Duster ar putea ajunge sa reprezinte peste jumatate din productia Dacia, daca va exista cerere

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:03 Economie | Auto

Dacia Duster
Foto: Hotnews
Dacia produce zilnic 450 de masini Duster, cu 75% mai multe decat la final de aprilie, iar cadenta de productie a SUV-ului ar putea creste daca va exista cerere, astfel incat sa reprezinte chiar si peste jumatate din productia totala, a spus seful Dacia, Jerome Olive, la inaugurarea unui centru de piese de schimb langa Pitesti. Productia Dacia este de aproape 1.400 de masini/zi, dintre care circa 650 sunt Sandero.

Jerome Olive a spus ca in prezent, productia zilnica a Duster este de 450 de unitati, insa ar putea creste daca va exista in continuare cerere pe piata pentru SUV. Productia Duster a inceput in februarie in cadenta foarte mica, la final de aprilie a ajuns la 260/zi, iar in etape mici a crescut pana la valoarea din prezent. Seful Dacia spune ca procesul de productie este flexibil, astfel ca, in functie de cerere, volumul pentru fiecare din cele sase modele ale Dacia poate varia semnificativ.

In unele tari din Occident, timpii de asteptare pentru Duster ajung la cateva luni, iar compania anunta in iulie ca a primit circa 35.000 de comenzi pentru SUV-ul lansat oficial in martie la Geneva. Preturile pornesc in tara de la circa 11.000 de euro si se apropie de 20.000 euro in varianta cu dotari maxime si toate optionalele.

Saptamana trecuta Renault a lansat in Rusia Sandero si Logan cu cutie automata. Intrebat daca acelasi lucru s-ar putea intampla si pentru piata romaneasca, Olive a spus ca nu s-a stabilit o anumita data si ca totul depinde de nivelul cererii, mai ales ca in Romania masinile cu cutie automata nu sunt foarte cautate.

Depozitul de la Oarja
Foto: Hotnews
Declaratiile au fost facute la evenimentul de inaugurare a unui depozit de piese de schimb in comuna Oarja din Arges, depozit care ocupa 65.000 mp, fiind cel mai mare de acest tip pe care marca franceza il are in afara Frantei. Renault a investit 3,5 milioane in amenajarea cladirii, dar nu a furnizat date despre cat a costat terenul si constructia cladirii. In depozit se gasesc 70.000 de repere, iar clienti sunt dealerii Renault, Dacia si Nissan din tara, plus dealerii Dacia din 33 de tari. Renault a deschis depozitul deoarece vechiul depozit care fusese deschis in comuna Bradu in 2003 ajunsese la saturatie si nu mai tinea pasul cu cresterile de productie din ultimii ani.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3516 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    Bun titlu (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:15)

    bitbocs [anonim]

    Totusi sunt de parere ca urmatorul e mai potrivit:
    "Duster ar putea ajunge sa reprezinte peste jumatate din productia mondiala de automobile... daca va exista cerere"
  • 0 (8 voturi)    
    grozav (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:18)

    adi [anonim]

    Asta lipsea, mai multe suv-uri pe strazi pentru toata lumea care tanjeste la o pozitie mai inalta. Lume care nu ar putea sa traiasca fara 4x4 in oras si bara din fata la inaltimea unui cap de copil sau al unui geam de masina normala.
    • +2 (12 voturi)    
      asa, si? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:56)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Si care e problema in existenta unor "SUV-uri"? ca nu ai si tu? Are acelasi motor de pe Logan, deci polueaza la fel. Dimensiunile privit de sus sunt cam aceleasi, deci mananca acelasi spatiu in oras. Avantajul e ca intradevar este mai inalt (bun la munte, zapada, hartoape de care slava Domnului Ro nu duce lipsa) si ca are si versiuni de 4x4 (din nou bune la zapada, noroaie, grohotis etc).
      • 0 (8 voturi)    
        sigur ca da (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:53)

        adi [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        Trecem peste chestia "ca nu ai si tu" pentru ca e penibila.

        Nu asta e ideea, ideea este ca mai toate suvurile - in caz de accident cu un pieton (adult dar mai ales copil) o sa-l accidenteze mult mai rau decat o masina normala tocmai datorita inaltimii "botului".

        La fel in caz de accident suv vs masini normale, zona de impact cu o masina normala o sa fie mult deasupra sistemelor de siguranta ale masinii normale- adica exact capul soferului (la impact lateral).

        Legat de munte, hartoape si asa mai departe: In oras nu se justifica, pe drum normal la fel nu. Iarna in oras sau pe drumuri cu cauciucuri de iarna te descurci cu orice masina cu tractiune fata. Iar legat de munti (vorbim aici de munti hardcore pentru ca la baza traseelor din munti ajungi cu masini normale), cati fac asta ? 20% din astia care isi iau suv-uri ?

        La noi vor sa-si ia toti suvuri exact din cauza care ai zis-i la inceput : "ca nu ai si tu". Imagine, ideea de superioritate ca doar suntem o tara de smecheri.
        • +2 (8 voturi)    
          parol nene (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:11)

          rakkone [utilizator] i-a raspuns lui adi

          Urmand teoria ta desteapta hai sa interzicem trenurile, am vazut cu totii ce dezastre fac in caz de ciocnire cu o masina, poti avea mama SUVurilor ca te fac muci. In caz de ciocnire cu pietoni, totul depinde extrem de tare de viteza ciocnirii, si un tico cu 40 la ora te rupe la fel de bine ca un ML, crezi ca in primul caz coma e mai usoara/inmormantarea mai ieftina?
          Nu, nu suntem o tara de smecheri, suntem o tara de parieristi care isi dau cu parerea ce ti-ar trebui, ca stiu ei mai bine: stiu ei ca iarna te descurci mai bine cu o masina cu tractiune fata da' cu roti de iarna (de ce nu cu metroul, ala chiar nu are problema cu zapada), la munte oricum nu te duci deci nu iti trebuie si asa mai departe.
          E plina tara de oameni cu pareri ferme vis a vis de ce e mai bun pentru tine si de ce ti-ar trebui mai mult, eventual ce ar trebui sa iti fie interzis. Asta in loc sa ne vedem fiecare de farfuria proprie. Pe cand cu impresii ref la ce ar trebui sa mancam, sa nu mancam carne ci soia pentru ca flatulatia de carne pute mai tare decat aia de soia, de ce nu si o uniforma ca sa nu mai fie atatia smecheri cu blugi pe strada etc.
          Accept in general cam orice parere de bun simt, dar pana la cele care incep sa calculeze cum le-ar fi altora mai bine. Nu iti convine, nu iti iei. Eu vreau SUV, imi iau SUV ca sa car mai mult si mai bine, pentru asta platesc un impozit mai mare, bag mai multa benzina, platesc cauciucuri/revizii/spalatorie mai scumpe, trebuie sa suport parieristi care sa imi explice ca ceea ce imi trebuie nu este de fapt ceea ce imi trebuie si ca stiu ei mai bine.
          • +1 (7 voturi)    
            get real (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:04)

            adi [anonim] i-a raspuns lui rakkone

            1)nu luam metroul iarna pentru nu toti suntem din bucuresti, intelegi ?

            2)Poti merge la munte cu masina normala (tocmai m-am intors alaltaieri de la Magura - Piatra Craiului). 99% dintre masinile de acolo - ale alora care fac alpinism sau urca pana la Cabana erau masini normale ! Oamenii astia se catara pe munte. Probabil daca vrei sa faci offroad in varf de munte si sa-i improsti cu praf pe aia care urca - da ai nevoie de 4x4.

            3)Mi-as vedea de farfuria proprie, dar tocmai aici e problema, strada nu e farfuria mea sau a ta, oricand ma poate izbi unul cu un suv care sa treaca peste zonele de deformare a masinii. Poti sa ai 5 stele euroncap ca alea-s degeaba cand suvul nu e compatibil cu masina ta.
            • +1 (7 voturi)    
              u get real (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:31)

              rakkone [utilizator] i-a raspuns lui adi

              2) Pot sa merg cu berlina la munte, nimeni nu zice nimic referitor la faptul ca nu as putea. Pot merge cu trenul, pot merge cu bicicleta, pot merge cu sosonii, pot merge cu catelul. Prefer sa o fac linistit cu un SUV, care e problema? Nu vreau sa fac offroad dar nu vreau sa fiu zgaltait, nu vreau sa platesc reparatii des la trenul de rulare, scut ferfenitit ca la o berlina joasa, vreau sa am spatiu mare in portbagaj sa nu merg cu cosciugul sus pe masina etc.
              3) Oricand pot fi izbit de un idiot care nu imi da prioritate, prefer ca in acest caz sa am 5 stele de SUV. Am explicat mai sus ordinea iubirilor mele, intai sunt fi-miu si nevasta-mea si pe urma, mult mai pe urma Gigel si Costel cu berline. Faptul ca sunt domn cu el si murim amandoi in loc sa moara numai el nu ma incalzeste cu absolut nimic.
              • +2 (6 voturi)    
                tara de ... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 18:11)

                adi [anonim] i-a raspuns lui rakkone

                Exact asta e raspunsul tuturor suv-istilor.

                Problema e ca un impact la viteza relativ mica - care s-ar solda fara urmari intre 2 berline - are in schimbi urmari catastrofale intre o berlina si un suv.

                Repet, asta la viteze relativ mici sau normale, aia din berlina nu prea au sanse. Acelasi impact intre 2 berline care se "pupa" si se deformeaza cum au fost construite - nu o sa aiba urmari grave pentru nimeni.

                Nu mai zic de faptul ca bara ta din fata e la inaltimea unui cap de copil (ca tot vorbeai ca ai un fiu) - in cazul unui accident - calculeaza tu unde se distribuie toata energiaaia de impact.
                • +1 (1 vot)    
                  nu-i chiar asa (Joi, 2 septembrie 2010, 16:14)

                  gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui adi

                  Nu sunt "suvist", intotdeauna am preferat berlinele, dar vad ca insisti foarte mult pe nivelul barei la SUV. Inteleg ca pentru tine SUV inseamna Q7 si tot ce este mai mare de atat. La Duster (parca despre el era articolul, nu?), ca si la SX4 sau Kuga sau Tiguan sau Qashquai, bara este la maxim 10-20 de cm mai sus decat la Passat, si mai putin de atat fata de Logan. Asa ca insisti inutil cu aceasta situatie, ipotetica, mai ales ca daca te uiti pe statistici, vei vedea ca la impact semifrontal (stanga fata in stanga fata) de foarte multe ori SUV-ul se rastoarna, iesind mai sifonat decat berlina cu care a intrat in contact. Iar daca ar fi sa-ti iei masina dupa nivelul de inaltime al barei ar trebui sa ne luam cu totii Tico. In alta ordine de idei, nu stiu unde locuiesti tu, dar cu "deszapezirile in stil romanesc", chiar ai nevoie de masina mai inalta, daca vrei sa te deplasezi iarna. Iar dupa criteriul tau ar trebui interzise dubele, camioanele, trenurile, avioanele, vapoarele, etc.
          • 0 (2 voturi)    
            ? (Joi, 2 septembrie 2010, 10:20)

            mandel [anonim] i-a raspuns lui rakkone

            te deranjeaza asa de mult parerile altora?
            nu le mai citi, ai sa fi mai linistit si mai fericit!
        • +1 (3 voturi)    
          FALS (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:28)

          vlad [anonim] i-a raspuns lui adi

          Suv-ul accidenteaza mai usor un pieton la aceeasi viteza cu un sedan. Explicatia e simpla, capul omului lovit de SUV va izbi capota masinii. Capul celui izbit de sedan se va lovi de parbriz.
          • -1 (1 vot)    
            nu e chiar asa (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:59)

            rakkone [utilizator] i-a raspuns lui vlad

            Un SUV de peste 30000 euro are proiecte de miliarde de euro in spate, inclusiv de calcule referioare la forma capotei, deformabilitatea spoilerului, modul de spargere a farurilor, deformabilitatea capotei si asa mai departe. Duster nu o costa atat dar are inglobata tehnologie Nissan. Crezi ca o asemenea masina sufera comparatie cu o buturuga colturoasa de tico sau de bmw 1990 care se infige in tine? Nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant, vezi teste si revieweuri pe net vis a vis de siguranta pasiva in caz de accident. Nu ma refer la masini de teren de neam prost, cu bullbaruri (care ar trebui interzise), ma refer la SUVuri obisnuite.
            Din nou, un SUV nu neaparat premium dar un SUV mai rasarit franeaza cu cateva ordine de marime mai bine decat o berlina ieftina/veche: are suspensii bune, are ESP, ABS de ultima generatie, EBD, discuri mari pe toate rotile. Am avut Logan versiune 1.0 si era catastrofal la franare brusca, balans enorm, frane blocate instantaneu si derapaj sanie.
            In ultima instanta sunt pur si simplu egoist, imi iau masina pentru mine si nu pentru ceilalti. In 15 ani de condus am adunat 3 amenzi si zero accidente cauzate de mine, prefer o masina mai inalta/solida in caz de coliziune pentru ca oricat de dragi imi sunt Ghita care trece strada prin loc nepermis sau Costel care intra cu berlina ca boul in intersectie si nu da prioritate de dreapta sau de semafor, mai dragi imi sunt fi-miu pe care il duc cu masina sau nevasta-mea.
            • 0 (2 voturi)    
              nu prea ne contrazicem (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:24)

              vlad [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              deci nu stiu de ce pornesti discutia ca si cum am avea pareri diferite:)
              • 0 (2 voturi)    
                me bad (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:32)

                rakkone [utilizator] i-a raspuns lui vlad

                Am avut impresia ca sustii ca e mai moale parbrizul decat capota :)
            • +1 (1 vot)    
              exagerezi (Miercuri, 1 septembrie 2010, 18:31)

              fabregas [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Cred ca exagerezi... nu sunt miliarde ,,, ca doar nu este F22 raptor sau submarin atomic..... mai usor cu exagerarile.....
            • +1 (1 vot)    
              franare ? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 19:03)

              adi [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Citez
              " Testul efectuat de L'Automobile Magazine (certificat ISO 9001) s-a concentrat pe eficienta franarii si a vizat mai multe modele din aceeasi clasa. Toate modelele au fost echipate cu acelasi tip de pneuri, Continental CrossContact.

              Dacia Duster in versiunea 4x4 a avut cele mai slabe rezultate: distanta de franare de 46 m, respectiv 75 m. Nici Duster 4x2 nu a avut rezultate mult mai bune - s-a oprit in 42 m, respectiv 70 m."

              Acuma vezi ce distante de franare au berlinele normale, fie ca le cheama ceed, megane, golf, passat, etc. O sa-ti zic eu, cu aproximativ 10 metri mai buni decat 4x4 -ala.
    • 0 (2 voturi)    
      Hmm (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:07)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui adi

      Pai daca avem munti ? Ungaria nu are de aia nici SUV-uri nu vezi acolo.

      Alte intrebari ?
      • -1 (1 vot)    
        pai atunci (Joi, 2 septembrie 2010, 8:56)

        vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

        sa se mute Adi in Ungaria!
  • +2 (4 voturi)    
    Asta e titlu de articol? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:27)

    Miki [anonim]

    Cu tot respectul, titlul e cam neinspirat in formula asta. Vreau sa spun ca daca mergem pe acelasi fir logic, ce nu e adevarat in afirmatia: "Logan, Sandero, etc... ar putea ajunge sa reprezinte peste jumatate din productia Dacia, daca va exista cerere" ? Evident ca orice automobil, daca va avea cerere va putea ajunge in top :-)
    Nostima formulare!
    • +2 (2 voturi)    
      ideea e urmatoarea (Joi, 2 septembrie 2010, 8:59)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Miki

      Duster fiind ultimul intrat in familie, e o veste buna sa speri ca va avea succes.
      e vorba de banii investiti (adica de recuperarea lor, pentru ca Loganul a avut costuri de RD extrem de mici) si de faptul ca succesul Loganului a insemnat mult mai mult pentru economia romaneasca decat orice aberatie pusa in practica de orice guvern.
  • +1 (3 voturi)    
    Raiul pe pamant (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:46)

    gigi [anonim]

    vai ce bine, merg fabricile, arde petrolul, iese fum, lumea merge la munca sa isi plateasca ratele.. nu e visul absolut???

    iar cand nu se va mai cumpara Dacia, titlurile vor fi si mai mari, "dezastru", "criza" etc
  • +1 (1 vot)    
    se vinde dusteru' (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:52)

    ogica [anonim]

    ....ca pita calda :D
  • +1 (1 vot)    
    Un Duster... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:54)

    sile [anonim]

    ....cu motor mai puternic (130-140 CP) si cu cutie automata e foarte posibil sa fie mai cautat decat actualul model.

    Cred ca cei de la Dacia ar trebui sa reflecteze mai mult asupra acestui aspect.
  • -1 (3 voturi)    
    Tare titlul! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:14)

    Gigi Fisiune [anonim]

    Ar putea reprezenta si 100% daca ar exista cerere. Titlul nu are nicio logica.
    • +2 (2 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 1 septembrie 2010, 18:10)

      Thomas [anonim] i-a raspuns lui Gigi Fisiune

      Amice gresesti, pai Dacia are sase modele, nu ar putea sa duca productia unuia singur prea sus fiindca are si aklte tipuri de clienti. In plus, putine marci au un SUV ca cel mai bine vandut model. Si oricum, toata lumea se astepta ca SUV-ul sa reprezinte o mica parte din productia totala a Dacia, cam 10%, in niciun caz 30 cum e acum


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă