele proaste... Personal am experimentat aceasta situatie. Mergeam cu 80 KM/h (reali sunt doar 73 km/h pt ca pe bord arata cu 10% mai mult) pe un drum european. Era 5 dimineata si era lapovita. Aveam cauciucuri de iarna, mergeam cu faza lunga si am ajuns din spate un tir. Conform regulamentului am scos faza lunga si am lasat faza scurta. Tirul a semnalizat dreapta si a mers tot inainte. Din cauza ca nu se vedeau marcajele si mai era si lapovita, am crezut ca drumul merge drept si m-am trezit ca defapt sunt intre 2 drumuri la baza unui pod, unul care mergea relativ drept pe care o luase si tirul si drumul principal pe care vroiam sa ma duc eu care o lua putin la stanga pe un pod.
      Asa ca m-am speriat, am apasat frana si am tras destul de brusc de volan in stanga moment in care (cu tot ABS-ul si servo si cauciucuri de iarna) am inceput sa intru in derapaj si deja vedeam iminenta ciocnirea cu parapetul din stanga. Am mai tras o data tare de volan dreapta moment in care masina si-a schimbat directia inspre parapetul din dreapta, am mai dat o data de volan maxim stanga si m-am oprit cu masina pe banda mea dar total invers. M-am intors cu 180 grade. Toate din cauza marcajelor!!
  • +9 (13 voturi)    
    mai exista si alt motiv foarte important (Marţi, 22 iunie 2010, 15:25)

    gabi [anonim]

    ... acela fiind starea drumurilor. Asta implica inclusiv semnalizarea de pe drumurile nationale.
    Anul trecut am avut un accident urat abordand o parcare facuta in curba ca extindere de banda in timp ce o masina ma depasea si m-am trezit cu un sant de 80 cm in fata si apoi un cap de pod nesemnalizat. Despre ce drum este vorba? E85... cica european... cu o banda si jumatate pe sens.
    Masina dauna totala, colega mea nu mai e...viteza de rulare sub 100 km/h.
    ..lipsa indicator curba la stanga, lipsa indicator parcare, lipsa banda de delimitare pe asfalt....etc.
    Extinderea asfaltului era facuta probabil la cererea vanzatorilor de ceapa rosie ca sa nu mai stea in noroi...
    Am dosar penal si sunt acuzat din start de statul Roman pentru ucidere din culpa.
    Conduc de 19 ani dar asta chiar nu cred ca mai conteaza.
    In Romania este o aventura sa mergi cu masina.
    Stiu ca probabil vor fi multi care vor da sfaturi ce trebuia sa fac in acele momente... Si eu ma simteam asa de " priceput" la volan.

    Sincer, mi-as dori sa infiintez o asociatie ( inclusiv avocati )si sa dam in judecata proprietarii drumurilor ( probabil Consiliile Judetene) pentru nerespectarea normelor impuse in domeniu.
    Nu am dorinta de imbogatire ci doar speranta din ce in ce mai palida ca poate ne mai putem face bine ca natiune.
    • +5 (5 voturi)    
      starea drumurilor (Marţi, 22 iunie 2010, 15:54)

      Oana Mihai [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Iti pot sustine afirmatia conform careia starea drumurilor nu tine numai de partea de semnalizare.

      Felul in care sunt proiectate drumurile sunt extrem de importante. In proportie de 90% cand se explica faptul ca soferul X nu a adaptat viteza masinii la conditiile de drum, nu tine obligatoriu de faptul ca iti bate soarele in ochi sau ploua sau e ulei pe sosea sau mai stiu eu ce altceva, ci este vorba de modul in ca AU FOST PROIECTATE DRUMURILE. Mai ales in situatia in care se intampla cel putin 2 accidente in acelasi loc (panta, curba, inclinatie etc).
      • +9 (9 voturi)    
        starea drumurilor1 (Marţi, 22 iunie 2010, 16:12)

        dragos gros [anonim] i-a raspuns lui Oana Mihai

        Ai dreptate perfect. Drmurile au o problema majora. Eu locuiesc in Tunisia si chiar si o pista prin desert are, si la 45 de grade, asfaltul mai bun decat multe strazi din Bucuresti. Nu mai zic nimic de soselele nationale sau autostrazi (impecabile). De multe ori ma intreb cum pot oamenii astia sa toarne asfalt si sa nu se topeasca la soare ca plastilina? Simplu: nu fura nimeni din compozitie si calitatea e certificata de oameni care daca dau avizul pe ochi frumosi, cand se intampla ceva... poposesc la puscarie fara multe comentarii.
    • +4 (4 voturi)    
      Trist (Marţi, 22 iunie 2010, 16:08)

      JohnnyBGood [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Foarte trist, ceea ce ti s-a intamplat.
      Cu atat mai trist cu cat nici autoritatile si nici oamenii obisnuiti nu sunt in stare sa vada padurea din cauza copacilor.

      Sunt numeroase "puncte negre" pe sosele, in care se intampla frecvent accidente grave.
      Politia se grabeste insa mereu sa proclame, drept cauza exclusiva, neatentia la volan sau neadaptarea vitezei.

      Desigur, in astfel de accidente si soferii au o buna parte de vina .
      Dar nimeni insa nu se gandeste ca, atat timp cat se intampla frecvent accidente in aceleasi locuri, ceva nu este in regula cu locurile respective. Modificand marcajele, semnalizarea, protectia (balustrade) sau configuratia drumului in zonele respective, se pot salva destine si vieti.

      Proiectarea, realizarea si intretinerea drumurilor sunt toate caracterizate de superficialitate si incompetenta.
  • +5 (9 voturi)    
    agresivi si prostii (Marţi, 22 iunie 2010, 15:27)

    vasile [anonim]

    Pe sosele tari au aparut foarte multi soferi agresivi care te claxoneaza daca mergi cu viteza legala. Daca mergi cu viteza legala te depasesc si apoi farneaza brusc ca sa intri in ei . Nu mai vb de motociclisti care ii vezi la stop ca se baga printre masini , ca te depsesc pe linie continuua punid in pericol pe ei dar si pe alti participanti la trafic.Se trece pe o banda pe alta de circulatie fara semnalizare, Taximetristi merg dupa alte reguli de circulatie. Nu mai vb de cei de pe masinile de tonaj mare care se cred regi soseleor , trebuie sa te feresti de ei astfel te fac praf. Deci majoritatea sunt agresivi si prosti.
    • +3 (5 voturi)    
      Motociclistii si "lane sharingul" (Marţi, 22 iunie 2010, 16:52)

      RapidFire [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Vasile, dupa lege, motociclistii au voie in Romania si in toata Europa sa filtreze la semafor. E o chestie menita sa fluidizeze un pic traficul. Se numeste "Lane sharing". Adica ai voie si TU, dar si un motociclist sa fiti in acelasi moment pe o banda, de unde si situatia cu depasirile. Am impresia ca te plangi in necunostinta de cauza, enervat fiind ca o alta categorie de participanti la trafic se poate deplasa cat de cat eficient. NU cred ca ei reprezinta problema in Romania.
      Sa vezi tu daca ce rau ar fi daca nu s-ar mai permite acest "lane sharing" pentru ca nici tu nu o sa poti depasi (legal). Adica trebuie sa il tratezi ca pe o masina. Cum ti-ar fi sa te tarasti km intregi dupa un scuter asezat in pozitie de blocare?
      • 0 (0 voturi)    
        pune un link cu legislatia :) (Marţi, 22 iunie 2010, 22:15)

        stupidu [utilizator] i-a raspuns lui RapidFire

        ia lumineaza-ne si pune un link din legislatia romana unde se specifica acest "lane sharing", sau mai exact unde scrie clar ca un autovehicul poate rula in paralel pe aceeasi banda cu un alt autovehicul, sau daca tu vrei, o motocicleta. :)) sint foarte curios :)
        • +1 (1 vot)    
          Pune tu un link unde spune ca nu... (Marţi, 22 iunie 2010, 23:19)

          RapidFire [anonim] i-a raspuns lui stupidu

          Un lucru e permis daca nu e interzis in mod explicit :-)
          Luminatu-te-ai?
          Uite, in USA "line sharing-ul" e specific interzis in toate statele (au legislatii diferite), cu exceptia Californiei, unde nu e specificat nimic (deci e permis). Acolo se face Lane Sharing.
          • 0 (0 voturi)    
            permis, dar nu oricum ;)) (Miercuri, 23 iunie 2010, 0:47)

            stupidu [utilizator] i-a raspuns lui RapidFire

            ca vorbesti de hamerica (de ce nu ne comparam cu jermania, ca-i mai aproape ;)) sau pe acolo dispare adrenalina?):
            "While most states do not recognize lane splitting as a legal maneuver, they also do not specifically prohibit it. However, police and the courts often interpret lane splitting as unlawful. One state, California, does specifically permit lane splitting, but only if it is done in a "safe and prudent" manner. Of course, the definition of "safe and prudent" is very much up to interpretation by police officers and judges."

            "If an accident happens while a motorcycle is lane splitting, there's a good chance that fault for the accident will be attributed to the motorcycle rider."

            http://www.nolo.com/legal-encyclopedia/article-29730.html

            deci lane splitting, dar pe barba ta ;))
  • 0 (4 voturi)    
    tragedii pitesti (Marţi, 22 iunie 2010, 15:29)

    aaaa [anonim]

    multumim politiei romane, guvernelor in special, pt mentenanta saraciei...
    eu recunosc am vrut sa-mi cumpar examenul, dar spre deosebire de ceilalti 90% dintre candidati dadeam peste probabil singurul politist din comisie care nu lua spaga...
    a 4-a oara l-am luat, pe bune... instructorul meu s-a inchinat cand a vazut ca si a 4-a oara l-am nimerit pe ala care nu ia spaga...
    eu zic ca "nenorocul" m-a ajutat... cred ca am facut de 3 ori mai multe ore de pregatire decat face un sofer normal...
  • 0 (12 voturi)    
    Taranimea. (Marţi, 22 iunie 2010, 15:30)

    The_One [utilizator]

    Cum mama ma-sii sa nu fie cele mai multe accidente la noi in tara?
    Cand se duce marletele prin tari straine si isi cumpara masina la 1000 de euro si nu mai poate de impresii.
    Nu da prioritate,nu este atent,beat la volan (ca na,are masina de afara) si il doare la basca de politie.
    P.S.Femeile ar trebui sa stea la coada tigaii ,nu la volan.
    Din cauza lor se fac foarte multe accidente.
    Se machiaza,dorm in timp ce conduc...pfff.
  • +6 (10 voturi)    
    accidente (Marţi, 22 iunie 2010, 15:32)

    tsunami [anonim]

    si mai spune ceva statistica. ca romania e pe primul loc, i-am depasit pe greci cu .. un mort.

    asta inseamna, semne aiurea, pandari in loc de politisti, amenzile care se dau ca ajustare a bugetului.

    luati masina intr-o zi si incercati sa mergeti legal. va spun eu, nu se poate, sau veti avea accident.
    • +3 (9 voturi)    
      Mentalitate (Marţi, 22 iunie 2010, 15:58)

      Oana Mihai [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      La noi in familie se conduce legal. Nu am avut nici un accident in ultimii 20 de ani.

      Probabil esti din acei oameni care imita ce fac celalalte maimute. De ce sa conduci legal, ca altfel patesti vreun accident.

      Mult succes in continuare. Probabil vei avea copii cu creier de amoeba.
      • +2 (2 voturi)    
        re: mentalitate (Marţi, 22 iunie 2010, 16:26)

        mslliviu [anonim] i-a raspuns lui Oana Mihai

        Ar fi fost indicat sa precizati si media de km anuali parcursi in cei 20 de ani in care nu a-ti avut nici un accident.
        Nu pentru toate accidentele in care esti implicat esti tot tu de vina...
      • +1 (1 vot)    
        mentalitate (Marţi, 22 iunie 2010, 20:19)

        tsunami [utilizator] i-a raspuns lui Oana Mihai

        nea acesta, lasa invectivele. hai sa-ti dau doar 2 exemple:
        1. ai oprit vreodata in intersectie pe carourile alea care inseamna "nu bloca intersectia"?
        ori ai oprit, ori nu mergi cu masina, ori unde locuiesti tu nu sunt decat 2 strazi, caci, NU SE POATE.
        2. de la unirii la p-ta alba iulia in bucuresti. se alearga si cu suta. legal 60. la 60 te mai ocolesc altii (aia care merg cu viteza), diferenta e de 40km/h fata de unu care alearga cu suta.
        ei, pe o portiune de-aia, brusc se face limita 30km/h. iti recomand sa te urci pe frana si sa incetinesti brusc de la 60 la 30. sa ai capul lipit de tetiera ca sfat.

        mai vrei? semne de circulatie orientate gresit? pe alea le respecti?
        sunt in romania de 17 luni. am 73,000km (cred ca 30,000km in afara, restul in tara). m-a lovit un autocar in spate pentru ca "am oprit" la un semn de "stop", in rest n-am decat un radar de 117km/h pe o zona de 100km/h (sebes-sibiu). cred ca ma calificla "sofer bun" fara sa fiu sofer de meserie
    • +1 (1 vot)    
      statistica ... (Marţi, 22 iunie 2010, 16:05)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui tsunami

      ... e compilata din statisticile nationale, care fiecare se fac altfel ... adica relevanta exact 0
  • +7 (9 voturi)    
    Pai (Marţi, 22 iunie 2010, 15:36)

    Rhadoo [utilizator]

    E simplu, in 20 de ani toate tarile si-au dezvoltat infrastructura rutiera, la noi nu.
    La noi a crescut doar numarul de masini, betivi la volan, vitezomani, normal ca a crescut si numarul de accidente cu victime. Cred ca si la cele fara victime (tamponari usoare) suntem campioni.
    • +4 (6 voturi)    
      fostul Min al transp, (Marţi, 22 iunie 2010, 15:45)

      elena [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      dl Traian Basescu, spunea la acel moment: noi nu avem nevoie de autostrazi! no comment
    • 0 (2 voturi)    
      si "toate tarile" sunt aproape de faliment ... (Marţi, 22 iunie 2010, 16:06)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      ...
  • +2 (6 voturi)    
    Politia rutiera e de vina! (Marţi, 22 iunie 2010, 15:38)

    tao980 [utilizator]

    Inseamna ca avem o Politie Rutiera incompetenta. Daca cei de la Politie ar fi corecti si ar aplica legea la fel pentru toata lumea si n-ar lua atentii, atunci probabil ar avea rezultate mai bune. Nu vad cum altfel isi permit unii agenti sa aiba masini gen Audi A6 sau A8. Nu cred ca le ajunge leafa pentru asta. Daca tragem linia dupa evaluarea din acest articol, concluzia ar fi ca ar trebui dati afara rutierii spagari si angajati oameni noi.
  • +1 (1 vot)    
    Educatia (Marţi, 22 iunie 2010, 15:39)

    M.Andrei Iulian [anonim]

    Suntem responsabili in a ne educa reciproc.Am observat la unii conducatori indicatorul obligatoriu la dreapta este pur si simplu ignorat.Numai azi ce am observat ca am fost nevoit sa astept pe cineva la o intersectie ca pieton.
  • -3 (5 voturi)    
    pai e logic (Marţi, 22 iunie 2010, 15:39)

    cornel [anonim]

    suntem multi, avem masini si nu avem sosele. reteta perfecta pentru un loc pe podium la accidente rutiere. hai, restul sa traim bine!
  • +6 (10 voturi)    
    nici nu ma mir... (Marţi, 22 iunie 2010, 15:39)

    sandra [anonim]

    mentalitatea romaneasca e urmatoarea:
    -regulile de circulatie trebuie respectate de altii...nu de mine, ca eu ma grabesc, da?
    -politistul care m-a prins depasind pe linie continuua...statea la panda nenorocitul!!!
    -habar-n-au sa conduca aia care stau la semafor. Eu care sunt meserias, depasesc toata coloana, si o sa ma bag in fata fraieriilor, care o sa ma lase si pe mine
    -etc
    • -1 (1 vot)    
      eu ma mir de ce scri.... (Miercuri, 23 iunie 2010, 11:46)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui sandra

      ca sa respecti regulile de circulatie trebuie sa ai drumuri proiectate pentru asta. daca te-as supraveghea atunci cind te plimbi prin oras cred ca as gasi multe motive sa-ti iau carnetul pentru nerespectarea legii chiar daca nu-ti dai seama ca ai incalcat-o (poti calca de nevoie linia continua, poti sa depasesti 50 la ora, poti sa treci pe zebra exact cind unul pune piciorul si asta pentru ca nu l-ai vazut din cauza unei alte masini stationate jumatate pe zebra,....)...

      depasirea pe linie continua este generatoare de accidente dar daca in fata ai unul care merge cu 40 pe un drum national, nu cred ca ti-ar conveni sa mergi kilometri intregi cu 40 pentru ca un iresponsabil nu stie sa conduca.... iar faptul ca politia sta la pinda este deja un lucru stabilit cu precizie...

      depasirea coloanei la semafor este infractiune la legea circulatiei si este corect sa fie asa dar ce te faci cind se face verde si ala care este primul la semafor isi cauta schimbatorul de viteze dupa ce cel din spate vede ca ala nu pleaca pentru ca este neatent. nu este normal sa nu pleci in jumatate de secunda dupa ce se pune verde si nu este normal sa pleci dupa ce cel din fata s-a indepartat 3 metri. cu astfel de specimene, dupa ce se pune verde trec 3 masini in loc de 10 cite ar trece cu soferi normali.....
      • +1 (1 vot)    
        Simplu (Joi, 24 iunie 2010, 17:00)

        marcel [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Astepti! In lege nu se spune ca numai Shumacker are voie sa circule pe strada. Poate e unul in varsta care reactioneaza mai incet. O sa ajungi si tu...desi, cu o astfel de mentalitate nu e deloc sigur.
  • 0 (2 voturi)    
    Si daca tot vorbim de sosele, (Marţi, 22 iunie 2010, 15:44)

    AlinN [anonim]

    ar fi bine sa discutam si despre cainii vagabonzi din Romania, mai ales din Bucuresti. Astea sunt problemele adevarate ale tarii, nu cum este guvernata tara...
    Si ca sa revin la subiect, din statistica rezulta ca nu stam cel mai prost la numar de morti pe milionul de locuitori. Iar Malta sta cel mai bine. Noi suntem undeva la mijloc. Da, ideal ar fi sa nu moara nimeni pe sosele. Ideal ar fi chiar sa nu moara nimeni. De nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Relevanta statisticilor (Marţi, 22 iunie 2010, 15:47)

    CD [anonim]

    Pe langa toate cele mentionate mai sus, si care sunt fara doar si poate adevarate, clasamentul din articol ar trebui totusi corelat si cu cresterea densitatii de vehicule pe sosele si/sau al numarului de kilometri parcursi, vehicul-kilometru, sau cam asa ceva.
    Intre 2001-2009 parametrii astia trebuie sa fi crescut de cel putin 3-4 ori la practic exact aceeasi infrastructura rutiera...
  • +1 (7 voturi)    
    Nu soferii sunt de vina! (Marţi, 22 iunie 2010, 15:54)

    RA. [utilizator]

    Cea mai mare parte de vina o are calitatea drumurilor si lipsa autostrazilor si abia apoi atitudinea soferului roman la volan.

    Suntem in secolul vitezei cautam sa ajungem dintr-un loc in altul cat mai repede iar in ultimii ani tot mai multi. Pe unde? Pe aceleasi drumuri pe care acum 20 ani mergea o masina la jumate de ora. Daca 2000 din Oradea a facut pana la Costinesti 13 ore in 2008 cand am fost ultima data am facut 17 ore si am calatorit noaptea condus non-stop. Medie de aproximativ 50 Km/h. E mult e putin.

    Nu ma consider un vitezoman, nu sunt printre cei care depasesc o coloana de masini prea lenesa pentru spiritul meu de Schumi. Dar cand te uti la ceas si vezi ca trecut 1 ora de cand ai plecat din fata blocului si nu esti decat la 30 de km de oras intr-o coloana interminabila de masini, traversand a cincea localitate la rand si ai trecut de 2 radere ale politiei, iti vine sa iti pui casca pe cap si sa visezi ca esti Schumi si conduci un Ferrari.

    Asta este imaginea pe care o vezi pe un drum coloane interminabile de masini si intrari dintr-o localitate in alta. Deci volumul traficului si limitarile de viteza au dus la cresterea numarului de accidente. Pentru ca soferul merge regulamentar in localitati si o calca exagerat in afara pentru a recupera timpul pierdut.

    Si in aceste premise politistul cu radarul si radarul fix nu sunt decat niste surse de a aduce bani la buget de la fraieri si nu unul care sa reduca numarul accidentelor asa cum declara Politia Romana. In 2008 pe tronsonul DN 1 din Bihor erau frecvent amplasate radere rezultatul, fara a fi si o cauzalitate directa, numarul de accidente mortale pe aceasta portiune a fost usor mai mare decat in anul precedent 2007.

    Am vazut varianta drumurilor noastre nationale in Ungaria, Spania, Germania dar acolo drumurile ocolesc localitatile si ai astfel o viteza medie de peste 80-90 km/h si toata lumea merge peste aceasta limita, La noi au ramas prin localitati si efectul in numarul de accidente.
    • +2 (2 voturi)    
      Sosele de 3 parale (Marţi, 22 iunie 2010, 16:11)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui RA.

      Dacă mergi pe "autoruta" A16 primii 80-90 km după ieşirea din Paris te întrebi cu ce se deosebeşte de autostrada Bucureşti-Piteşti de la noi. Asfaltul e asfalt (cu ceva crăpături minore), benzile de circulaţie sunt tot aşa (2+1 pe sens)... până ajungi la prima intersecţie. Pasaje subterane, supraterane, în curbă, în rampă, oriunde vrei să ieşi sau să intri. Nu se stă ca momâia la orice capăt aşa cum se stă la noi la Carrefour, se intră pe banda care trebuie şi se merge unde trebuie, cu viteza regulamentară sau "puţin peste", cât să nu ai prea rău de-a face cu sancţiunile "lor".

      De fiecare dată când se proiectează un pod, fie el şi cel de la Basarab, un tunel, o rampă, au grijă toţi, de la directorul general până la ultimul ingineraş, au grijă să îşi aducă aminte că ei sunt români şi nu francezi. :D

      ~Nautilus
  • +1 (3 voturi)    
    My 2 cents (Marţi, 22 iunie 2010, 16:00)

    Maniero [anonim]

    As fi curios sa vad o statistica similara, care sa ia in calcul exclusiv numarul de morti ca urmare a accidentelor produse in orase. Sunt sigur ca din cauza indisciplinei am fi tot inaintea Angliei&Co, dar nici pe departe atat de detasat ca acum, cand comparam mere cu pere.
    Altfel spus, opinia mea e ca indisciplina in trafic ne caracterizeaza si constituie un factor important, dar mai putin important decat lipsa infrastructurii si parcul auto invechit .
  • +1 (1 vot)    
    similar (Marţi, 22 iunie 2010, 16:14)

    gogu [anonim]

    Ceva similar am citit acum 4 luni pe blogul asta:
    http://www.codres.de/2009/01/de-ce-trebuie-sa-facem-intai-drumuri-inainte-de-a-aduce-masini-de-afara
  • +2 (2 voturi)    
    Noi am vrut salarii si pensii - NU AUTOSTRAZI (Marţi, 22 iunie 2010, 16:31)

    Ari [anonim]

    Si-am obtinut mereu ce-am cerut
    • -1 (3 voturi)    
      sa mori tu...!!!! (Marţi, 22 iunie 2010, 17:07)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Ari

      ... ca de la pensii si salariile bugetarilor nu avem noi infrastructura... la o asemenea gandire, o sa avem ceva cand o sa zboare porcul...?

      Ps. Nu putem cauta (alti) vinovati, pentru "mortii de pe drumuri" decat uitandu-ne in oglida.. Toti suntem vinovati, iar vina noastra incepe cu felul in care fiecare din noi se comporta in viata de zi cu zi (inclusiv in trafic) si se termina cu felul in care votam odata le 4ani (5ani)... Daca o sa intelegem (vreodata) asta, avem o sansa... daca nu... o sa mai moara din noi (pe stranzi, in spitale, etc) pana cand ne trezim...
  • -2 (2 voturi)    
    Mda (Marţi, 22 iunie 2010, 16:52)

    ion [anonim]

    De ce sunt atatea accidente la noi? In primul rand ca nu avem o infrastructura rutiera cu adevarat moderna, in mare cam tot aia de acum 20 de ani ii. Pe de alta parte cam orice amarat daca isi pune in cap isi poate lua o masina de 100-150 CP cu care nu ai cum sa circuli pe sosele de acuma 20 de ani. Acela masini nu au fost proiectate sa mergi cu 50 in localitate si 90 in afara. Si al treilea lucru ii ca la nimeni nu ii este frica de politie, la nimeni nu ii este frica sa fie prins de radar. M-a prins platesc amenda si gata ma doare undeva sau mi se suspenda permisul, mare lucru nu ma intereseaza il iau eu inapoi peste 1 luna 2 3.
    Avand in vedere ca nu este o concordanta intre calitatea drumurilor si ce masini circula pe ele o prima solutie ar fi o marire a amenzilor(as zice chiar semnificativa), si din banii din amenzi sa se faca o data autostrazile alea din povesti.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 22 iunie 2010, 17:15)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui ion

      Turcii şi-au pus aceeaşi întrebare în ceea ce priveşte infrastructura rutiera, dar au rezolvat problema mai ...turceşte:

      Istanbulul are cu totul 4 bulevarde mari, din care 2 corespund la un capat cu cate un nod rutier masiv, cu multe rampe de acces, parcă preluat din filmele americane, şi la celălalt cu podurile peste Bosfor. Celelalte 2 sunt unul în jurul vechiului oraş (Kennedy Caddesi, arată exact ca ca o centură) şi celălalt spre nord. În rest, binecunoscutul decor de Istanbul, străzi mici, rampe, pante, dealuri etc, în care la ora de vârf se stă pe loc mai rău decât în orice fel de ambuteiaj de la noi.

      Spre deosebire de ei, la noi nici măcar podul de la Basarab şi rahatul de lărgire a bd. T. Vladimirescu nu le pot face într-un timp rezonabil.
  • 0 (2 voturi)    
    dreptul cretinilor la cuvant e garantat de lege (Marţi, 22 iunie 2010, 17:28)

    ion [anonim]

    Ce facem insa cu cretinii ? Ei voteaza, comenteaza si sunt formatori de opinie daca in orice subiect sunt primii care posteaza. N-are unul bunul simt sa-si spuna "aici nu ma bag ca n-am date si nu-s specialist ba chiar nu stiu..."

    Daca si in probleme atat de grave cum e "de ce murim ca prostii si nu gasim solutii" se gasesc unii sa faca glume in pur stil romanesc "de doi bani" atunci nu va mirati romani ca sunteti coada europei. Va meritati soarta ca ati pus cretinii in aceste functii cheie in societate si nu le-ati dat peste bot cand s-au gurgutat sa va povatuiasca precum mai jos...
    Articolul cauta cauze si solutii nu glume cretine pe tema asta...
  • +1 (1 vot)    
    ratati esentialul (Marţi, 22 iunie 2010, 18:03)

    eu [anonim]

    suntem pe locul 1 in Europa la ceva!!1
  • +1 (1 vot)    
    populatie reala (Marţi, 22 iunie 2010, 18:26)

    rsbl [utilizator]

    Daca ne gandim ca sunt cateva milioane care apar in statistici la populatia RO dar bifeaza accidente in alte tari EU, cred ca stam si mai prost.
  • 0 (0 voturi)    
    date 2001 (Marţi, 22 iunie 2010, 18:28)

    pietonul [anonim]

    ceva nu e in regula cu datele din 2001; daca va uitati, conform tabelului, in 2001 stateam tare bine, eram imediat dupa tarile scandinave si alte tari mult mai dezvoltate si civilizate decat noi, adica pe pozitia 13; ah, ghinion, caci acum am cazut la coada, in timp ce toate celelalte tari au reusit sa reduca nr de morti din accidente; Malta nu intra in calcul, acolo in fiecare an variaza in plus sau in minus, dupa cum se vede din tabel, in 2009 au murit cu 5 mai mult decat in 2001; deci am indoieli asupra datelor trimise de ai nostri in ceea ce priveste anul 2001;
    • +1 (1 vot)    
      Malta (Luni, 28 iunie 2010, 21:54)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui pietonul

      Malta cu apele ei teritoriale si cu insulitele ei toate(doua) are suprafata cat 3 sferturi din Bucuresti. Accidentele la ei le fac turistii (probabil ca tot romani). Am umblat destul de mult prin lume, dar conducatori auto mai inconstienti decat in Romania nu am vazut nici macar in tarile arbe, unde regulile de circulatie aproape ca lipsesc. Tot romanu-i fruntea, si buricul pamantului si desteptul desteptilor (sa ma scuze cei putini care mai au bun simt la volan).
  • 0 (2 voturi)    
    selectie: proştii & ghinioniştii nu supravieţuiesc (Marţi, 22 iunie 2010, 18:34)

    ghighi [anonim]

    selectie naturala: proştii & ghinioniştii nu supravieţuiesc. ce vreţi, să plângem după omul de Neanderthal sau dinozauri ? Aşa e viata, complicată, iar inteligenta şi puterea de adaptare sunt motivul supravieţuirii. Trăiască cei ce supravieţuiesc !
  • 0 (0 voturi)    
    militia (Marţi, 22 iunie 2010, 19:46)

    marcel [anonim]

    Militia da amenzi anboulea pentru opriri in loc interzis, dar nu vezi unul in afara oraselor, pe sosele, sa vada ce depasiri se fac. Carnetul auto se ai in urma unui test absolut cretin, cu intrebari facute la o scoala de rtardati mintal, asa ca oamenii stiu ce fel de fum scoate bujia arsa dar nu stiu regulile de circulatie. plus ca romanul conduce ca vita scapata din lant, am vazut recent numai masini scumpe, de chioscari imputiti, facand depasiri riscante in serie.
  • +3 (3 voturi)    
    Exista politie si politie. (Marţi, 22 iunie 2010, 20:29)

    radub [anonim]

    Zilele trecute sofam pe autostrada 3 in dreptul aerportului din Frankfurt am Main. Restrictie de viteza 80 la ora din motiv de santier rutier. Trei benzi, cele din dreapta ocupate de vehicule mari sau lente. Ma aflam pe culoarul cel mai din stanga si aveam cam 90-95 la ora. Din spate apare un dement cu vreo 170 la ora. Un BMW 535. Semnalizeaza de la distanta ca il "incomodez". Neputand trece pe dreapta din cauza traficului am ramas pe acelasi culoar la aceiasi viteza.
    BMW-ul din spate se apropie pana la max. 1 m. de mine si semnalizeaza cu farurile, gesticuleaza. Prinde un moment si reuseste sa ma depaseasca pe dreapta lovindu-mi usor masina. Vad cu surprindere ca are numere de inmatriculare de Bucuresti. Sun imediat la 110, descriu situatia, politia imi cere sa-l urmaresc cativa km. pentru a vedea in ce directie o va lua, apropiindu-se o intersectie. Le comunic directia spre Basel mentinand contactul vizual cu BMW din Romania.
    Dupa cca. 7 Km. este oprit de o patrula civila a politiei, dupa alte 2 minute apare si politia rutiera.
    Opresc la cca. 50 m. de BMW-il oprit de politie. Soferul este scos afara, da semne de agresivitae si aroganta. Urmeaza cateva clipe de discutie, vad cum tipul scoate ceva din buzunar si le intinde politistilor. In clipa urmatoare i se pun catuse la maini si este urcat in duba. Ulterioar am aflat ca idiotul a incercat mituirea celor 3 politisti germani, fiecaruia cate o bancnota de 100 Euro.
    Pe scurt consecintele ptr. soferul roman : arest preventiv pana la judecata, capetele de acuzare fiind : constrangere in traficul rutier, periclitarea grava a circulatiei rutiere, incercarea de mituire a politiei, delict de ofensa, accident si fuga de la locul accidentului. BMW-ul a fost confiscat, soferul poate fi pus in libertate pentru o cautiune de25.000 Euro, amenzile ptr. restul contraventiilor se ridica la cca. 10.000. Interzicere de a mai calca in Germania pe urmatorii 6 ani. Se vor mai adauga costurile de judecata, avocat, translator etc
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 23 iunie 2010, 6:42)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui radub

      1. Vrei să spui că BMWul a fost sechestrat, ca să fie confiscat trebuia mai întâi să se judece procesul.

      2. Până se obţine hotărârea instanţei s-ar putea să vezi cum "amenzile de până la 10 000 EUR" se transformă în zile de închisoare.
      "Periclitarea gravă a circulaţiei rutiere" e infracţiune şi se sancţionează grav, cu amenzi de multe zeci de mii de euro, după cum s-a întâmplat în mai multe cazuri pe care un domn chelios pe nume Urban Iulian a încercat să le prezinte drept "sancţiuni pentru viteză".

      ~Nautilus
      • 0 (0 voturi)    
        probabil sechestrat (Miercuri, 23 iunie 2010, 8:34)

        radub [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        in germana " Sichergestellt", confiscat ar fi fost Beschlagnahmt. Corect. Mia culpa.
  • 0 (0 voturi)    
    jenant (Miercuri, 23 iunie 2010, 10:50)

    iou [anonim]

    Faptul ca drumurile noastre ar fi de 8 ori mai periculoase decat cele din Suedia mi se pare putin spus... jenant!
  • 0 (0 voturi)    
    era interesant... (Miercuri, 23 iunie 2010, 10:54)

    Miki [anonim]

    Era interesant de aflat care e cifra deceselor pe sosea si relativ la numarul de automobile in circulatie. Fiindca eu cred ca relativ la un numar mai mic de automobile pe sosele (decat Austria, de exemplu) cifra Romaniei pare in consecinta mult mai grava...
  • -1 (1 vot)    
    statistica este mincinoasa! (Miercuri, 23 iunie 2010, 11:25)

    dorinteodor [anonim]

    exista minciuni, minciuni sfruntate si date statistice.... atita timp cit nu dai si cauzele accidentului, nu sti ce este rau si ce trebuie sa faci.

    de exemplu, daca s-ar da raportul intre numarul de amenzi pentru viteza si numarul de morti din cauza vitezei atunci am vedea daca radarele reduc sau nu numarul de accidente.

    de asemenea, daca firme independente de politie ar da cauzele reale ale accidentelor, din nou am putea sti ce este de facut.

    este foarte important de inteles ca POLITIA NU ESTE CALIFICATA sa stabileasca cauzele unui accident. politia este calificata doar sa spuna ce lege s-a incalcat....

    a fost un microbus care a oprit pe calea ferata si a fost lovit in plin cu aprox. 10 morti. pai nu stia soferul ca trebuie sa se asigure? pai bineinteles ca stia.

    politia zice ca accidentul s-a produs deoarece soferul nu s-a asigurat. bineinteles ca nu s-a asigurat dar soferul stia ca trebuie sa se asigure (a raspuns corect la test cind i-au dat carnetul) si atunci de ce nu s-a asigurat?

    politia nu stie sa raspunda deci politia nu stie cauza reala a accidentului deci nu stie sa previna astfel de accidente foarte grave...

    n-am date statistice deoarece politia nu le da dar eu nu cred ca exista vreo legatura intre numarul de accidente din cauza vitezei (relativ putine) si numarul relativ mare de amenzi pentru viteza....

    cum ziceam, exista minciui, minciuni sfruntate si date statistice....
  • +1 (1 vot)    
    xs (Joi, 24 iunie 2010, 14:13)

    nenea [anonim]

    Iata de ce avem multe accidente in Romania:

    Multi zic ca din cauza ca ne lipsesc autostrazile, dar eu zic ca nu asta-i principala problema.

    Toate drumurile nationale-europene au o singura banda pe sens, iar depasirile sunt periculoase; trec prin multe localitati, sate-comune, unde lipsesc tortuarele si acostamentul, iar pietonii merg pe carosabil riscand sa fie loviti mortal; drumurile nu au scuaruri de delimitare a sensurilor, iar riscul de accident prin coliziune frontala este enorm.

    Deci solutiile sunt simple si ieftine:
    1. in loc sa se iroseasca sume enorme pe construirea de autostrazi cu viaducte, tuneluri, noduri...etc, mai bine s-ar folosi banii pentru a largi DN-urile de la 2 la 4 benzi de circulatie.
    2. construirea de drumuri adiacente pentru carute si alte atelaje de-a lungul DN-urilor europene cu trafic ridicat.
    3.largirea acostamentelor
    4.construirea de trotuare in localitatile traversate de DN-uri si protejarea lor prin balustrade de protectie.
    5.Construirea de pasarele pietonale in localitati si acolo unde se impune.
    5. delimitarea sensurilor de circulatie prin scuaruri betonate sau prin balustrade.
    6. construirea de centuri ocolitoare pentru localitatile mari.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi