​Marca Fiat va reveni pe piata americana in decembrie prin intermediul dealerilor Chrysler dupa trei decenii de absenta, modelul de intrare fiind micul 500 care in anii urmatori va avea atat versiune decapotabila, cat si 100% electrica in America, scrie Automotive News. In functie de sursele de informatie se pare ca obiectivul de vanzari al marcii italiene in SUA este intre 50.000 si 100.000 de masini la anul.

Marele castig al Fiat in urma aliantei cu Chrysler tine da faptul ca marca italiana va patrunde dupa mult timp pe piata din SUA si la inceput va intra micul hatchback 500 cu motor pe benzina de 1,4 litri, 100 CP. Masina va fi construita in Mexic, iar motorul in SUA, urmand ca modelul sa fie vandut prin 200 de dealeri ai Chrysler.

Apoi, la anul ajunge in SUA si 500 cabrio, iar in 2012 va fi lansata si o versiune electrica a masinii. Tot in 2012 americanii vor putea cumpara si o versiune a lui 500 modificata de brandul sport al Fiat, Abarth, masina ce va dispune de un motor 1,4 litri, 160 CP.

Fiat a preluat 20% din Chrysler anul trecut, iar planurile celor doua companii s-au schimbat mult dupa semnarea intelegerii, una din ultimele modificari fiind faptul ca, intr-un showroom deschis la inceputul lui iulie la Paris masinile Jeep sunt pentru prima oara vandute alaturi de cele ale Fiat.

Cea mai noua controversa tine insa de anuntul sefului Fiat, Sergio Marchionne, care saptamana trecuta spunea ca in viitor, modelele Multipla si Idea vor fi construite la uzina din Serbia, preluata de italieni anul trecut. Ministrul italian al muncii a convocat conducerea companiei si sindicatele la discutii pe 28 iulie pentru a se asigura ca mutarea productiei in Balcani nu va fi in detrimentul celei mai mari uzine Fiat, Miraflori, care in prezent construieste aceste modele.