​Centrul pentru Protectia Impotriva Concurentei Neloiale critica in Germania o campanie publicitara a Opel care promite garantie "pe viata:" celor care-si iau masini noi incepand din 6 august. Puternica asociatie cere marcii sa puna capat campaniei si ameninta ca va chema Opel in instanta, motivand ca formularea "pe viata" induce clientul in eroare, nu este conforma cu realitatea si e pusa acolo doar ca sa atraga atentia, scrie The Wall Street Journal.

Nick reilly, sef al Opel anunta noua campanie pe 5 augustFoto: Hotnews

Asociatia someaza Opel sa retraga campania pana pe 19 august si spune ca in caz contrar va actiona General Motors in instanta. Asociatia numita in germana Wettbewerbszentrale spune ca sintagma "pe viata" este "grandioasa", insa nu e conforma cu realitatea, fiind pusa doar sa "ia ochii:" clientului.

In plus, asociatia din domeniul concurentei spune ca citind acest termen, un client s-ar astepta ca garantia sa acopere toti anii in care el conduce sau e capabil sa conduca o masina, si nu sa acopere doar durata de viata a vehiculului cumparat prin aceasta campanie. In plus, din cauza restrictiilor numeroase legate de aceasta garantie, ea nu este in niciun caz "pe viata" din punctul de vedere al unui client, mai spune seful asociatiei.

Opel a dat pe 6 august o lovitura de marketing anuntand ca va oferi garantie "pe viata" clientilor care cumpara masini noi ale marcii in Europa. Garantia acopera motorul, transmisia, directia, franele si componentele electronice pe toata durata de viata a masinii sau pana sunt parcursi 160.000 de kilometri.

General Motors spunea ca un sofer britanic conduce in medie 13.000 km/anual, astfel ca garantia poate tine 12 ani, in conditiile in care 95% dintre soferi nu trec de 160.000 km cu noua masina. Garantia nu acopera daunele in caz de accident, insa e transmisibila contra unui "pret moderat" daca proprietarul vinde masina