Corespondenta de la Paris

Renault Romania incepe testele cu masina electrica Fluence la jumatatea lui 2011, primele livrari se vor face probabil la finele anului viitor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 30 septembrie 2010, 13:47 Economie | Auto

Renault Fluence ZE
Foto: Hotnews
Renault va incepe la jumatatea anului viitor sa testeze vehiculul electric Fluence in Romania, iar la sfarsitul lui 2011 sau inceputul lui 2012 ar trebui sa fie facute primele livrari, a afirmat, intr-un interviu acordat HotNews.ro, Fabrice Cambolive, director comercial pentru marcile Renault, Dacia si Nissan in Romania. Primii clienti vor fi probabil companiile, iar Renault spera ca statul roman va oferi subventii de 4.000-5.000 euro celor care cumpara masini 100% electrice, la fel cum se intampla si in alte tari. Dupa aplicarea subventiilor, Fluence va costa circa 21.000 euro.

"In prima etapa etapa eu cred ca e mai bine sa lucram cu companiile fiindca ele vor putea dezvolta si infrastructura, insa apoi ne vom ocupa si de consumatorul individual", spune Cambolive, care adauga ca exista companii interesate sa cumpere in leasing masini electrice, dar a primit semnale si de la institutii de stat care ar dori sa faca asta.

Renault a anuntat joi la Paris preturile vehiculului Fluence, care costa 26.300 euro fara aplicarea subventiilor si 21-22.000 euro dupa aplicarea lor. Masina 100% electrica are 160 km autonomie, este produsa in Turcia si poate fi incarcata in trei feluri: la o priza normala, la o statie de incarcare sau la un sistem QuickDrop, prin care bateria consumata este schimbata in cateva minute cu alta, incarcata complet. Cambolive spune ca primele doua variante vor fi folosite mai mult la inceput, dar apoi va intra in scena si QuickDrop-ul.

"Pretul Fluence va depinde de volumul productiei, deci cheia este in mainile noastre (...) In Europa guvernele acorda in medie subventii de 4.000-5.000 euro pentru cei care cumpara vehicule electrice si pe asta contam si noi pentru lansarea gamei de modele electrice in Romania", mai spune Cambolive. Intrebat cine ar trebui sa investeasca pentru crearea infrastructurii, reprezentantul Renault a spus ca trebuie sa fie o investitie combinata intre autoritati, furnizori si producatori.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2357 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Interesant (Joi, 30 septembrie 2010, 14:10)

    Nemessiss [utilizator]

    Eu unul sunt interesat de achizitia unei masini complet electrice. Sa vedem ce subventii acorda statul roman si mai ales unde poti incarca bateria .... daca ai ramas in camp cu masina ai o problema mare
  • +1 (1 vot)    
    Si pe mine (Joi, 30 septembrie 2010, 15:24)

    Iuliana [anonim]

    m-ar interesa, dar nu imi fac sperante de subventii sau de facilitati de incarcare a bateriei. Noi nu avem nici drumuri, asa ca nu avem ce sperante sa ne facem.
  • -1 (1 vot)    
    Incarcare (Joi, 30 septembrie 2010, 22:19)

    Gie [anonim]

    Eu unul ma gandesc la chestii mai simple. Unde imi incarc bateria daca stau la block la etajul 7?
    O sa ne tragem toti cate-o priza de sus... Ar fi tare atunci. Sau vine Enelul si-mi face o priza in fata blocului? Oare o sa mai fie acolo peste 2 zile? Sau ce faci daca n-ai loc de parcare? Tragi un fir peste masinile parcate pana la a ta?
    Tare sunt si eu curios... Toate lucrurile astea arata bine pe la straini, dar la noi ....
    • +1 (1 vot)    
      Viitorul sunt electricele (Luni, 4 octombrie 2010, 14:50)

      Semtex [utilizator] i-a raspuns lui Gie

      Daca aveai bunul simt sa citesti articolul ai fi vazut ca sunt 3 modalitati de incarcare; 2 din ele fac referire la o statie de incarcare sau la un sistem QuickDrop. Sistemul QuickDrop implica ceva asemanator cu o spalatorie unde intri si-ti schimba bateria in 3 minute maxim.
      Oricum, infrastructura se va dezvolta in timp, iar sistemul de navigatie din masina iti va indica ruta cea mai scurta care statiile de incarcare. Sistemul a fost deja implementat in Israel.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri