Producatorii intra pe segmente unde n-au mai fost prezenti niciodata, sperand sa atraga noi clienti care nu se tem de criza. Alte marci, care in ultimul timp si-au piersdut inspiratia, vin cu concepte despre care spun ca deschid o noua linie de design, mai moderna. O serie de marci tin sa recupereze terenul si aduc primele lor masini electrice in acelasi timp si... excentrice. Salonul auto de la Paris incepe in 30 septembrie, iar super-masinile de sute de mii de euro vor fi si ele acolo, dar spre desosbire de anii trecuti niciun mare producator nu absenteaza, semn ca desi criza nu s-a terminat, industria auto vine cu noutati care pot capta atentia. Intra in articol pentru a citi despre cele mai importante noutati de la Paris si parcurge galeria foto cu peste 20 de masini.

Foto:

Informatia pe scurt:

- Noutati germane premium: Audi aduce A7 Sportback, Mercedes vine cu noua generatie CLS, iar BMW prezinta noua seria 6.

- Francezii aduc concepte iesite din comun: Citroen vine cu Lacoste, Peugeot aduce una din cele mai rapide masini electrice din lume, Renault deschide o noua linie de design.

- Masinile super-scumpe nu lipsesc: Bentley afiseaza noul Continental GT, Ferrari vine cu o masina de 400.000 euro, serie limitata, iar Lamborghini e asteptata cu un concept surpriza.

- Doua modele de volum vor fi prezente in versiuni supersport de peste 250 CP: Opel Astra GTC si Ford Focus ST.

- Alte premiere: Saab si Kia prezinta primele automobile 100% electrice, Range Rover vine cu cel mai ieftin model de pana acum.

- Masini de serie foarte asteptate: noua generatie Citroen C4, Peugeot 508, noul BMW X3 si urmasul lui Vel Satis, numit Latitude. Se pare ca Volkswagen vine cu un nou Passat, insa producatorul nu a confirmat nimic.

- smart si Mini aduc modele cochete de scutere electrice.

Audi A7 Sportback

Dupa A1, abia lansat, un alt model nou al marcii isi va face aparitia, A7 Sportback, concurent pentru BMW seria 5 GT si Mercedes CLS. Masina va ajunge in tara in noiembrie, preturile pentru Europa pornesc de la circa 52.000 de euro, iar motorizarile existente au puteri intre 204 si 300 CP. Audi spera sa atraga clienti dispusi sa plateasca mai mult pentru o masina care ofera spatiu si tehnologie de A8, fiind in acelasi timp si sportiva. Audi este in expansiune si vrea ca productia totala sa ajunga in 2015 la 1,5 milioane unitati, de la circa 1,1 milioane in prezent.

Bentley Continental GT coupe

La Paris, Bentley va continua intinerirea gamei, prezentand o noua generatie a Continental GT Coupe, model care se vinde din 2005 si costa peste 200.000 de euro. Masina va avea un motor mai puternic, 6,0 litri W12 cu 567 CP (fata de 552 CP), iar peste un an va fi lansat un motor mai mic, V8, 400 CP. Masina este mai usoara cu circa 60 kg decat generatia din prezent. Marca engleza din grupul Volkswagen va lansa o noua generatie a modelului Flying Spur la mijloc de 2012, iar in 2013 va fi innoita si decapotabila GTC.

BMW X3

Unul dintre cele mai asteptate modele de serie prezente la Paris este noul X3 care a ajuns la a doua generatie. Masina ajunge la finele acestui an si in Romania. In momentul lansarii vor fi disponibile doua versiuni de motorizare: xDrive20d cu motor diesel cu patru cilindri (135 kW/184 CP) si xDrive35i pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie (225 kW/306 CP). Pretul de pornire pentru diesel este 41.168 euro, TVA inclus, iar pentru benzina este 51.701 euro. La diesel, consumul mediu mixt anuntat este de 5,6 litri/100 km, in timp ce la mai puternicul motor pe benzina consumul mediu mixt anuntat este de 8,8 litri/100 km. Viteza maxima ce poate fi atinsa este 210 km/h cu dieselul si 245 km/h cu motorul pe benzina. Masina e cu 8 cm mai lunga, ajungand la 4,64 m lungime, iar spatiul pentru bagaje a crescut si el cu 70 l, la circa 550 litri. Noul X3 este produs la uzina din Spartanburg (statul Carolina de Sud, SUA) alaturi de modelele X5 si X6.

BMW seria 6 coupe concept

Germanii vin cu un concept de seria 6 despre care designerul sef al marcii, Adrian von Hooydonk a spus ca nu va arata mult schimbat in versiunea de serie. Noua seria 6 va imprumuta elemente de design de la seria 5 si va fi integrat in noua strategie de design a marcii. Masina are si o serie de detalii de design care au putut fi vazute la conceptul Gran Coupe, prezentat in primavara in China. In prezent seria 6 costa intre circa 75.000 euro si 130.000 euro, iar motorizarile variaza intre 272 CP si 507 CP.

Chevrolet Orlando

Marca din grupul General Motors prezinta versiunea de serie a monvolumului de sapte locuri Orlando care urmeaza sa apara in showroom-urile romanesti in primul trimestru din 2011. Orlando a fost prezentat sub forma de concept acum doi ani la salonul francez, iar productia va incepe in octombrie. Vor fi disponibile trei variante de motorizare si trei de echipare. Monovolumul de familie cu sapte locuri dispuse pe trei randuri de scaune are la baza sedanul Cruze. Vor fi disponibile trei motoare: unul pe benzina de 1,8 litri cu o putere de 141 CP si doua unitati diesel, cea mai noua versiune a motorului Chevrolet de 2.0 litri care dezvolta puteri de 131 CP sau 163 CP.

Chevrolet Cruze hatchback

La un an si jumatate de la lansarea sedan-ului Cruze, Chevrolet aduce si versiunea hatchback care va ajunge in showroom-urile romanesti la jumatatea lui 2011. Chevrolet vinde Cruze sedan in 70 de tari, iar vanzarile sale le-au depasit pe cele ale Aveo, Cruze fiind acum cel mai vandut model al marcii din grupul General Motors. In Romania, Cruze si-a gasit circa 460 de clienti anul trecut.

Citroen DS4

Compania franceza aduce la stand masina compacta de cinci locuri DS4, model care va fi lansat in Romania in a doua parte din 2011. Citroen promoveaza DS4 ca fiind un coupe, insa DS4 are atat elemente de crossover, cat si de htachback. Noul model va fi disponibil in cinci versiuni de motorizare, cu puteri cuprinse intre 110 CP si 200 CP. Masina are 4,27 m lungime, 1,81 m(latime si 1,53 m inaltime si va fi disponibila in cinci versiuni de motorizare: doua diesel si trei pe benzina. Cele doua motoare diesel sunt dotate cu filtru de particule: HDi 110 (disponibil si in versiunea e-HDi) si HDi 160. Cele trei motorizari pe benzina - VTi 120, THP 155 si noul THP 200 - sunt dezvoltate in colaborare cu BMW. Francezii au anuntat anul trecut noua serie DS, care va cuprinde mai multe modele si reprezinta o gama de produse distinctive cu un design mai radical, care va fi comercializata in paralel cu gama principala, traditionala, a marcii.

Citroen Lacoste

Fara indoiala va fi unul din cele mai ciudate concepte de la salon. E o masina de clasa mini ce combina elemente de cabrioleta cu elemente de 4X4 si are legatura atat cu moda, cat si cu sportul. Conceptul numit Lacoste are sub 3,5 metri lungime, dispune de un plafon gonflabil si este gandit pentru un motor de mic litraj, in trei clindri. Masina are o serie de elemente curioase: ofera posibilitatea de a reduce parbrizul, pana la disparitia completa a acestuia, usile din fata sunt puternic decupate si e prezenta si o capota gonflabila, nu una clasica, rigida. Conceptul nu are un plafon fix. In locul acestuia exista o structura in forma de « T » care se extinde catre portbagaj ca o "coloana vertebrala". O capota autogonflabila se desfasoara de-alungul acestei structuri pentru a forma un plafon moale.

Ferrari SA Aperta

Ferrari vine cu decapotabila SA Aperta, masina ce va fi construita in serie limitata de 80 de exemplare, toate fiind deja rezervate. Masina e un tribut adus casei de design Pininfarina care implineste opt decenii de existenta, iar presa engleza estimeaza ca pretul va fi de circa 400.000 de euro. Masina are motor V12 de 670 CP. Initialele SA vin de la Sergio si Andrea Pininfarina, iar numele Aperta (care in italiana inseamna "deschis") se refera la faptul ca supercar-ul este gandit a fi condus decapotat in marea majoritate a timpului, plafonul textil extrem de subtire fiind destinat folosiri numai daca vremea se strica rau).

Ford Focus ST

In Franta, Ford aduce varianta cea mai sportiva a noului Focus. Masina cu motor de 2,0 litri, 250 CP va ajunge in Europa in 2012, la un an dupa ce va debuta noua generatie a lui Focus. La Paris va fi prezentata noua generatie a monvolumului C-Max si versiunea sa de dimensiuni mai mari, Grand C-Max. Ford prezinta la Paris toata gama Focus, model a carui noua generatie se lanseaza in primavara si va fi comercializata in 120 de tari. Din aceeasi platforma vor deriva alte zece noi modele in anii ce vin.

Honda Jazz hibrid

Marca nipona aduce versiunea hibrida a masinii de clasa mica Jazz. Masina va costa mai putin si va avea un consum mai mic decat cel mai vandut hibrid al Honda, Insight care costa 20.600 euro in Romania si are un consum mediu mixt de 4,5 litri/100 km (conform producatorului). Jazz hibrid va fi lansat in octombrie pe piata japoneza unde se va vinde sub numele Honda Fit, iar in 2011 va ajunge si in Europa. Modelul va folosi motorul pe benzina de 1,3 litri, 88 CP, iar cel electric va adauga echivalentul a 14 CP. Emisiile vor fi de 104 g CO2/km, iar consumul mediu mixt de aproximativ 4,1 litri/100 km. Fata de versiunea conventionala a lui Jazz, hibridul va avea mici diferente vizuale la faruri, bara fata si stopuri, precum si la interior. Va putea merge exclusiv cu motorul electric, insa la viteze reduse si pe distante mici.

Hyundai ix20

Hyundai vine cu un monovolum compact dezvoltat in Germania si numit ix20, model ce va ajunge in showroom-urile europene spre sfarsitul anului, iar printre concurenti se numara Opel Meriva si Kia Venga. Hyundai nu a publicat decat o schita cu masina, insa revista britanica Autocar noteaza ca producatorul a incercat sa evite formele patratoase cu care foarte multi asociaza termenul de monovolum. In plus, prezenta literei x in numele modelului arata ca masina va avea si caracteristici de crossover. Tot la salonul din Paris va fi prezenta si o varianta restilizata a masinii de clasa mini i10, iar brandul coreean si-a extins cu peste 60% spatiul de expunere.

Kia Pop

Kia mizeaza pe un concept minimalist, o masinuta electrica de trei metri lungime si trei locuri. Conceptul numit Pop are o silueta triunghiulara datorita parbrizului foarte inclinat si a partii din spate foarte dreapta. Masinuta dispune de baterii litiu-ion care alimenteaza motorul electric. Masina este putin mai lunga decat un smart, fiind de dimensiunile celui mai mic model Toyota, IQ. Kia are in plan lansarea unor masini 100% electrice si se pare ca productia va demara la finalul anului viitor, insa in volume foarte mici, presa scriind ca primul model va fi un SUV.

Mazda Shinari

Marca japoneza aduce in capitala Frantei conceptul cu patru usi numit Shinari pe care il prezinta ca fiind deschizatorul unei noi filosofi de design. Mazda nu a dat detalii despre momentul in care liniile lui Shinari se vor transpune in designul unui model de serie, insa presa scrie ca ar fi vorba de noua Mazda 6 care va iesi pe piata in mai bine de un an. Noua filosofie de design a marcii se numeste KODO, iar sloganul va fi si el schimbat in "suflet in miscare".

Mercedes CLS

Germanii aduc noua generatie a berlinei cu accente de coupe - CLS, model lansat in 2005 pe piata. Noua generatie poate fi deja comandata, insa livrarile se vor face de la inceput de 2011, preturile pornind de la circa 65.000 euro. Masina va fi disponibila cu dieselul de 365 CP si cu propulsorul pe benzina de 306 CP. Prima generatie si-a gasit circa 170.000 de clienti, iar la cea de-a doua germanii promit finisaje de calitate mai buna si un interior luxos.

Mini - trei concepte de scutere electrice

La zece ani dupa ce a relansat marca Mini, BMW Group testeaza piata cu inca o noutate: trei concepte de scutere Mini. Imprumuta linii din moda 60', dar si din actuala gama auto Mini. Nu s-au dat inca date despre autonomie, puterea motorului si momentul lansarii pe piata dar se stie ca sunt adresate "tinerei generatii urbane", adica celor care nu pot sta fara smartphone. Tocmai de aceea, smartphone-ul poate fi folosit pe post de cheie de contact pentru scutere si poate servi drept sistem de navigatie si "computer" de bord. Printr-o aplicatie de pe telefon, proprietarul scuterului poate afla unde se afla alti proprietari de scutere Mini si se pot intalni pentru a se plimba impreuna. Ramane de vazut cum va reactiona publicul.

Mitsubishi i-MIEV

Prima masina electrica a Mitsubishi vine in Europa in varianta de serie si va fi lansata anul acesta in 14 state. Modelul de clasa mini este important fiindca da indicii clare despre cat de scumpa este acum o masina electrica: intre 33.000 si 35.000 de euro. Dupa aplicarea subventiilor guvernamentale din diverse tari pretul scade sub 30.000 de euro. Motorul electric are puterea de 49 kW (echivalentul a 67 CP), masina are o autonomie de 150 km, iar viteza maxima este de 130 km/h. Masina electrica Mitsubishi a fost lansata in volume mici anul acesta, insa niponii vor construi modele de acelasi tip ce vor fi vandute in Europa sub siglele Peugeot, respectiv Citroen.

Opel Astra GTC concept

Marca germana aduce in Franta cea mai sportiva Astra in trei usi, conceptul Astra Paris GTC. Masina de 4,46 metri lungime dispune de un motor de 2,0 litri, 290 CP, iar versiunea de serie va aparea la anul. Masina concureaza cu versiunile sportive ale unor modele de volum: Renault Megane RS, Mazda 3 MPS, Volkswagen Golf GTI si Ford Focua ST. E de asteptat ca la versiunea de serie diferentele sa fie mici fata de concept.

Peugeot 508

Modelul care inlocuieste 407 va fi una din cele mai asteptate noutati de la salon. Peugeot 508 are circa 4,8 metri lungime, se inspira in partea frontala din conceptul SR1 prezentat in primavara la Geneva, iar in momentul lansarii, la inceput de 2011 - vor fi disponibile sase versiuni de motorizare. E vorba de patru motorizari diesel: 112. 140, 163 si 204 CP plus doua pe benzina: 120 CP si 156 CP. In 2012 va aparea si o versiune micro-hibrida. 508 berlina se lanseaza in februarie in Franta, iar o luna mai tarziu apare break-ul.

Peugeot EX1

Peugeot se prezinta pe teren propriu si cu conceptul EX1, masina electrica de doua locuri ce dispune de doua propulsoare ce dezvolta in total 340 CP. EX1 e un concept aniversar in anul in care marca implineste doua secole de existenta. Masina are cateva elemente de design care s-au regasit si la conceptul SR1 prezentat in primavara la Geneva, dar este departe de productia in serie, dat fiind ca o masina 100% electrica ce dezvolta 340 CP ar fi incredibil de scumpa. EX1 e una din cele mai rapide masini electrice, teste recente aratand ca e capabila sa ajunga in doar 3,5 secunde la 100 km/h. Peugeot spune ca in conditii optime accelerarea de la 0, la 100 km/h se poate face in trei secunde, iar viteza maxima poate depasi 260 km/h.

Range Rover Evoque

Marca detinuta de indienii de la Tata Motors e faimoasa pentru SUV-urile luxoase de 100.000 de euro, insa lucrurile se schimba la Paris unde va fi prezentat Evoque, cel mai ieftin, mic si economic model pe care Range Rover l-a scos vreodata. Masina va avea un pret de pornire de sub 40.000 euro, va fi disponibila si tractiunea pe doua roti si vor exista optiuni de motoare mici pentru marca premium: 2,2 litri diesel cu 150 CP, respectiv 190 CP. Cea mai economica varianta va avea un consum mediu mixt de circa 5 litri/100 km, dar vor exista si versiuni mai puternice (240 CP). Masina va fi lansata in vara anului viitor.

Renault DeZir

Marca franceza aduce un concept sportiv de clasa medie cu care vrea sa deschida o noua linie de design cu conceptul DeZir, masina 100% electrica dotata cu usi care se deschid in stilul aripilor de pescarus. DeZir are 4,2 metri lungime, motorul 100% electric dezvolta echivalentul a 150 CP iar automobilul este capabil sa atinga "suta" in cinci secunde de la pornirea de pe loc. Renault vrea sa dea un suflu de prospetime designului masinilor sale prin DeZir, compania admitand ca ultimele modele au un design destul de "rece", lipsit de pasiune. Marca spera ca prin DeZir va deveni mai dezirabila pentru clientii care tin cont si de design.

Saab 9-3 ePower

Saab, companie preluata acum cateva luni de olandezii de la Spyker, va prezenta la Paris primul sau model 100% electric, o versiune break a lui 9-3 Combi din care vor fi construite 70 de exemplare pentru a fi testate in Suedia, la anul. Masina are motor electric ce dezvolta echivalentul a 184 CP, ajunge in 8,5 secunde de la 0, la 100 km/h, iar autonomia promisa este 200 km. Testele incep la primavara. Saab a fost aproape de lichidare, iar in prezent vrea sa duca productia anuala de la 40.000 de masini, la circa 120.000, iar pentru asta are nevoie de un partener. Miercuri se va semna acordul prin care Saab va putea sa utilizee pentru unele modele motoare BMW.

Smart E-scooter

Marca smart din grupul Daimler e celebra pentru masinile foarte mici, dar e gata sa mai reduca din dimensiuni si va testa saptamana aceasta reactia publicului prezentand un scuter 100% electric cu autonomie de 100 km. Vehiculul cu doua roti este prezentat sub forma de concept si dispune atat de ABS, cat si de airbag. Scuterul electric dispune de baterii litiu-ion care se incarca intre trei si cinci ore la o priza standard, iar autonomia este de 100 km, in timp ce viteza maxima este de 45 km/h. Scuterul dispune de airbag (plasat sub ghidon) si ABS. La scuterul smart poate fi conectat un smartphone care se va sincroniza cu micul vehicul, putand fi montat pe ghidon. Smartphone-ul va functiona pe post de vitezometru si sistem de navigatie, dar va afisa si autonomia plus gradul de incarcare al bateriei.