Chinezii de la Geely au incheiat procesul de achizitie a Volvo, pentru 1,8 miliarde dolari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 2 august 2010, 11:42 Economie | Auto


Li Shufu, seful Geely Holding
Foto: Reuters
Geely Holdings Group a anuntat luni incheierea procesului de achizitie a marcii Volvo de la Ford, pentru 1,8 miliarde dolari, scrie agentia chineza de stiri Xinhua. Activele Volvo vor fi predate catre Geely intr-o ceremonie la Londra, iar seful grupului chinez spune ca sediul Volvo va ramane la Goteborg, managementul va avea libertate de actiune, iar intre Geely si Volvo va fi o relatie de "fratie", nu una de subordonare. Ford obtine banii care o vor ajuta sa se concentreze pe dezvoltarea unei singure marci, in timp ce Geely reuseste cea mai importanta tranzactie din istoria industriei auto a tarii.

Intr-un interviu telefonic acordat Xonhua, Li Shufu, presedinte al Geely a spus ca "dupa preluare, Geely ramane Geely, iar Volvo ramane Volvo. Relatia dintre cele doua companii e una de fratie, nu de tip parinte - copil". El a mai spus ca sediul Volvo ramane in Suedia, iar managementul companiei va avea libertatea de a executa propriul plan de afaceri. Prin aceste declaratii chinezii vor sa elimine temerile cum ca preluarea unei marci respectate pe plan international de catre o companie chineza ar putea dauna puternic imaginii Volvo.

Ford vinde practic ultima sa marca "de peste mari", dupa ce in 2007 a vandut Aston Martin iar in 2008 a dat Jaguar si Land Rover. Ford se va putea concentra pe marca cu acelasi nume, avand acum resurse financiare pentru investitii si consolidare. Multi sunt de parere ca Ford a trecut de criza fara a avea nevoie de ajutoare de la Guvern - spre deosebire de GM si Chrysler - tocmai pentru ca a vandut marcile sale europene care nu erau profitabile.

Cel mai bun an de productie din istoria Volvo a fost 2007 cu peste 450.000 de masini fabricate, in timp ce anul trecut nivelul a scazut la 334.000. Volvo Cars are 22.000 de angajati.

Geely face parte din holdingul Zhejiang Geely care in 1986 a intrat pe piata producand frigidere. Din 1999 a inceput productia de masini, iar Geely are in prezent o gama de modele ce cuprinde masini de la clasa mini pana la clasa D. Geely sustine ca e singurul producator chinez care si-a dezvoltat singur intreaga gama de motoare cu puteri intre 1 litru si 1,8 litri.

Geely are o capacitate de productie de circa 300.000 de masini/an si 12.000 de angajati. Compania cauta de mult o cale rapida de a ajunge pe multe piete externe, dupa ce vanzarile pe plan international au fost mici, desi are peste 300 de puncte de vanzare in afara Chinei si s-a prezentat si la saloane internationale de prestigiu.

Geely a lansat in China modele cu nume cel putin interesante, precum Beauty Leopard sau Freedom Cruiser. In 2003 Geely a inceput sa trimita masini la export iar in 2005 a devenit prima marca din China ce expune la salonul auto de la Frankfurt. In 2006 Geely a expus in premiera si la Detroit. Totusi, la fel ca alte companii chineze, nici Geely nu a stat departe de scandalurile legate de plagiat. In aprilie anul trecut la salonul din Shanghai chinezii au adus modelul GE, o copie a celebrului Rolls Royce Phantom. Chinezii au spus ca "reinventeaza modelul clasic" dar il fac accesibil unui numar mai mare de oameni fiindca ar costa circa 30.000 de lire.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1668 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    "relatie tip parinte - copil" (Luni, 2 august 2010, 12:02)

    ampersand [anonim]

    să-mi fie cu pardon, în acest caz, punând în balanţă experienţa şi tradiţia, "părintele" n-ar putea fi decât unul singur - Volvo.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce aliteratie misto... (Luni, 2 august 2010, 12:26)

    marius [anonim]

    Li Shufu, seful....

    PS: Da, ma plictisesc :)
  • +3 (5 voturi)    
    Deci s-a rezolvat cu piesele de schimb scumpe... (Luni, 2 august 2010, 13:05)

    finch [anonim]

    De acum incolo, piese de schimb pentru Volvo gasim in Europa si Dragonul Rosu.
  • -2 (4 voturi)    
    adio,volvo! (Luni, 2 august 2010, 14:17)

    cititor [anonim]

    De-acum inainte,Volvo - un nume cu rezonanta - nu va mai insemna pentru mine decat "chinezim" ,ca toate lucrurile de proasta calitate care au invadat Romania in ultimii ani...
  • -2 (2 voturi)    
    Eroare (Luni, 2 august 2010, 14:41)

    Lucifer [anonim]

    Ford obtine banii care o vor ajuta sa se concentreze pe dezvoltarea unei singure marci ... ??? Nu inteleg ce treaba are ford cu volvo si chinezii !!! Cred ca este o greseala in articol.
    • +3 (3 voturi)    
      legatura (Luni, 2 august 2010, 15:19)

      himalaya [anonim] i-a raspuns lui Lucifer

      Este foarte simplu...alaturi de Aston Martin, Jaguar si Land Rover, Volvo a fost unul dintre producatorii detinuti de Ford.
  • +3 (5 voturi)    
    Treziti-va miticilor! (Luni, 2 august 2010, 15:49)

    Paul [anonim]

    Ramin siderat la cit de mult le put "miticilor" , chinezii.
    Toti ca..tii care s-au trezit dupa '90 de la tita masii ca nu pot sa coboare decit din Mercedes sau BMW isi dau cu parerea despre Volvo, Ford etc, etc,.
    Vorbesc de " chinezisme" etc.
    Bai gunoaielor ia vorbiti voi si de "romanisme", o sa constatati ca nu mai suntem in stare sa facem nici scobitori ca lumea,daca le mai facem. Ce rahat reusim sa facem in tara asta dupa '90? NIMIC. Pina si usturoiul e mai bun decit asta din Romania.
    Va pute totul si nu sunteti in stare sa faceti nimic concret. Chinezii fac totul de la scobitori la rachete, si la preturi de bun simt.
    Cititi istoria baieti si o sa vedeti ca aceasta mare civilizatie e singura care are o continuitate de 3000 de ani si a dat omenirii multe foarte multe inovatii si daca a fost partial ingenucheta de-a lungul istoriei printre altele de curvele de englezi a fost prin mita si droguri (vezi razboiul opiumului).
    Asa ca nu mai mincati ca.at ei vor sti sa inbine experienta suedezilor de la Volvo cu rigoarea asiatica. Va imaginati ca Japonia era din alta lume dupa 1945. Erau asiatici cu foarte multe influente chinezesti(istorice) si unde au ajuns?
    China va dicta in urmatorii 15-20 de ani; au invatat lectia ,sunt muncitori, nu uita, iar razbunarea lor va fi crunta, economic vorbind. Nu uitati, rasa asiatica sub zimbetul ei perpetuu este cruda si nu uita, nici dupa sute de ani.
    Tinerime, invata-ti chineza, inainte de a invata ei romana.
    • +1 (3 voturi)    
      mai ajustează (Luni, 2 august 2010, 16:20)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui Paul

      China e ţară manufacturieră, cu mână ieftină de lucru, marea majoritate a companiilor de la ei sunt filiale ale marilor companii occidentale. Doza de creativitate, comparativ cu cea de execuţie, e nesemnificativă, cum o dovedeşte însuşi cazul de faţă. Am lângă mine acum trei dispozitive, pe toate găsesc perechea: "Made in China / U.S patent xxxx". Şi, în caz că nu citeşti revistele de economie, să ştii că trendul actual le e defavorabil chinezilor, deoarece, în mod normal, muncitorii au ridicat pretenţiile salariale şi multe dintre firmele occidentale deja fac planuri de relocare a filialelor din China.
      • +1 (1 vot)    
        unde!? (Marţi, 3 august 2010, 15:43)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        si unde vor sa faca relocarile? in Romania?
        • +1 (1 vot)    
          Iti dau (Marţi, 3 august 2010, 18:19)

          HESS [utilizator] i-a raspuns lui gechi

          Cuvantul ca asta voiam sa spun si eu ieri.
          Poate in africa.Dar si acest continent incet incet va fi al lor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by