Dacia produce zilnic 450 de masini Duster, cu 75% mai multe decat la final de aprilie, iar cadenta de productie a SUV-ului ar putea creste daca va exista cerere, astfel incat sa reprezinte chiar si peste jumatate din productia totala, a spus seful Dacia, Jerome Olive, la inaugurarea unui centru de piese de schimb langa Pitesti. Productia Dacia este de aproape 1.400 de masini/zi, dintre care circa 650 sunt Sandero.

Dacia DusterFoto: Hotnews

Jerome Olive a spus ca in prezent, productia zilnica a Duster este de 450 de unitati, insa ar putea creste daca va exista in continuare cerere pe piata pentru SUV. Productia Duster a inceput in februarie in cadenta foarte mica, la final de aprilie a ajuns la 260/zi, iar in etape mici a crescut pana la valoarea din prezent. Seful Dacia spune ca procesul de productie este flexibil, astfel ca, in functie de cerere, volumul pentru fiecare din cele sase modele ale Dacia poate varia semnificativ.

In unele tari din Occident, timpii de asteptare pentru Duster ajung la cateva luni, iar compania anunta in iulie ca a primit circa 35.000 de comenzi pentru SUV-ul lansat oficial in martie la Geneva. Preturile pornesc in tara de la circa 11.000 de euro si se apropie de 20.000 euro in varianta cu dotari maxime si toate optionalele.

Saptamana trecuta Renault a lansat in Rusia Sandero si Logan cu cutie automata. Intrebat daca acelasi lucru s-ar putea intampla si pentru piata romaneasca, Olive a spus ca nu s-a stabilit o anumita data si ca totul depinde de nivelul cererii, mai ales ca in Romania masinile cu cutie automata nu sunt foarte cautate.

Depozitul de la Oarja

Depozitul de la Oarja

Foto: Hotnews

Declaratiile au fost facute la evenimentul de inaugurare a unui depozit de piese de schimb in comuna Oarja din Arges, depozit care ocupa 65.000 mp, fiind cel mai mare de acest tip pe care marca franceza il are in afara Frantei. Renault a investit 3,5 milioane in amenajarea cladirii, dar nu a furnizat date despre cat a costat terenul si constructia cladirii. In depozit se gasesc 70.000 de repere, iar clienti sunt dealerii Renault, Dacia si Nissan din tara, plus dealerii Dacia din 33 de tari. Renault a deschis depozitul deoarece vechiul depozit care fusese deschis in comuna Bradu in 2003 ajunsese la saturatie si nu mai tinea pasul cu cresterile de productie din ultimii ani.