Un nou blocaj gigantic in trafic se intinde pe 120 km in nordul Chinei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 2 septembrie 2010, 14:09 Economie | Auto

Beijing-ul e sufocat de numarul prea mare de masini
Foto: Reuters
Peste 10.000 de vehicule, in special camioane care transporta carbuni, sunt blocate pe soselele din nordul Chinei, existand pericolul ca unii sa scape din blocaj abia peste trei saptamani, scrie Sky News Australia. Saptamana trecuta in aceeasi regiune se formase un blocaj de 100 km in care unele masini au stat noua zile, relata AFP. Drumul a fost deblocat apoi, insa iata ca istoria se repeta la o scara mai mare.

Autostrada care leaga Beijing-ul de provincia Hebei in nord-estul Chinei a devenit practic o uriasa parcare, unele masini fiind blocate in trafic deja de cinci zile. Televiziunea de stat CCTV a transimis imagini cu blocajul de 120 km din provincia Mongolia Interioara, iar Sky News noteaza ca e posibil ca circulatia sa se fluidizeze abia in trei saptamani.

Autostrada in cauza are parte tot mai des de astfel de blocaje - mamut, mai ales ca spre capitala cu 20 de milioane de locuitori sunt transportate tot mai multe bunuri. Beijing-ul ajunge sa aiba la finalul acestui an cinci milioane de masini pe strazi, ceea ce inseamna cu un milion mai mult decat la final de 2009.

Blocajele apar si din cauza multelor lucrari de intretinere a autostrazilor dar si fiindca numarul camioanelor care transporta carbuni s-a marit uluitor.

Din 14 in 24 august cateva mii de vehicule au fost prinse intr-un blocaj de aproape 100 km in aceeasi zona, dar lucrurile s-au imbunatatit apoi. Blocajele apar si din cauza deselor accidente, insa si fiindca soferii nu sunt informati de existenta unui blocaj gigantic, astfel ca intra in el fara a sti ce ii asteapta.

Sunt si oameni care profita de situatia creata - localnicii vand pe marginea soselei alimente la suprapret soferilor.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

5691 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Dar e jignitor sa mergi cu trenul ? (Joi, 2 septembrie 2010, 14:35)

    vamaiot [anonim]

    Ok, inteleg ca e normal sa apara blocaje pe autostrada dar sa stai pe 100 de km si sa nu iesi de pe ea... asta e chiar culmea !
  • +1 (1 vot)    
    asadar... (Joi, 2 septembrie 2010, 14:48)

    observator [anonim]

    deci e criza si in china, vedeti? nike, adidas, puma au mari intarzieri in livrarea comenzilor...
  • +4 (4 voturi)    
    120 KM ?!?!? :x (Joi, 2 septembrie 2010, 14:54)

    berceanu [anonim]

    Chinezii astia au blocaje pe distante comparabile cu lungimea totala a autostrazilor din toata tara.

    Referitor la timpul petrecut de cei prinsi in blocaj, am putea face o paralela si cu CFR-ul nostru, care ofera o viteza medie de deplasare comparabila cu a tirurilor chinezesti.

    Referitor la profitorii din localitatile de pe marginea drumului, oare nu sunt romani? Nu stiu de ce, dar tare mai imi suna cunoscut scenariul cu vanzatori de chinezarii de pe la barierele de cale ferata, semafoare etc.

    Cate asemanari intre tara noastra si viitoarea cea mai mare putere a lumii ...
    • +1 (3 voturi)    
      Nu-s romani ... (Joi, 2 septembrie 2010, 15:44)

      zwilling [anonim] i-a raspuns lui berceanu

      ... ai nostri sunt momentan ocupati sa vanda "aur" din Korea pe marginea autostrazilor din Germania ;)
  • +2 (2 voturi)    
    Asta pt ca (Joi, 2 septembrie 2010, 15:00)

    Alex S [utilizator]

    Asta pt ca copiaza ca fraierii modelul americanilor de acum 80 de ani, orase mari si zgarie nori, sa fie toata lumea la un loc. Aia intre timp s-au lamurit ca e mai bine sa fie periferii pe intindere cat mai mare decat asa. Da deh la ei inca sunt la principiul cladirilor cele mai mari din lume :))
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ca n-au ce face (Vineri, 3 septembrie 2010, 4:10)

      Teodora [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      In China, in zonele aflate in plina dezvoltare mi se pare singura solutie. Cum ti se pare un oras care in doi ani creste cu un milion de locuitori? Si nu ma refer la Shanghai sau Beijing, ci la o "capitala de judet", de opt milioane in prezent, cum e Hangzhou, unde ma aflu de ceva vreme. N-ai cum sa le faci case tuturor care vin a veste si-a poveste. Si la fel patesc toate localitatile din zona. Intre Shanghai si Hangzhou sunt aproximativ 200 km si de-o parte si de alta a autostrazii cu greu iti mai dai seama cand incepe un oras si cand se termina altul. In cel mult 10 ani aici va fi o singura asezare umana. Plus ca nu stiu cati si-ar permite sa cumpere case, cand pretul apartamentelor variaza intre 1000 si 6000 de euro, metrul patrat, in functie de vechimea cladirii, distanta de centru, etc. Tot la Hangzhou ma refer.
      • 0 (0 voturi)    
        OK (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:29)

        Carpathian Hunter [anonim] i-a raspuns lui Teodora

        Da. Subscriu. Salutari din Ningbo, vecine!
        • 0 (0 voturi)    
          vecineeee... (Vineri, 3 septembrie 2010, 14:52)

          Teodora Ratiu [anonim] i-a raspuns lui Carpathian Hunter

          Ia treci matalutza pe aici, http://romaniachina.ning.com/ ca incercam sa strangem randurile. Poate stii, poate nu, dar gasca romanilor din China se intalneste cu drag, daca are posibilitatea. Nu suntem (inca) dezbinati, ca prin alte parti. Poate ca mediul ne obliga la asta.
  • +1 (1 vot)    
    in special transport de carbuni (Joi, 2 septembrie 2010, 15:05)

    panfil [anonim]

    mda. e prea chinezeste.
    nici americanii n'au renuntzat la trasportul carbunilor pe cf.
    cat sunt ei de camionagii....
    • +1 (1 vot)    
      BNSF... (Joi, 2 septembrie 2010, 20:19)

      csmede [utilizator] i-a raspuns lui panfil

      Nu sunt deloc camionagii. La distantele pe care le au, cu camionu' nu faci fata, ajunge mai repede trenul ca merge 24h (schimba mecanicul si dai mai departe). Camionagiul merge max 8h pe zi. Exemplu: marfa chinezeasca ajunge cu vaporul la SF si de acolo containerele sunt puse pe tren pana la NY, distanta parcursa in 3 zile. 5000km cu camionul dureaza minim 5 zile. De asta marile companii feroviare fac profituri imense, vezi BNSF, UP, CN, CP, CSX, etc
      • -1 (1 vot)    
        3 zile (Vineri, 3 septembrie 2010, 6:00)

        alex [anonim] i-a raspuns lui csmede

        Pe sosea : 2940 mile SF to NY .. 65 mph media = 45 ore ; 14 ore legale pe zi conduse pt camion = 3 zile si 3 ore ... door - to -door delivery.
  • 0 (0 voturi)    
    qed (Miercuri, 8 septembrie 2010, 13:00)

    bedexe [utilizator]

    ca autostrazile nu sunt solutia, ca la un moment dat chiar si cu 7 benzi pe sens tot se vor umple si bloca, asa cum au invatat si americanii.

    2-3 benzi cel mult si restul feroviar, cel putin macar pana cand masinile vor avea inteligenta si se vor conduce singure .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă