Corespondenta de la Paris

​FOTOGALERIE Grupul Volkswagen a prezentat noua generatie Passat si cel mai usor Lamborghini construit vreodata

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 30 septembrie 2010, 2:39 Economie | Auto

FOTOGALERIE: Premierele grupului Volkswagen la salonul de la Paris
​Volkswagen Group a prezentat cea de-a saptea generatie de Passat, cel mai usor Lamborghini fabricat vreodata, un Bugatti cu motor de 1.200 CP si primul automobil 100% electric al Skoda, in cadrul unui eveniment ce prefateaza inceperea salonului auto de la Paris. La acelasi eveniment a fost prezentat un automobil electric Seat, noul Bentley Contintel GT, dar si un concept Audi Quattro.

Se vorbea despre lansarea noii generatii Passat, insa germanii au fost discreti si nu au dat niciun fel de informatii, asteptand ziua dinaintea salonului pentru a arata cea de-a saptea generatie a modelului care s-a vandut in 15 milioane de exemplare in cei 36 de ani de la aparitia primei generatii.

Noul Passat e aproape identic ca lungime cu generatia din prezent, insa schimbari la nivelul designului se vad la grila radiatorului si in partea din spate. Vor aparea si motoare noi, iar livrarile in Europa ar trebui sa demareze la inceput de 2011.

Lamborghini a adus un concept numit Sesto Elemento (Al saselea element) despre care seful marcii spune ca este cel mai usor automobil produs vreodata de marca din Sant'Agata Bolognese. Datorita caroseriei din fibra de carbon masina cantareste sub 1,000 kg, iar cu motorul de 570 CP poate ajunge in 2,5 secunde de la 0, la 100 km/h. Carbonul sta si la baza denumirii, fiind al saselea element din tabelul periodic. Conceptul a fost creat si cu specialisti de la Boeing.

Volkswagen Group a prezentat insa un alt supecar si mai puternic, o noua editie de Bugatii Veyron numita Super Sport. Masina dezvolta 1,200 CP si are viteza maxima limitata la 415 km/h, dar pe circuit a atins 431 km/h. Masina are o acceleratie ametitoare, putand atinge 300 km/h in 15 secunde de la plecarea de pe loc. Si pretul de peste un milion de euro este ametitor, insa pana in prezent Bugatti a vandut 260 de masini Veyron in cinci ani. Productia noii editii incepe in toamna.

Marca Audi a prezentat un concept aniversar cu ocazia implinirii a trei decenii de la introducerea tehnologiei Quattro. Audi Quattro concept e o masina de circa 4,3 metri lungime, are doua locuri si dispune de un motor de 2,5 litri, 408 CP. Nu s-a decis inca daca modelul va intra in productie, insa masina de 1.300 kg are performante de luat in seama, putand ajunge in 3 secunde de la 0, la 100 km/h.

O surpriza a fost aducerea primului model 100% electric al Skoda, o versiune Octavia Combi cu autonomie de 140 km si viteza maxima de circa 140 km/h. Masina va fi testata in 2011, ia cehii spun ca in functie de reactia publicului vor decide ce se va intampla mai departe.

Seat a prezentat si ea un automobil electric, o noua versiune a conceptului IBE care a debutat in primavara la Geneva. Masina este mai scurta decat modelul Ibiza, are o autonomie de circa 130 km si ajunge in sub 10 secunde la 100 km/h.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

17389 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Dacia electrica (Joi, 30 septembrie 2010, 9:11)

    donache [anonim]

    Pe cand o Dacia electrica?
    • +4 (6 voturi)    
      Niciodata (Joi, 30 septembrie 2010, 9:53)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui donache

      Romanii sunt mult prea bogati, isi permit benzina oricat ar costa ea !!!
      • 0 (2 voturi)    
        niciodata (Joi, 30 septembrie 2010, 13:24)

        skyradio [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        tareeeeeeeee
      • 0 (4 voturi)    
        :))) (Joi, 30 septembrie 2010, 14:57)

        Pareristul [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Benzina e scumpa pentru ca guvernul pune accize mari pe produsele derivate din petrol! Asa ca multumeste guvernului pentru asta!
        Intereseaza-te cat e pretul benzinei la poarta rafinariei...si cat e la pompa!
        Maisinile electrice? Un bulshit pe care vi-l baga in cap "ecologistii" - comunistii resapati, rebotezati si recolorati (in verde!).
        Bau-bau-ul cu pentrolul care, cica, ar fi pe terminate, e o minciuna. A mai existat bau-bau-ul asta si la inceputul anilor '70 (vezi "previziunile Clubului de la Roma privind cresterea economica si criza resurselor"). Uite ca suntem la final de 2010...si resursele de petrol nu sunt pe terminate, ba dimpotriva.
        Niste smecheri se imbogatesc iar voi platiti ca fraierii masini electrice "nepoluante"!!!
        Bai, ma lesi?
        :)))
        • +1 (1 vot)    
          :) (Joi, 30 septembrie 2010, 17:44)

          robert [anonim] i-a raspuns lui Pareristul

          Total de acord insa as prefera sa locuiesc intr-un Bucuresti "populat" de masini electrice. Gandeste-te ce liniste si ce aer curat ar putea fi.
    • 0 (0 voturi)    
      parerea (Joi, 30 septembrie 2010, 10:15)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui donache

      Cel mai mult s-a pus accent pe design. Bordul si forma scaunelor a ramas la fel...

      Mihai
      <a href="http://www.chairsdirect.eu/">http://www.chairsdirect.eu/</a>
  • +1 (3 voturi)    
    curios..un principiu mai simpu.... (Joi, 30 septembrie 2010, 10:18)

    Wurhox [utilizator]

    http://www.youtube.com/watch?v=94Beo9zl-o4&feature=related
    , masina pe aer comprimat, curat, economic..poate prea economic....masina electrica este la fel de poluanta ca si cele pe benzina, poluarea rezultand din productia bateriilor si a curentului electric...uitati-va la filmulet...
    • 0 (2 voturi)    
      Si aerul... (Joi, 30 septembrie 2010, 12:06)

      Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui Wurhox

      Si aerul cum il comprimi, nu tot folosind electricitate? Exista masini cu aer comprimat, eu chiar am vazut un model. Problema e ca sunt foarte mici si au automonie extrem de redusa.
      • +1 (1 vot)    
        ba tot cu electricitate (Joi, 30 septembrie 2010, 13:14)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Thorgrim

        diferenta este ca nu mai ai nevoie de acumulatori care sunt extrem de toxici. energia este inmagazinata in aer sub forma de presiune si nu in plumb sau alte elemente chimice notive, sub forma de energie electrica.
    • 0 (2 voturi)    
      MDI Air Car (Joi, 30 septembrie 2010, 12:12)

      smc [utilizator] i-a raspuns lui Wurhox

      Filmuletzul din link-ul tau este facut de lunatici pe baza unui fapt real, dar adaugand tampenii aiurea. Metoda clasica a lunaticilor. Cand vezi undeva "Perpetuum mobile" ar trebui sa ti se aprinda beculetul rosu de alarma EJECT! EJECT! Daca nu se aprinde, mai invata, pentru ca ignoranta privitorilor este painea si untul lunaticilor.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car
    • 0 (2 voturi)    
      pai si presiune nu faci tot cu energie? (Joi, 30 septembrie 2010, 12:32)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Wurhox

      cu o pompa electrica? alimentata cu curent electric?
      nu cred ca-ti poti alimenta masina doar mancand fasole..
    • +1 (1 vot)    
      Sigur ca e o idee buna, numai ca ... (Joi, 30 septembrie 2010, 12:39)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Wurhox

      nu se vorbeste la ce presiune sta aerul in baloanele de sub masina.
      Imi imaginez ca e vorba de 2-300 Atm adica stai pe o mare bomba !
      Iti imaginezi ce s-ar intimpla daca masina ar avea un accident si unul din rezervoare s-ar fisura ?
      Cred ca poti sa compari cu vreo 10 grenade defensive.
      Mai mult, teroristii nu ar mai trebui sa se chinuie sa faca rost de explosibil, ci ar face "plinul" la o astfel de masina si gata bomba !
      • +1 (1 vot)    
        rezervoare (Joi, 30 septembrie 2010, 14:16)

        mihaicj [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

        rezervoarele sunt fabricate din fibra de carbon intinsa longitudinal, care in caz de accident se fisureaza si elibereaza aerul treptat, fara explozie. Insa tot au probleme cu omologarea, plus ca mai e si problema psihologica ca stai calare pe ceva care sta sub presiuni enorme...
    • +1 (1 vot)    
      cumva ai dreptate (Joi, 30 septembrie 2010, 13:28)

      dman [anonim] i-a raspuns lui Wurhox

      dar trebuie sa te gandesti ca altfel s-ar trai in orase daca masinilie ar fi toate electrice. Plus ca ideea e sa producem curent electric din energie curata (eoliene, hidrocentrale chiar si centrale nucleare etc )
  • +1 (1 vot)    
    skoda electric (Joi, 30 septembrie 2010, 10:46)

    ion bascula [anonim]

    pentru informarea voastra, primul automobil 100% electric al Skoda a fost Skoda Eltra -1992
  • +1 (1 vot)    
    Vise electrice :) (Joi, 30 septembrie 2010, 15:18)

    Gigi Maybachistu' Electric [anonim]

    Tesla Motors are Roadsterul (comparabil ca preţ cu R8, mai rapid până la 100 km/h ca R8 şi cu o autonomie asemănătoare cu a lui R8) şi Model S (comparabil ca preţ cu A6, comparabil ca dimensiuni şi spaţiu interior cu A6, mai rapid ca orice A6 mai ales ca TDIurile, şi cu o autonomie asemănătoare cu a lui A6 pe benzină).

    În mod interesant, niciuna din ele nu este înmatriculabilă la noi. Motivul invocat: deoarece impozitul se calculează în funcţie de cilindree, nu poate fi impozitată.

    Motivele secundare, pe care nu au curajul să le spună: 75% din preţul carburantului e dat de taxe şi accize. Dacă maşina nu consumă nicio picătură de carburant de unde mai iei bani la buget, pui accize pe curentul electric de la priză? Şi în cazul ăsta pe cine păgubeşti, pe unul care mai are ceva bani, sau pe baba amărâtă care se încălzeşte cu un reşou?...

    "Benzina şi motorina sunt scumpe", dar scumpe sau ieftine, autoturismul e cel mai eficient mijloc de transport pe distanţe medii (500-1500 km).

    Exemple:

    Bucureşti-Istanbul, cam 850 km în funcţie de rută.

    Variante:

    Avion: numai Tarom. Costă enorm, în afara perioadelor de promoţii, şi eşti limitat la o cantitate mică de bagaje.
    Autocar: 250-300 RON şi condiţii de 3 parale, înghesuite.
    Tren, vagon de clasă: 350 RON şi condiţii cu foarte puţin mai bune ca la autocar.
    Tren, vagon de dormit: 600 RON şi condiţii bune. Aici CFR demonstrează că nu sunt chiar proşti. Dar tot faci cam 20 de ore pe drum datorită căii ferate a poporului vecin şi prieten bulgar.

    Autoturism: benzină cam 7,5 l/100 km, Diesel modern cam 5,5-6 l/100 km la drum întins.

    Costul benzinei de 95 şi al motorinei la Petrom: 4,66 RON/l.

    Costul transportului: 218-238 RON la Diesel, 297 RON la benzină.

    Vezi, Dorele, carburantul e ieftin.

    :D
    • 0 (0 voturi)    
      P.S. (Joi, 30 septembrie 2010, 15:28)

      Gigi Maybachistu' Electric [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Electric

      Dus-întors: 594 RON, benzină.

      Tot ieşi cu 6 lei mai ieftin ca un bilet dus-întors la vagon de dormit, şi economiseşti 4-6 ore.
  • -1 (1 vot)    
    NASA (Joi, 30 septembrie 2010, 16:24)

    pilotul [anonim]

    ce fibra de carbon ? ce pompa electrica?ce aer comprimat?.vine tata Dorel cu ifronul si-ti trage una la semafor de o sa-ti para rau ca ai luat pisica sau catelul sa zburde si el un pic in parc si nici nasa nu iti mai repara masina (scuze am vrut sa scriu NASA }stiti voi ca e comisar bugetar NASA astalalta mai are materiale ramase de la navete spatiale!.ce urat mi-a iesit?ca bugetul urmator!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi